DVD til nakkestøtterne...
Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-10-05 08:13

Bilka, føtex og mange andre har med jævne mellemrum "tilbud" på
dvd-afspiller/skærme til bilens nakkestøtter. Jeg overvejer at købe et sæt.
Er der nogen, der vil dele ud af gode/dårlige erfaringer?

Mvh. Lisbeth

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-10-05 08:41

Lisbeth Jacobsen skriver:

> Bilka, føtex og mange andre har med jævne mellemrum "tilbud" på
> dvd-afspiller/skærme til bilens nakkestøtter. Jeg overvejer at købe et sæt.
> Er der nogen, der vil dele ud af gode/dårlige erfaringer?

Gode erfaringer er alt jeg har hørt, for ungerne er optaget med at se
film.....

Erfaringer med de enkelte modeller bliver svært at få fat i, da
modellerne skifter meget hurtigt. Men køb et sæt og brug dem, til de
ikke kan længere. Få så stor en skærm som muligt og hovedtelefoner.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 10-10-05 11:36

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:434a1309$0$11673$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> dvd-afspiller/skærme til bilens nakkestøtter. Jeg overvejer at købe et
> sæt. Er der nogen, der vil dele ud af gode/dårlige erfaringer?

Købte, for et lille års tid siden, et billigt Denver-sæt i Netto for 2000,-
kr. Det består af to ens separate 7'' skærme, hvoraf den ene også fungerer
som afspiller. Derudover fulgte der fjernbetjening,12V cigarettænder-stik og
lysnet-adapter med, men ingen hovedtelefoner. Generelt fungerer det fint;
fint billede, hæderlig lyd - både med de indbyggede højttalere, og gennem
hovedtelefonerne, som vi havde i forvejen.

Man skal dog regne med lidt besvær, når det skal bruges i bilen. Vi vil ikke
ha´ udstyret siddende permanent i bilen (det ses ret tydeligt udefra), og
bruger det derfor kun på længere ture. Skærmene sidder i et par holdere som
spændes fast med stropper på nakkestøtterne. Det fungerer fint nok, men det
er lidt besværligt, når der skal skiftes film. Så skal man ha´ skærmen med
afspilleren ud af holderen først. Desuden kommer ledningerne uvægerligt til
at flyde rundt i bilen. Dels er der ledninger mellem de to skærme, dels til
cigarettænderen, som kun findes foran, i vores bil.

Men som 'passivitets-aggregat' til børn er det glimrende. Da vi - indtil
videre - kun har eet barn, har vi kun den ene skærm i brug bag i bilen. Den
anden sidder 'moar' med foran (far kører), og har dermed fået rollen som
DVD-vender. Vi har i øvrigt ikke set tegn på køresyge, når 'Frøken' ser film
mens vi kører, men det er nok individuelt.

/Asger Ellekrog

Fra : JS

Dato : 10-10-05 13:55

> [...]
> dvd-afspiller/skærme til bilens nakkestøtter. Jeg overvejer at købe et
> sæt. Er der nogen, der vil dele ud af gode/dårlige erfaringer?

Tekniske eller menneskelige? (går ud fra at det er til børn)
Det er nok som at tisse i bukserne, medmindre du også i fremtiden vil have
at børnene bare skal kunne trykke på en knap for at blive underholdt og få
tiden til at gå. Det er ikke "sundt" vænne dem til det IMO. De lærer ikke at
tænke selv og aktivere sig selv.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-10-05 14:06

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tekniske eller menneskelige? (går ud fra at det er til børn)

Nej. Det er ikke primært til børn. Den 4-årige vil ikke ret tit få lov. Men
de 15-20 årige der skal med på en lang tur til Østrig må gerne sidde og se
film.

Så ja.. det er tekniske erfaringer og kvalitet, jeg spørger til.
Men er der nogen, der har erfaringer i forhold til at bruge dem til mindre
børn, er der sikkert en del, der gerne vil høre om dem.

Mvh. Lisbeth

Fra : NS

Dato : 10-10-05 15:01

Lisbeth Jacobsen wrote:
> [...]
> Men er der nogen, der har erfaringer i forhold til at bruge dem til mindre
> børn, er der sikkert en del, der gerne vil høre om dem.

Jeg tror mange vil blive køresyge af at kigge på sådan en skærm. Man ge
jo køresyge af at læse en bog mens de kører.

NS

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 10-10-05 19:00

"NS" <123@123.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tror mange vil blive køresyge af at kigge på sådan en skærm. Man ge jo
> køresyge af at læse en bog mens de kører.

Vi kører ind imellem fra Kbh. til Silkeborg, og der har vi gode erfaringer
med at tilbyde en film på den sidste del af turen. Det foregår på min IBM
Thinkpad, der så står på bagsædet mellem børnestolene. Så kan de (snart 3 og
6 år) tænke og autoaktivere den første del af tiden Køresyge har ikke
været et problem hidtil.

Da jeg var dreng og kørte sydpå med mine forældre, var det det da også super
at slappe af med Orla Frøsnapper på båndoptageren, når man var færdig med at
regne tværsummen af de første 1000 overhalende biler ud (vi kørte i
folkevogsrubrød - i indersporet!)

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på: