bil til under 12.000 pr år?
Fra : Gimmer

Dato : 10-10-05 16:47

Hej.
Kender i nogle bilmærker som falder mindre end 12.000 kr. pr år, som
samtidig er billig i forsikring, samt service ol.
grunden til mit spg er at man kan leje en Toyota til 12.000 kr. på år, men
ville lige høre om det bedre kunne betale sig at købe en billig brugt kører
et par år og sælge (inkl. banklån til bilen)
vh Gimmer

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-10-05 17:41

Gimmer wrote:
> [...]
> år, men ville lige høre om det bedre kunne betale sig at købe en
> billig brugt kører et par år og sælge (inkl. banklån til bilen)

Hvad er det for en Yotaaaa?
hvor?

Fra : Anders Christensen

Dato : 10-10-05 17:53

Gimmer wrote:
> [...]
> ville lige høre om det bedre kunne betale sig at købe en billig brugt kører
> et par år og sælge (inkl. banklån til bilen)

Hvor og hvilken, til den pris?
Er der så ikke en eller anden åndsvag startpris på 20% af værdien eller
noget i den stil?

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 10-10-05 21:36

Gimmer wrote:
> [...]
> ville lige høre om det bedre kunne betale sig at købe en billig brugt kører
> et par år og sælge (inkl. banklån til bilen)

Min gamle golf2 holder sig under 12.000kr/år i omkostninger (faste
udgifter minus benzin), men det er nok ikke helt fair at sammenligne det
hvis vi her snakker om nyere brugt toyota.

Hvis vi snakker om at holde en nyere bil for 1000kr/måned inkl. service
og lign. (og måske endda inkl. forsikring) så kan der vel ikke være snak
om at vælge andet end den løsning?

Men du bliver nok lige nødt til at komme med lidt flere informationer om
hvad det er for nogle betingelser og lign. der vil gøre sig gældende for
de 12.000kr/år.

Thomas

Fra : Jakob_K

Dato : 11-10-05 12:01

Jeg har en gammel folkevognsboble, der i rigtig pæn stand koster cirka
40.000,-
Den falder ikke i værdi, hvis den bliver vedligeholdt sådan rimeligt.
Den koster 520 i vægtafgift om året og 437 i kaskoforsikring, og
kører 13 km på litern på 92 blyfri, så den er et billigt
bekendtskab - 80 kr om måneden i faste udgifter faktisk (plus falck og
parkering og den slags hvis man vil have det)
Den kan godt køre 140, der er varme og radio i, så på trods af
alderen følger den fint med fart- og komfortmæssigt i trafikken
omkring den.
I tillæg får man at andre trafikanter synes den er sød, og man kan
altid finde den på Bilkas parkeringsplads.
Der er heller ikke nogen der gider stjæle den, da det ikke er nogen
"joy-rider" bil og den desuden skiller sig ud.

Fra : KASO

Dato : 11-10-05 19:17

> [...]
>Den kan godt køre 140, der er varme og radio i, så på trods af
>alderen følger den fint med fart- og komfortmæssigt i trafikken

Øhh - enten har du ikke prøvet en moderne bil - eller også er du godt
forblændet af dens charme

Varme: Den smule, der slipper igennem varmekasserne bidrager ikke voldsomt i
kabinen i de eksemplarer, jeg har prøvet.....
Komfort: Ifht. en moderne bil er der godt nok langt.....
Fart: Tjah -i køkørsel går det da fint, men overhalinger på motorvej kræver
nok lidt tålmodighed.....

Fra : Jakob_K

Dato : 12-10-05 07:39

Jeg snakker ikke om en gammel udtjent balje - der er en Skoda fra
80'erne sikkert et bedre bekendtskab - men om en bil i rigtig pæn og
"næsten som ny" stand (evt renoveret), hvor motoren er frisk med "alle
hestene i stalden" og varmekasserne ikke er rustet bort...

Men selvfølgelig - hvis man vil have en meget hurig vogn at køre om
kap med Brian'erne i, så er VW ikke svaret, selvom den med sine kun
660 kilo i forhold til 34 hk er rimeligt kvik.

Min anbefaling går bare på at være ekstremt billigt kørende i bil
mellem A og B uden at lide søndelige afsavn.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-10-05 20:17

"Jakob_K" <jakob356@gmail.com> skrev :

>Min anbefaling går bare på at være ekstremt billigt kørende i bil
>mellem A og B uden at lide søndelige afsavn.

Hvis man *vil* være ekstremt billigt kørende, kan det vist kun yderst
vanskeligt ske uden at lide visse former for afsavn - selvfølgeligt
afhængigt hvor meget luksusdyret i en selv tolererer.

Jeg har da præsteret at køre billigt, ved at anskaffe en gammel
Stationcar, formedelst kr. 2500, og så trille en bagatel af 48.000 km
i det på et års tid.

Man skal nok prikke lidt i hvad man forventer, af en billig kasse, før
nogen kan fortælle "om" det overhovedet er muligt, at opstille en
mulighed
--
jan@stevns.net

Fra : Martin Sørensen

Dato : 13-10-05 14:06

Gimmer skrev:

> [...]
> ville lige høre om det bedre kunne betale sig at købe en billig brugt kører
> et par år og sælge (inkl. banklån til bilen)

Mit gæt er at en Peugeot 309 kunne være en kandidat. Den kan du købe
for de penge, den er grim, velkørende, forholdsvis sikker til prisen
(ifølge Folksam), rummelig og økonomisk.

Jeg havde en 1.3 fra 87 som jeg solgte da den havde gået 210.000, jeg
brugte flere penge på benzin end på alt andet tilsammen (og den gik
over 14/l).

Men det er nok svært at finde en der ikke er raslet fra hinanden i
kabinen.

/Martin

Fra : Gimmer

Dato : 13-10-05 21:34

"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> wrote in message Mit gæt

Men det er nok svært at finde en der ikke er raslet fra hinanden i
kabinen.

Mange tak for jeres svar, jeg må se hvad jeg kan finde.
vh Gimmer

Fra : Jacob Larsen

Dato : 13-10-05 23:41

"Gimmer" <Gimmer[REMOVE]@email.dk> wrote in message
> [...]
> hinanden i kabinen.
>
> Mange tak for jeres svar, jeg må se hvad jeg kan finde.

Vil du ikke lige ud med hvor man kan leje en Toyota for 12k om året, hvilken
det er osv.?
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Gimmer

Dato : 14-10-05 09:31

"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> wrote in >
> Vil du ikke lige ud med hvor man kan leje en Toyota for 12k om året,
> hvilken det er osv.?
jo jo så skide være med det
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=107301082&page=1.
hvis ikke linket skulle virke så er det funde via bilbasen og billigeste
pris på ca 900. kr
vh Gimmer

Fra : Jacob Larsen

Dato : 14-10-05 12:01

> [...]
> hvis ikke linket skulle virke så er det funde via
> bilbasen og billigeste pris på ca 900. kr

I det tilfælde tror jeg faktisk du ville få mere ud af at købe en lidt ældre
bil magen til. Prisen er jo + moms og serviceaftale og med en rimeligt harsk
udbetaling. Hvad med forsikring? Kommer den ikke også oveni? Under alle
omstændigheder skal udlejeren jo tjene på det.

Er mindstetiden ikke også på 48 mdr. eller hvordan skal det forståes?

Fra : Gimmer

Dato : 14-10-05 12:28

"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> wrote in >
> Er mindstetiden ikke også på 48 mdr. eller hvordan skal det forståes?

jo det alle udgifter komme oveni.
vh gimmer