Lille prisforskel.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-10-05 11:27

Det undrer mig en del, at prisforskellen på 4 stålfælge og ditto
letmetalfælge kun er ca. 300 kr.

Jeg tænker på Superdæks annonce i sidste nummer af Motor, hvor der er
netop den prisforskel på 4 16" fælge.

Med det i mente er der jo ingen undskyldning for at køre med kedelige
fælge om vinteren.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-10-05 11:57

Folmer Rasmussen skriver:

> Jeg tænker på Superdæks annonce i sidste nummer af Motor, hvor der er
> netop den prisforskel på 4 16" fælge.

Noget med at alubasserne er med et billigt dæk ??

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-10-05 14:53

On Thu, 13 Oct 2005 12:57:16 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Folmer Rasmussen skriver:

>Noget med at alubasserne er med et billigt dæk ??

>--

Næh nej.

Der er i begge tilfælde tale om fælge uden dæk.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Basil

Dato : 13-10-05 15:11

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
> netop den prisforskel på 4 16" fælge.
>
> Med det i mente er der jo ingen undskyldning for at køre med kedelige

Jeg ville nok vælge stålfælgene.
Der kan ikke være tvivl om at der er mest arbejde i at fremstille alu'erne,
og materialeudgiften er også mindst 20 gange større.
Hvis slutprisen ender på det samme, så kan alt ved alufælgen kun være lavet
for billigt, både arbejdet og materialet.
Jeg har selv et sæt discount-aluer der sad på en spand vi købte.
Den ene fælg er så skæv at der sidder mere end en hel bane bly med klister
på den.
Det er ikke første gang jeg har set fænomenet.
Jeg tør ikke tænke på hvilken legering fælgene evt. er lavet af, om de er
testet for sprækker og huller i støbningen med ultralyd osv.
Jeg kører ikke med dem, og kan kun ønske held og lykke til folk der giver
penge for billige alu'er.
Kai

Fra : Benny Højvælde

Dato : 13-10-05 19:42

"Basil" <but@but.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> testet for sprækker og huller i støbningen med ultralyd osv.
> Jeg kører ikke med dem, og kan kun ønske held og lykke til folk der giver

Nu har jeg set hvad der kan trykstøbes i alu og jeg er ikke i tvivl om at en
alufælg kan laves i et hug.

Derefter er kun at fjerne graterne. Der er ingen tvivl om at en sådan
hurtiglavet fælg kan være fuld af huller og deslige.

NBH

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-05 06:52

> Med det i mente er der jo ingen undskyldning for at køre med kedelige
> fælge om vinteren.

Du har ret, jeg køre altid på alu.. .