Import af kærestens bil - Hvad skal vi vær~
Fra : Per Olsen

Dato : 10-10-05 12:19

Hej NG.

Håber i kan hjælpe os lidt, kæresten har en bil til at stå som vi for et år
siden kørte her op, men fik den ikke indreg. da det var for dyrt for at på
det tidspunkt.

Nu kommer dte så at hun har bruig for en bil,, og vi har sendt en
forhåndsvundering ind til told og skat, og har fået at vide at den vil koste
11.000 kr i told og at der skal betales et gebyr på 15.000 kr.

- Vil det sige at bilen maks kan blive sat til de 15.000 kr?

Bilen er en Polo 1.1 cl fra 92 - kørt 102.000 km

Hvad skal vi derudover være opmærksom på?`
Hvad koster nummerplader?
Jeg går ud fra at vi også skal betale for syn (450kr) ?

Vi skal have bilen ned til vores lokale mekaniker på onsdagfor at han kan se
på hvad det vil koste og lave den klar til syn.
Umiddelbart så vil jeg byde på at der skal laves følgende:

- Utræt benzintank ved påfydningsstuds (kan det laves eller ny tank)
- Gummislange ud til venstre bremsekaliber er lidt utæt (væsker lidt)
- Udstødning prutter lidt i to bøjninger, når der holdes en klud for den.
- to nye dæk, de to fordæk på bilen er lidt mørnet i kanten.

Hvad må ovenstående sådan ca koste?

PS. jeg har gjort bremserne rene og smurt dem igen foran, jeg har ikke
kikket på bagbremserne da jeg ikke har prøvet at lave tromlebremser? er det
ligeså let som skivebremser? noget man skal passe på der?

Mvh Per

Fra : Brizz

Dato : 10-10-05 14:19

Per Olsen wrote:
> PS. jeg har gjort bremserne rene og smurt dem igen foran, jeg har ikke
> kikket på bagbremserne da jeg ikke har prøvet at lave tromlebremser? er det
> ligeså let som skivebremser? noget man skal passe på der?

Der kan jo ikke ske andet end de ikke virker når du får dem samlet
Men hvis du kan så se en anden over skulderen når du skal lave de
tromlebremser for du skal have løsnet håndbremsen inden du kan få
tromlen af og løsne kablet er ikke nok. Der sidder en juster anordning
indeni som skal løsnes også. Så nej det er ikke lige så let at gå til
som et par skive bremser.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk