17" alu på Mondeo og indpresning ?
Fra : brian larsen

Dato : 11-10-05 16:45

Hej Gruppe.

I aftes fik vi fået vores "nye" bil hjem. Det er en Mondeo 1.8 st.car fra
99. Den har skiver bagpå hvis det har nogen betydning.

Nu er problemet så at jeg gerne vil have nogle alufælge på, og havde tænkt
på nogle 7x17" , hvis det ellers kan lade sig gøre.Problemet er at jeg kan
ikke helt finde ud af hvilken indpresning de skal have. Jeg mener at det
originale mål er 47.5 eller 49.5 , ret mig hvis det er fejl.

Så hvilket mål skal de nýe have hvis de skal kunne være der, også når slæden
er læsset og campingsvognen er hægtet på, uden at de går imod skærmkanterne
?

Mvh. Brian

Fra : Bo Velschow

Dato : 11-10-05 18:28

"brian larsen" <brian,larsen@@@pc,dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så hvilket mål skal de nýe have hvis de skal kunne være der, også når
> slæden er læsset og campingsvognen er hægtet på, uden at de går imod

http://www.dkfritidbil.dk/oplysninger/faelge/Boltcirkel.htm

Ser ud som om, 47 mm er det korrekte?!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 11-10-05 20:16

brian larsen skrev:
> [...]
> er læsset og campingsvognen er hægtet på, uden at de går imod skærmkanterne

47,5 iflg Rallycenteret

lidt til inspiration

http://www.alcar.dk/AlcarKonfigurator/produktion/html/set.php4?lang=DAN&site=17&language=1
http://katalog.rallycenteret.dk/