Dug
Fra : Koger

Dato : 10-10-05 08:35

Hej

Min forrude dug'er.
Blæser jeg kold luft op på den, så kommer der ingen dug, men så snart
jeg blæser varm luft op på den, så bliver førersiden af forruden dug'et
på 10 sekunder. Passagersiden bliver ikke dug'et selv om det mærrker
som om der kommer samme mængde luft på.

Hvad kan jeg gøre ved dette problem? Bilen er forresten en Peugeot 306
1.4 cashmere fra 98, hvid det skulle betyde noget.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 10-10-05 11:12

Koger wrote:

> [...]
> dug'et på 10 sekunder. Passagersiden bliver ikke dug'et selv om det
> mærrker som om der kommer samme mængde luft på.

Har du prøvet at pusse ruderne? Vask dem i varmt vand med en en sjat
opvaskemiddel og en skvæs (propfuld) salmiakspiritus i.
Og hold så finger og hundesnuder fra ruderne.

> Bilen er forresten en Peugeot 306
> 1.4 cashmere fra 98, hvid det skulle betyde noget.

Næ. En RR vil duge ruderne hvis de er fedtede.

mvh
Henning

Fra : NS

Dato : 10-10-05 11:46

Koger wrote:
> [...]
>
> Hvad kan jeg gøre ved dette problem? Bilen er forresten en Peugeot 306
> 1.4 cashmere fra 98, hvid det skulle betyde noget.

Sikkert et utæt varmeapparat. Normalt betyder varm luft jo at duggen
forsvinder.

NS

Fra : selchauhansen@gmail.~

Dato : 10-10-05 13:02

Sikkert et utæt varmeapperat.
Stinker der ikke af kølervæske i kabinen ?

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-05 15:04

"Koger" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad kan jeg gøre ved dette problem? Bilen er forresten en Peugeot 306
> 1.4 cashmere fra 98, hvid det skulle betyde noget.

Det er vel ikke fordi du har kørt med AC tændt dagen inden og så har den
slukket om morgenen? Hvis jeg har tændt min dagen dagen før, så dugger det
helt vildt en hel time efter den er slukket (også hvis den står natten
over).
Ellers er det nok som andre siger varmeapparatet som er utæt.

--
Tom

Fra : Koger

Dato : 10-10-05 18:53

Først tak for jeres svar
At dømme ud fra de forslag og spørgsmål i kommer med, er varmeapparatet
utæt. Er det noget som man selv kan skifte eller skal jeg bare kører den på
værkstedet. Hvad kan sådan noget koste at få lavet?

Igen tak

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-10-05 20:21

"Koger" <kogerspam_spam_skal_med@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

Er det noget som man selv kan skifte eller skal jeg bare kører den på
> værkstedet. Hvad kan sådan noget koste at få lavet?

Jeg vil se tiden an, el. nærmere lugt på den, for kølervæske har en særegen
sødlig lugt, så hvis du ikke lugter noget, især hvis det ikke synker i
kølerbeholderen, er det nok ikke det. For det plejer at være §!"#! at
skifte, afh. af bilmærke&model kan værkstedet skrive en regning på ~8 timers
arb. :((.

Fra : Koger

Dato : 10-10-05 22:34

> [...]
> synker i kølerbeholderen, er det nok ikke det. For det plejer at være
> §!"#! at skifte, afh. af bilmærke&model kan værkstedet skrive en regning

Jo, det lugter sådan lidt, jeg troede til at starte med at det var noget
elektronik. Det lugtede lidt a la brændt kodensator.

Fra : HKN

Dato : 10-10-05 19:16

> Hvad kan jeg gøre ved dette problem? Bilen er forresten en Peugeot 306
> 1.4 cashmere fra 98, hvid det skulle betyde noget.

Jep - det er der fejlen ligger.......et generelt problem på de hvide
modeller, men en autolakerer skulle kunne fixe det for dig

-HKN

It has removed 18 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : HKN

Dato : 10-10-05 21:33

"HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> wrote in message

> Jep - det er der fejlen ligger.......et generelt problem på de hvide
> modeller, men en autolakerer skulle kunne fixe det for dig
>
> -HKN

Fjols - jeg glemte jo at slette den del der gjorde det sjovt!! (nå, måske
det bare var mig der syntes det var sjovt)

Fra : Koger

Dato : 10-10-05 22:32

> Fjols - jeg glemte jo at slette den del der gjorde det sjovt!! (nå, måske
> det bare var mig der syntes det var sjovt)

Heh, jeg læste lige min post igennem igen og jo det var da lidt sjovt

Fra : Basil

Dato : 15-10-05 21:21

HKN wrote:
> "HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> wrote in message

> Fjols - jeg glemte jo at slette den del der gjorde det sjovt!! (nå, måske
> det bare var mig der syntes det var sjovt)

Arh, jeg grinte, så vi er da 2
Kai