Firma-MPV
Fra : Abildgaard 3140

Dato : 13-10-05 11:22

Hvis man tyranniseres ud af sin multiplage pga. firmabilordning, hvad er så
det bedste valg til en famile med tre vanartede unger?

Det ville ikke gøre noget, hvis der kan være en shitload af dykker-, fiske-,
og surfgrej samt cykler, men en camper får jeg nok ikke . . .

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 13-10-05 19:26

"Abildgaard 3140" <pialykke@fjernmigget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det ville ikke gøre noget, hvis der kan være en shitload af dykker-,
> fiske-, og surfgrej samt cykler, men en camper får jeg nok ikke . . .

Citroën Picasso.

Ganske ok bil, hvis du spørger mig.

-M
'05 BMW 325i E90(firmabil )

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 13-10-05 19:31

"Abildgaard 3140" <pialykke@fjernmigget2net.dk> skrev i en meddelelse news:434e354a$0$84230$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
>
> Det ville ikke gøre noget, hvis der kan være en shitload af dykker-, fiske-, og surfgrej samt cykler

Hvad med den nye Opel Zafira?

/Jakob

Fra : Allan Hansen

Dato : 13-10-05 20:31

> [...]
>
> Det ville ikke gøre noget, hvis der kan være en shitload af dykker-,
> fiske-, og surfgrej samt cykler, men en camper får jeg nok ikke . . .

Den nye Passat variant. masser af plads.

Mvh AJH

Fra : KASO

Dato : 13-10-05 21:58

> [...]
>
> Det ville ikke gøre noget, hvis der kan være en shitload af dykker-,
> fiske-, og surfgrej samt cykler, men en camper får jeg nok ikke . . .

Renault Grand Scénic: 5 sæder, 605l bagage (+ en masse i div. ekstra rum)
eller 6-7 sæder og mindre bagageplads - indrettes efter behov. Ekstremt
fleksibel bil med god plads og komfort og høj sikkerhed.

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-05 06:22

"Abildgaard 3140" <pialykke@fjernmigget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man tyranniseres ud af sin multiplage pga. firmabilordning, hvad er
> så det bedste valg til en famile med tre vanartede unger?

Mazda 5 ...

Fra : Peter Weis

Dato : 14-10-05 16:00

Abildgaard 3140 wrote:
> ... hvad er så
> det bedste valg til en famile med tre vanartede unger?

Den skal vel støje så meget at den kan overdøve ungerne.

mvh
Peter

Fra : BJ

Dato : 14-10-05 16:04

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den skal vel støje så meget at den kan overdøve ungerne.

Det klarer et godt car intertainment kit uden problemer.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Weis

Dato : 14-10-05 16:33

BJ wrote:
> "Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det klarer et godt car intertainment kit uden problemer.

Den sødeste musik kommer vel fra cylindrene.

mvh
peter

Fra : Lars Jensen

Dato : 14-10-05 17:27

Peter Weis wrote:

> Den sødeste musik kommer vel fra cylindrene.

Nok ikke "Hits for kids"...

> mvh
> peter

Lars B

Fra : Peter Weis

Dato : 14-10-05 20:44

Lars Jensen wrote:

> Nok ikke "Hits for kids"...

nr 13 eller nr 14?

mvh
Peter

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 14-10-05 18:09

Seat Altea?

VW Touran?

Corolla Verso?

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-10-05 20:35

Abildgaard 3140 wrote:
> Hvis man tyranniseres ud af sin multiplage pga. firmabilordning, hvad er så
> det bedste valg til en famile med tre vanartede unger?

Jeg har prøvet flere forskellige mellemstørrelses MPVer da vi for
nyligt har købt familiebil og her er så lige en hurtig gennemgang.

Vores krav var: diesel, minimum 100hk (gerne 120), 7 siddepladser, god
økonomi, max 25.000 euro (Spansk pris)

Opel Zafira: Det var egentlig den jeg havde forstillet mig at det
skulle være i starten, men efter at have siddet i den og kigget lidt
på tallene blev interessen dæmpet. vi prøvede Opel Zafira Enjoy 1.9
CDTi 8v 120 CV
Fordele: Køreegenskaber, sikkerhed , god service, reservehjul, ejer en
Opel Astra fra 2001 som efter 130.000 aldrig har haft problemer, så
jeg er glad for Opel som mærke.
Ulemper: Standard udrustningen er noget slap, faktisk røg den ret
meget op i pris efter at vi havde tilsat de ting vi gerne ville have
med. Deres nye soltag er kun tildækket med et tyndt lag stof.
Fartpiloten har kun "hold nuværrende fart" funktion, intet med at
huske og genkalde fart.

Toyota Corolla Verso:
Var blandt de to favoritter. Vi prøvede Toyota Corolla Verso 2,0 SOL
Fordele: Blød motor, 3+2 års garanti, støjsvag
Ulemper: Den ligner mere en forvokset sedan end en egentlig MPV. Meget
lidt bagageplads ved brug af 7 pladser. Kørestillingen er som i en
Sedan og ikke som i en MPV (hvilket jo for nogle måske er en fordel,
men ikke for mig - vi ledte efter en fuldblods MPV)

VW Touran
For dyr, for firkantet.

Mazda 5:
Dens diesel version kommer ikke på markedet herenede før til februar,
og det kunne vi jo ikke vente på.

Renault Gran Scenic
Det var så den vi endte med at købe. Vi prøvede (og købte) en
Renault Gran Scenic 1,9 dCi 120hk Luxe Dynamique.
Fordele: Sikkerhed, udrustning, pris, høj kørestilling,
panoramasoltag, fyldt med skuffer og huller til at gemme ting i, kort
præcist gearskift.
Ulemper: halvdårligt ry for stabilitet, omend det nok er mere ry end
sandhed, da den statistisk set ikke er en af de mere plagede modeller.
Digital omdrejningstæller: endten elsker eller hader man renaults
dashboard (hvad hedder det på dansk?). Jeg kan personligt godt lide
det, men må dog indrømme at omdrejningstælleren kan være vanskelig
at vende sig til.

Den størst årsag til at vælge Renaulten er nok at det ligner den bil
vi får mest køreglæde og komfort ud af.

Håber du kan bruge det til noget.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 16-10-05 00:11

Lars Hoffmann wrote:

> [...]
> nyligt har købt familiebil og her er så lige en hurtig gennemgang.
>
> Vores krav var: diesel, minimum 100hk (gerne 120), 7 siddepladser, god

Tak Lars og alle andre. Jeg tager input til efterretning. Lars' krav ligner
mine. Mazdaen lå som min topscorer, men det er noget med at man helst skal
tage affære i december . . . kigger nærmere på Touran og Renault, selvom jeg
synes de er lidt dyre. Eneste jeg er rimeligt sikker på er at holde mig fra
Chrysler.

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-10-05 11:06

Jacob Buus Smidt wrote:
> Seat Altea?

For mig er den for lille. Den er ret smal. Man kan ikke sidde
behageligt 3 voksne mennesker ved siden af hinanden. Bagagerummet er
ikke særligt praktisk indrettet.

> VW Touran?

Hvis man kan lide designet er det en udemærket bil. Den er dog ikke
billig.

> Corolla Verso?

Helt bestemt et godt alternativ. Specielt hvis man er interesseret i de
nye dieselmotorer med op til 177 hk.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-10-05 10:59

Abildgaard 3140 wrote:

> [...]
> synes de er lidt dyre. Eneste jeg er rimeligt sikker på er at holde mig fra

Vi prøvede også en Voyager 2,8 CDI som havde kørt 20.000 km. Den åd
diesel som bare satan, men var ellers fin nok. Jeg tror ikke deres nye
diesel modller kan fås med manualt gear. Måske er det fordi de har
haft så dårlig erfaring med dres gearkasser at de har valgt kun at
tilbyde automatgear.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 24-10-05 18:40

Abildgaard 3140 wrote:
> [...]
>
> Det ville ikke gøre noget, hvis der kan være en shitload af dykker-,
> fiske-, og surfgrej samt cykler, men en camper får jeg nok ikke . . .

Hmmm. Det ender med en ford Galaxy, benzin 2,3, campermodellen . . . jeg
savner allerede multiplagen, som der er mere spræl og personlighed i.

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk