Nybegynder forsikring ...
Fra : Liquid

Dato : 11-10-05 12:01

Hej ..

Hvis man som pige på 24 år skal have forsikret en gammel Toyta Corolla 1.3,
fra '86, 3 dørs ... og blot have en ansvars forsikring på...

Hvor vil i så anbefale at få den forsikret henne?

Tryg som ellers plejer at være gode til nybegyndere med 0 års accinitet skal
have 12k :(

- M

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 11-10-05 12:08

On Tue, 11 Oct 2005 13:01:08 +0200, "Liquid" <sync@liquid.dk> wrote:

>Hvis man som pige på 24 år skal have forsikret en gammel Toyta Corolla 1.3,
>fra '86, 3 dørs ... og blot have en ansvars forsikring på...
>
>Hvor vil i så anbefale at få den forsikret henne?

Hvad siger Fair?
Så vidt jeg husker var de de billigste til "almindelige" biler dengang
jeg startede.

/Tommy

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-10-05 12:24

Liquid skrev:

> [...]
> fra '86, 3 dørs ... og blot have en ansvars forsikring på...
>
> Hvor vil i så anbefale at få den forsikret henne?

Har du en fagforening der er venner med et eller andet selskab?

Ellers har jeg haft gode erfaringer med at spørge Alka, de har været
næstbilligst to gange (omend min profil er lidt anderledes (mand,
30erne, 3-4 skadefrie år ældre Accord)

mvh

MArtin

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-05 17:03

"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Liquid skrev:

> [...]
> fra '86, 3 dørs ... og blot have en ansvars forsikring på...
>
> Hvor vil i så anbefale at få den forsikret henne?

Hej
Jeg er selv forsikret i fyn a/s jeg er kunde i middelfartsparekasse og jeg
gir 11300 med kasko for en 1994 mondeo 1,8 benzin ellers prøv topdanmark de
har noget med special forsikring på div mærker +det kan være du kan få
rabbat gennem dit arbejde det fik jeg da jeg arbejde hos fakta der fik jeg
25% rabat

Anders

Fra : jones_net

Dato : 12-10-05 08:52

"Anders E. Larsen" <ae(snabel a)aab-net.dk> wrote in message

> [...]
> du kan få rabbat gennem dit arbejde det fik jeg da jeg arbejde hos fakta

Topdanmark har ikke aftale med Toyota.
De har kun med følgende:
Skoda
Fiat
Peugeot
Ford
Suzuki
Mazda
Alfa
Nissan
Kia
Daewoo (altså kun de modeller, som tidligere hed Daewoo)
Hyundai

/J

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-05 17:15

> [...]
> Nissan
> Kia
> Daewoo (altså kun de modeller, som tidligere hed Daewoo)

Har set det tilbud med kasko for knap 7000 for en Skoda der er max 3 år
gammel... det gælder også for Suzuki?

Har lige købt en Alto.. Der skal jeg give 15.000 + ulykke så 16.xxx,- ved en
selvrisiko på 17.327,- allerede 2. år kommer den under de 10.000 så der kan
jeg sætte selvrisiko ned uden det koster så meget på præmien. Det er hol
Totalforsikring.

Kiggede også på alm brand. der skulle ejg starte på knap 10.000, Den faldt
så først efter 4 år så derved er mit valg billigere på . år.... Såfremt der
ingen skader forekommer.

Mvh. Søren Wagner

Fra : Troels Pedersen

Dato : 11-10-05 18:04

"Liquid" <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor vil i så anbefale at få den forsikret henne?

Hvis man er bosat i Vejle Amt, så prøv Respekt For Fart - Et endags kursus
der koster 500 kr, og giver rigtig gode rabatter hos Alka for nybegyndere.
Jeg benyttede det selv da jeg var grøn og det gav ca. ½ pris af det
næstbilligste selvskab.

Er man ikke kommer fra Vejle Amt, kan kurset tages alligevel, dog lidt
dyrere.

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC '92

Fra : COZ

Dato : 12-10-05 13:03

Liquid wrote:
> [...]
>
> Hvor vil i så anbefale at få den forsikret henne?
>
> Tryg som ellers plejer at være gode til nybegyndere med 0 års accinitet skal

Hej

Prøv www.rasmussenassurance.dk
Jeg har selv 0 år i ancinitet og købte en golf tdi fra 2003. Jeg sparede
7k/år i forhold til fair og giver således kun 13k/år for en kasco.

/C

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-05 14:05

> [...]
>
> Hvor vil i så anbefale at få den forsikret henne?
>
> Tryg som ellers plejer at være gode til nybegyndere med 0 års accinitet

Jeg ville ringe til gf-forsikring.dk de kan gøre det for ca 8k..

Mvh
Morten

Fra : Lars

Dato : 12-10-05 17:19

"Liquid" <sync@liquid.dk> wrote in

> [...]
>
> Hvor vil i så anbefale at få den forsikret henne?
>
> Tryg som ellers plejer at være gode til nybegyndere med 0 års

Jeg har if - De virkede lidt dyre >9k for ansvar. Jeg ringede til alka og
fik samlerabat hos dem, så den ville komme ned på 6,5k - Så ringede jeg
tilbage og pressede if (som jeg har flere andre forsikringer hos) og VUPTI
matchede de (næsten) prisen, 6700,- endte det med - Det er altså noget af
et hop ned ;)

Så spørg det selskab du er forsikret hos nu (hvis du har), og undersøg et
par andre - Derefter pres dit eget selskab ;)

-lars