/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Lidt smart bil (323 + colt + ???) - erfari~
Fra : Jacob Larsen


Dato : 11-10-05 11:42

Hej.

Jeg er ved at kigge mig om efter en bil her til vinter, da jeg jo ikke kan
trille rundt på to hjul i sneen uden at vælte.

Jeg har besluttet mig for noget fra 96 og frem og har kigget lidt på mazda
323 1,3, mazda 323S 1,5 samt mitsubishi colt 1,3/1,6 indenfor et prisleje på
30.000 til 50.000.

Er der nogle alternativer jeg ikke lige har set?

Nogle krav:
- Motoren må helst ikke være for lille, så de 75hk de nævnte 1,3'ere har må
ca. være minimum.
- Gerne en lille bil, så jeg måske kan få noget lidt nyere for pengene.
- Holdbar og billig i reservedele/sliddele
- Lidt smart at se på (hvor subjektivt det så måtte være)
- som sagt, prisleje på 30.000-50.000

Jeg kan se at colt'en vist ikke er helt billig i reservedele. Er der nogen
med erfaringer fra denne model der kan komme med erfaringer. Hører
selvfølgelig også gerne fra folk med erfaringer fra 323'ere eller lignende
modeller.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



 
 
Kim Kristensen (11-10-2005)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 11-10-05 17:24


"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> skrev i en meddelelse
news:434b96fe$0$49021$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej.
>
> Jeg er ved at kigge mig om efter en bil her til vinter, da jeg jo ikke kan
> trille rundt på to hjul i sneen uden at vælte.
>
Øv dig!

Nej jeg har været ude i at skulle køre min motorcykel hjem i 10-15 cm sne,
der findes opgaver der er sjovere.

> Jeg har besluttet mig for noget fra 96 og frem og har kigget lidt på mazda
> 323 1,3, mazda 323S 1,5 samt mitsubishi colt 1,3/1,6 indenfor et prisleje

> 30.000 til 50.000.
>
> Er der nogle alternativer jeg ikke lige har set?
>
Hvis du dribler rundt på eksempelvis bilbasen.dk og sætter dine krav til
pris og alder op, så vil du ret sikkert finde muligheder du ikke lige har
tænkt over. Det kommer jo også an på om du har mod på at købe privat eller
om det skal være forhandler, og prisen bliver vel ikke bare ædt uden kamp.

> Nogle krav:
> - Motoren må helst ikke være for lille, så de 75hk de nævnte 1,3'ere har

> ca. være minimum.
> - Gerne en lille bil, så jeg måske kan få noget lidt nyere for pengene.

Kunne være en Skoda Felicia

> - Holdbar og billig i reservedele/sliddele

Kunne være en Honda civic 96-01

> - Lidt smart at se på (hvor subjektivt det så måtte være)
> - som sagt, prisleje på 30.000-50.000
>
> Jeg kan se at colt'en vist ikke er helt billig i reservedele. Er der nogen
> med erfaringer fra denne model der kan komme med erfaringer. Hører
> selvfølgelig også gerne fra folk med erfaringer fra 323'ere eller lignende
> modeller.
> --
> Mvh. Jacob Larsen
> http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
>
>
Jeg kender selv til Civic 96-01 og kommer gerne med min erfaring, men det er
næppe aktuelt hvis modellen falder i din smag.

Det er rigtigt at Mitsubishi ikke er det mærke der har de billigste
reservedele, du kan se lidt om stabiliteten og reparationspriser inddelt
efter mærke her
http://www.whatcar.com/News_Article.asp?NA_ID=216403&EL_ID=3135529&ST=fromcurrentresults# (se de tre links nederst i teksten)

Med venlig hilsen Kim



Jacob Larsen (12-10-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 12-10-05 10:56

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk>
wrote in message
news:434be754$0$1756$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> "Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk>
> skrev i en meddelelse
> news:434b96fe$0$49021$14726298@news.sunsite.dk...
> > Hej.
> >
> > Jeg er ved at kigge mig om efter en bil her til vinter,
> > da jeg jo ikke kan
> > trille rundt på to hjul i sneen uden at vælte.
> >
> Øv dig!
>
> Nej jeg har været ude i at skulle køre min motorcykel
> hjem i 10-15 cm sne,
> der findes opgaver der er sjovere.

Hehe, ja, og med banedæk tror jeg ikke den vil stå oprejst ret længe. Bilen
er vist den bedste løsning.

> > Jeg har besluttet mig for noget fra 96 og frem og har
> > kigget lidt på mazda 323 1,3, mazda 323S 1,5 samt
> > mitsubishi colt 1,3/1,6 indenfor et prisleje
> på
> > 30.000 til 50.000.
> >
> > Er der nogle alternativer jeg ikke lige har set?
> >
> Hvis du dribler rundt på eksempelvis bilbasen.dk og
> sætter dine krav til
> pris og alder op, så vil du ret sikkert finde muligheder
> du ikke lige har
> tænkt over. Det kommer jo også an på om du har mod på at
> købe privat eller
> om det skal være forhandler, og prisen bliver vel ikke
> bare ædt uden kamp.

Jeg er ikke helt sikker på om det bliver ved forhandler eller privat, men
jeg er ikke bange for at købe privat. Har gjort det før ifm motorcykler og
kender desuden en mekaniker i Aalborg, som kan godkende den inden køb. Det
kræver jo dog så at bilen er i nærheden af Aalborg.

> > Nogle krav:
> > - Motoren må helst ikke være for lille, så de 75hk de
> > nævnte 1,3'ere har
> må
> > ca. være minimum.
> > - Gerne en lille bil, så jeg måske kan få noget lidt
> > nyere for pengene.
>
> Kunne være en Skoda Felicia

Det tør jeg ikke. Den opfylder heller ikke helt kravet "smart".

> > - Holdbar og billig i reservedele/sliddele
>
> Kunne være en Honda civic 96-01

Ok, den ser da ret godt ud. Jeg troede bare at Honda var meget dyre i
reservedele? Specielt sammenlignet med Mazda og Toyota.

> > - Lidt smart at se på (hvor subjektivt det så måtte
> > være)
> > - som sagt, prisleje på 30.000-50.000
> >
> > Jeg kan se at colt'en vist ikke er helt billig i
> > reservedele. Er der nogen
> > med erfaringer fra denne model der kan komme med
> > erfaringer. Hører
> > selvfølgelig også gerne fra folk med erfaringer fra
> > 323'ere eller lignende
> > modeller.
> >
> Jeg kender selv til Civic 96-01 og kommer gerne med min
> erfaring, men det er
> næppe aktuelt hvis modellen falder i din smag.

Eller også er det aktuelt lige netop der.

I hvert fald lader det til at være en velkørende og flot model. Specielt
1,4i S (90hk) og 1,5i LS (114hk) i 3- og 4-dørs udgaverne falder i min smag.
De har en rap motor, et flot design og en meget fin brændstoføkonomi.

Om jeg så lige kan finde et fornuftigt vedligeholdt eksemplar i min
prisklasse er en anden sag. Jeg synes ikke markedet bugner med dem, men den
kommer da i hvert fald på listen. 1,4i S 3-dørs må jo være hvor jeg får den
pæneste for pengene, så det er nok dem jeg bør kigge efter? Plads er ikke
vigtigt for mig.

Har du nogle betragtninger må du endelig gerne komme med dem.

> Det er rigtigt at Mitsubishi ikke er det mærke der har de
> billigste
> reservedele, du kan se lidt om stabiliteten og
> reparationspriser inddelt
> efter mærke her
> http://www.whatcar.com/News_Article.asp?NA_ID=216403&EL_ID=3135529&ST=fromcurrentresults#
> (se de tre links nederst i teksten)

Ok, det taler da godt for Honda, men også (som forventet) for Mazda og
Toyota. Vidste ikke at Honda lå så godt på listerne. Takker for linket.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Kim Kristensen (12-10-2005)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 12-10-05 12:57


"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> skrev i en meddelelse
news:434cddc0$0$49019$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Jeg er ikke helt sikker på om det bliver ved forhandler eller privat, men
> jeg er ikke bange for at købe privat. Har gjort det før ifm motorcykler og
> kender desuden en mekaniker i Aalborg, som kan godkende den inden køb. Det
> kræver jo dog så at bilen er i nærheden af Aalborg.
>
> > > Nogle krav:
> > > - Motoren må helst ikke være for lille, så de 75hk de
> > > nævnte 1,3'ere har
> > må
> > > ca. være minimum.
> > > - Gerne en lille bil, så jeg måske kan få noget lidt
> > > nyere for pengene.
> >
> > Kunne være en Skoda Felicia
>
> Det tør jeg ikke. Den opfylder heller ikke helt kravet "smart".
>
> > > - Holdbar og billig i reservedele/sliddele
> >
> > Kunne være en Honda civic 96-01
>
> Ok, den ser da ret godt ud. Jeg troede bare at Honda var meget dyre i
> reservedele? Specielt sammenlignet med Mazda og Toyota.
>
Det er ikke tilfældet, men rygtet er sejlivet.

> > Jeg kender selv til Civic 96-01 og kommer gerne med min
> > erfaring, men det er
> > næppe aktuelt hvis modellen falder i din smag.
>
> Eller også er det aktuelt lige netop der.
>
Ja det var også det jeg mente, men kan godt se at det ikke var det jeg
skrev.

> I hvert fald lader det til at være en velkørende og flot model. Specielt
> 1,4i S (90hk) og 1,5i LS (114hk) i 3- og 4-dørs udgaverne falder i min
smag.
> De har en rap motor, et flot design og en meget fin brændstoføkonomi.
>
> Om jeg så lige kan finde et fornuftigt vedligeholdt eksemplar i min
> prisklasse er en anden sag. Jeg synes ikke markedet bugner med dem, men
den
> kommer da i hvert fald på listen. 1,4i S 3-dørs må jo være hvor jeg får
den
> pæneste for pengene, så det er nok dem jeg bør kigge efter? Plads er ikke
> vigtigt for mig.
>
> Har du nogle betragtninger må du endelig gerne komme med dem.
>
> > Det er rigtigt at Mitsubishi ikke er det mærke der har de
> > billigste
> > reservedele, du kan se lidt om stabiliteten og
> > reparationspriser inddelt
> > efter mærke her
> >
http://www.whatcar.com/News_Article.asp?NA_ID=216403&EL_ID=3135529&ST=fromcurrentresults#
> > (se de tre links nederst i teksten)
>
> Ok, det taler da godt for Honda, men også (som forventet) for Mazda og
> Toyota. Vidste ikke at Honda lå så godt på listerne. Takker for linket.
> --
> Mvh. Jacob Larsen
> http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
>
>
1/8-1997 hentede jeg en ny 1,4i S sedan som jeg fik leveret med
aircondition, jeg har den stadig og har efter 163.234 km stadig min første
reparation til gode. Bilen har været synet 3 gange (sidst her den (27/09)
uden anmærkninger, og uden forudgående værkstedsbesøg.

Jeg syntes den er rimelig venlig mod sliddelene, de forreste klodser blev
første gang skiftet ved 84.000 km og en gang mere siden. De forreste
bremseskiver er skiftet ved 100.000 km, der er ikke skiftet spor i de
bagerste bremser endnu. Bilen har de første 5 år indimellem kørt med trailer
og Combi-Camp som begge vejer 450-500 kg men ingen bremser har, så uden den
ekstra belastning holder de sikkert længere. Potten mellem kat. og bagpotten
er blevet skiftet en gang (til en uoriginal) og bagpotten er blevet skiftet
to gange (begge gange til uoriginalt), alle andre sliddele der er skiftet
har været i motorrummet.

Indtil for et år siden lå den gennemsnitlige benzinøkonomi på 14,3 km/l
hvilket også omfatter kørsel med trailer, Combi-Camp og campingvogn, brede
sommerhjul og brug af aircondition. For et års tid siden begyndte jeg at
skifte gear tidligere, det gav en forbedring af økonomien og jeg følger
stadig langt størsteparten af den øvrige trafik. Med den nye "kørestil" har
jeg hvis tankfulde med noget på krogen bliver holdt udenfor kørt 16,3 km/l,
med campingvogn og ferielæs ligger det fra 9,5-11,5 km/l alt efter vind,
vejer og terræn. Naboen har en 1,5i LS 5 dørs som har været lige så stabil,
i feb. eller marts i år prøvede de at regne på forbruget for en enkelt tank,
det gav 17,4 km/l. De køre ikke specielt økonomisk og glemmer oftest at
slukke for deres aircondition, kørslen hvor de målte gik fra Roskilde
området til det indre København hver dag i myldretiden (og hjem igen).

Geringen er lidt høj i 5 gear så det kan gå lidt ud over trækkraften ved
landevejshastighed, dog ikke så meget at jeg ser det som et problem. Den
høje gearing er jo også med til at holde både støj og forbrug nede, og man
kan godt overhale fra 5 gear på landevejen. Rustbeskyttelse er en god ide,
Civic stikker hverken negativt eller positivt ud på det område.

1,4i har ikke det elektriske udstyr (spejle, ruder osv.) og "kun" 75 hk,
reduktionen af ydelsen drejer sig kun om en pakning i indsugningen fra
S-modellen så kommer den op på 90 hk. 1,4i S har de 90 hk fra fabrikken men
bliver oftest målt til mere (95-100 hk), og så har den det elektriske
udstyr. 1,5i LS føles ikke ret meget anderledes at køre i på trods af de på
papiret flere hk, men den har en smule mere udstyr og en bedre benzinøkonomi
hvis man køre pænt.

Med venlig hilsen Kim



Jacob Larsen (12-10-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 12-10-05 18:18

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk>
wrote in message
news:434cfa74$0$1800$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> 1/8-1997 hentede jeg en ny 1,4i S sedan som jeg fik
> leveret med
> aircondition, jeg har den stadig og har efter 163.234 km
> stadig min første
> reparation til gode. Bilen har været synet 3 gange (sidst
> her den (27/09)
> uden anmærkninger, og uden forudgående værkstedsbesøg.
>
[SNIP] - flere ting om honda civic.
>
> 1,4i har ikke det elektriske udstyr (spejle, ruder osv.)
> og "kun" 75 hk,
> reduktionen af ydelsen drejer sig kun om en pakning i
> indsugningen fra
> S-modellen så kommer den op på 90 hk. 1,4i S har de 90 hk
> fra fabrikken men
> bliver oftest målt til mere (95-100 hk), og så har den
> det elektriske
> udstyr. 1,5i LS føles ikke ret meget anderledes at køre i
> på trods af de på
> papiret flere hk, men den har en smule mere udstyr og en
> bedre benzinøkonomi
> hvis man køre pænt.

For lige at være helt sikker på at jeg forstår dig rigtigt: Jeg kan bare
købe en 1,4 og skifte den ene pakning, uden at tage motoren ud eller noget,
og så få de 15 hk mere? Det er altså en ganske simpel og billig operation?

Desuden, mange tak for den detaljerede forklaring. Det er helt sikkert en
bil jeg vil kigge nærmere på.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Kim Kristensen (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 13-10-05 15:04


"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> skrev i en meddelelse
news:434d4535$0$49022$14726298@news.sunsite.dk...
> "Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk>
> wrote in message
> news:434cfa74$0$1800$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> > 1/8-1997 hentede jeg en ny 1,4i S sedan som jeg fik
> > leveret med
> > aircondition, jeg har den stadig og har efter 163.234 km
> > stadig min første
> > reparation til gode. Bilen har været synet 3 gange (sidst
> > her den (27/09)
> > uden anmærkninger, og uden forudgående værkstedsbesøg.
> >
> [SNIP] - flere ting om honda civic.
> >
> > 1,4i har ikke det elektriske udstyr (spejle, ruder osv.)
> > og "kun" 75 hk,
> > reduktionen af ydelsen drejer sig kun om en pakning i
> > indsugningen fra
> > S-modellen så kommer den op på 90 hk. 1,4i S har de 90 hk
> > fra fabrikken men
> > bliver oftest målt til mere (95-100 hk), og så har den
> > det elektriske
> > udstyr. 1,5i LS føles ikke ret meget anderledes at køre i
> > på trods af de på
> > papiret flere hk, men den har en smule mere udstyr og en
> > bedre benzinøkonomi
> > hvis man køre pænt.
>
> For lige at være helt sikker på at jeg forstår dig rigtigt: Jeg kan bare
> købe en 1,4 og skifte den ene pakning, uden at tage motoren ud eller
noget,
> og så få de 15 hk mere? Det er altså en ganske simpel og billig operation?
>
> Desuden, mange tak for den detaljerede forklaring. Det er helt sikkert en
> bil jeg vil kigge nærmere på.
> --
> Mvh. Jacob Larsen
> http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
>
>
For nu at være sikker, har jeg spurgt en som selv har opgarderet fra 75 til
90 hk. Han beretter at pakningen koster ca. 50 kr. hos Honda, og sidder
mellem gasspjæld og indsugningsmanifold. Så det burde være en ret simpel og
hurtig operation, han fortæller i øvrigt at han også fik en bedre
brændstoføkonomi efter indgrebet.

Man ser nogle gange at en forhandler skriver at en 1,4i har 90 hk, det har
den måske også men som sagt ikke fra fabrikken men kan jo være ændret. Sedan
modellen er ikke blevet solgt med 75 hk motor i DK, så tricket med pakningen
gælder kun 3 dørs.

Med venlig hilsen Kim



Jacob Larsen (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 14-10-05 11:30

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk>
wrote in message
news:434e69af$0$1831$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> "Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk>
> skrev i en meddelelse
> news:434d4535$0$49022$14726298@news.sunsite.dk...
> > For lige at være helt sikker på at jeg forstår dig
> > rigtigt: Jeg kan bare købe en 1,4 og skifte den ene
> > pakning, uden at tage motoren ud eller
> noget,
> > og så få de 15 hk mere? Det er altså en ganske simpel
> > og billig operation?
> >
> > Desuden, mange tak for den detaljerede forklaring. Det
> > er helt sikkert en bil jeg vil kigge nærmere på.
> >
> >
> For nu at være sikker, har jeg spurgt en som selv har
> opgarderet fra 75 til 90 hk. Han beretter at pakningen
> koster ca. 50 kr. hos Honda, og sidder mellem gasspjæld
> og indsugningsmanifold. Så det burde være en ret simpel
> og hurtig operation, han fortæller i øvrigt at han også
> fik en bedre brændstoføkonomi efter indgrebet.
>
> Man ser nogle gange at en forhandler skriver at en 1,4i
> har 90 hk, det har den måske også men som sagt ikke fra
> fabrikken men kan jo være ændret. Sedan modellen er ikke
> blevet solgt med 75 hk motor i DK, så tricket med
> pakningen gælder kun 3 dørs.

Ok, mange tak for hjælpen.

Jeg har allerede været ude og kigge på en enkelt 3-dørs civic 1,4i S fra 97
og synes, at det er en rigtig fed bil. Den her stod hos en forhandler til
65k med 135k km på klokken, men var hverken med CD, alu, vinterdæk eller
lignende, så det kommer jo oveni. Det burde kunne lade sig gøre at finde et
eksemplar, hvor jeg får mere for pengene.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Kim Kristensen (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 14-10-05 16:20


"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> skrev i en meddelelse
news:434f889d$0$49009$14726298@news.sunsite.dk...
> "Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk>
> wrote in message
> news:434e69af$0$1831$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> > "Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk>
> > skrev i en meddelelse
> > news:434d4535$0$49022$14726298@news.sunsite.dk...
> > > For lige at være helt sikker på at jeg forstår dig
> > > rigtigt: Jeg kan bare købe en 1,4 og skifte den ene
> > > pakning, uden at tage motoren ud eller
> > noget,
> > > og så få de 15 hk mere? Det er altså en ganske simpel
> > > og billig operation?
> > >
> > > Desuden, mange tak for den detaljerede forklaring. Det
> > > er helt sikkert en bil jeg vil kigge nærmere på.
> > >
> > >
> > For nu at være sikker, har jeg spurgt en som selv har
> > opgarderet fra 75 til 90 hk. Han beretter at pakningen
> > koster ca. 50 kr. hos Honda, og sidder mellem gasspjæld
> > og indsugningsmanifold. Så det burde være en ret simpel
> > og hurtig operation, han fortæller i øvrigt at han også
> > fik en bedre brændstoføkonomi efter indgrebet.
> >
> > Man ser nogle gange at en forhandler skriver at en 1,4i
> > har 90 hk, det har den måske også men som sagt ikke fra
> > fabrikken men kan jo være ændret. Sedan modellen er ikke
> > blevet solgt med 75 hk motor i DK, så tricket med
> > pakningen gælder kun 3 dørs.
>
> Ok, mange tak for hjælpen.
>
> Jeg har allerede været ude og kigge på en enkelt 3-dørs civic 1,4i S fra
97
> og synes, at det er en rigtig fed bil. Den her stod hos en forhandler til
> 65k med 135k km på klokken, men var hverken med CD, alu, vinterdæk eller
> lignende, så det kommer jo oveni. Det burde kunne lade sig gøre at finde
et
> eksemplar, hvor jeg får mere for pengene.
> --
> Mvh. Jacob Larsen
> http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
>
>
Ja det var vel noget højere end det budget du har sat af, men du kunne vel
heller ikke finde på bare at give den pris der står på skiltet. Ekstra hjul
kan måske presses ind, det ville jeg i hvert fald prøve nå jeg ikke kunne få
prisen længere ned. Radio med CD kan man jo få i nakken for meget små penge
efter hånden, selv med mulighed for afspille MP3 skiver ned til omkring en
plovmand.

Med venlig hilsen Kim



Jacob Larsen (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 14-10-05 23:52

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk>
wrote in message
news:434fccd9$0$1828$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> "Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk>
> skrev i en meddelelse
> news:434f889d$0$49009$14726298@news.sunsite.dk...
> > Jeg har allerede været ude og kigge på en enkelt 3-dørs
> > civic 1,4i S fra
> 97
> > og synes, at det er en rigtig fed bil. Den her stod hos
> > en forhandler til 65k med 135k km på klokken, men var
> > hverken med CD, alu, vinterdæk eller lignende, så det
> > kommer jo oveni. Det burde kunne lade sig gøre at finde
> et
> > eksemplar, hvor jeg får mere for pengene.
> > --
> > Mvh. Jacob Larsen
> > http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
> >
> >
> Ja det var vel noget højere end det budget du har sat af,
> men du kunne vel heller ikke finde på bare at give den
> pris der står på skiltet. Ekstra hjul kan måske presses
> ind, det ville jeg i hvert fald prøve nå jeg ikke kunne
> få prisen længere ned. Radio med CD kan man jo få i
> nakken for meget små penge efter hånden, selv med
> mulighed for afspille MP3 skiver ned til omkring en
> plovmand.

Nej, jeg kunne ikke finde på at betale det der står uden lidt kamp. Jeg har
jo heller ikke nogen bil at give i bytte, så det burde vel kunne presse
prisen lidt ned?

Gider alligevel ikke have et dyrt anlæg for det bliver nok bare stjålet. Det
er lidt værre med alufælge og dæk for de koster jo nok omkring 5000kr for et
sæt selvom det ikke er de dyreste af slagsen.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Jacob Larsen (19-10-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 19-10-05 17:43

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk>
wrote in message
news:434fccd9$0$1828$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> Ja det var vel noget højere end det budget du har sat af,
> men du kunne vel heller ikke finde på bare at give den
> pris der står på skiltet. Ekstra hjul kan måske presses
> ind, det ville jeg i hvert fald prøve nå jeg ikke kunne
> få prisen længere ned. Radio med CD kan man jo få i
> nakken for meget små penge efter hånden, selv med
> mulighed for afspille MP3 skiver ned til omkring en
> plovmand.

Så, nu har jeg købt en bil. Det endte med en Honda Civic fra 96 til 47500kr.
Den er pæn og velholdt og et uafhængigt værksted har sagt god for den.

Jeg siger mange tak til jer alle sammen for jeres input, specielt Kim skal
have en tak for at have gjort mig opmærksom på netop denne model og fortalt
om dens styrker og svagheder. Jeg håber, at jeg bliver glad for den.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



FnkyFrank (11-10-2005)
Kommentar
Fra : FnkyFrank


Dato : 11-10-05 17:28


"> Er der nogle alternativer jeg ikke lige har set?
>
> Nogle krav:
> - Motoren må helst ikke være for lille, så de 75hk de nævnte 1,3'ere har

> ca. være minimum.
> - Gerne en lille bil, så jeg måske kan få noget lidt nyere for pengene.
> - Holdbar og billig i reservedele/sliddele
> - Lidt smart at se på (hvor subjektivt det så måtte være)
> - som sagt, prisleje på 30.000-50.000

Husk Mazda 323C (coupe)

Fin bil til prisen

Mvh frank



Jacob Larsen (12-10-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 12-10-05 09:59

"FnkyFrank" <f.dick@-remove-mail.dk> wrote in message
news:434be806$0$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> "> Er der nogle alternativer jeg ikke lige har set?
> >
> > Nogle krav:
> > - Motoren må helst ikke være for lille, så de 75hk de
> > nævnte 1,3'ere har
> må
> > ca. være minimum.
> > - Gerne en lille bil, så jeg måske kan få noget lidt
> > nyere for pengene.
> > - Holdbar og billig i reservedele/sliddele
> > - Lidt smart at se på (hvor subjektivt det så måtte
> > være)
> > - som sagt, prisleje på 30.000-50.000
>
> Husk Mazda 323C (coupe)
>
> Fin bil til prisen
>
> Mvh frank

Har nu også altid været glad for mazda. Synes nu ikke 323C er den smukkeste
ko i stalden, men vil alligevel overveje den. Makanikken holder jo generelt
godt og reservedelene er til at skaffe til en ordentlig pris.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



FnkyFrank (12-10-2005)
Kommentar
Fra : FnkyFrank


Dato : 12-10-05 12:35


> Har nu også altid været glad for mazda. Synes nu ikke 323C er den
smukkeste
> ko i stalden, men vil alligevel overveje den. Makanikken holder jo
generelt
> godt og reservedelene er til at skaffe til en ordentlig pris.

Hej igen.

Design er jo altid smag og behag. Jeg har nu altid syntes det var/er en flot
bil, både foran, fra siden og bagfra. Dog er den kedelig indvendig, men det
er de fleste biler fra den årgang.

Ellers kan jeg også godt lide bravoen eller en Alfa 145, men de er nok ikke
så pålidelige.

Mvh Frank



Jacob Larsen (12-10-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 12-10-05 17:05

"FnkyFrank" <f.dick@-remove-mail.dk> wrote in message
news:434cf4c8$0$185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> > Har nu også altid været glad for mazda. Synes nu ikke
> > 323C er den
> smukkeste
> > ko i stalden, men vil alligevel overveje den.
> > Makanikken holder jo
> generelt
> > godt og reservedelene er til at skaffe til en ordentlig
> > pris.
>
> Hej igen.
>
> Design er jo altid smag og behag. Jeg har nu altid syntes
> det var/er en flot bil, både foran, fra siden og bagfra.
> Dog er den kedelig indvendig, men det er de fleste biler
> fra den årgang.

Den er absolut heller ikke grim, men slet ikke så fræk som storesøsteren
323F. Dog er en bil som denne sikkert kørt lidt friskt, så det skal man nok
være opmærksom på ved besigtigelse.

> Ellers kan jeg også godt lide bravoen eller en Alfa 145,
> men de er nok ikke så pålidelige.

Ja bravoen er heller ikke 100% afskrevet endnu, men den er nu ikke helt så
tiltalende som nogle af de andre alternativer, synes jeg.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Ukendt (11-10-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-10-05 22:22


"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> skrev i en meddelelse
news:434b96fe$0$49021$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej.
>
> Jeg er ved at kigge mig om efter en bil her til vinter, da jeg jo ikke kan
> trille rundt på to hjul i sneen uden at vælte.
>
> Jeg har besluttet mig for noget fra 96 og frem og har kigget lidt på mazda
> 323 1,3, mazda 323S 1,5 samt mitsubishi colt 1,3/1,6 indenfor et prisleje

> 30.000 til 50.000.
>
> Er der nogle alternativer jeg ikke lige har set?
>
> Nogle krav:
> - Motoren må helst ikke være for lille, så de 75hk de nævnte 1,3'ere har

> ca. være minimum.
> - Gerne en lille bil, så jeg måske kan få noget lidt nyere for pengene.
> - Holdbar og billig i reservedele/sliddele
> - Lidt smart at se på (hvor subjektivt det så måtte være)
> - som sagt, prisleje på 30.000-50.000
>
> Jeg kan se at colt'en vist ikke er helt billig i reservedele. Er der nogen
> med erfaringer fra denne model der kan komme med erfaringer. Hører
> selvfølgelig også gerne fra folk med erfaringer fra 323'ere eller lignende
> modeller.
> --
> Mvh. Jacob Larsen
> http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879


Måske en Fiat Bravo? Den skulle ikke være så fed igen rent mekanisk, men jeg
har altid synes at den var ret godt designet.



Jacob Larsen (12-10-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 12-10-05 09:57

"f" <sdf> wrote in message
news:434c1d6e$0$84144$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
> "Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk>
> skrev i en meddelelse
> news:434b96fe$0$49021$14726298@news.sunsite.dk...
> > Hej.
> >
> > Jeg er ved at kigge mig om efter en bil her til vinter,
> > da jeg jo ikke kan trille rundt på to hjul i sneen uden
> > at vælte.
> >
> > Jeg har besluttet mig for noget fra 96 og frem og har
> > kigget lidt på mazda 323 1,3, mazda 323S 1,5 samt
> > mitsubishi colt 1,3/1,6 indenfor et prisleje
> på
> > 30.000 til 50.000.
> >
> > Er der nogle alternativer jeg ikke lige har set?
> >
> > Nogle krav:
> > - Motoren må helst ikke være for lille, så de 75hk de
> > nævnte 1,3'ere har
> må
> > ca. være minimum.
> > - Gerne en lille bil, så jeg måske kan få noget lidt
> > nyere for pengene.
> > - Holdbar og billig i reservedele/sliddele
> > - Lidt smart at se på (hvor subjektivt det så måtte
> > være)
> > - som sagt, prisleje på 30.000-50.000
> >
> > Jeg kan se at colt'en vist ikke er helt billig i
> > reservedele. Er der nogen med erfaringer fra denne
> > model der kan komme med erfaringer. Hører selvfølgelig
> > også gerne fra folk med erfaringer fra 323'ere eller
> > lignende modeller. --
> > Mvh. Jacob Larsen
> > http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
>
>
> Måske en Fiat Bravo? Den skulle ikke være så fed igen
> rent mekanisk, men jeg har altid synes at den var ret
> godt designet.

Jeg har kigget lidt på sådan een for den er jo faktisk ret pæn. Jeg kom lidt
fra den igen, fordi benzinforbruget tilsyneladende er lidt højt og min far
advarede mig mod dette mærke. Bevares, hans information kommer vist fra den
127'er mine forældre havde engang, men det er jo ham, der skal lave den,
hvis den går i stykker.

Jeg tror dog ikke jeg vil afskrive den helt endnu, hvis jeg falder over et
godt tilbud.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Martin Sørensen (12-10-2005)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 12-10-05 12:43


Jacob Larsen skrev:

<snip>

> Ok, det taler da godt for Honda, men også (som forventet) for Mazda og
> Toyota. Vidste ikke at Honda lå så godt på listerne. Takker for linket.
> --
> Mvh. Jacob Larsen
> http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Joda, Honda har en tradition for at skrue deres biler ordenligt sammen.

Har en Accord fra 94 med 313000 på tælleren, det eneste der rasler i
den er min isskraber. Stofbeklædningen vil dog gerne falde af dørene,
limen slipper.

Man skal dog være opmærksom på rust, min har en smule (kan vente til
foråret) og fik sidste år skiftet bremserør.

Du kan læse mere her:
http://www.parkers.co.uk/choosing/carreviews/review.aspx?model_id=295

God jagt

Martin


Jacob Larsen (12-10-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 12-10-05 18:24

"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> wrote in
message
news:1129117402.941581.298420@g49g2000cwa.googlegroups.com
> Jacob Larsen skrev:
>
> <snip>
>
> > Ok, det taler da godt for Honda, men også (som
> > forventet) for Mazda og Toyota. Vidste ikke at Honda lå
> > så godt på listerne. Takker for linket. --
> > Mvh. Jacob Larsen
> > http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
>
> Joda, Honda har en tradition for at skrue deres biler
> ordenligt sammen.
>
> Har en Accord fra 94 med 313000 på tælleren, det eneste
> der rasler i
> den er min isskraber. Stofbeklædningen vil dog gerne
> falde af dørene, limen slipper.
>
> Man skal dog være opmærksom på rust, min har en smule
> (kan vente til foråret) og fik sidste år skiftet
> bremserør.

Ok, det lyder jo fint. Der er ikke en masse at komme efter.

> Du kan læse mere her:
> http://www.parkers.co.uk/choosing/carreviews/review.aspx?model_id=295

Ganske interessant læsning.

> God jagt

Mange tak.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Jakob Skovgaard (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Jakob Skovgaard


Dato : 13-10-05 13:50


"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> skrev i en meddelelse
news:434b96fe$0$49021$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej.
>
> Jeg er ved at kigge mig om efter en bil her til vinter, da jeg jo ikke kan
> trille rundt på to hjul i sneen uden at vælte.
>
> Jeg har besluttet mig for noget fra 96 og frem og har kigget lidt på mazda
> 323 1,3, mazda 323S 1,5 samt mitsubishi colt 1,3/1,6 indenfor et prisleje
> på 30.000 til 50.000.
>
> Er der nogle alternativer jeg ikke lige har set?
>
> Nogle krav:
> - Motoren må helst ikke være for lille, så de 75hk de nævnte 1,3'ere har
> må ca. være minimum.
> - Gerne en lille bil, så jeg måske kan få noget lidt nyere for pengene.
> - Holdbar og billig i reservedele/sliddele
> - Lidt smart at se på (hvor subjektivt det så måtte være)
> - som sagt, prisleje på 30.000-50.000
>
> Jeg kan se at colt'en vist ikke er helt billig i reservedele. Er der nogen
> med erfaringer fra denne model der kan komme med erfaringer. Hører
> selvfølgelig også gerne fra folk med erfaringer fra 323'ere eller lignende
> modeller.
> --
> Mvh. Jacob Larsen
> http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
>
Jammen så kommer jeg da lige med mine erfaringer med en Colt
Var selv ejer at en mitsu colt 1,6 årg 93 i ca 4 år. Købte den brugt i 98
med små 100 kkm på klokken, og solgte den 4 år senere ca med 100000 mere på
uret.
Bilen var de 3 første år fuldstændig problem fri. Motoren var rigtig lækker,
og havde faktisk et fornuftigt bundtræk, og kunne sende potten afsted med en
fornuftig accelration. Gearkassen er typisk Mitsubishi altså med klonk lyde
mellem gearskifte, men egenlig meget præcis. Men hvad nåede jeg så at skifte
på bilen i det 4 år jeg havde den.
-Toppakningen smuttede
-Begge wire til ruderne i dørene smuttede (hele rudehejset + motor
udskiftes)
-1 bremsekaliber sat sig, skiftede begge, men da jeg skulle udlufte
bremsesystemet smuttede hovedcylinderen også (sur mås)
-Skiftet et temmelig mange skiver + klodser (Mitsuer har altså problemer med
skæve bremser - og nej det er ikke mig der knalder dem, i min Octavia kører
mine skiver nu på 82.000 ende'KM)
-Lavet rust i bagklappen omkring vinduesviskeren (generel fejl på Colter +
mange andre biler) ellers aldrig noget rust, og bilen var helt rustfri da
jeg solgte den.

Altså det blev et temmelig dyrt år, men var egenlig rigtig glad for bilen,
og der kørte rigtig godt, med nogle gode køreegenskaber. Generelt er
Mitsubishi kendt for at samle biler af høj kvalitet, men næsten lige så få
fejl som Toyota.
At reservedelene så er i den lidt dyere ende er en helt anden sag.



Thomas Rasmussen (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 13-10-05 13:58

"Jakob Skovgaard" <jakob.dorte@mail.dk> wrote in
news:434e5800$0$49014$14726298@news.sunsite.dk:

> Altså det blev et temmelig dyrt år, men var egenlig rigtig glad for
> bilen, og der kørte rigtig godt, med nogle gode køreegenskaber.
> Generelt er Mitsubishi kendt for at samle biler af høj kvalitet, men
> næsten lige så få fejl som Toyota.
> At reservedelene så er i den lidt dyere ende er en helt anden sag.

Sjovt, jeg snakkede med min mekaniker omkring hvad der ville være
fornuftigt at købe som min næste bil (når 'lysten' kommer til det).

Snakken var også forbi Mitsubishi da jeg havde set at deres brugtbilpriser
er meget fornuftige, men hans erfaring var så at bilerne er ganske fine til
prisen (brugt), men når noget så først går istykker koster den en hel del
at få det lavet igen, da reservedele åbenbart er her de tjener deres penge.

/Thomas

Jacob Larsen (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 14-10-05 11:34

"Jakob Skovgaard" <jakob.dorte@mail.dk> wrote in message
news:434e5800$0$49014$14726298@news.sunsite.dk
> "Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk>
> skrev i en meddelelse
> news:434b96fe$0$49021$14726298@news.sunsite.dk...
> > Hej.
> >
> > Jeg er ved at kigge mig om efter en bil her til vinter,
> > da jeg jo ikke kan trille rundt på to hjul i sneen uden
> > at vælte. Jeg har besluttet mig for noget fra 96 og frem og har
> > kigget lidt på mazda 323 1,3, mazda 323S 1,5 samt
> > mitsubishi colt 1,3/1,6 indenfor et prisleje på 30.000
> > til 50.000. Er der nogle alternativer jeg ikke lige har set?
> >
> > Nogle krav:
> > - Motoren må helst ikke være for lille, så de 75hk de
> > nævnte 1,3'ere har må ca. være minimum.
> > - Gerne en lille bil, så jeg måske kan få noget lidt
> > nyere for pengene. - Holdbar og billig i reservedele/sliddele
> > - Lidt smart at se på (hvor subjektivt det så måtte
> > være) - som sagt, prisleje på 30.000-50.000
> >
> > Jeg kan se at colt'en vist ikke er helt billig i
> > reservedele. Er der nogen med erfaringer fra denne
> > model der kan komme med erfaringer. Hører selvfølgelig
> > også gerne fra folk med erfaringer fra 323'ere eller
> > lignende modeller. --
> > Mvh. Jacob Larsen
> > http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879
> >
> Jammen så kommer jeg da lige med mine erfaringer med en
> Colt Var selv ejer at en mitsu colt 1,6 årg 93 i ca 4 år.
> Købte den brugt i 98 med små 100 kkm på klokken, og
> solgte den 4 år senere ca med 100000 mere på uret.
> Bilen var de 3 første år fuldstændig problem fri. Motoren
> var rigtig lækker, og havde faktisk et fornuftigt
> bundtræk, og kunne sende potten afsted med en fornuftig
> accelration. Gearkassen er typisk Mitsubishi altså med
> klonk lyde mellem gearskifte, men egenlig meget præcis.
> Men hvad nåede jeg så at skifte på bilen i det 4 år jeg
> havde den. -Toppakningen smuttede
> -Begge wire til ruderne i dørene smuttede (hele
> rudehejset + motor udskiftes)
> -1 bremsekaliber sat sig, skiftede begge, men da jeg
> skulle udlufte bremsesystemet smuttede hovedcylinderen
> også (sur mås) -Skiftet et temmelig mange skiver +
> klodser (Mitsuer har altså problemer med skæve bremser -
> og nej det er ikke mig der knalder dem, i min Octavia
> kører mine skiver nu på 82.000 ende'KM) -Lavet rust i
> bagklappen omkring vinduesviskeren (generel fejl på
> Colter + mange andre biler) ellers aldrig noget rust, og
> bilen var helt rustfri da jeg solgte den.
> Altså det blev et temmelig dyrt år, men var egenlig
> rigtig glad for bilen, og der kørte rigtig godt, med
> nogle gode køreegenskaber. Generelt er Mitsubishi kendt
> for at samle biler af høj kvalitet, men næsten lige så få
> fejl som Toyota. At reservedelene så er i den lidt dyere ende er en helt
> anden sag.

Takker for infoen. Dine oplysninger har bekræftet min egen opfattelse af
modellen. Hvis jeg finder et eksemplar til fornuftige penge, er den da ikke
afskrevet endnu. Er nok bare lidt betænkelig ved at købe en der har gået for
langt pga. reservedelspriserne.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



MM (13-10-2005)
Kommentar
Fra : MM


Dato : 13-10-05 17:13

> Hej.
>
> Jeg er ved at kigge mig om efter en bil her til vinter, da jeg jo ikke kan
> trille rundt på to hjul i sneen uden at vælte.
>
> Jeg har besluttet mig for noget fra 96 og frem og har kigget lidt på mazda
> 323 1,3, mazda 323S 1,5 samt mitsubishi colt 1,3/1,6 indenfor et prisleje
> på 30.000 til 50.000.
>
> Er der nogle alternativer jeg ikke lige har set?
>
> Nogle krav:
> - Motoren må helst ikke være for lille, så de 75hk de nævnte 1,3'ere har
> må ca. være minimum.
> - Gerne en lille bil, så jeg måske kan få noget lidt nyere for pengene.
> - Holdbar og billig i reservedele/sliddele
> - Lidt smart at se på (hvor subjektivt det så måtte være)
> - som sagt, prisleje på 30.000-50.000

Hvad med at kigge efter en peugeot 306 ? enkel mekanik, god rustbeskyttelse,
og for 50k kan du finde en faceliftet model (blev faceliftet i 98) og så går
de langt på literen.

~MM



Jacob Larsen (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 14-10-05 11:38

"MM" <msquaredFJERN@FJERNkampsax.dtu.dk> wrote in message
news:434e86c1$0$49012$14726298@news.sunsite.dk
> > Hej.
> >
> > Jeg er ved at kigge mig om efter en bil her til vinter,
> > da jeg jo ikke kan trille rundt på to hjul i sneen uden
> > at vælte. Jeg har besluttet mig for noget fra 96 og frem og har
> > kigget lidt på mazda 323 1,3, mazda 323S 1,5 samt
> > mitsubishi colt 1,3/1,6 indenfor et prisleje på 30.000
> > til 50.000. Er der nogle alternativer jeg ikke lige har set?
> >
> > Nogle krav:
> > - Motoren må helst ikke være for lille, så de 75hk de
> > nævnte 1,3'ere har må ca. være minimum.
> > - Gerne en lille bil, så jeg måske kan få noget lidt
> > nyere for pengene. - Holdbar og billig i reservedele/sliddele
> > - Lidt smart at se på (hvor subjektivt det så måtte
> > være) - som sagt, prisleje på 30.000-50.000
>
> Hvad med at kigge efter en peugeot 306 ? enkel mekanik,
> god rustbeskyttelse, og for 50k kan du finde en
> faceliftet model (blev faceliftet i 98) og så går de
> langt på literen.

Kiggede lige bilbasen og dba igennem for at se efter 306'ere som egentlig
ikke sre specielt dyre ud. Kunne godt blive et alternativ, men er du sikker
på at de kører langt på literen? Synes ikke umiddelbart at det ser så godt
ud. 1,6'eren med 90hk kører 13km/l og de større er værre.

Skal man ikke være bange for mekanikken på franske biler? Kender ikke
rigtigt til nogen erfaringer med 306'ere, har kun hørt generel snak.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



MM (17-10-2005)
Kommentar
Fra : MM


Dato : 17-10-05 13:31


> Kiggede lige bilbasen og dba igennem for at se efter 306'ere som egentlig
> ikke sre specielt dyre ud. Kunne godt blive et alternativ, men er du
> sikker på at de kører langt på literen? Synes ikke umiddelbart at det ser
> så godt ud. 1,6'eren med 90hk kører 13km/l og de større er værre.
>
> Skal man ikke være bange for mekanikken på franske biler? Kender ikke
> rigtigt til nogen erfaringer med 306'ere, har kun hørt generel snak.

306 er galvaniseret, så rust forekommer faktisk kun på biler som har været
direkte misligeholdte. Det mekaniske er der ikke noget at være bange for,
men som på alle franske biler bør al elektronik kontrolleres.
Økonomien kommer s'følig an på hvordan du er med højre fod, men ved alm.
kørsel (dvs. ikke 6000 rpm inden hvert gearskifte) får man i hvert fald
ingen problemer med at holde de opgivne tal.
En af mine venner har en 1,6 'er fra 98, og han får 14.5 km/l ved blandet
kørsel.
Du kan kigge på www.hi-speed.dk -> modeller -> 306 der er en komplet 'hvad
skal jeg kigge efter ved brugtkøb' som måske kan være behjælpelig. Held og
lykke med at finde noget.

~MM



Jacob Larsen (17-10-2005)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 17-10-05 14:49

"MM" <malcolm_t_mFJERN-DETTE@hotmail.com> wrote in message
news:4353997d$0$184$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
> > Kiggede lige bilbasen og dba igennem for at se efter
> > 306'ere som egentlig ikke sre specielt dyre ud. Kunne
> > godt blive et alternativ, men er du sikker på at de
> > kører langt på literen? Synes ikke umiddelbart at det
> > ser så godt ud. 1,6'eren med 90hk kører 13km/l og de
> > større er værre. Skal man ikke være bange for mekanikken på franske
> > biler? Kender ikke rigtigt til nogen erfaringer med
> > 306'ere, har kun hørt generel snak.
>
> 306 er galvaniseret, så rust forekommer faktisk kun på
> biler som har været direkte misligeholdte. Det mekaniske
> er der ikke noget at være bange for, men som på alle
> franske biler bør al elektronik kontrolleres. Økonomien kommer s'følig an
> på hvordan du er med højre
> fod, men ved alm. kørsel (dvs. ikke 6000 rpm inden hvert
> gearskifte) får man i hvert fald ingen problemer med at
> holde de opgivne tal. En af mine venner har en 1,6 'er fra 98, og han får
> 14.5
> km/l ved blandet kørsel.
> Du kan kigge på www.hi-speed.dk -> modeller -> 306 der er
> en komplet 'hvad skal jeg kigge efter ved brugtkøb' som
> måske kan være behjælpelig. Held og lykke med at finde
> noget.

Ok, det vil jeg da læse igennem. Mange tak.

--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408611
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste