Ønsker billig bil
Fra : Lars

Dato : 13-10-05 22:32

Hej, i 2000 købte jeg en gul-plade toyota sportsvan 2,3 diesel, der idag
har kørt 115.000 km. Idet mit kørsels behov nu er under 10.000 km årligt
nu, vurdere jeg er den er for dyr at have.
Den er velholdt og har været til alle service eftersyn hos autoriseret
Toyota forh.

Jeg overvejer at sælge den, er der nogen der kan sige hvad jeg kan få
hos Toyota forh., alternativt via privat salg.

Jeg leder så efter et superbilligt alternativ (helst Toyota), det må
gerne være en lille bil og for den sags skyld langsom, da jeg blot ser
en bil som et transport-middel, der kan køre langt på en liter benzin.

Kan I komme med anbefalinger, evt. henvise til forbruger web-sites m.
test & økonomi. Jeg har engang hørt at ved køb af bil er det bedst at
den er 2-4 år gammel, idet værdien er faldet en del, samtidig med at den
kan forventes at være ret driftsikker. Hvad er jeres vurdering, holder
dette postulat?
Jeg selv er en fumlefinger, så alt reperation skal foregå på værksted.

--
Best regards

Lars

Fra : sdsf

Dato : 14-10-05 09:12

"Lars" <nomail@none.com> skrev i en meddelelse
[...]

Så er din Toyota vist ikke for dyr.
Kan du ikke lave noget selv ER det for dyrt at have bil.

Fra : Lars

Dato : 14-10-05 11:34

In article <434f6837$0$84214$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, dfd@tyhj.gb
says...
> Så er din Toyota vist ikke for dyr.
> Kan du ikke lave noget selv ER det for dyrt at have bil.

Med andre ord, ikke noget relevant/ brugbart svar.

--
Best regards

Lars

Fra : Mogens

Dato : 14-10-05 18:51

"Lars" <nomail@none.com> wrote in message
In article <434f6837$0$84214$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, dfd@tyhj.gb
says...

>Med andre ord, ikke noget relevant/ brugbart svar.

Jég tror, han prøver at fortælle dig, at det næppe kan økonomisk betale
sig at udskifte bilen. Du vil sandsynligvis være bedre økonomisk tjent med
at beholde dette bilmærke, der betegnes af mange som værende 112%
iorden.

At den så - ift. så mange andre - er dødkedelig at køre i, er så en anden
sag
og måske ikke et punkt for dig...
--
Mvh Mogens
Chevrolet Camaro Z28

Sælges: '83 BMW 323i, synet den 16. september 2005 !
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Lars

Dato : 14-10-05 22:33

In article <434ff031$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
nyhedsgrupper@SLETjubii.dk says...
> [...]
> sig at udskifte bilen. Du vil sandsynligvis være bedre økonomisk tjent med
> at beholde dette bilmærke, der betegnes af mange som værende 112%

Jeg har skam tænkt mig at holde mig til Toyota, men satser på andre
Toyota modeller, som er fysisk mindre og formentlig mere økonomiske i
drift osv. Det danske afgifts system gør en gul-plade diesel ret dyr.

--
Best regards

Lars

Fra : Mogens

Dato : 15-10-05 05:38

> [...]

>Jeg har skam tænkt mig at holde mig til Toyota, men satser på andre
>Toyota modeller, som er fysisk mindre og formentlig mere økonomiske i

Du skal nok købe en Carina - eller efterfølgeren Avensis.
Måske en Yaris matcher brugtvognsprisen ift. din nuværende

>Det danske afgifts system gør en gul-plade diesel ret dyr.

Det står du vist ret ene om at mene.
Der er aldrig solgt så mange biler på gule plader som i disse dage.
Jeg kører selv i een...
--
Mvh Mogens

Fra : Lars

Dato : 15-10-05 09:36

In article <435087af$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
nyhedsgrupper@SLETjubii.dk says...
> Måske en Yaris matcher brugtvognsprisen ift. din nuværende

Ja, det er vist en lille bil, er det ikke en ret ny model?

> Det står du vist ret ene om at mene.

Så må jeg lige præcisere hvad jeg mener. Vi kan godt blive enige om at
en gul-plade diesel er billig i indkøb, men ved et lille kørsels forbrug
på under 10.000 km årligt "falmer bladet"
Jeg syntes ikke det er fedt at skulle betale mere end 9.000 kr i årlig
vægtafgift

--
Best regards

Lars

Fra : Mogens

Dato : 15-10-05 13:54

In article <435087af$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
nyhedsgrupper@SLETjubii.dk says...

> Måske en Yaris matcher brugtvognsprisen ift. din nuværende

Ja, det er vist en lille bil, er det ikke en ret ny model?

Jow - men 10.000 km om året klarer den, når blot
du ikke kører alle km på motorvej...

>Jeg syntes ikke det er fedt at skulle betale mere end 9.000 kr i årlig
>vægtafgift

Jeg giver 3.000 kr årligt for min...

--
Mvh Mogens