Hvad med en passat fra 2000?
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 11-10-05 21:27

Hej

I vores evige søgen efter en brugt bil i prislejet 150-175k er vi faldet
over en, som vi begge er vilde med mht. udseende:

VW Passat 1,9 TDi 90 hk st.car 5d

Prismæssigt ligger vi lige over grænsen, men for dén bil vil de være ok. Er
der nogle bemærkninger til modellen, årgangen, kvaliteten, faldgruber
o.lign.?

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 11-10-05 22:10

[...]

> VW Passat 1,9 TDi 90 hk st.car 5d

glemte at sige, at den er fra august 2000..

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : AT

Dato : 12-10-05 07:35

Jeg ved godt at jeg bliver slagtet, men:

Hvis det skal være benzin, kan en Mercedes E-klasse fra 1994 være sagen.

Der er masser af plads i en sådan stationcar og de køre bedre end de fleste
nye biler.
Den model der skal ses efter er 220 TE som er en 150hk benzin der kører
10-12km/ i byen og på landet ved jeg ikke. Den gamle 230 er ikke så
økonomisk.

Der er så mange kvaliteter i den vogn som man vil sætte pris på i hverdagen.
Bare sådan noget som funktionalitet omkring bagagerummet eller kvaliteten af
anhængertrækket samt brug er noget som jeg aldrig har set så godt på andre
biler. Detaljer som automatisk niveauregulering bliver man glad for når man
skal hjem fra tyskland med 10.000 dåse øl

Der er ikke de rust problemer man finder i nye biler og det er til at finde
en tysk import med under 100kkm på klokken.

Selvom du måske afviser det blankt koster det jo ikke noget at kører en tur
ud til en forhandler og kigge lidt og prøve.

Der er mange gode muligheder, men jeg ville ikke købe en bil i den
prisklasse uden i det mindste at se på en mercedes.

Venlig hilsen
AT der elsker sin Mercedes E220 TE

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 12-10-05 08:00

[...]

> Hvis det skal være benzin, kan en Mercedes E-klasse fra 1994 være sagen.

jeg KUNNE prøve en tur, ligesom Mogens stadig holder på, at jeg skal prøve
en tur i en Volvo 850, men designmæssigt ligger disse biler SÅ LANGT fra
mine ønsker, at jeg er ligeglad med, om den kan flyve.. så hellere reparere
på den i ny og næ..

måske en plat holdning, men når jeg køber tøj, så skal det ikke bare være
rart at have på, det skal også se smart ud.. om du forstår..

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : AT

Dato : 12-10-05 09:45

jeg forstå fint dit argument omkring design, men der er vist ikke mange
biler der er så veldesignet interiør som mercedes E124. Det udvendige design
er lidt gammeldaws og det vil jeg give dig ret i.

/AT

Fra : Ole Sørensen

Dato : 12-10-05 14:02

Bo Kamp Dudek wrote:
> måske en plat holdning, men når jeg køber tøj, så skal det ikke bare
> være rart at have på, det skal også se smart ud.. om du forstår..

Du går meget op i design og siger at livet er for kort til kedelige biler.
Forståeligt. Men hvordan kommer en Skoda Ocavia så ind i billedet? Det er da
en grinagtig bil i denne sammenhæng, synes jeg (ligeså en Fiat Brava/o).
Livet er måske ikke for kort til bovlamme biler? Køb nu den Passat TDI med
130 HK eller med 2,0 benzin motor. Og hvorfor låne pengene i banken som
begrænser jeres lån til 175.000 kr.? VW'en kan vel finansieres gennem en
autoriseret forhandler til en fornuftig pris. En af mine kammerater købte en
ny Golf IV i 2003 til 250.000 kr. og sidder for ~2400 kr./md. hvilket jeg
synes er fair.
Siger man ikke, at man har råd til en bil der koster det samme som
hustandsindkomsten pr. år?

hilsen ole

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 12-10-05 14:10

"Ole Sørensen" <sorrynomail@asldjfijfj03jmadsv.dk> skrev i en meddelelse news:434d07d6$0$11171$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Siger man ikke, at man har råd til en bil der koster det samme som hustandsindkomsten pr. år?

Hvem siger det? - det er da en stor omgang vrøvl.
Indkomsten kan jo bruges på mange forskellige
måder - for nogen betyder det jo, at der slet ikke
er råd til bil....

/Jakob

Fra : Ole Sørensen

Dato : 12-10-05 14:13

Jakob Jeppesen wrote:
> Hvem siger det? - det er da en stor omgang vrøvl.

En økonom i TV-Avisen for et par måneder siden.
Han sagde en tommelfingerregel.

/ole

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-05 14:19

"Ole Sørensen" skriver:

> En af mine kammerater købte en
> ny Golf IV i 2003 til 250.000 kr. og sidder for ~2400 kr./md. hvilket jeg
> synes er fair.

I hvor mange år ?

> Siger man ikke, at man har råd til en bil der koster det samme som
> hustandsindkomsten pr. år?

Jeg siger at man har råd til at købe en bil for de penge man har i banke
+ det man kan få for sin gamle bil.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ole Sørensen

Dato : 12-10-05 15:36

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> I hvor mange år ?

7 år med SMC finans som vist er et samarbejde med Nordea.
20% i udbetaling.

> Jeg siger at man har råd til at købe en bil for de penge man har i
> banke + det man kan få for sin gamle bil.

Der er jo også noget der hedder billån.

hilsen ole

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-05 15:47

"Ole Sørensen" skriver:

> 7 år med SMC finans som vist er et samarbejde med Nordea.
> 20% i udbetaling.

Det er fandenme billigt. Det giver i alt 252.000. Så 200kkr over 7 år
med 2kkr i renter og afgifter....

> Der er jo også noget der hedder billån.

Hov hov, du behøver ikke at bande

Fra : Ole Sørensen

Dato : 12-10-05 22:10

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Det er fandenme billigt. Det giver i alt 252.000. Så 200kkr over 7 år
> med 2kkr i renter og afgifter....

Han lagde ~50.000 kr. i udbetaling. Mener han sparede X antal tusinde kroner
ved at "videreføre" ejerpantebrevet fra den tidligere bil... hæng mig ikke
lige op på hvordan det blev gjort. Og så den klassiske forhandling: "Hvis I
vil sælge en bil og have mig som kunde til serviceeftersynene de næste 5 år,
så skal I presse renten lidt" etc. Forhandleren har åbenbart et vist
spillerum.
Han kunne forøvrigt også få lånet over 8 år hvis han ville. Det står bare
ikke i deres betingelser. Man skal spørge decideret efter det. Men det er
ikke anbefalelsesværdigt.

hilsen ole

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-05 22:19

"Ole Sørensen" skriver:

> Han lagde ~50.000 kr. i udbetaling.

_Og_ en gammel bil ?

Jeg mener: 2kkr på en 7 års forrentning - det lyder helt forkert i mine
ører, hvad med dig ???

Fra : Ole Sørensen

Dato : 13-10-05 03:42

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> _Og_ en gammel bil ?

Nej det var ren handel. Ingen gamle skrotbiler til at fylde op på
forhandlerens grund.

> Jeg mener: 2kkr på en 7 års forrentning - det lyder helt forkert i
> mine ører, hvad med dig ???

Uden først at se hvad der står i hans lånedokumenter, vil jeg nødigt udtale
mig om 2000 kr. er det rigtige tal. Men der går muligvis også 10.000 på
oprettelse af lånet og måske 4-5000 tl dækning af andre sjove ting i den
forbindelse, hvad ved jeg. SMC Gruppen vil givetvis have nogle flere
Folkevogne ud at køre på de danske veje, så de må sælges på fornuftige
vilkår. Bilerne er jo i overkanten dyre, i forhold til hvad man får for
pengene. Men hvis man kan få den til en fair mdl. ydelse, så why not... Det
var tillige en udgående model (lige før Golf V blev præsenteret), så man
skulle jo af med restlageret. Se bare hvor svært de har ved at sælge Golf IV
som st.car i øjeblikket. Godt man ikke er forhandler og har 50 af dem på
lager! Dem kan man uden tvivl også få en klækkelig rabat på - eller et
yderst fornuftigt lån måske.
VW kører engang imellem også med specielt lave renter og andre gimmicks for
at lokke kunder i butikken.
Men man skal være typen der opsøger disse tilbud, ellers tror jeg ikke man
får noget ved havelågen.

hilsen ole

Fra : J.L.

Dato : 12-10-05 14:25

"Ole Sørensen" <sorrynomail@asldjfijfj03jmadsv.dk> wrote in message

> [...]
> ~2400 kr./md. hvilket jeg synes er fair.
> Siger man ikke, at man har råd til en bil der koster det samme som

1. Smag og design kan ikke diskuteres .... hvis du synes at Skodaen er så
grinagtig rent designmæssigt, så er det jo din holdning og sikkert også
mange andres, men hvis du spørger mig eksempelvis, så synes jeg faktisk ikke
at den er så ringe endda.

2. Hvad man vælger at begrænse sig til når man snakker om bilkøb, det er jo
ligeledes en prioriteringssag som KUN vedkommer Bo og hans kone (sådan er
det i hvert tilfælde hos os )

3. At få en bil finansieret over 8-10 år eller det der er værre (30 årige
laån i friværdi etc.) er da ikke særligt hensigtsmæssigt hvis bilen
eksempelvis skal sælges eller at man ønsker en nyere bil, idet man så
skylder væsentligt mere end man kan få for den og derfor laver en
"nedsparing" og ikke en "opsparing"

4. Hvis det er tommelfingerreglen at man kan dette, så skal jeg sq godt nok
hjem til konen og have hende hevet med til den nærmeste VW/Audi forhandler
og have bestilt en ny Passat eller A6'er ....... nej ..... jeg tror
ikke at den "tommelfingerregel" gør sig gældende nogle steder .......
derimod vil nogle banker påstå at man skal have det samme rådighedsbeløb til
"driftsregnskabet" på bilen, som man afdrager på billånet.

Mvh J.L

Fra : Ole Sørensen

Dato : 12-10-05 14:59

J.L. wrote:
> 1. Smag og design kan ikke diskuteres ....

Det kan da sagtens diskuteres. Det er vel netop dét vi gør? Men det er ikke
sikkert at vi kan nå til enighed.

> 2. Hvad man vælger at begrænse sig til når man snakker om bilkøb, det
> er jo ligeledes en prioriteringssag som KUN vedkommer Bo og hans kone

Ja og din pointe er? Han spørger i et diskussionsforum, og derfor efterlyser
han åbenbart andres holdning og idéer.

> [...]
> bilen eksempelvis skal sælges eller at man ønsker en nyere bil, idet
> man så skylder væsentligt mere end man kan få for den og derfor laver

For nogle KAN det være den eneste mulighed for at få den nye bil de ønsker
sig. Og ingen kan vel have noget imod at man sigter efter drømmebilen? Netop
herinde i sådan et forum?
Om folk vælger at spare op i kontanter under hovedpuden, eller om de tager
et billån, det er en privat sag. Men hvis man alligevel vælger at beholde en
nybil til 400.000 kr. i fx. 7 år, så kan man vel ligeså godt tage lånet?
Ellers kommer man til at spare op længe. Sådan er det vel også med andre
varige forbrugsgoder; køleskabe, køkkener mv. Hvorfor betale dem kontant,
når man skal have dem de næste mange år?

> [...]
> gældende nogle steder ....... derimod vil nogle banker påstå at man
> skal have det samme rådighedsbeløb til "driftsregnskabet" på bilen,

Ja, det vil være individuelt. Jeg husker bare en økonom i TV-Avisen udtale
sig om en husstands generelle udgiftsfordeling. Og hvis husstanden tjener
500.000 kr., så er der måske 27.000 kr. netto pr. måned. Så skulle der -
efter hans mening - være plads til både hus og bil. Hus=7500/md. og bil til
500.000 kr.=6.000/md. Forudsat at man ikke bor i centrum af de største byer.

/ole

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-05 15:50

"Ole Sørensen" skriver:

> Ja, det vil være individuelt. Jeg husker bare en økonom i TV-Avisen udtale
> sig om en husstands generelle udgiftsfordeling. Og hvis husstanden tjener
> 500.000 kr., så er der måske 27.000 kr. netto pr. måned.

Regne regne. 500kkr /2 (skatten er væk)= 250kkr/12 = månedlig
rådighedsbeløb på 21kkr.

Fra : J.L.

Dato : 12-10-05 16:39

> Det kan da sagtens diskuteres. Det er vel netop dét vi gør? Men det er
> ikke sikkert at vi kan nå til enighed.

Det er rigtigt !

> Ja og din pointe er? Han spørger i et diskussionsforum, og derfor
> efterlyser han åbenbart andres holdning og idéer.

Min pointe er, at Bo - i øvrigt mere end én gang har gjort opmærksom på at
budgettet til bil lå imellem 175 - 200 kkr.

Men straks begynder man at henvise til biler der stort set er umulige at
holde inden for den budgetramme ......

> [...]
> andre varige forbrugsgoder; køleskabe, køkkener mv. Hvorfor betale dem
> kontant, når man skal have dem de næste mange år?

Det er stadig væk billigere at spare lidt op ....... eller på anden måde
gemme lidt til den tid hvor økonomien måske ikke er som den er i dag ......
men det er lige nøjagtig den - efter min mening - sygdom der hersker i dag,
nemlig at man simpelthen skal låne sig til det hele ........ og de sammen
mennesker som "spænder buen" til bristepunktet nu .... vil formentlig være
de samme som hyler og klynker når økonomien bliver dårligere .......

I øvrigt mener jeg ikke at du kan sammenligne en investering i et nyt køkken
med en ny bil, idet at det må formodes at et køkken har en lidt længere
levetid end en bil !!

> [...]
> til 500.000 kr.=6.000/md. Forudsat at man ikke bor i centrum af de største

Jeg tror aldrig at vi to enige, så lad os stoppe inden vi går længere OT

/J.L

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-05 19:25

"J.L." skriver:

> [...]
> mennesker som "spænder buen" til bristepunktet nu .... vil formentlig være
> de samme som hyler og klynker når økonomien bliver dårligere .......

Mit råd er som altid at få betalt bilen så hurtigt som muligt. De penge
man så ellers ville betale af på en bil sætter man ind på en konto til
den næste bil.

Selvom renten er lav i dag, er det usselt at betale dem og lidt mere
dejligt at få dem.

Desuden er det noget sjovere at sætte sig ind i en bil der er ens egen
og ikek bankens

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-05 17:18

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> wrote in message
> [...]
> Er
> der nogle bemærkninger til modellen, årgangen, kvaliteten, faldgruber

Hvad med en Seat Leon eller Toledo f.eks.? De er sagtens til at få i jeres
prisleje - endda med TDI motorer.

/J

Fra : Brizz

Dato : 11-10-05 23:25

Jesper Thomsen wrote:
> "Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> wrote in message

> Hvad med en Seat Leon eller Toledo f.eks.? De er sagtens til at få i jeres
> prisleje - endda med TDI motorer.

Havde selv en 98 model dog med 110hk motoren som jeg vil også vil
anbefale dig hvis det kan findes og til prisen. 90hk til den forholdsvis
tunge bil er for lidt. Men om bilen kan jeg kun komme med rosende ord.
Havde dog lidt bøvl med klima anlægget omkring de 190kkm. Hvad fejlen
var fandt jeg aldrig ud af men det var muligvis en blæser der var gået
et leje i. Men bilen blev solgt i forbindelse med opgradering til nyere
passat.
Bilen er dejlig stor og rummelig. Jeg kørte 150km hver dag primært på
motorvej og jeg savnede intet i komforten.
Er sikker på det er en bil du vil være glad for.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 12-10-05 07:31

[...]

> [...]
> motorvej og jeg savnede intet i komforten.
> Er sikker på det er en bil du vil være glad for.

cool.. hvad fik du for den brugt?

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Brizz

Dato : 12-10-05 15:46

Bo Kamp Dudek wrote:
> [...]
>

> cool.. hvad fik du for den brugt?

Solgte den lidt i panik da jeg skulle flytte til Grønland, men solgte
den for 90000........................svenske kroner Men det var også
billigt

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 12-10-05 07:21

[...]

> Hvad med en Seat Leon eller Toledo f.eks.? De er sagtens til at få i jeres
> prisleje - endda med TDI motorer.

Jeg burde selvfølgelig referere til en gammel tråd, men opsummeret har vi
brug for:

Plads
Vi har to børn i alderen 0-2 år, som behøver barnevogne, weekend-senge mm.
Stationcar eller MPV er nok et must

Design
Livet er for kort til grimt designede biler. Flot design defineres
forskelligt fra person til person, men for os er Mondeo og Passat flotte
(int. og ext.) mens f.eks. Xsara Picasso og C5 ikke er flotte

Priser
Vi startede med omkring 150k men har det pt. ok med knap 200k

Brændstof
Vi kører 18k om året, og derfor er diesel ikke et must, men finder vi en
diesel, der kan klare 18-20km/l, så kan det muligvis betale sig (alt
afhængig af merprisen ifht. benzin-versionen

En Leon er ALT for lille til os.. og en Toledo er heller ikke stor nok..

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-05 07:49

Bo Kamp Dudek skriver:

> Plads
> Vi har to børn i alderen 0-2 år, som behøver barnevogne, weekend-senge mm.
> Stationcar eller MPV er nok et must

Det eneste du får ud af at have en stationsvogn er at du slæber endnu
mere lort med. En kolelga med en nyere passat stationcar kan knapt have
det hele med, selvom de kun har 1 barn. En anden kollega havde 3 små
børn (de sidste to var tvillinger) i en corolla. Min kones kusine og
mand, havde 2 småbørn og oppakning i en Corsa i en 4-5 år. Min kones
forældre havde en mascot da hun lå i lift....

> En Leon er ALT for lille til os.. og en Toledo er heller ikke stor nok..

Alt er raltivt....

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 12-10-05 07:57

[...]

> Det eneste du får ud af at have en stationsvogn er at du slæber endnu
> mere lort med

tjoeh, det kan være.. men det er nu vores ønske.. og spørgsmålet gik mere
på om, om passaten var et godt køb rent værdimæssigt..

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-05 08:00

Bo Kamp Dudek skriver:

> tjoeh, det kan være.. men det er nu vores ønske..

Bevares, og det skal da også respekteres.

> og spørgsmålet gik mere
> på om, om passaten var et godt køb rent værdimæssigt..

Jeg ville ikke satse på en med 90HK. Det er en dejlig bil, men den motor
er imho altså en smule bovlam til den bil....

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 12-10-05 09:07

[...]

> Jeg ville ikke satse på en med 90HK. Det er en dejlig bil, men den motor
> er imho altså en smule bovlam til den bil....

ok, det er der også en anden i denne tråd, der mener, så vi forsøger at
finde en over de 100hk i stedet..

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-05 09:11

Bo Kamp Dudek skriver:

> ok, det er der også en anden i denne tråd, der mener, så vi forsøger at
> finde en over de 100hk i stedet..

130HK'en i diesel er dejlig....

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 12-10-05 09:49

[...]

> 130HK'en i diesel er dejlig....

den bliver så nok svær at finde med et rimeligt antal km i diesel, st.car
til max. 200.000

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-05 09:55

Bo Kamp Dudek skriver:

> den bliver så nok svær at finde med et rimeligt antal km i diesel, st.car
> til max. 200.000

Ja, for den er populær.....

Har du set på en Octavia ?

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 12-10-05 10:20

[...]

> Har du set på en Octavia ?

yes, det har jeg.. bilen kører skidegodt.. ehm.. men er knap så lækker som
passat'en..

octavia'en er nok 2.valget, hvis ikke vi finder passat'en..

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-05 10:26

Bo Kamp Dudek skriver:

> yes, det har jeg.. bilen kører skidegodt.. ehm.. men er knap så lækker som
> passat'en..

Deraf prisforskellen (uanset, hvad "VAG haderne" siger)

> octavia'en er nok 2.valget, hvis ikke vi finder passat'en..

Okay, jeg syntes bare ikke vi hørte om din tur i en....

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 12-10-05 10:41

[...]

> Okay, jeg syntes bare ikke vi hørte om din tur i en....

oh, det kan du have ret i.. men vi har prøvet en Octavia 1.9TDi fra 2001
med 125k km på bagen og som stod til 199k kr.. den kørte glimrende og havde
også lidt spark i.. ehm.. den var så ikke rengjort, men det kunne jeg godt
mig igennem.. men som sagt, så er designet til 6/10, hvor passat'en får
9/10..

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-05 10:50

Bo Kamp Dudek skriver:

> [...]
> mig igennem.. men som sagt, så er designet til 6/10, hvor passat'en får

Okay...

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 12-10-05 11:48

"Bo Kamp Dudek" <bo@familiendudek.dk> skrev i en meddelelse news:1vs3qklr6pgb6$.1cn8kyqcrb3s5.dlg@40tude.net...
> [...]
>
> oh, det kan du have ret i.. men vi har prøvet en Octavia 1.9TDi fra 2001
> med 125k km på bagen og som stod til 199k kr..

Det må kunne gøres billigere....

Har selv en octavia 1.9 TDi fra 2002 (januar). Den havde kørt 113000
da vi købte den for et år siden for 180kkr.
(det er dog ikke en st.car, som du vist leder efter).

/Jakob

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 12-10-05 12:24

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Bo Kamp Dudek skriver:

> Deraf prisforskellen (uanset, hvad "VAG haderne" siger)

Og så velsagtens at Octavia'en er en Golf, mens Passat'en er en - ja Passat?

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : KASO

Dato : 13-10-05 22:04

> Bo Kamp Dudek skriver:

> Deraf prisforskellen (uanset, hvad "VAG haderne" siger)

Øhh - ja + at Passat er en klasse større!

Octavia er principielt en Golf - og en Golf er også billigere end en
Passat...

Fra : J.L.

Dato : 12-10-05 09:47

> [...]
> Er
> der nogle bemærkninger til modellen, årgangen, kvaliteten, faldgruber

Hej Bo

Jeg har kørt i 140.000 km i en Passat 1,6 Benzin fra 1998 ...... ikke nogen
raket, men en kanon bil med masser af plads til familien og ikke mindst
komfortabel - selv uden en masse udstyr.

Jeg synes at du skal køre en tur med begge motorvarianter og derefter afgøre
om du SELV synes at forskellen er så stor som nogle her i tråden siger !! I
dag kører jeg i en Passat Tdi 100 hk med Trendlineudstyr fra 2004. Hvis jeg
skulle vælge så er komfort (udstyr) vigtigere end motorstørrelse, når vi
snakker de to alternativer (90 eller 110 hk)

Mht. kvaliteten, så skal du sikre dig at bilen er serviceret og
vedligeholdt. Jeg havde ikke nogle nævneværdige udgifter - udover almindelig
vedligehold og service - i forhold til de kilometer jeg kørte i bilen.

Bærearmene var en svaghed i de første modeller og blev skiftet på kulance.
Maling på bagsmækken kunne afskalde, pga. galvaniseringen og blev malet ub.
Centrallåsen svigtede på bagdørene - ikke samtidig men hen over tid. 1400
kr. pr gang

Jeg nu kørt 42000 i min diesel .... og jeg smiler stadig hver gang jeg skal
ud og køre med min familie (2 børn på 3 år og 8 mdr.) og min kone og ikke
mindst når jeg tanker efter ca. 1000 km ved blandet kørsel

Det er en kanon bil !

God jagt

Mvh
J.L

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 13-10-05 21:40

[...]

jeg tror, at jeg vil forsøge at lukke tråden.. mange tak for alle tanker og
kommentarer.. jeg ved, at alle er velmente, omend ikke alle rammer plet..

vi har dd. fået tilbudt en passat 1.8 trendline fra 99 i benzinversionen
med 125.000km på klokken til 149.000..

vi prøver en tur i den i morgen, og føler vi, at det er rigtigt i
øjeblikket, så sparer vi nok de 50.000 der er op til f.eks. en nyere diesel
eller en octavia diesel og 'nøjes' så med denne..

lad os nu se..

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Martin Sørensen

Dato : 12-10-05 14:55

Ole Sørensen skrev:

> Siger man ikke, at man har råd til en bil der koster det samme som
> hustandsindkomsten pr. år?
>
> hilsen ole

Det kan godt være at "man" siger sådan - men vi er en del der aldrig
kunne finde på at bruge så meget på bil. De penge kan jo ikke bruges
på vin, rejser, båd eller andre _vigtige_ ting

For mig er det en sport at være behageligt og nogenlunde sikkert
kørende for så lille et budget som muligt. Men hver sin lyst, ikke?

mvh

Martin