vdr. tidligere snak om Skoda Octavia
Fra : AT

Dato : 11-10-05 19:31

Hej

På Mogens opfordring kiggede jeg mig lidt mere omkring efter ny bil. Mine
krav var max. 450.000,-/diesel/automat gear/mindst plads som golf/ læder/
komfort.

Jeg endte med følgende som jeg har købt idag.

Audi A6 Avant 1.9tdi 130hk multitronic
50.000km på klokken
2004 model
Med alt tænkeligt udstyr herunder alt i el, original navi plus, læder,
soltag, xenon osv.
Import fra sydtyskland.
Kr. 522.000,-

Lidt over den pris jeg var klar til, men en fantastisk rummelig bil med en
rimelig motor.

Farven er den delfingrå med krom rails.

Venlig hilsen
AT som forhåbentligt snart er den lykkelige indehaver af et flot eksemplar
af den "gamle" Audi A6

Fra : Andreas Andersen

Dato : 11-10-05 19:35

Har du vundet i lotto.?? 522K for en bil

Fra : AT

Dato : 11-10-05 19:40

Ikke lottogevinst - jeg arbejder

Skal pendle til Sønderjylland fra København de næste 2 år og ville gentligt
gerne køre i en sikker bil der er nogenlude billig i drift.

Det er vist iøvrigt ikke galt for denne bil. At den nye model koster 1mill
med det samme udstyr - det er galt.

/alexander der stadigvæk håber på at viking-lotte sætter ham bag rattet i
Volvo XC90

Fra : Michael

Dato : 12-10-05 10:41

On Tue, 11 Oct 2005 20:39:40 +0200, "AT" <nogen@microsoft.dk> wrote:

>Ikke lottogevinst - jeg arbejder
>
>Skal pendle til Sønderjylland fra København de næste 2 år og ville gentligt
>gerne køre i en sikker bil der er nogenlude billig i drift.

hmm, det kan jeg så ikke forstå, hvorfor ikke flytte til Sverige med
mindre transporttid, lavere leveomkostninger, og vigtigere billigere
biler?

Fra : Anders

Dato : 12-10-05 11:03

"Michael" <noname@no.com> wrote in message

> hmm, det kan jeg så ikke forstå, hvorfor ikke flytte til Sverige med
> mindre transporttid, lavere leveomkostninger, og vigtigere billigere
> biler?

Hvornår er der blevet kortere til sønderjylland fra Sverige end fra KBH ??

Anders

Fra : Michael

Dato : 12-10-05 11:56

On Wed, 12 Oct 2005 12:02:59 +0200, "Anders"
<nejtaktilspam@hotmail.cmo> wrote:

>"Michael" <noname@no.com> wrote in message

>Hvornår er der blevet kortere til sønderjylland fra Sverige end fra KBH ??
>
>Anders

LOL, godt set jeg læste det som at han skulle pendle til Kbh. Men så
melder spøgsmålet sig, hvorfor så ikke flytte syd for grænsen og opnår
de samme besparelser?

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-05 09:05

> Har du vundet i lotto.?? 522K for en bil

Lidt en underlig kommentar IMO.

Penge er jo kun et problem hvis man ikke har dem :)

--
Claus
www.vwfanatic.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 11-10-05 22:55

> Jeg endte med følgende som jeg har købt idag.
> Audi A6 Avant 1.9tdi 130hk multitronic

Tillykke med en kongevogn..

/Jan W Nielsen

Fra : Brian Sørup

Dato : 11-10-05 23:32

> Tillykke med en kongevogn..

Er sådan en 130Hk oliebrænder ikke en bovlam sag i en A6'er ?
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-10-05 06:14

> Er sådan en 130Hk oliebrænder ikke en bovlam sag i en A6'er ?

Nej - men det er klart, den ikke følger din turbovolvo.

Havde der været talet en 2.0 sugebenzin med 130 hk, havde den været
ulidelig - men de over 300 Nm giver den det liv, der gør den dejlig at køre
i.

Alternativt kan den jo altid få 160 hk/385 Nm

/Jan W Nielsen

Fra : AT

Dato : 12-10-05 07:22

Inden jeg skrev slutsedel prøvkørte jeg en her i DK. Jeg synes at den er
rigelig hurtig. Den skal måske have en chip på sigt, men det er ikke det
første.

Den blev også leveret i 115hk versionen og den vil nok være lidt sløv.

Problemet med 2,5L 163 eller 180hk er at motoren har ry for at smadre og så
sluger den diesel for vildt.

/AT

Fra : AT

Dato : 12-10-05 07:26

Jeg kan iøvrigt anføre følgende:

0-100 på 10,7 sek. Ikke den hurtigste, men OK som familiebil.
Forbrug: 16,1km/L. Lidt til automatgear og at det er en vogn der vejer
1600kg
Topfart: 201km/h

Virker OK og i brug er det altså i orden.

/AT som takker for kommentarene

Fra : Kock

Dato : 12-10-05 08:22

Hej!

Bare til orientering så skal man passe helt utrpligt meget på at chippe en
Audi med Multitronic gearkasse. Den fine mekanik kan ikke holde til mere end
310 NM.

Jeg er ret sikker på at en 2004 model A6 har fået løst de børnesygdomme som
teknikken led af i begyndelsen. Jeg har selv fået repareret min egen
multitronic gearkasse - heldigvis på garanti. En ny koster kr 40.000

Men ellers tillykke til AT. Du får ikke federe bil en Audi. Du kan muligvis
få mere value for money i andre mærker. Men alt andet er skod i forhold til
Audi i mine øjne. Om 10 år vil du stadig kunne kører op foran klubhuset på
golfbanen, og folk vil vende sig om efter din A6'er. Den ville aldrig gå i
en Peugeot eller Ford.

Mvh
Søren

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-05 08:35

Kock skriver:

> [...]
> golfbanen, og folk vil vende sig om efter din A6'er. Den ville aldrig gå i

Jo, netop med en Ford og en Pug vil de vende sig om efter en 10 år
gammel bil. "Hold da op, den er hverken rustet væk, eller brændt - den
må være helt speciel"

Klaus (der ikke helt kunne lade være
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-05 09:26

> Problemet med 2,5L 163 eller 180hk er at motoren har ry for at smadre og
> så sluger den diesel for vildt.

Nemlig nej, 163 Hk og de nyeste 180 Hk har "rollenschlepphebel" ved
knasterne, hvilket elliminiere slidproblemet på knasterne.

150 Hk (og 180 Hk fra samme tid) derimod har problemet.

Jeg har tidligere postet en fyldestgørende redegørelse for hvilket
motortyper der er noget lort.
Find den på google groups - jeg gider ikke skrive hele smøren igen.

Søgeord:
v6 tdi 163 group:dk.fritid.bil

--
Claus
www.vwfanatic.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-05 09:32

> Problemet med 2,5L 163 eller 180hk er at motoren har ry for at smadre og
> så sluger den diesel for vildt.

Skal vi lige præcisere det: 163 Hk og 180 Hk fra 2003 har
"rollenschlepphebel" ved
knasterne, hvilket elliminiere slidproblemet på knasterne.

150, 155, 163 Hk 180 Hk fra før 2003 derimod har problemet.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 12-10-05 09:35

Hej!

Claus Petersen wrote:
> Skal vi lige præcisere det: 163 Hk og 180 Hk fra 2003 har
> "rollenschlepphebel" ved

Også kaldet 'rulleløftere' på dansk så vidt jeg ved

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : AT

Dato : 12-10-05 09:40

Hej Claus

Jeg har tidligere læst din fine redegørelse for de forskellige motortyper,
men der var alligevel en del der mente at multitronic gearkassen ville holde
bedst med 130hk end de større og så er der stadigvæk det højere forbrug.

Hertil kommer at der er en del højere afgift på 163 og 180 hk end den 130hk
jeg valgte.

Men tak for svaret.

/AT

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-05 13:06

> [...]
> men der var alligevel en del der mente at multitronic gearkassen ville
> holde bedst med 130hk end de større og så er der stadigvæk det højere

Måske misforstod jeg "smadre" - du mente måske gearkassen?
Jeg kommenterede på indlægget som mente du smadre motorere :)

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : AT

Dato : 12-10-05 15:36

Jeg mente at unset hvilken 2,5l motor man vælger virker det somom at det
ikke holder lige så godt som 1,9l. Du skriver vist at en 2,5 efter 2003 er
OK, men så er der stadigvæk problemet med at 2,5 måske river gearkassen i
smadder.

Uanset hvad prøvede jeg 1,9 130hk og den er rigelig for mig om med det
lavere forbrug af diesel var valget klart for mig.

Den må godt nok være heftig med 2,5 180hk. Jeg ville nok hurtig få klippet
lidt i det gamle kørekort.

/alexander

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-05 09:13

> Er sådan en 130Hk oliebrænder ikke en bovlam sag i en A6'er ?

En kammerat har lige købt en lidt ældre 110Hk dunk, den er ikke nogen
racer - bestemt ikke.
Men direkte bovlam virker den nu heller ikke.
I dette tilfælde stod valget mellem en 110 Hk TDI med lavt km tal eller en
frikørt hyrevogn med 150Hk V6 TDI. Og lettere voldtaget i kabinen. Valget
var ikke så svært endda, V6 er der rimeligt træk i men den lyder også lidt
som en lastbil.

Og man kan jo altid smide en pose franske kartofler i motorrummet for lige
at vække det sidste potentiale.

--
Claus
www.vwfanatic.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 12-10-05 15:33

"Claus Petersen" <claus_petersen(snabelA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> I dette tilfælde stod valget mellem en 110 Hk TDI med lavt km tal eller en
> frikørt hyrevogn med 150Hk V6 TDI.

Det var godt han ikke tog den sidste, de "spiser" nemlig knasterne pga. at
de som taxa har meget tomgangskørsel= dårlig smøring.

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-05 17:18

> Det var godt han ikke tog den sidste, de "spiser" nemlig knasterne pga. at
> de som taxa har meget tomgangskørsel= dårlig smøring.

Jeg ved ikke hvor du går og hører alle de røverhistorier :)

Denne er måske opstået fordi de fleste danske V6 TDI starter deres
tilværelse som hyrevogne.

Det er et helt generelt problem overalt i verden (Europa/Tyskland) hvor
modellerne ikke er typiske taxa biler. Knastfølgerner er simpelthen lavet
for spinkle så trykket på knasterne er for stort på et for lille sted.

De nye modeller 2003-> har fået ny knastfølgere med ruller, såkaldte
"rollenschlephebel" der nedsætter friktionen så slidet undgåes.

Fra : Rick

Dato : 11-10-05 23:40

Brian Sørup wrote:

[snip]

> Er sådan en 130Hk oliebrænder ikke en bovlam sag i en A6'er ?

Det var også min tanke. På den anden side, så er det sikkert nok til
at bringe bilen op på 140-150 km/t - og så er det slut i DK.

Tillyke til OP for øvrigt.

Fly

Fra : Brian Sørup

Dato : 11-10-05 23:59

"Rick" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse

Brian Sørup wrote:

[snip]

> [...]

Det var også min tanke. På den anden side, så er det sikkert nok til
at bringe bilen op på 140-150 km/t - og så er det slut i DK.

Også tillykke herfra - vi havde selv A6 med i overvejelserne før vi
besluttede os for V70, dog i 2,6 V6 udgaven.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-10-05 06:15

> Også tillykke herfra - vi havde selv A6 med i overvejelserne før vi
> besluttede os for V70, dog i 2,6 V6 udgaven.

2,6´eren findes ikke i så ny en A6. Den er i dag afløst af 2,4´eren.

/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Landberg

Dato : 12-10-05 07:31

>Tillyke til OP for øvrigt.

Og det er?

--

MVH

Thomas Landberg
Seat Toledo III 1.9TDi
www.bokstuning.dk

Fra : Fly Christensen

Dato : 12-10-05 10:24

On Wed, 12 Oct 2005 08:31:03 +0200, "Thomas Landberg"
<thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote:

>Og det er?

Original Poster

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-05 09:09

> [...]
> 50.000km på klokken
> 2004 model
> Med alt tænkeligt udstyr herunder alt i el, original navi plus, læder,

Tillyke med tønden, det er en lækker vogn.
Jeg har selv prøvet et del af dem her i seneste tid da jeg har hjulpet en
kammerat med at finde sådan en.
Kvaliteten er bare lækker, lækker, lækker i sådan en - hvilket så nok også
afspejler sig i brugtpriserne.
Det er stort set ikke til at opdrive en TDI til under 300K.

--
Claus
www.vwfanatic.dk