VW longlife service
Fra : Simon Vognsen

Dato : 10-10-05 18:26

Hej

Min Passat TDI 130 hk fra 12/02 har lige været til 75000km service. De har
lavet et longlife service selv om den altid har fået et normalt for hver
15000km.
Jeg troede ikke det er noget man bare kan lave om på? Er der nogen der ved
noget om det? Det skal siges at det var en anden forhandler der udførte det
end den jeg plejer at bruge.

Simon

Fra : Brizz

Dato : 10-10-05 19:23

Simon Vognsen wrote:
> [...]
> noget om det? Det skal siges at det var en anden forhandler der udførte det

Det skal du nu ikke være så ked af.
Long life er egentlig bare at du er dækket ind af en service på
landevejen at hvis du får motornedbrud inden for de næste 30kkm bliver
du fragtet til nærmeste mærke værksted og får fikset det. Der er også
noget med låne bil og indkvartering osv i det.
Kig på vw's hjemmeside og søg lidt efter det. Eller spørg der hvor du
fik det lavet.

Mhv Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Claus

Dato : 10-10-05 20:17

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
| du fragtet til nærmeste mærke værksted og får fikset det. Der er også
| noget med låne bil og indkvartering osv i det.

DOOH, det er så det der hedder "mobilitetsservice", og det er noget helt
andet.. tsk-tsk

Men prøv at følge dit eget link og bliv klogere på VWs hjemmeside

Vh. Claus

Fra : Brizz

Dato : 10-10-05 20:22

Claus wrote:
> "Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse
>
> DOOH, det er så det der hedder "mobilitetsservice", og det er noget helt
> andet.. tsk-tsk

Dooh!!

> Men prøv at følge dit eget link og bliv klogere på VWs hjemmeside

Ja ja nu ikke spille smart vel
Klåge Åge :D

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Henrik Lyck

Dato : 10-10-05 19:41

Longlife har ikke noget med service på landevejen at gøre.
Til longlife bruges der en speciel olie som kan holde længere under gunstige
forhold, dvs. i bilens computer aktiveres et program der tjekker dit
kørselsmønster og der ud fra beregner hvornår det næste service skal
foretages. På nogle så vidt jeg husker med helt op til 50.000km interval.
Har du tjekket om han har aktiveret longlife på din bil ellers bør du få ham
til det ellers er de ekstra penge smidt ud af vinduet.

MVH
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-05 06:45

> [...]
> noget om det? Det skal siges at det var en anden forhandler der udførte

Når man nulstiller service indikatoren skal/kan man angive hvilken type olie
man bruger.
Hælder man en longlife olie på, ja så skal man aktivere longlife funktionen.
Bilen registrere så selv kørselsmønster og antal koldstarter hvoefter
serviceintervallet beregnes løbende.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"