Flåderabatter?
Fra : Dinovo

Dato : 09-10-05 21:12

Hej i gruppen,

Jeg var idag ude og kigge og prøve en Toyota Avensis 2,2D Sol.
Listeprisen på denne er ca. 430.000. Efter en kort snak med
forhandleren siger han at prisen til erhverv, var 375.000. Dvs en
besparelse på ca. 55.000, inden vi overhovedet var begyndt at blive
seriøse.

Så tænker jeg jo nu på hvilke andre mærker der kan tilbyde en lign.
flåderabat? Jeg mindes at have hørt at også VW kunne være med på
de lidt større rabatter - ellers andre mærker?

I min søgen på en ny bil er det primært disse mærker jeg går
efter:
Volvo, SAAB, VW, Toyota, BMW, Renault. Der er som sådan ingen logik i
de bilmærker jeg går efter, de har bare hver især nogle modeller som
jeg finder tillokkende.

Ser frem til jeres kommentarer ang flåderabatter

PS. Det skal lige siges at en ny bil vil blive købt i firma-regi, og
derfor var bla rabatten med Toyota mulig.

/Jesper

Fra : TDN

Dato : 09-10-05 21:31

"Dinovo" <lundable@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Det behøves ikke kun at være firmabil, det er nok at du får kørepenge af
firmaet og bilen er din egen. Din arbejdsgiver skal blot underskrive en
erklæring at din bil bruges i arbejdsmedfør. Nogle gange skal man angive
hvor mange firmabiler der er ialt (både "rigtige" firmabiler og dem der får
kørepenge) i virksomheden. Det er ikke mere end et par uger siden vi sidst
skrev under på en erklæring til Toyota for en medarbejder der skulle købe
bilen privat (som også kører for firmaet mod skattefri kørselsgodtgørelse),
han sparede kr. 45.000.

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-05 21:44

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> købe bilen privat (som også kører for firmaet mod skattefri
> kørselsgodtgørelse), han sparede kr. 45.000.

Hvor mange Km skal man køre for firmaet før den går?

--
Tom

Fra : TDN

Dato : 09-10-05 22:00

> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor mange Km skal man køre for firmaet før den går?
>
> --
> Tom

Det står ikke på erklæringen så mon der er et krav ? Jeg oplever det sådan
at bilfirmaerne gerne vil sælge bilerne med flåderabat, men af hensyn til
importørerne skal det formelle omkring en underskrevet erklæring være på
plads. Jeg ved ikke hvor mange mærker der praktiserer det, men jeg har da
skrevet under på erklæringer til Citröen og Toyota og begge steder var det
nok med at medarbejderne fik kørepenge.

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-05 22:16

> [...]
> det, men jeg har da skrevet under på erklæringer til Citröen og Toyota og
> begge steder var det nok med at medarbejderne fik kørepenge.

Jeg tænker på at jeg kører jo også et par tusinde Km hvert år for firmaet
(ikke at jeg har planer om ny bil)

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-05 15:55

> Jeg tænker på at jeg kører jo også et par tusinde Km hvert år for firmaet
> (ikke at jeg har planer om ny bil)
>
> --
> Tom

Det er i princippet nok med 1 km - bare firmaet skriver under på at du
bruger bilen for dem.

Nogle mærker/forhandlere kræver ikke dokumentation, jeg fik rabat bare ved
at spørge om det.
Der er jo ikke noget skatteteknisk i rabatten på bilen.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 10-10-05 18:48

> [...]
> købe bilen privat (som også kører for firmaet mod skattefri
> kørselsgodtgørelse), han sparede kr. 45.000.

Hmmm, det lyder interessant. Jeg kører måske 1500 km om året i forbindelse
med mit arbejde i en kommune, og det får jeg statens kilometertakst for.
Vil du mene, at det er godt nok? Skal det være en eller anden chef højt i
hierakiet, der skriver under, eller kan det bare være vores lokale
administrative leder?

Nu ved jeg ikke, om du ved sådan noget - men dit bud er også fint

Du nævner en Toyota-forhandler. Vil du sige hvem?

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk

Fra : TDN

Dato : 10-10-05 19:12

"Peter Ingsø Laursen" <psil@*fjern_dette*tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nu ved jeg ikke, om du ved sådan noget - men dit bud er også fint
>
> Du nævner en Toyota-forhandler. Vil du sige hvem?

Det er min egenskab som regnskabschef i en virksomhed med ca. 500 ansatte
jeg underskriver. Mon ikke den administrative leder er ok. Da vores
indkøbschef er ved at forhandle nogle generele rabataftaler med bla. Toyota
til alle vores medarbejdere er det vist bedst ikke at nævne navne.

Mvh
Thomas

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 10-10-05 19:22

> [...]
> indkøbschef er ved at forhandle nogle generele rabataftaler med bla.
> Toyota til alle vores medarbejdere er det vist bedst ikke at nævne navne.

Tak for dit svar. Det vil jeg undersøge nærmere.
Jeg er i markedet for relativt ny, brugt bil, men en god rabat på en helt ny
kunne give mine hidtidige planer konkurrence! (Måske kunne der blive til en
ny Mazda 5

Skal jeg forstå det sådan, at forhandlerne selv ligger inde med de relevante
formularer, eller skal man selv formulere noget?

Fra : TDN

Dato : 10-10-05 19:29

> Skal jeg forstå det sådan, at forhandlerne selv ligger inde med de
> relevante formularer, eller skal man selv formulere noget?

> [...]

Det er forskelligt fra bilmærke/forhandler, nogle har jeg selv skrevet andre
har en formular. Men spørg i forretningen så er du sikker...

Mvh
Thomas

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 10-10-05 19:35

> [...]
>>

> Det er forskelligt fra bilmærke/forhandler, nogle har jeg selv skrevet
> andre har en formular. Men spørg i forretningen så er du sikker...

Tak!

Fra : Henrik B.

Dato : 10-10-05 19:29

> [...]

> Vil du mene, at det er godt nok? Skal det være en eller anden chef højt i
> hierakiet, der skriver under, eller kan det bare være vores lokale

Der er ikke det store hokus-pokus i det. Et firmastempel er vidt accepteret
af forhandlerne, for at godkende "flådekøb".

> Du nævner en Toyota-forhandler. Vil du sige hvem?

Enhver Toyotaforhandler vil med glæde sælge dig med flåderabat. Hvis ikke,
så ring til Allan Wallin - Toyota Fredericia.

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 10-10-05 19:41

> [...]
>
> Enhver Toyotaforhandler vil med glæde sælge dig med flåderabat. Hvis ikke,
> så ring til Allan Wallin - Toyota Fredericia.

Kort og kontant - super

En hel masse mennesker bliver da "snydt", så vandet driver, når de betaler
det, der står på prisskiltet! I "Motor" kunne man for nogen tid siden læse
om "pris-prutning". Her fik de typisk 10% i afslag på alm familiebiler, men
det kan da ikke konkurrere med 45.000,-

Fra : Henrik B.

Dato : 10-10-05 17:37

> [...]
> Volvo, SAAB, VW, Toyota, BMW, Renault. Der er som sådan ingen logik i
> de bilmærker jeg går efter, de har bare hver især nogle modeller som

Saab har kørt med enten Kr. 65.000,- i kontant rabat, eller for Kr. 65.000,-
ekstra udstyr på 9-5'eren. Ved ikke hvad de evt. giver på en 9-3'er...

Fra : Dinovo

Dato : 10-10-05 19:21

> Du nævner en Toyota-forhandler. Vil du sige hvem?

Jeg kan afsløre at jeg har været hos 3 forskellige Toyota
forhandlere, og alle melder om mere eller mindre de samme priser, så
mon ikke det er landsdækkende? Det tyder dog på at dem i
storkøbenhavn er lidt "flinkere", efter min umiddelbare vurdering
ihvertfald.

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 10-10-05 19:34

> Du nævner en Toyota-forhandler. Vil du sige hvem?

---SNIP---
[...]

Hmmm, så er det jo ikke så skidt at bo i 2450
Og det var "flådepriser", du forespurgte på?

Fra : Dinovo

Dato : 10-10-05 20:40

> Og det var "flådepriser", du forespurgte på?

Yes sir!