/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Så må man håbe hammeren falder
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 12-10-05 21:31

Sakset fra: http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3003840

"SMS-BILIST SPÆRREDE MOTORVEJ
Årsagen til, at Køge Bugt-motorvejen blev afspærret en halv time onsdag
morgen, var en ung bilist, der skrev en sms-besked under kørslen.
Han så ikke, at myldretidstrafikken var gået i stå og kørte uden at
bremse ind i bilkøen. Trods den høje fart var de eneste kvæstede manden
selv og føreren af den bil, han kørte ind i.
Da politiet nåede frem, var den sårede mand ved at lede efter sin
mobiltelefon, men afviste på det bestemteste, at han skulle have brugt
den under kørslen.
Det følte betjentene sig imidlertid ikke overbeviste om, fordi der ikke
var bremsespor på stedet, og fordi skaderne på bilerne var så voldsomme.
Og da betjentene tjekkede telefonen, viste det sig, at den unge mand
havde modtaget en besked lige før ulykken. Desuden lå der et halvfærdigt
svar på displayet.
Manden risikerer nu en betinget frakendelse af kørekortet."

Jeg håber da han bliver straffet på anden måde end ved betinget
frakendelse. Når man skriver SMS'er på motorvejen, er man jo åbenlyst
til fare for sine omgivelser. Det burde da være en skærpende
omstændighed, og dermed takseres noget hårdere end en frakendelse.


--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2
http://www.citronik.dk/ - Forum for Citroën-interesserede

 
 
Lars (12-10-2005)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 12-10-05 21:38

<SNIP tåbelig historie />

> Jeg håber da han bliver straffet på anden måde end ved betinget
> frakendelse. Når man skriver SMS'er på motorvejen, er man jo åbenlyst
> til fare for sine omgivelser. Det burde da være en skærpende
> omstændighed, og dermed takseres noget hårdere end en frakendelse.

Sheesh. Hvor snotdum har man lov at være? Helt enig. En betinget
frakendelse er da alt for mildt :P


-lars

BJ (12-10-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 12-10-05 21:43


"Lars" <dk.coder@lars> skrev i en meddelelse
news:Xns96EDE64AB21ADdkcoderlars@63.218.45.254...

KLIP

>> Jeg håber da han bliver straffet på anden måde end ved betinget
>> frakendelse. Når man skriver SMS'er på motorvejen, er man jo åbenlyst
>> til fare for sine omgivelser. Det burde da være en skærpende
>> omstændighed, og dermed takseres noget hårdere end en frakendelse.
>
> Sheesh. Hvor snotdum har man lov at være? Helt enig. En betinget
> frakendelse er da alt for mildt :P

Njaaee ... i disse forbudstider .... forbyd håndholdte/løse mobiltelefoner i
biler.

Der må kun anvendes fabriksmonterede/indbyggede som er i forbindelse med
bilens elektronik.

Min egen originale indbyggede fra Volvo kan kun ringe samt modtage opkald
under kørslen.

Alt andet er spærret indtil motoren/tændingen er taget fra.

Så de sku lære det alle dem med løse forbindelser..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Allan Hansen (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Allan Hansen


Dato : 13-10-05 09:06


"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:434d7545$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> >
> Njaaee ... i disse forbudstider .... forbyd håndholdte/løse mobiltelefoner
> i biler.
>
Hvorfor for byde løse mobiltelefoner.
Om de ligger på sædet eller et andet sted er vel sagen underordnet, det der
må være vigtigt er at hvis de bruges så er det via et håndfritsæt.

> Der må kun anvendes fabriksmonterede/indbyggede som er i forbindelse med
> bilens elektronik.
>
Fis.

> Min egen originale indbyggede fra Volvo kan kun ringe samt modtage opkald
> under kørslen.
>
Det er da fint for dig.

> Alt andet er spærret indtil motoren/tændingen er taget fra.
>
Surt, så kan du ikke holde stille på en vieplads og læse en sms uden at
stoppe motoren.

> Så de sku lære det alle dem med løse forbindelser..;)
>
Nu er det vel dem der ikke kan finde ud af at bruge værktøjet ordentligt
efter lovens krav der skal straffes og ikke os der kan.

Bjørn J.
> ~~wear sunscreen~~
>



BJ (13-10-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 13-10-05 11:33


"Allan Hansen" <ajh[slet_dette]@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:hzo3f.14$ry.2@news.get2net.dk...

KLIP

>> Njaaee ... i disse forbudstider .... forbyd håndholdte/løse
>> mobiltelefoner i biler.
>>
> Hvorfor for byde løse mobiltelefoner.

Fordi folk er ikke overholder loven.

> Om de ligger på sædet eller et andet sted er vel sagen underordnet, det
> der må være vigtigt er at hvis de bruges så er det via et håndfritsæt.

Det gør de ikke ... generelt.

>> Der må kun anvendes fabriksmonterede/indbyggede som er i forbindelse med
>> bilens elektronik.
>>
> Fis.

Nå, trådte jeg på din ligtorn.

>> Min egen originale indbyggede fra Volvo kan kun ringe samt modtage opkald
>> under kørslen.
>>
> Det er da fint for dig.

Det er det og trafiksikkert.

>> Alt andet er spærret indtil motoren/tændingen er taget fra.
>>
> Surt, så kan du ikke holde stille på en vieplads og læse en sms uden at
> stoppe motoren.

Det er hele meningen med sikkerheden.

>> Så de sku lære det alle dem med løse forbindelser..;)
>>
> Nu er det vel dem der ikke kan finde ud af at bruge værktøjet ordentligt
> efter lovens krav der skal straffes og ikke os der kan.

Det er lovgiverne og forbudsjægerne lige glade med.

Forbyd lortet ... forbyd alting..og giv bøder for det...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Finn Guldmann (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 13-10-05 12:50

BJ wrote:
>>>Njaaee ... i disse forbudstider .... forbyd håndholdte/løse
>>>mobiltelefoner i biler.
>>Hvorfor for byde løse mobiltelefoner.
> Fordi folk er ikke overholder loven.
>
Kan andre se logikken i det her?

>>Om de ligger på sædet eller et andet sted er vel sagen underordnet, det
>>der må være vigtigt er at hvis de bruges så er det via et håndfritsæt.
> Det gør de ikke ... generelt.
>
Og hvor ved man lige det fra? Sig selv måske?

>>>Der må kun anvendes fabriksmonterede/indbyggede som er i forbindelse med
>>>bilens elektronik.
>>Fis.
> Nå, trådte jeg på din ligtorn.
>
Nej, du var bare, lidt, forkert på den.

>>>Min egen originale indbyggede fra Volvo kan kun ringe samt modtage opkald
>>>under kørslen.
>>Det er da fint for dig.
> Det er det og trafiksikkert.
>
Vil det også sige at du ikke får besked om at der er kommet en sms?
(Ikke læse/svare, men blot at vide at den er kommet.)

>>>Alt andet er spærret indtil motoren/tændingen er taget fra.
>>Surt, så kan du ikke holde stille på en vieplads og læse en sms uden at
>>stoppe motoren.
> Det er hele meningen med sikkerheden.
>
Trukket håndbremse burde være nok.

Sådan er det med visse ting i lastbiler. F.eks. visse aflæsninger i
kørecomputeren.

>>>Så de sku lære det alle dem med løse forbindelser..;)
>>Nu er det vel dem der ikke kan finde ud af at bruge værktøjet ordentligt
>>efter lovens krav der skal straffes og ikke os der kan.
> Det er lovgiverne og forbudsjægerne lige glade med.
> Forbyd lortet ... forbyd alting..og giv bøder for det...
>
Der er den rigtige vej at gå. Til sidst behøver vi ikke betale skat. Alt
betales med bøder.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.

Lars L. Hansen (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 13-10-05 13:48

Finn Guldmann wrote:
> BJ wrote:
>
>>>> Njaaee ... i disse forbudstider .... forbyd håndholdte/løse
>>>> mobiltelefoner i biler.
>>>
>>> Hvorfor for byde løse mobiltelefoner.
>>
>> Fordi folk er ikke overholder loven.
>>
> Kan andre se logikken i det her?

Nej, jeg fornemmer visse mangler i argumentationen :)


--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2
http://www.citronik.dk/ - Forum for Citroën-interesserede

BJ (13-10-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 13-10-05 14:38


"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:434e578e$0$49010$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>>>>> Njaaee ... i disse forbudstider .... forbyd håndholdte/løse
>>>>> mobiltelefoner i biler.
>>>>
>>>> Hvorfor for byde løse mobiltelefoner.
>>>
>>> Fordi folk er ikke overholder loven.
>>>
>> Kan andre se logikken i det her?
>
> Nej, jeg fornemmer visse mangler i argumentationen :)

At det foregår stort set konsekvent, kan ses dagligt i trafikken.

At det er svært at påvis, det beviser de e snarrådige politifolk.

Hvis du taler i nallen og brager ind i nogen, flyver lortet jo ad Pommern
til (med mindre den er klistret fast til hovedet).

Det er derfor umuligt at lave statistik på antallet af ulykker forårsaget af
mobiltelefoni/SMS.

Så må det være bedre at forebygge...forbyd lortet...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



BJ (13-10-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 13-10-05 14:34


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:dilhlc$170$1@newsbin.cybercity.dk...

KLIP

> Kan andre se logikken i det her?

Folk vil åbenbart ikke høre.

>>>Om de ligger på sædet eller et andet sted er vel sagen underordnet, det
>>>der må være vigtigt er at hvis de bruges så er det via et håndfritsæt.
>> Det gør de ikke ... generelt.
>>
> Og hvor ved man lige det fra? Sig selv måske?

Jeg har jo lige fortalt, min er fast indbygget i potten (og anvender et
bi-kort).

>>>>Der må kun anvendes fabriksmonterede/indbyggede som er i forbindelse med
>>>>bilens elektronik.
>>>Fis.
>> Nå, trådte jeg på din ligtorn.
>>
> Nej, du var bare, lidt, forkert på den.

Nej, det er jeg ikke generelt.

Har man øjne i hovedet, kan man se fænomenet konstant både på motor-,
landevej og i bytrafikken.

> Vil det også sige at du ikke får besked om at der er kommet en sms? (Ikke
> læse/svare, men blot at vide at den er kommet.)

Der vises et brevikon i displayet.

>>>>Alt andet er spærret indtil motoren/tændingen er taget fra.
>>>Surt, så kan du ikke holde stille på en vieplads og læse en sms uden at
>>>stoppe motoren.
>> Det er hele meningen med sikkerheden.
>>
> Trukket håndbremse burde være nok.

Nej, første klik kan tænde advarselslampen og der bremses overhovedet ikke
under kørslen.

> Sådan er det med visse ting i lastbiler. F.eks. visse aflæsninger i
> kørecomputeren.

Det er da fint

>>>>Så de sku lære det alle dem med løse forbindelser..;)
>>>Nu er det vel dem der ikke kan finde ud af at bruge værktøjet ordentligt
>>>efter lovens krav der skal straffes og ikke os der kan.
>> Det er lovgiverne og forbudsjægerne lige glade med.
>> Forbyd lortet ... forbyd alting..og giv bøder for det...
>>
> Der er den rigtige vej at gå. Til sidst behøver vi ikke betale skat. Alt
> betales med bøder.

Netop...)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Finn Guldmann (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 13-10-05 15:09

BJ wrote:
>>Kan andre se logikken i det her?
> Folk vil åbenbart ikke høre.
>
Ikke hvis vi kan blive fri.

>>>>Om de ligger på sædet eller et andet sted er vel sagen underordnet, det
>>>>der må være vigtigt er at hvis de bruges så er det via et håndfritsæt.
>>>Det gør de ikke ... generelt.
>>Og hvor ved man lige det fra? Sig selv måske?
> Jeg har jo lige fortalt, min er fast indbygget i potten (og anvender et
> bi-kort).
>
Bi-kort?

>>>>>Der må kun anvendes fabriksmonterede/indbyggede som er i forbindelse med
>>>>>bilens elektronik.
>>>>Fis.
>>>Nå, trådte jeg på din ligtorn.
>>Nej, du var bare, lidt, forkert på den.
> Nej, det er jeg ikke generelt.
> Har man øjne i hovedet, kan man se fænomenet konstant både på motor-,
> landevej og i bytrafikken.
>
Der hvor du, IMO, er forkert på den er det *fabriks*monterede. Mon du
ikke mente *fast*monteret?

>>>>>Alt andet er spærret indtil motoren/tændingen er taget fra.
>>>>Surt, så kan du ikke holde stille på en vieplads og læse en sms uden at
>>>>stoppe motoren.
>>>Det er hele meningen med sikkerheden.
>>Trukket håndbremse burde være nok.
> Nej, første klik kan tænde advarselslampen og der bremses overhovedet ikke
> under kørslen.
>
Forkert indstillet håndbremse.

>>Sådan er det med visse ting i lastbiler. F.eks. visse aflæsninger i
>>kørecomputeren.
> Det er da fint
>
Både og. Det giver sommetider nogle ekstra stop på nogle uheldige
steder. F.eks. hvis man få sat i gang fra en p-plads inden man får
nulstillet en af tællerene. Så skal man jo stoppe i udkørslen for at det
passer så meget med fakta som muligt. Og det er ikke altid så populært.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.

BJ (13-10-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 13-10-05 15:16


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:dilppv$4np$1@newsbin.cybercity.dk...

KLIP

> Ikke hvis vi kan blive fri.

, men gælder det andre, så kan der ikke råbes højt nok..

> Bi-kort?

Hovedkortet sidder i min mobilos og bi-kortet sidder i bilens udstyr.

Ved ring til mobilos, sendes de automatisk videre til bilen.

Altså kan jeg helt undlade at have nallen tændt under kørsel.

Et bi-kort koster en gang for alle 300 kr. og intet andet.

> Der hvor du, IMO, er forkert på den er det *fabriks*monterede. Mon du ikke
> mente *fast*monteret?

En fastmonteret kan også opfylde betingelserne, kender blot ingen.

En fabriksmonteret gør det.

> Forkert indstillet håndbremse.

Ja så er det ikke *min* skyld funktionerne virker. Det er værkstedes..)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Finn Guldmann (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 13-10-05 15:27

BJ wrote:
>>Bi-kort?
> Hovedkortet sidder i min mobilos og bi-kortet sidder i bilens udstyr.
> Ved ring til mobilos, sendes de automatisk videre til bilen.
> Altså kan jeg helt undlade at have nallen tændt under kørsel.
> Et bi-kort koster en gang for alle 300 kr. og intet andet.
>
Har det noget at gøre med hvilket selskab man holder sig?

Eller er det blot fordi jeg aldrig har overvejet muligheden?

>>Der hvor du, IMO, er forkert på den er det *fabriks*monterede. Mon du ikke
>>mente *fast*monteret?
> En fastmonteret kan også opfylde betingelserne, kender blot ingen.
> En fabriksmonteret gør det.
>
Hvis du går hen til en telefonhandler og køber et originalt håndfri sæt
til din telefon, og selv monterer det, er jeg ret sikker på at det også
opfylder reglerne.

Men det er ikke fabriksmonteret.

>>Forkert indstillet håndbremse.
> Ja så er det ikke *min* skyld funktionerne virker. Det er værkstedes..)
>
Fyr dem.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.

BJ (13-10-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 13-10-05 15:35


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:dilqr3$57p$1@newsbin.cybercity.dk...

KLIP

> Har det noget at gøre med hvilket selskab man holder sig?

Ikke når det gælder de store.

> Eller er det blot fordi jeg aldrig har overvejet muligheden?

Det er muligt..;)

> Hvis du går hen til en telefonhandler og køber et originalt håndfri sæt
> til din telefon, og selv monterer det, er jeg ret sikker på at det også
> opfylder reglerne.

Det kan ikke spærre for tidligere nævnte funktioner og skal derfor forbydes.

Anvendes det bør der gives en klækkelig bøde og mindst ét klip i kortet..

> Men det er ikke fabriksmonteret.

Så skal det forbydes eller kunne låses fast til tidligere nævnte funktioner.

>>>Forkert indstillet håndbremse.
>> Ja så er det ikke *min* skyld funktionerne virker. Det er
>> værkstedes..)
>>
> Fyr dem.

Alle til hobe og nej, jeg sidder ikke i mobiltefonindustriens lobby..))

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Finn Guldmann (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 13-10-05 16:10

BJ wrote:
>>Hvis du går hen til en telefonhandler og køber et originalt håndfri sæt
>>til din telefon, og selv monterer det, er jeg ret sikker på at det også
>>opfylder reglerne.
> Det kan ikke spærre for tidligere nævnte funktioner og skal derfor forbydes.
> Anvendes det bør der gives en klækkelig bøde og mindst ét klip i kortet..
>
Den der smiley skal da vist tages med i betragtning?

>>Men det er ikke fabriksmonteret.
> Så skal det forbydes eller kunne låses fast til tidligere nævnte funktioner.
>
Jeg kan absolut ikke se nogen forskel for trafiksikkerheden om jeg
bruger et fastmonteret kit eller om jeg bruger en "øreprop" og har
telefonen i lommen. (Eller en andet sted.)

>>>>Forkert indstillet håndbremse.
>>>Ja så er det ikke *min* skyld funktionerne virker. Det er
>>>værkstedes..)
>>Fyr dem.
> Alle til hobe og nej, jeg sidder ikke i mobiltefonindustriens lobby..))
>
Men derimod i bilindustriens?
(Hint: fabriksmonteret.)

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.

BJ (13-10-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 13-10-05 16:33


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:diltci$6ju$1@newsbin.cybercity.dk...

KLIP

> Jeg kan absolut ikke se nogen forskel for trafiksikkerheden om jeg bruger
> et fastmonteret kit eller om jeg bruger en "øreprop" og har telefonen i
> lommen. (Eller en andet sted.)

Nu er du jo også en af de få, der bruger noget sådan, men du må rette dig
efter flertallet.

De kan ikke finde ud af det, så lortet må forbydes..;)

> Men derimod i bilindustriens?
> (Hint: fabriksmonteret.)

Det spærrer ikke ved hjælp af håndbremsen..:)

Bare rolig, der er meget mere at forbyde og behæfte med store bøder og klip.

De grønne afgifter var startskuddet til denne form for innovation på området
for statslige indtægter.

Hvis vi selv vil hjælpe direkte til, skal vi blot kræve både dit og dat
forbudt.

Det er vist det man kalder samfundsmæssig udvikling og frigørelse..og vi er
verdensmestre i disciplinen...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Finn Guldmann (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 13-10-05 17:54

BJ wrote:
>>Jeg kan absolut ikke se nogen forskel for trafiksikkerheden om jeg bruger
>>et fastmonteret kit eller om jeg bruger en "øreprop" og har telefonen i
>>lommen. (Eller en andet sted.)
> Nu er du jo også en af de få, der bruger noget sådan, men du må rette dig
> efter flertallet.
> De kan ikke finde ud af det, så lortet må forbydes..;)
>
Nåååh, vi er ovre i den boldgade der hedder 'Laveste Fællesnævner'. :-/

>>Men derimod i bilindustriens?
>>(Hint: fabriksmonteret.)
> Det spærrer ikke ved hjælp af håndbremsen..:)
> Bare rolig, der er meget mere at forbyde og behæfte med store bøder og klip.
> De grønne afgifter var startskuddet til denne form for innovation på området
> for statslige indtægter.
> Hvis vi selv vil hjælpe direkte til, skal vi blot kræve både dit og dat
> forbudt.
> Det er vist det man kalder samfundsmæssig udvikling og frigørelse..og vi er
> verdensmestre i disciplinen...
>
Du kan godt se at pakke sammen med at give dem gode ideer!


--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.

BJ (13-10-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 13-10-05 19:04


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:dim3f6$9l9$1@newsbin.cybercity.dk...

KLIP

> Du kan godt se at pakke sammen med at give dem gode ideer!
>

LOL ... er det ikke det som giver de fleste en plads på tinge..?..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Finn Guldmann (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 13-10-05 22:06

BJ wrote:
>>Du kan godt se at pakke sammen med at give dem gode ideer!
>>
> LOL ... er det ikke det som giver de fleste en plads på tinge..?..
>
Nej. På tinge kommer man afhængig efter hvor god man er til at snakke
partibosserne efter munden. Det er først når man *er* kommet ind de
"gode" ideer blomstrer.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.

BJ (13-10-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 13-10-05 22:14


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:dimi85$h4t$3@newsbin.cybercity.dk...

KLIP

>>>Du kan godt se at pakke sammen med at give dem gode ideer!
>>>
>> LOL ... er det ikke det som giver de fleste en plads på tinge..?..
>>
> Nej. På tinge kommer man afhængig efter hvor god man er til at snakke
> partibosserne efter munden. Det er først når man *er* kommet ind de "gode"
> ideer blomstrer.

Det kan der være noget om.

Kan du så yderligere komme med gode ideer, der giver skattekroner i den
betrængte offentlige kasse uden det ligner skat, så ender du som miljø-
eller trafikminister.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Finn Guldmann (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 14-10-05 02:23

BJ wrote:
>>>>Du kan godt se at pakke sammen med at give dem gode ideer!
>>>>
>>>LOL ... er det ikke det som giver de fleste en plads på tinge..?..
>>Nej. På tinge kommer man afhængig efter hvor god man er til at snakke
>>partibosserne efter munden. Det er først når man *er* kommet ind de "gode"
>>ideer blomstrer.
> Det kan der være noget om.
> Kan du så yderligere komme med gode ideer, der giver skattekroner i den
> betrængte offentlige kasse uden det ligner skat, så ender du som miljø-
> eller trafikminister.
>
Jeg har sådan en idé om at næste beskatningsobjekt skal være politiske
sommerballonner. Jeg kan bare ikke blive enig med mig selv om om det
skal være efter hvor meget luft der er i dem, eller efter hvor hurtig
luften fiser ud af dem.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.

BJ (14-10-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 14-10-05 03:01


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:din19e$nkl$1@newsbin.cybercity.dk...

KLIP

>> Kan du så yderligere komme med gode ideer, der giver skattekroner i den
>> betrængte offentlige kasse uden det ligner skat, så ender du som miljø-
>> eller trafikminister.
>>
> Jeg har sådan en idé om at næste beskatningsobjekt skal være politiske
> sommerballonner. Jeg kan bare ikke blive enig med mig selv om om det skal
> være efter hvor meget luft der er i dem, eller efter hvor hurtig luften
> fiser ud af dem.

Det var da også en ide.

Jeg hælder nu mere til road priecing.

Nogen skal jo betale for Bane Danmarks enorme kapitalbehov...;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Finn Guldmann (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 14-10-05 11:22

BJ wrote:
>>>Kan du så yderligere komme med gode ideer, der giver skattekroner i den
>>>betrængte offentlige kasse uden det ligner skat, så ender du som miljø-
>>>eller trafikminister.
>>Jeg har sådan en idé om at næste beskatningsobjekt skal være politiske
>>sommerballonner. Jeg kan bare ikke blive enig med mig selv om om det skal
>>være efter hvor meget luft der er i dem, eller efter hvor hurtig luften
>>fiser ud af dem.
> Det var da også en ide.
> Jeg hælder nu mere til road priecing.
> Nogen skal jo betale for Bane Danmarks enorme kapitalbehov...;)
>
Jeg gik mere efter at dem med de sjove ideer selv skulle have lov at
prøve hvad det vil sige at spytte i bøssen.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.

BJ (14-10-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 14-10-05 11:29


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:dio0rr$140e$4@newsbin.cybercity.dk...

KLIP

>> Jeg hælder nu mere til road pricing.
>> Nogen skal jo betale for Bane Danmarks enorme kapitalbehov...;)
>>
> Jeg gik mere efter at dem med de sjove ideer selv skulle have lov at prøve
> hvad det vil sige at spytte i bøssen.

Det er vist det man på udenlandsk kalder 'wishfull thinking'..

Staten og dennes vil altid have sit på det tørre, de andre 40% kan gå højt
og flot på numsen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Finn Guldmann (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 14-10-05 13:03

BJ wrote:
>>>Jeg hælder nu mere til road pricing.
>>>Nogen skal jo betale for Bane Danmarks enorme kapitalbehov...;)
>>Jeg gik mere efter at dem med de sjove ideer selv skulle have lov at prøve
>>hvad det vil sige at spytte i bøssen.
> Det er vist det man på udenlandsk kalder 'wishfull thinking'..
> Staten og dennes vil altid have sit på det tørre, de andre 40% kan gå højt
> og flot på numsen.
>
Det er vist den almindelige indstilling - derinde.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.

BJ (14-10-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 14-10-05 13:09


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:dio6pt$172e$2@newsbin.cybercity.dk...

KLIP

>> Staten og dennes vil altid have sit på det tørre, de andre 40% kan gå
>> højt og flot på numsen.
>>
> Det er vist den almindelige indstilling - derinde.

Det er blevet noget holdningsløst.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Folmer Rasmussen (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 13-10-05 15:21

On Thu, 13 Oct 2005 16:09:15 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:


>>
>Både og. Det giver sommetider nogle ekstra stop på nogle uheldige
>steder. F.eks. hvis man få sat i gang fra en p-plads inden man får
>nulstillet en af tællerene. Så skal man jo stoppe i udkørslen for at det
>passer så meget med fakta som muligt. Og det er ikke altid så populært.

>--

Århh, hvad fanden.

Hvis det er én af de der skide skærgårdstraktorer, skal du jo
alligevel træde en gang på bremsen for at få cruise-controllen til at
virke.

Det er fanneme svensk logik for viderekomne.

Her har man gennem årene tillagt sig fine kørevaner, der ikke kræver
unødigt bremseri, og når man så på slig vis har fået camionen ud på
betonstien, og op på marchfart, så skal man guddødemig træde på
bremsen før CC virker!

De er skøre, de svenskere.

Venlig hilsen
Folmer


Finn Guldmann (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 13-10-05 16:06

Folmer Rasmussen wrote:
>>Både og. Det giver sommetider nogle ekstra stop på nogle uheldige
>>steder. F.eks. hvis man få sat i gang fra en p-plads inden man får
>>nulstillet en af tællerene. Så skal man jo stoppe i udkørslen for at det
>>passer så meget med fakta som muligt. Og det er ikke altid så populært.
> Århh, hvad fanden.
> Hvis det er én af de der skide skærgårdstraktorer, skal du jo
> alligevel træde en gang på bremsen for at få cruise-controllen til at
> virke.
>
Påberåber mig AL.

Det er i øvrigt også motorbremsen der ikke virker før en bremsning

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.

Jan Vennike (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 13-10-05 17:12




"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:434d7545$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Lars" <dk.coder@lars> skrev i en meddelelse
> news:Xns96EDE64AB21ADdkcoderlars@63.218.45.254...
>
> KLIP
>
>>> Jeg håber da han bliver straffet på anden måde end ved betinget
>>> frakendelse. Når man skriver SMS'er på motorvejen, er man jo åbenlyst
>>> til fare for sine omgivelser. Det burde da være en skærpende
>>> omstændighed, og dermed takseres noget hårdere end en frakendelse.
>>
>> Sheesh. Hvor snotdum har man lov at være? Helt enig. En betinget
>> frakendelse er da alt for mildt :P
>
> Njaaee ... i disse forbudstider .... forbyd håndholdte/løse mobiltelefoner
> i biler.
>
> Der må kun anvendes fabriksmonterede/indbyggede som er i forbindelse med
> bilens elektronik.
>
> Min egen originale indbyggede fra Volvo kan kun ringe samt modtage opkald
> under kørslen.
>
> Alt andet er spærret indtil motoren/tændingen er taget fra.
>
> Så de sku lære det alle dem med løse forbindelser..;)
>
> --
> Bjørn J.
> ~~wear sunscreen~~
>

Og samtidig bygge fartpiloten sammen med den indbyggede navigation, så man
ikke kan køre hurtigere end tilladt - der er jo trods alt flere der dør af
hastighed end af håndholdte telefoner -

Nu må det høre op - alt det babysitteri.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me



BJ (13-10-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 13-10-05 19:06


"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse
news:434e8735$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>>>> Jeg håber da han bliver straffet på anden måde end ved betinget
>>>> frakendelse. Når man skriver SMS'er på motorvejen, er man jo åbenlyst
>>>> til fare for sine omgivelser. Det burde da være en skærpende
>>>> omstændighed, og dermed takseres noget hårdere end en frakendelse.
>>>
>>> Sheesh. Hvor snotdum har man lov at være? Helt enig. En betinget
>>> frakendelse er da alt for mildt :P
>>
>> Njaaee ... i disse forbudstider .... forbyd håndholdte/løse
>> mobiltelefoner i biler.
>>
>> Der må kun anvendes fabriksmonterede/indbyggede som er i forbindelse med
>> bilens elektronik.
>>
>> Min egen originale indbyggede fra Volvo kan kun ringe samt modtage opkald
>> under kørslen.
>>
>> Alt andet er spærret indtil motoren/tændingen er taget fra.
>>
>> Så de sku lære det alle dem med løse forbindelser..;)
>>
>> --
>> Bjørn J.
>> ~~wear sunscreen~~
>>
>
> Og samtidig bygge fartpiloten sammen med den indbyggede navigation, så man
> ikke kan køre hurtigere end tilladt - der er jo trods alt flere der dør af
> hastighed end af håndholdte telefoner -

Hov, du mangler spritkontrollen.

Potten må ikke kunne starte uden, du har blæst i en alkoholtester forbundet
med tændingssystemet.

(Huhh, du kan blive godt forpustet, hvis du modtager 30 mails i timen og
skal svare dem alle..)

> Nu må det høre op - alt det babysitteri.

Nej da, det er det den moderne vælger vil have.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



jan@stevns.net (13-10-2005)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 13-10-05 20:07

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev :

>Der må kun anvendes fabriksmonterede/indbyggede som er i forbindelse med
>bilens elektronik.

Og hvad skal stakler med antikke biler så gøre ?

<grin>


--
jan@stevns.net

Folmer Rasmussen (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 13-10-05 20:28

On Thu, 13 Oct 2005 21:06:35 +0200, jan@stevns.net wrote:

>"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev :
>
>>Der må kun anvendes fabriksmonterede/indbyggede som er i forbindelse med
>>bilens elektronik.
>
>Og hvad skal stakler med antikke biler så gøre ?

>--

Visse personer bør slet ikke kunne eje mobiltelefoner.

Det skyldes en overhængende fare for at de i ophidsede situationer vil
kunne finde på at bortkaste telefonerne ud over tilfældige marker.
Dyrkede som uopdyrkede!

Enhver kan jo se hvilken fare for miljøet dette udgør, idet man ikke
kan formode, at de i deres ophidsede tilstand vil huske at fjerne
batterierne.

Det flytter kun disse dræbermaskiners hærgen fra trafikken og ud i
vores fælles miljø, hvor det også vil ramme kvinder og børn!

Især kvinderne synes jeg godt vi kunne spare for dette. )

Venlig hilsen
Folmer



jan@stevns.net (13-10-2005)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 13-10-05 20:44

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Visse personer bør slet ikke kunne eje mobiltelefoner.

Deri giver jeg dig ret :)

Nu er jeg jo belemret med en antik ekvipage, der netop i dag, er givet
yderligere 2 år's tilladelse til at forpeste tilværelsen for mine
medtrafikanter.

I selvsamme ekvipage, er der jo monteret en himstregims, der
forhindrer at min ligeledes antikke Nokia dims skal falde på gulvet,
så problemet er nok mest, Bjørn's udtalelse om at forbinde den med
elektronikken i bilen

Elektronikken i en hestekærre er sgu hurtigt overset - der er ikke
noget, der blot minder om en nefalygte!

>Det skyldes en overhængende fare for at de i ophidsede situationer vil
>kunne finde på at bortkaste telefonerne ud over tilfældige marker.
>Dyrkede som uopdyrkede!

Hør hov .... !! Det er absolut sjovest på opdyrkede marker, helst med
kornet stående så højt at ethvert håb om at hitte nallen, før
kornkvaserens ankomst er nytteløst.

>Enhver kan jo se hvilken fare for miljøet dette udgør, idet man ikke
>kan formode, at de i deres ophidsede tilstand vil huske at fjerne
>batterierne.

Nu siddder jeg lige med et batteri til en nyere Nalle i hånden - på
dette batteri er en symboliseret skraldespand med et kryds henover -
ergo - de må ikke smides i en affaldsspand - så *er* der kun markerne
tilbage

(der er for langt til havet, og man vil nødig ramme Tom)

>Det flytter kun disse dræbermaskiners hærgen fra trafikken og ud i
>vores fælles miljø, hvor det også vil ramme kvinder og børn!

>Især kvinderne synes jeg godt vi kunne spare for dette. )


hmmmm... jeg kender ingen der er døde af røde pølser, og da slet
ingen, der er gået hinsides pga batterispisning, så den risiko.......



<grin>


--
jan@stevns.net

Uffe Ravn (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 13-10-05 20:55


<jan@stevns.net> skrev

> Nu er jeg jo belemret med en antik ekvipage, der netop i dag, er givet
> yderligere 2 år's tilladelse til at forpeste tilværelsen for mine
> medtrafikanter.

Tillykke.........men det er vel ikke Rekorden du omtaler?

Mvh. Uffe Ravn



jan@stevns.net (13-10-2005)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 13-10-05 21:06

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Tillykke.........men det er vel ikke Rekorden du omtaler?

Joehhhhhh ;)

(Men ret skal være ret, en smule (!) elektronik er der da i den, trods
alt)

et blinkrelæ f.eks - men ingen blæsermotorforsyning, du ved nok ;)
--
jan@stevns.net

Uffe Ravn (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 13-10-05 21:24


<jan@stevns.net> skrev

> >Tillykke.........men det er vel ikke Rekorden du omtaler?
>
> Joehhhhhh ;)

Hmm. altså er det op til mig om jeg stadig vil lege med om et års tid

> (Men ret skal være ret, en smule (!) elektronik er der da i den, trods
> alt)
>
> et blinkrelæ f.eks - men ingen blæsermotorforsyning, du ved nok ;)

Nu kan vi jo heller ikke løbe fra den elektroniske tænding, og
ladereguleringen.

Derudover er der jo også timere på både forreste og bagerste viskere.

Dersuden er min jo også begavet med en original centrallås.

Hvad sagde synsmanden i øvrigt?

Og havde du overhovedet lavet noget ved bilen inden syn?

Så du for øvrigt at en af mine venner faldt over en 87 Omega Stationcar uden
rust?

Mvh. Uffe Ravn



Klaus D. Mikkelsen (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-10-05 21:27

Uffe Ravn skriver:
>
> Så du for øvrigt at en af mine venner faldt over en 87 Omega Stationcar uden
> rust?

Cool, har den kørt i nevada, eller nordnorge. Eller har den været pakket
ind i plastic i 15 år ???


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Uffe Ravn (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 13-10-05 22:09


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev

> > Så du for øvrigt at en af mine venner faldt over en 87 Omega Stationcar
uden
> > rust?
>
> Cool, har den kørt i nevada, eller nordnorge. Eller har den været pakket
> ind i plastic i 15 år ???

Bilens fortid fortaber sig i det uvisse, sælger var ikke så godt til dansk,
men bilen har hele tiden være indregistreret i Danmark.

Og den har heller ikke stået stille, det vidner de 333.303km. om.

MEN til gængæld var den blevet rustbeskyttet, og med mit kendskab til
Omagernes rustvillighed, må det have været gjort fra ny af.

Desuden må den også have levet en del af årene i overdækket carport eller
lignende.

Mvh. Uffe Ravn





jan@stevns.net (13-10-2005)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 13-10-05 21:51

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Hmm. altså er det op til mig om jeg stadig vil lege med om et års tid

Nemmerligen - min har jo osse kun's rundet de 20år (85'er)

>Nu kan vi jo heller ikke løbe fra den elektroniske tænding, og
>ladereguleringen.

Nu bli'r du jo ligefrem avanceret ;)

>Dersuden er min jo også begavet med en original centrallås.

Min er manuel ;)

>Hvad sagde synsmanden i øvrigt?

Han var faktisk forbavset over at se sådan en gammel spand, i så fin
stand, det er ikke mange de ser mere af dem

Han bemærkede at gearkassen snakkede en del i de lave gear, men det
har den jo gjort så længe at jeg ikke lægger mærke til det mere - den
har jo også kun rendt 463.219km

>Og havde du overhovedet lavet noget ved bilen inden syn?

Ikke så meget som hældt sprinklervædske på ;)

>Så du for øvrigt at en af mine venner faldt over en 87 Omega Stationcar uden
>rust?

Joehhh, jeg læste da et eller andet ;) Der findes godbidder der
derude, men de er ved at være noget svære at falde over.
--
jan@stevns.net

Uffe Ravn (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 13-10-05 22:16


<jan@stevns.net> skrev

> >Hvad sagde synsmanden i øvrigt?
>
> Han var faktisk forbavset over at se sådan en gammel spand, i så fin
> stand, det er ikke mange de ser mere af dem

Som synsmanden sidst sagde: sådan en som den der *pegede* findes der kun en
af.

> >Så du for øvrigt at en af mine venner faldt over en 87 Omega Stationcar
uden
> >rust?
>
> Joehhh, jeg læste da et eller andet ;) Der findes godbidder der
> derude, men de er ved at være noget svære at falde over.

Jeps jeg havde reelt opgivet at finde en Omega uden nævneværdig rust.

Men hvorfor glor sælgerene dog altid sådan når man hiver ramperne ud af
bilen, for at kigge lidt på deres bil fra neden

Mvh. Uffe Ravn



BJ (13-10-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 13-10-05 22:06


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:61ctk1t47u4f3pk3ts76k065r9c3ss8sp7@dtext.news.tele.dk...

KLIP

>>Der må kun anvendes fabriksmonterede/indbyggede som er i forbindelse med
>>bilens elektronik.
>
> Og hvad skal stakler med antikke biler så gøre ?
>
> <grin>

Ganske simpelt dear Watson ... forbyd lortet..)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Karsten Andersen (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Karsten Andersen


Dato : 13-10-05 07:31

Wed, 12 Oct 2005 22:30:51 +0200, skrev Lars L. Hansen, på 28 linier, i
<434d7280$0$49020$14726298@news.sunsite.dk>, :


>Jeg håber da han bliver straffet på anden måde end ved betinget
>frakendelse. Når man skriver SMS'er på motorvejen, er man jo åbenlyst
>til fare for sine omgivelser. Det burde da være en skærpende
>omstændighed, og dermed takseres noget hårdere end en frakendelse.

Det er ikke være end og læse kort mens man køre.
Der er da mange andre ting der kan forstyre ens kørsel.
Nu kan trafikken jo også pludselig stoppe mens man sidder og nyder
udsigten ud af sidevinduet.
Så hvorfor skal SMS skrivning straffes hårdere end alt andet?

--
MVH Karsten
Horsens

Ukendt (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-10-05 07:38

Karsten Andersen wrote:
>
> Det er ikke være end og læse kort mens man køre.
> Der er da mange andre ting der kan forstyre ens kørsel.
> Nu kan trafikken jo også pludselig stoppe mens man sidder og nyder
> udsigten ud af sidevinduet.
> Så hvorfor skal SMS skrivning straffes hårdere end alt andet?

Det skal det bestemt heller ikke. Der skal ikke focuseres på at han skrev
SMS, men at han var bevidst uopmærksom under kørslen. Jeg mener også det bør
koste pappet. Det er almindelig sund fornuft at man holder øjnene på vejen
under kørslen. Til gengæld mener jeg det nye klippekortsystem er gået
funldstændig over gevind hvad angår hastighedsoverskridelser samt
promillekørsel, men det er en helt anden sag. Denne sag er soleklar, efter
min mening.

mvh.
Kim Frederiksen



Broegger (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 13-10-05 09:01

"Kim Frederiksen" <kim snabela gmail punktum com> skrev
news:434e00e4$0$192$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Det skal det bestemt heller ikke. Der skal ikke focuseres på at han
> skrev SMS, men at han var bevidst uopmærksom under kørslen. Jeg mener
> også det bør koste pappet. Det er almindelig sund fornuft at man
> holder øjnene på vejen under kørslen.

Enig.

> Til gengæld mener jeg det nye
> klippekortsystem er gået funldstændig over gevind hvad angår
> hastighedsoverskridelser samt promillekørsel, men det er en helt anden
> sag.<snip>

Tænk, jeg syntes det er kanon at man nu skrider ind over for spritterne i
trafikken. Og hastigheden, ja reglerne er hårde men klare. Så nu er man
nødt til at indrette sig efter reglerne! For hastighedsgrænserne har de
jo ikke ændret på. Så det der er ulovligt idag, var lige så ulovligt før!

--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

Ukendt (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-10-05 20:54

Broegger wrote:

>
> Tænk, jeg syntes det er kanon at man nu skrider ind over for
> spritterne i trafikken.

Mjaah ... umiddelbart er det en god idé og vi kan vel alle være enige om at
man ikke skal være fuld bag rattet ... problemet er bare, at det er man
heller ikke ved 0,51 promille, som alligevel koster en betinget frakendelse
og en stor bøde. Jeg vil ikke gøres til forbryder for at have drukket to
bajere og derefter kørt hjem i bil. Lad os i stedet få promillegrænsen op på
de 0,8 hvor den hører til, og så jagte dem der oveskrider DEN, i stedet, for
det er her det har en reel betydning for kørslen.

> Og hastigheden, ja reglerne er hårde men
> klare. Så nu er man nødt til at indrette sig efter reglerne! For
> hastighedsgrænserne har de jo ikke ændret på. Så det der er ulovligt
> idag, var lige så ulovligt før!

Enig, på en måde. Det er ikke straffen der er forkert, det er reglerne ...
problemet er jo at man ikke kan fastsætte en hastighedsgrænse der er
fornuftíg, fordi det eneste fornuftige er at køre efter forholdene, og de
ændrer sig konstant. Enhver normalttænkende bilist ved dette, og kører efter
forholdene uden at tænke nærmere over farten. Det ved politikerne samt
politiet godt, hvorefter pengemaskinen bliver lagt på lur på de strækninger
hvor forholdene er egnet til højere hastighed end den der står på
tavlerne... og det er DET der er problemet. Folk der klart overskrider
hastigheden for de pågældende forhold skal naturligvis straffes.

mvh.
Kim Frederiksen



Finn Guldmann (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 13-10-05 22:11

Kim Frederiksen wrote:
>>Tænk, jeg syntes det er kanon at man nu skrider ind over for
>>spritterne i trafikken.
> Mjaah ... umiddelbart er det en god idé og vi kan vel alle være enige om at
> man ikke skal være fuld bag rattet ... problemet er bare, at det er man
> heller ikke ved 0,51 promille, som alligevel koster en betinget frakendelse
> og en stor bøde. Jeg vil ikke gøres til forbryder for at have drukket to
> bajere og derefter kørt hjem i bil. Lad os i stedet få promillegrænsen op på
> de 0,8 hvor den hører til, og så jagte dem der oveskrider DEN, i stedet, for
> det er her det har en reel betydning for kørslen.
>
Det skal du nu ikke sige. Hvis jeg har fået to øl, og har en promille på
0,45 tror jeg ikke jeg skal ud at køre bil. (Jeg har nu heller ikke fået
alkohol siden marts.)

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.

Per (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 13-10-05 09:05


"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:ikvrk191ilkga99gdecjnuicpv47ntlpo1@4ax.com...
> Wed, 12 Oct 2005 22:30:51 +0200, skrev Lars L. Hansen, på 28 linier, i
> <434d7280$0$49020$14726298@news.sunsite.dk>, :
>
>
> Det er ikke være end og læse kort mens man køre.
> Der er da mange andre ting der kan forstyre ens kørsel.
> Nu kan trafikken jo også pludselig stoppe mens man sidder og nyder
> udsigten ud af sidevinduet.
> Så hvorfor skal SMS skrivning straffes hårdere end alt andet?

Fordi det er direkte reguleret i lovgivningnen (færdselsloven § 55a)

Ellers er det iøvrigt ikke tilladt at foretage sig alt muligt andet under
kørslen se færdselsloven §3.

§ 3. Trafikanter skal optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed, så at
der ikke opstår fare eller forvoldes skade eller ulempe for andre, og
således at færdslen ikke unødigt hindres eller forstyrres. Der skal også
vises hensyn over for dem, der bor eller opholder sig ved vejen.

Der er ingen almindelige mennesker der er uddannede til at betjene en
mobiltlf. samtidig med bilkørsel - de kan slet ikke magte flere ting på en
gang - det ses ofte. Det er vist kun politiet der er extremt uddannede til
at kunne betjene diverse ting og koncentrere sig om andet under kørsel -
herunder radio.

Han burde iøvrigt blive afkrævet erstatning for standsning af trafikken og
hvad alt det har medført, når han er så ualmindelig dum at skrive SMS under
kørslen. Jeg har da aldrig hørt noget så vanvittigt.

Han har garanteret aldrig modtaget undervisning i at foretage sig andet end
at koncentrere om kørsel under kørslen. Derfor sker ulykken.

MVh. Per!



Karsten Andersen (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Karsten Andersen


Dato : 14-10-05 04:18

Thu, 13 Oct 2005 10:05:08 +0200, skrev Per, på 39 linier, i
<434e1523$0$1748$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, :


>> Så hvorfor skal SMS skrivning straffes hårdere end alt andet?
>
>Fordi det er direkte reguleret i lovgivningnen (færdselsloven § 55a)

Jeg kan stadigt ikke i trafikken se hvorfor det skal være andreledes.


>Ellers er det iøvrigt ikke tilladt at foretage sig alt muligt andet under
>kørslen se færdselsloven §3.

>§ 3. Trafikanter skal optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed, så at
>der ikke opstår fare eller forvoldes skade eller ulempe for andre, og
>således at færdslen ikke unødigt hindres eller forstyrres. Der skal også
>vises hensyn over for dem, der bor eller opholder sig ved vejen.

Der er heller ikke nogen der er det til så meget andet
En lastvognschauf kan jo let lave kaffe og diverse.
Efter års erfaring går det jo smerte frit.
Ligesom SMS kan gøre dette.

Der er altså mange der kan skrive en sms faktisk uden og kikke på
telefonen.


--
MVH Karsten
Horsens

Brian (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 14-10-05 08:31

Karsten Andersen wrote:

> Der er altså mange der kan skrive en sms faktisk uden og kikke på
> telefonen.

Men de kan ikke gøre det, uden at lede tankerne bort fra trafikken
omkring dem.

/Brian



Per (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 14-10-05 09:07


"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:0h8uk1l6uem4phm110in7jt53jl4luh816@4ax.com...
> Thu, 13 Oct 2005 10:05:08 +0200, skrev Per, på 39 linier, i
> <434e1523$0$1748$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, :
>

> Jeg kan stadigt ikke i trafikken se hvorfor det skal være andreledes.
> Der er heller ikke nogen der er det til så meget andet
> En lastvognschauf kan jo let lave kaffe og diverse.
> Efter års erfaring går det jo smerte frit.
> Ligesom SMS kan gøre dette.
>
> Der er altså mange der kan skrive en sms faktisk uden og kikke på
> telefonen.

Ovenstående er muligt - men ingen er uddannede til den at lave alt muligt
andet under kørslen. Det er som jeg skrev kun politiet og redningstjenester
der bliver undervist i den slags extrem kørsel.

Mvh.- Per!



Finn Guldmann (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 14-10-05 11:29

Per wrote:
>>Jeg kan stadigt ikke i trafikken se hvorfor det skal være andreledes.
>>Der er heller ikke nogen der er det til så meget andet
>>En lastvognschauf kan jo let lave kaffe og diverse.
>>Efter års erfaring går det jo smerte frit.
>>Ligesom SMS kan gøre dette.
>>Der er altså mange der kan skrive en sms faktisk uden og kikke på
>>telefonen.
> Ovenstående er muligt - men ingen er uddannede til den at lave alt muligt
> andet under kørslen. Det er som jeg skrev kun politiet og redningstjenester
> der bliver undervist i den slags extrem kørsel.
>
Og andre lærer det af deres erfaringer

En anden ting man også kan lære er at lade sit blik "flakke". Dvs. kigge
på display, på telefon eller andet, og kikke på trafikken skiftevis i
korte intervaller.

Men det kan da godt ske det kræver flere år bag et lastbilrat for at
komme på de tanker.

Det korte af det lange er nok at for mange mennesker mener at det andre
mennesker kan er det samme som de selv kan.

Og da dem der laver lovene nok er blandt dem der har mindst erfaring i
trafikken bliver det jo derefter.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.

Lars L. Hansen (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 13-10-05 10:21

Karsten Andersen wrote:
> Det er ikke være end og læse kort mens man køre.
> Der er da mange andre ting der kan forstyre ens kørsel.
> Nu kan trafikken jo også pludselig stoppe mens man sidder og nyder
> udsigten ud af sidevinduet.
> Så hvorfor skal SMS skrivning straffes hårdere end alt andet?

Det er heller ikke pga. SMS'en, men fordi det er så åbenlyst åndssvagt
at fjerne opmærksomheden fra trafikken, når man hamrer afsted med 110+
km/t. Men SMS'en var med til at fælde idioten, takket være et par
snarrådige betjente.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2
http://www.citronik.dk/ - Forum for Citroën-interesserede

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408611
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste