Godt vinterdæk til Hyundai Getz?
Fra : Claus Smith

Dato : 11-10-05 04:59

Hvad vil i anbefale af vinterdæk til en Hyundai Getz 1,1?

Den bruger 155/80/13

Claus Smith

Ex. Volvo 440, nu Hyundai Getz

Fra : Kim Kristensen

Dato : 11-10-05 12:52

"Claus Smith" <claussmith@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad vil i anbefale af vinterdæk til en Hyundai Getz 1,1?
>
> Den bruger 155/80/13
>
> Claus Smith
>
> Ex. Volvo 440, nu Hyundai Getz

Det er i hvert fald ikke noget jeg kan svare på, men ADAC har testet en del
vinterdæk som du kan se resultatet af her
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/default.asp

Med venlig hilsen Kim

Fra : Bo Velschow

Dato : 11-10-05 18:49

"Claus Smith" <claussmith@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad vil i anbefale af vinterdæk til en Hyundai Getz 1,1?
>
> Den bruger 155/80/13

Jeg kan ikke finde en test for dæk i netop den dimension - og da man ikke
bare uden videre kan "overføre" resultater fra én størrelse til en anden, er
det lidt svært at svare på (f.eks. har jeg set endog meget stor forskel på
dæk i 195/60R15 ("min" størrelse) og 195/65R15 - selvom dækkene stort set er
samme størrelse).

Jeg tror, du er ganske godt kørende med f.eks. Michelin (Alpin; sværger jeg
selv til - selvom A2'eren vist kun fås fra 15" og op; min kone kører dog på
13" Alpin'er (det "gamle" mønster), og de er glimrende), Goodyear (UG6/7),
Continental (TS780/810 - jeg ville nok selv have valgt 810'eren, hvis den
havde været på markedet, da jeg havde behovet) eller et andet anerkendt
mærke.

Jeg ville ringe til f.eks. Point-S (dem har jeg selv gode erfaringer med),
og få et godt tilbud på dæk (+ fælge?) (så faktisk lige, at Point-S har
Goodyear UG6 i 145/80R13 til 399,- per stk
http://www.point-s.dk/daek43_da.php - så mon ikke de også kan klare
155/80R13?).

--
Venlig hilsen