Billån til importbil
Fra : Ole Sørensen

Dato : 12-10-05 15:40

Findes der bilfinansieringsselskaber der vil tilbyde lån på brugte biler der
er importeret fx. fra Tyskland?
Eller foregår det bedst gennem sin egen bank?
Normalt skal sælger være anført i papirerne, og der er jo ikke sikkert at de
gængse selskaber vil acceptere at sælger er tysk (og uafklarede forhold
omkring reg.afgift).

hilsen ole

Fra : AT

Dato : 12-10-05 15:46

Hej Ole

Jeg har fået min nye import bil finansieret gennem diba-finans. Hvis de bare
illustrerer at der mening med galskaben vil de sikkert gerne være med.

Send dem evt. følgende screeenprint:
Fra mobile.de eller hvor du har fundet bilen.
Fra bilpriser.dk (salg og købspris)
Fra bilbasen.dk (pris på tilsvarende eller noget der kommer i nærhende til
en højere pris)
Den originale tyske registreringsattest skal de også have på mail.

Når lånet skal udstedes skal de have en kopi af den midlertidige
registringsattest i DK.

Diba er et af de billigste finansieringsfirmaer og de har renter fra 3%
afhængig af udbetalingen.

/AT

Fra : Ole Sørensen

Dato : 13-10-05 03:46

AT wrote:

Hej AT. Tak for svaret.

> Den originale tyske registreringsattest skal de også have på mail.

Dvs. at man skal have købt bilen inden man ansøger om lånet? Eller hvordan
får man fat i den orig. registreringsattest? Er en kopi nok?

> Diba er et af de billigste finansieringsfirmaer og de har renter fra
> 3% afhængig af udbetalingen.

Ja jeg har tidligere snakket med dem, og husker kun positivt fra dem. Kan du
anbefale at man snakker med en bestemt person hos Diba som har erfaring og
viden omkring finansiering af importbil?

hilsen ole

Fra : AT

Dato : 13-10-05 11:12

Hej Ole

Du skal bare have forhandleren i Tyskland til at sende dig en kopi. De kan
for det meste gøre dette som vedhæftet til en mail.

De udbetaler først provenu når bilen dokumenteret står i dit navn og du kan
derfor få brug for mellemfinansiering. Tag en snak med dem om mulighederne.
De er altså meget flinke.

Min kontakt er Kenneth Petersen som virker meget fornuftig og
samarbejdsvillig. Jeg tror at det er lige meget hvem du snakker med de skal
bare overbevises om at den pant de tager i din bil faktisk kan dækkes ind af
bilens faktiske værdi.

Fra : Ole Sørensen

Dato : 14-10-05 07:16

AT wrote:
> [...]
> de skal bare overbevises om at den pant de tager i din bil faktisk
> kan dækkes ind af bilens faktiske værdi.

Tak for oplysningerne!
Må jeg spørge hvordan din fremgangsmåde var? Kontaktede du først Diba og
derefter begyndte at lede efter bilen, eller havde du allerede fundet bilen?
Hvad kræver Diba at se af private dokumenter? Lønsedler og måske
PBS-udskrift? Andet?

hilsen ole

Fra : AT

Dato : 15-10-05 12:36

Hej Ole

De skal selvfølgelig tro på at du kan tilbagebetale pengene. Jeg tror ikke
at der er nogen anden fremgangsmåede end at ligge alle kortene på bordet.
Hvis 3 banker ikke vil låne dig pengene skal du nok overveje en billigere
bil.

Hvis du har svært ved at få mellemfinansieret købet er det nok det bedste at
købe ved importør i DK. Hvis du betaler et depositum på bilen kan du nok få
en importør til at tage drømmebilen hjem til dig. Det koster omkring
10-30.000kr. at få hentet bilen og lavet alle papirene.

Hvis du har mellemfinansiering på plads vil du selv have mulighed for at
ordne importen. Problemet er at du skal betale forhandleren i
Tyskland/betale fragtmand osv. inden du faktisk har en midlertidig
registreringsattest med dit navn i DK - og finansieringsfirmaet kan tage
Deres pant.

Fra : HKN

Dato : 12-10-05 18:29

"Ole Sørensen" <sorrynomail@asldjfijfj03jmadsv.dk> wrote in message
> [...]
at
> de gængse selskaber vil acceptere at sælger er tysk (og uafklarede

Desuden er der ikke gæld i tyske biler.

Mvh
Henrik

It has removed 19 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Mogens

Dato : 13-10-05 20:56

"HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> wrote in message

> Desuden er der ikke gæld i tyske biler.

Forkert - der kan nemt være gæld i en tysk bil.
Men ham, der har udlånt (kreditor), har også registreringsattesten.
Derved kan du nemt vurdere, om der er gæld i bilen, fordi så har
bilejeren ikke registreringsattesten...
--
Mvh Mogens

Sælges: '83 BMW 323i, synet den 16. september 2005 !
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Uni Bull

Dato : 13-10-05 22:35

"Ole Sørensen" <sorrynomail@asldjfijfj03jmadsv.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der bilfinansieringsselskaber der vil tilbyde lån på brugte biler
> der er importeret fx. fra Tyskland?

Hej.

Jeg har et tillægsspørgsmål vedr. import af bil fra Tyskland:
Hvis jeg har kr. 300000,- som jeg ønsker at "investere" i
en nyere brugt Mercedes... Kan jeg så med rimelighed
forvente at bilen i Tyskland må koste omkring en tredie-
del heraf - alstå omkring kr. 100000,- eller ca. 13000 Euro?

Er der nogen herinde der har direkte eller indirekte erfaringer?
--
Uni Bull
Vallensbæk