er dette et sommerdæk eller et helårsdæ
Fra : Christopher Stein

Dato : 09-10-05 19:31

Hej Alle..

Der har været megen hjælp at hente her før..

Nu vil jeg lige høre: Jeg skal have skiftet fordækkene inden længe..
Bagdækkene er helt nye så jeg vil høre om det er sommerdæk eller
helårsdæk jeg kører rundt på..

Mønsteret kan ses her:
http://up.peecee.dk/view.php?id=17300

På selve dækket står der:
Michelin XST, Xgreen, MXV3A, 195/60/R14, 86H

på forhånd tak for hjælpen..

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-10-05 21:13

Christopher Stein <cstein@softhome.net> skrev :

>Mønsteret kan ses her:
>http://up.peecee.dk/view.php?id=17300

det ligner et M+S dæk, altså helårsdæk

--
jan@stevns.net

Fra : Bo Velschow

Dato : 09-10-05 21:38

"Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://up.peecee.dk/view.php?id=17300
>
> På selve dækket står der:
> Michelin XST, Xgreen, MXV3A, 195/60/R14, 86H

Jeg er sikker på, at det er et sommerdæk (er det ikke en halv-gammel model -
jeg husker da MXV3 - som afløste MXV2 - fra sidst i 80'erne). Hvis ikke der
udtrykkeligt står "M+S" et eller andet sted på dækkets side, er det ikke et
helårsdæk.

Kig f.eks. her: http://www.sds.dk/sider/d%C3%A6kdata.html.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Christopher Stein

Dato : 09-10-05 21:50

Bo Velschow wrote:
> [...]
> udtrykkeligt står "M+S" et eller andet sted på dækkets side, er det ikke et

Tak for svaret..

Jeg synes ellers at jeg har kiggel det halve at nettet igennem uden at
finde sådan en side.. men der kan man bare se..

Fra : Aksel

Dato : 10-10-05 22:53

Kontroller lige produktionsuge før du tager dem i brug, hvis de er over 5 år
gamle bør de kasseres.

Hilsen Aksel

Fra : Christopher Stein

Dato : 11-10-05 18:17

Aksel wrote:

> Kontroller lige produktionsuge før du tager dem i brug, hvis de er over 5 år
> gamle bør de kasseres.
>
> Hilsen Aksel

Jeg har dem på bilen allerede.. grunden til at jeg spørger er at jeg
gerne vil vide om jeg skal have nye helårsdæk på kun de to eller alle
fire hjul.. (de to andre dæk er helt nye)