Airbag transporter !!
Fra : MLP68

Dato : 12-10-05 19:39

Hej i Gruppen
Er der nogen her inde der kan hjælpe mig med hvordan jeg får fjernet
centeret på mit rat (Altså horn og airbag) jeg skal have monteret fart
holder på den og derfor er jeg nød til at have rattet af!
så vidt jeg kan se så er der 2 huller på bagsiden af rattet hvor der
mulif´gvis sidder noget op i ala enogle skruer men det er ikke muligt at
komme til at se hvad det er ?? Er der nogen der kan give mig en forklaring
på hvordan jeg får den fjernet?

Mvh MLP68

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 12-10-05 21:22

MLP68 wrote:
> [...]
> centeret på mit rat (Altså horn og airbag) jeg skal have monteret fart
> holder på den og derfor er jeg nød til at have rattet af!

Hvorfor skal du have rattet af for det?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-05 21:14

Morten Fruergaard skriver:

> Hvorfor skal du have rattet af for det?

Ny afviserarm ??

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 12-10-05 21:27

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Morten Fruergaard skriver:

> Ny afviserarm ??

Citat:
"jeg skal have monteret fart holder på den og derfor er jeg nød til at have
rattet af!"

Så, nej....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-05 21:23

Morten Fruergaard skriver:

> Citat:
> "jeg skal have monteret fart holder på den og derfor er jeg nød til at have
> rattet af!"

Ja, netop. Medfartholder formoder jeg at han mener fartpilot. Originalt
sidder den integreret i afviserarmen, skal den skiftes skal rattet så
vidt jeg ved afmonteres.

Fra : Brian

Dato : 12-10-05 21:43

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Ja, netop. Medfartholder formoder jeg at han mener fartpilot.
> Originalt sidder den integreret i afviserarmen, skal den skiftes skal
> rattet så vidt jeg ved afmonteres.

Er det normalt i en VW, at rattet skal af for at afmontere afviser/visker
arm ?

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-05 21:43

Brian skriver:

> Er det normalt i en VW, at rattet skal af for at afmontere afviser/visker
> arm ?

Ja

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-10-05 16:16

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Morten Fruergaard skriver:

> Ja, netop. Medfartholder formoder jeg at han mener fartpilot.
> Originalt sidder den integreret i afviserarmen, skal den skiftes skal
> rattet så vidt jeg ved afmonteres.

OK. Mente/tror blot ikke, at man så let kan få fartpilit i en
Transporter... - måske i T5'eren...

Fra : MLP68

Dato : 13-10-05 16:54

> OK. Mente/tror blot ikke, at man så let kan få fartpilit i en
> Transporter... - måske i T5'eren...

Jeg har en T4 Transporter og skal have Cruise-control, fart pilot, fart
holder i den. Og det eneste der skal gøres i sådanne en model er at udskifte
blinkerarmen med en hvor der er fart pilot i (1100,-) så er det bare og
montere. Hele bilen er gjort klar til det, det er bare at koble det
eksisterende stik i fart holder armen og så skal den lige forbi VW for at
have den registreret i computeren (ca 1,5 time)!

Mvh MLP

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-10-05 18:46

MLP68 wrote:
> [...]
> at koble det eksisterende stik i fart holder armen og så skal den
> lige forbi VW for at have den registreret i computeren (ca 1,5 time)!

Ok. Det er jo lækkert, når det er så let og originalt.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-10-05 19:27

On Thu, 13 Oct 2005 15:53:59 GMT, "MLP68"
<Morten.lillegrdpedersen@telia.com> wrote:

> [...]
>eksisterende stik i fart holder armen og så skal den lige forbi VW for at
>have den registreret i computeren (ca 1,5 time)!

Har jeg ikke hørt på et eller andet tidspunkt, at operationen helst
skal udføres på et Ford værksted?

Det tror jeg s'gu?

Det går ud på at man bare skal bilde dem ind at det er en Ford Galaxy,
idet blinkerarmen i de to biler skulle være identiske, og at Ford
skulle være billigere.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-10-05 19:39

Folmer Rasmussen wrote:
> Det går ud på at man bare skal bilde dem ind at det er en Ford Galaxy,
> idet blinkerarmen i de to biler skulle være identiske, og at Ford
> skulle være billigere.

En Ford Galaxy og en VW Transporter er ikke det samme...

Det er en Ford Galaxy og en VW Sharan...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-10-05 19:39

On Thu, 13 Oct 2005 20:38:39 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>En Ford Galaxy og en VW Transporter er ikke det samme...
>
>Det er en Ford Galaxy og en VW Sharan...

>--

Nu har jeg aldrig påstået at min hørelse var den bedste i verden, men
der er altså lidt om snakken?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-10-05 03:44

Folmer Rasmussen wrote:
> Nu har jeg aldrig påstået at min hørelse var den bedste i verden, men
> der er altså lidt om snakken?

Ja, Ford skulle være billigere end VW...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-10-05 05:00

Morten Fruergaard skriver:

> Ja, Ford skulle være billigere end VW...

Ja, eftermontering af afrtpilot hos ford koster i nærheden af 4500
(eller var det højere ??). VW har gennem længere tid taget 1895kr.....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-10-05 21:10

MLP68 skriver:

> [...]
> eksisterende stik i fart holder armen og så skal den lige forbi VW for at
> have den registreret i computeren (ca 1,5 time)!

Kan det snart betale sig. Tager VW ikke kun 1895 for komplet montering ?

Det gjorde de, da jeg fik i golfen....

Fra : Allan Hansen

Dato : 13-10-05 20:49

"MLP68" <Morten.lillegrdpedersen@telia.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> komme til at se hvad det er ?? Er der nogen der kan give mig en forklaring

Prøv at se på www.vwfanatic.dk der er en vejledning i at sætte en fartpilot
i en VW. Det er en fandens god hjemmeside om div VW guf.

Mvh AJH