Pwatch og volvo 460
Fra : Ivan Skotte Trampeda~

Dato : 10-10-05 07:52

Hej
Har forsøgt at installere p-watch i en volvo 460. Den er ikke kommet
til at virke endnu.
En leding er monteret på accumulator, en til stel og den sidste
(orange) har jeg prøvet forskellige stik i sikringsdåsen.
Er der nogle der har fået det til at virke i en volvo 460??

--
ist

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-10-05 09:10

Ivan Skotte Trampedach (slet 1JT84) skrev:

> [...]
> (orange) har jeg prøvet forskellige stik i sikringsdåsen.
> Er der nogle der har fået det til at virke i en volvo 460??

Nu er det flere år siden jeg monterede på Kadetten...men den éne ledning
skal på noget motor-ting (ikke tændspolens +!) - forsøg dig lidt rundt - kan
ikke huske specifikt hvor jeg satte den.

Den anden satte jeg på permanent + (uret, var det vist) og så den sidste til
stel.

Jeg ringede i sin tid til firmaet da jeg ikke ku få det til at virke og fik
fat i fabrikanten (en søndag!) - han var meget ivrig for at hjælpe
Hans
http://kortlink.dk/dkfritidbil/xq8

Fra : Flemming

Dato : 10-10-05 12:02

"Ivan Skotte Trampedach (slet 1JT84)" <ivan@1JT84niks.dk> skrev i en
meddelelse news:11289273420.896887291887385@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> (orange) har jeg prøvet forskellige stik i sikringsdåsen.
> Er der nogle der har fået det til at virke i en volvo 460??

Monteringsvejledningen siger:
Rød til +, Sort til stel, Orange til tændingssignal (Strømførende ledning
fra tændingslås)

mvh
Flemming

Fra : alexbo

Dato : 10-10-05 13:08

"Ivan Skotte Trampedach skrev i

> (orange) har jeg prøvet forskellige stik i sikringsdåsen.

Du skal finde et der har strøm når der er tænding på, og beholder strømmen
når man starter,
Det sidste er nok det sværeste, mange ting går ud i det øjeblik starteren
kører rundt.

Jeg har en fornemmelse af at du fedter rundt med den orange, det skal du
ikke, brug et multimeter eller en prøvelampe til at finde en brugbar
sikring.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-05 14:59

> [...]
>
> Jeg har en fornemmelse af at du fedter rundt med den orange, det skal du
> ikke, brug et multimeter eller en prøvelampe til at finde en brugbar

Det er vel ikke så kompliceret. Næsten alle biler har et ISO stik til
radioen. Her kommer tændingssignalet ned i den røde (hvis jeg husker
rigtigt, eller også den gule).

--
Tom

Fra : alexbo

Dato : 10-10-05 15:39

"Tom" skrev

> Det er vel ikke så kompliceret. Næsten alle biler har et ISO stik til
> radioen.

Ja, og næsten alle biler slukker radioen i startøjeblikket, og det vil
Pwatch ikke acceptere.

mvh
Alex Christensen

Fra : PMH

Dato : 10-10-05 13:34

> [...]
> (orange) har jeg prøvet forskellige stik i sikringsdåsen.
> Er der nogle der har fået det til at virke i en volvo 460??

Jeg har lige monteret det i min VW Passat, og fremgangsmåden er den
samme i alle biler.

Rød ledning skal på et sted hvor der er konstant strøm, dvs. at der
skal også være strøm når der ikke er tænding på bilen.

Sort ledning skal til stel.

Orange ledning skal på et sted hvor der er strøm ved tænding, og hvor
strømmen ikke forsvinder i startøjeblikket. Du kan prøve dig frem
med en prøvelampe (kan købes hos T-Hansen og lign. steder).
Det skal være sådan at der IKKE må være strøm uden tænding,
men kun strøm når du sætter tænding til, og så når du drejer nøglen
videre om mod start indtil bilen starter. Du har sikkert fået den sat et
sted hvor der er strøm ved tænding, men ikke i startøjeblikket.

Kig på prøvelampen, den skal lyse fra du sætter tænding på
og indtil bilen er igang, den må IKKE på noget tidspunkt gå
ud, så mister den spændingen og så får du det ikke til at virke.

Jeg havde en del vrøvl med min, den ville ikke gå ud af "P", selv
efter flere kilometer viste den stadig parkeringstiden. Jeg ringede til
firmaet og spurgte hvad der kunne være galt med den.
Så spørger den flinke dame hvilken bil jeg har..
Og så tænker jeg, hvad kommer det sagen ved, det ved hun sikkert
ikke en disse om alligevel.. Men der tog jeg fejl..
Jeg svarede at "jeg har en VW Passat 1,9 TDI..."
"Aha,," siger hun så.. "en turbodiesel.. hhmmm"
Så ber hun mig om at se hvad der står på uret foran..
Der er et "e1" i en cirkel..Er det et lille "e" eller et stort "E"..??
Det er et lille "e" siger jeg så.. "Så er det der problemet er" siger
hun..
"En dieselbil taber typisk lidt mere spænding i startøjeblikket end
en benzinbil, og derfor er der lavet lidt om på modellen med det
store "E" så det er bare den du skal have..""Du sender bare dit ur
til mig, så sender jeg den en ny med stort "E""
"Ok" siger jeg så.. men nu er det sådan at min P-Watch er fra
december 2003, og jeg har ikke kvitteringen"
"Det er da ligemeget" siger hun så, "du skal da have en der virker."
"Jamen jeg siger da mange tak for venligheden"

Ned på posthuset med den gamle.
3 dage senere får en spritny P-Watch med posten, og bliver i et
medfølgende brev gjort opmærksom på at jeg jo har 2 års garanti
på det nye ur..
SÅDAN... Det er god service..

Mvh
PMH