Lidt VW Vento-hjælp :)
Fra : Lars

Dato : 12-10-05 17:10

Hejsa!

Jeg har været til syn med min importerede vento - Positionslyset virker
ikke - Men hvordan skal det virke? Hvis jeg sætter den på positionslys, så
er der lys i panelet og baglygterne. Der er forlygter, tågelygter og
blinklys - Det der ligner en lygte mellem tågelygter og blinklys er are en
refleks...
En anden ting, selvom jeg har skruet helt op for lyset i panelet er det
ikke særligt kraftigt...

PFT!

Lars :)

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-05 17:23

> Jeg har været til syn med min importerede vento - Positionslyset virker
> ikke - Men hvordan skal det virke? Hvis jeg sætter den på positionslys, så
> er der lys i panelet og baglygterne.

Der skal så også være lys i positionslamperne - har du tjekket pærene.
De kunne jo være sprunget begge to.

> Der er forlygter, tågelygter og
> blinklys - Det der ligner en lygte mellem tågelygter og blinklys er are en
> refleks...

Helt normalt - det er bl.a en dækplade som skal skjule hullet til at montere
bugserøjet i.

> En anden ting, selvom jeg har skruet helt op for lyset i panelet er det
> ikke særligt kraftigt...

Også ganske almindeligt, folk får ikke skiftet pærene i instrumentet når de
springer.
Du kører nok på den sidste. De er forholdsvist nemme at skifte,

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Lars

Dato : 12-10-05 17:35

> Der skal så også være lys i positionslamperne - har du tjekket pærene.
> De kunne jo være sprunget begge to.

Good point :) Det er min første bil - Hvor sidder positionslamperne? :) Er
det dem der også er blinklys på siderne eller hvordan? (Sorry, jeg er vist
lidt newbie her!)

> Helt normalt - det er bl.a en dækplade som skal skjule hullet til at
> montere bugserøjet i.

Aah ok!

> Også ganske almindeligt, folk får ikke skiftet pærene i instrumentet
> når de springer.
> Du kører nok på den sidste. De er forholdsvist nemme at skifte,

Ok, det lyder dejligt simpelt :)

Mange tak!

- lars

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-05 18:14

> Good point :) Det er min første bil - Hvor sidder positionslamperne? :) Er
> det dem der også er blinklys på siderne eller hvordan? (Sorry, jeg er vist
> lidt newbie her!)

Næh det er de helt små pærer der sidder i forlygterne.

Fra : Lars

Dato : 12-10-05 18:28

> Næh det er de helt små pærer der sidder i forlygterne.

hehe jo tak jeg fandt dem - De er sku nok gået!

Hvor nemme er lamperne i panelet at skifte?

Mange tak for hjælpen!

-lars

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-05 22:46

> Hvor nemme er lamperne i panelet at skifte?

Århh! Nu er det en del år siden jeg har skiftet dem i sådan en vogn.

Men jeg har netop skiftet dem i min Polo 6N, det tog ca. 30 min.

Man skal have rammen af rundt om instrumentet.
Så sidder der et par skruer som holder instrumentet, de skal af.
Så kan instrumentet vippes frem, der sidder 2 eller 3 lamper skift dem alle
på en gang.
Kør ind til VW og få nogle nye inden du går i gang, for det er ikke alm.
pærer

> Mange tak for hjælpen!

Selv tak.