Luftmængdemåler i Alfa
Fra : Bruno Pallesen

Dato : 11-10-05 19:07

Hej
Er der nogen der kan hjælpe med hvor luftmængdemåleren sidder i en
alfa 156, er der muligt at finde tegning over denne på nettet, er der
nogen der har en til salg.
Med venlig hilsen
Bruno

Fra : Brian

Dato : 11-10-05 20:43

Bruno Pallesen wrote:
> Hej
> Er der nogen der kan hjælpe med hvor luftmængdemåleren sidder i en
> alfa 156, er der muligt at finde tegning over denne på nettet, er der
> nogen der har en til salg.

Den sidder jo først for i indsugningen. Prøv at kigge her engang:
http://alfa156.net/tech/fr_index.html?/tech/maf.html

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 12-10-05 05:34

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Den sidder jo først for i indsugningen. Prøv at kigge her engang:
> http://alfa156.net/tech/fr_index.html?/tech/maf.html

Der er oven i købet en workaround til at rense den, det lader til at være
den samme !"#¤§ som VAG bruger :((.

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 12-10-05 06:25

P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in message

> Der er oven i købet en workaround til at rense den, det lader til at være
> den samme !"#¤§ som VAG bruger :((.

Og den samme(Bosch) som BMW bruger :(

Mvh
Jacob

Fra : John Sahl

Dato : 12-10-05 11:58

Jacob Rungwald wrote:
> P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar
> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in message

> Og den samme(Bosch) som BMW bruger :(

Og som der heldigvis kan fås billigere og bedre alternativer til så
vidt jeg husker. Jeg mener http://www.bokstuning.dk/ har dem

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 12-10-05 13:23

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in message

> Og som der heldigvis kan fås billigere og bedre alternativer til så
> vidt jeg husker. Jeg mener http://www.bokstuning.dk/ har dem

Hmm, mon de også virker til BMW, den ligner godt nok meget. Mon der kan være
forskelle på dem selvom de passer sådan rent fysisk ?

Mvh
Jacob

Fra : John Sahl

Dato : 12-10-05 13:41

"Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> wrote
> Hmm, mon de også virker til BMW, den ligner godt nok meget. Mon der
> kan være forskelle på dem selvom de passer sådan rent fysisk ?

Giv Thomas et kald, du kan være helt sikker på at han ved det.

Fra : Henning Keseler

Dato : 12-10-05 19:12

"Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
> "John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in message

> Hmm, mon de også virker til BMW, den ligner godt nok meget. Mon der kan
> være forskelle på dem selvom de passer sådan rent fysisk ?

Her en en omsætningstabel ml. original / Pierburg:

http://www.agescigela4.it/message_2950.asp

Henning

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 12-10-05 15:27

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse news:434cec19$0

> Og som der heldigvis kan fås billigere og bedre alternativer til så
> vidt jeg husker.

Så husker du forkert, VW skal have 900,-for en ombytter, det er 1100,-
mindre end der står. Hvor meget dårligere end Landbergs den er, ved jeg
ikke. Men der er forskel, min Hitachi vil ikke "dø", 7-9-13, den skal bare
renses 2-3 * året.

Fra : John Sahl

Dato : 12-10-05 16:30

> [...]
> mindre end der står. Hvor meget dårligere end Landbergs den er, ved
> jeg ikke. Men der er forskel, min Hitachi vil ikke "dø", 7-9-13, den

Nåh, jeg mener ellers der står 795,- på bokstuning.dk og det
ER da billigere end 900,- for en ombytter?

Fra : Thomas Landberg

Dato : 12-10-05 20:00

> Nåh, jeg mener ellers der står 795,- på bokstuning.dk og det
> ER da billigere end 900,- for en ombytter?

Det er lidt pudsigt det her. Det sker engang imellem at jeg bliver oplyst
om, at VW har en speciel ombytterpris og at min måler derfor ikke er så
billig endda. Og det er også rigtigt, at VW tilbyder at ombytte
Bosch-måleren til en fornuftig pris - visse steder. For desværre sker det
nærmest lige så ofte, at mine kunders VW/Seat/Skoda/Audi-forhandler intet
kender til denne ombytterpris og derfor tager fuldfede 2.500kr for en måler.
Jeg arbejder lidt på at skaffe målere til andre biler, bl.a. BMW (der vist
nærmere tager 3.000kr for en original måler).

--

MVH

Thomas Landberg
Seat Toledo III 1.9TDi/Mountainbike med cykeltrailer
www.bokstuning.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 12-10-05 21:56

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse

> Jeg arbejder lidt på at skaffe målere til andre biler, bl.a. BMW (der vist
> nærmere tager 3.000kr for en original måler).

Ja de er "dygtige", når man til synlad. KAN lave dem så de holder, de skal
bare lade japanerne producere ;). VW startede med 4 kKr. for en 7-8 år
siden.

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 13-10-05 08:13

En original koster ca. 2100 kr. incl. moms
I den forbindelse skal det nævnes, at BMW samtidig med at de skifter LMM'en
opdaterer motorstyringer, da den nye LMM er selvrensende (den originale er
iøvrigt magen til den type som Thomas måske kan skaffe) Ifølge BMW Herning
har de aldrig skiftet en af de nye typer LMM (selv efter 200Kkm)

/claus

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:434d5d2a$0$90440$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 12-10-05 22:02

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Nåh, jeg mener ellers der står 795,- på bokstuning.dk og det
> ER da billigere end 900,- for en ombytter?

Når ret skal være ret, er det vel + porto, og så er prisen ca. = hinanden
:)).

Fra : John Sahl

Dato : 13-10-05 08:01

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Når ret skal være ret, er det vel + porto, og så er prisen ca. =
> hinanden :)).

Nej, det er nemlig MED porto

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-05 09:04

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> Nej, det er nemlig MED porto

Ok, så er den billigst, ~100,-. Og som sagt, jeg kender ikke pålideligheden,
men den kan vel ikke blive dårligere? ;).