Billeasing for private ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-10-05 12:33

http://www.jp.dk/kp/artikel:aid=3312690/

Leasing af biler til privatkørsel skal være det nyeste hit i
grænsehandelen, mener Fleggaard-koncernen.

Hvad mener I ?
Vil det betyde at jeg som privat vil kunne lease en bil ?

mvh

Christian

Fra : BJ

Dato : 10-10-05 12:39

KLIP

>Leasing af biler til privatkørsel skal være det nyeste hit i
>grænsehandelen, mener Fleggaard-koncernen.

Det er gammel vin på nye flasker.

>Hvad mener I ?

Hvis du har en økonomisk fordel af det, så er det vel op til dig.

>Vil det betyde at jeg som privat vil kunne lease en bil ?

Ja.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-10-05 12:44

BJ wrote:
> [...]
>
> KLIP

> Det er gammel vin på nye flasker.

> Hvis du har en økonomisk fordel af det, så er det vel op til dig.

Kan jeg gøre det allerede nu ?
Hvordan med beskatningen, man beskattes vel ikke som ved fri bil, da
man jo betaler et månedligt beløb.
Det svarer vel bare til langtidsleje ?

mvh

Christian

Fra : Dan

Dato : 10-10-05 13:31
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-10-05 13:40

Dan wrote:
> Læs mere her:
>
> http://www.leasing4all.com/Default.asp?ID=171

Det er nu ikke fordi det er skræmmende priser, 4900 kr / mdr for en
Mondeo 2.0 TDCi incl. dæk, service og vedligeholdelse.

mvh

Christian

Fra : Anders

Dato : 10-10-05 14:16

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message

Dan wrote:
> [...]

> Det er nu ikke fordi det er skræmmende priser, 4900 kr / mdr for en
> Mondeo 2.0 TDCi incl. dæk, service og vedligeholdelse.

Nej, det er kun 58800 om året. Og når du om 2 år ikke vil have bilen mere så
har du jo en svimlende "friværdi" på 0 kroner.

Mvh
Anders

Fra : Henning

Dato : 10-10-05 14:19

On 10 Oct 2005 04:33:27 -0700, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>grænsehandelen, mener Fleggaard-koncernen.
>
>Hvad mener I ?
>Vil det betyde at jeg som privat vil kunne lease en bil ?

Kan det betale sig for dig? Tag for eksempel Mondeoen på
http://www.leasing4all.com/Default.asp?ID=173. Leaser du den fire år,
som er minimum, koster det dig 270.000,- lige ud i den blå luft, ud
over brændstof.
Kan du ikke gøre det billigere med egen bil?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : BJ

Dato : 10-10-05 15:34

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> over brændstof.
> Kan du ikke gøre det billigere med egen bil?

Du kan jo overveje at låne alle penge i CHF til en billig rente.

Herefter investerer du pengene alt efter risikovillighed.

Efter 4 år har du gjort en fin forretning.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morgan Jones

Dato : 10-10-05 16:00

> Du kan jo overveje at låne alle penge i CHF til en billig rente.
>
> Herefter investerer du pengene alt efter risikovillighed.
>
> Efter 4 år har du gjort en fin forretning.

Jep. Ligepræcis.

Morgan

Fra : BJ

Dato : 10-10-05 16:19

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jep. Ligepræcis.

PS: Hvordan går det med fruens alpeværk..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 10-10-05 16:12

> Du kan jo overveje at låne alle penge i CHF til en billig rente.

Øhh - hvad er CHF ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : BJ

Dato : 10-10-05 16:17

KLIP

> Øhh - hvad er CHF ?

Alpepenge, snemønter eller Schweizerfranc.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 10-10-05 16:20

> Alpepenge, snemønter eller Schweizerfranc.

Ok - jeg troede det var er financieringsfirma du hentydede til
- Hvorfor netop i Schweizerfranc ? - er renten der væsentlig lavere end det
man kan låne til i fast ejendom her i landet ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : BJ

Dato : 10-10-05 16:22

KLIP

> Ok - jeg troede det var er financieringsfirma du hentydede til
> - Hvorfor netop i Schweizerfranc ? - er renten der væsentlig lavere end
> det man kan låne til i fast ejendom her i landet ?

Ja og valutaen er yderst stabil.

Dette er OT og kræver din bankrådgiver med på råd.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-10-05 14:50

Anders wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message

> Nej, det er kun 58800 om året. Og når du om 2 år ikke vil have bilen mere så
> har du jo en svimlende "friværdi" på 0 kroner.

Eller ingen billån ?

Dog lagde jeg ikke mærke til om det var incl. forsikring.

mvh

Christian

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-05 18:35

Anders wrote:
> [...]
> har du jo en svimlende "friværdi" på 0 kroner.

Eller ingen billån ?

Dog lagde jeg ikke mærke til om det var incl. forsikring.

Det er ikke inkl. forsikring, og du glemte også udbetalingen på 35K !

Har lige bedt om et leasing tilbud på en Seat Altea (Stylance) 2,0 TDI/DSG
over 36 måneder med 150000 km !, ser frem til deres "tilbud"

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Henning

Dato : 11-10-05 07:23

Man da du binder dig for 4 års leasing, er det ikke noget problem om 2
år - først 4

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-10-05 06:57

BJ wrote: