Pris i forhold til selvrisiko
Fra : Juul

Dato : 12-10-05 17:27

Hej Alle

Jeg har fået et par tilbud på bilforsikring (i SEK), jeg vælger et af
tilbudene da jeg er overbevist om det er billigt. Spørgsmålet er hvad kan
bedst betale sig:

Selvrisiko: Helårlig pris:

Der er en hel del specielle tilfælde (bl.a. tyveri, glasskader osv.) som
reducerer selvrisikoen helt ned til 1000 SEK.

Men jeg holder tit på store parkeringspladser og selvom jeg bestemt ikke har
tænkt mig at skade bilen vil det jo være lidt surt at betale hele 6000 SEK
for at få en lille bule rettet ud e.l.

Hvad siger I???

MVH Juul

Fra : Anders Christensen

Dato : 12-10-05 17:31

Juul wrote:
> [...]
> tænkt mig at skade bilen vil det jo være lidt surt at betale hele 6000 SEK

Hvordan ser det så ud med præmiestigninger i tilfælde af en lille skade?
Det kunne få mig til at vælge en forsikring med lavere præmie og højere
selvrisiko, og så selv betale for en eventuel lille skade.

Fra : Juul

Dato : 12-10-05 18:04

> Hvordan ser det så ud med præmiestigninger i tilfælde af en lille skade?
> Det kunne få mig til at vælge en forsikring med lavere præmie og højere
> selvrisiko, og så selv betale for en eventuel lille skade.

Hmm - det ved jeg faktisk ikke. Forsikringen har jeg igennem min
arbejdsplads - så der er tale om en specialpris... Dog har jeg oplyst
forsikringen om at jeg har 1 års skadefri kørsel i egen bil - og før det 2
år - men da registreret i min fars navn (og det var iøvrigt i dk - og
sikkert ikke af betydning da det nu er i Sverige). Desuden er jeg 26 år og
bilen har 250 Hk.

Så spørgsmålet er om ikke det i forvejen er den dyreste klasse - og man
dermed ikke kan rykke længere ned?

MVH Juul