Billigst forsikring..
Fra : [ ThrashDK ]

Dato : 09-10-05 11:03

Hejsa,

Det er en jungle med bilforsikringer....

Hvilke(t) selskab har forholdsvis billige forsikringer? Det drejer sig om en
Peugeot 406 2.0 SV. Har kørt bil i nogle år, men er ikke registreret bruger
af nogle biler. Hvad findes der af billige selskaber? Vi er hhv. 30 og 36 år
gamle, hvis det har noget at sige.

--
Brian J. Nielsen - http://bachfire.homepage.dk
For at maile mig privat, brug da "email.dk" efter @

Fra : Carsten Matzon

Dato : 09-10-05 11:09

[ ThrashDK ] skrev:

> Det er en jungle med bilforsikringer....

Så absolut..

Vi er selv et par på 30 (nybilist) der skal have bil for første gang..
Søgning på nettet og rundringning gav at Alka var de billigste med
ansvar/kasko for 7400kr

---

Carsten

Fra : [ ThrashDK ]

Dato : 09-10-05 11:27

> Søgning på nettet og rundringning gav at Alka var
> de billigste med ansvar/kasko for 7400kr

Okay, det var sgu billigt, i forhold til de steder vi har set. Var faktisk
også omkring Alka, men det var 15-20.000...

I er nybilister? Hvilken bil?

Fra : Leonard

Dato : 09-10-05 11:13

"[ ThrashDK ]" <Thrash@SpamSuxBig-Time.com> wrote:

>Det er en jungle med bilforsikringer...

Og der er så stor konkurrence, at det er svært at sige noget om hvem
der er billigst. Den sikreste metode er at ringe rundt og bede om
tilbud. De fleste selskaber vil have mere end bare din bilforsikring
og giver ofte "samlerabat", derfor er prisen på den enkelte forsikring
ligeså interessant som den samlede pris for alle jeres forsikringer.

Husk alle steder at spørge til om der er aftale med jeres bank,
bilmærke, fagforening, arbejdsplads, sportsklub eller andre
foreninger.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Jan Nielsen

Dato : 09-10-05 11:29

"[ ThrashDK ]" <Thrash@SpamSuxBig-Time.com> skrev i en meddelelse
<snip>
Hvad findes der af billige selskaber? Vi er hhv. 30 og 36 år
<snip>

Vi sparede en del ved at skifte til FDM forsikring, faktisk over 5000 kr på
den samlede regning

Jan

Fra : Non-Desperado

Dato : 09-10-05 12:03

> [...]

>af nogle biler. Hvad findes der af billige selskaber? Vi er hhv. 30 og 36 år

Peugeot har faktisk en aftale med TopDanmark, men problemet er at
de kræver mindst et års skadefri kørsel i forvejen....

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL

Fra : [ ThrashDK ]

Dato : 09-10-05 12:17

> Peugeot har faktisk en aftale med TopDanmark, men problemet er
> at de kræver mindst et års skadefri kørsel i forvejen....

Okay. Ja, det er jo et problem, som nybilist. Har aldrig kørt galt, men har
ikke stået som bruger nogle steder. Og de tager vel ikke ens ord for det.
Det er sgu ikke nemt at være nybilist..

Har det ingen fordel, når vi begge står som ejer+bruger?

Fra : Brian

Dato : 09-10-05 12:52

[ ThrashDK ] wrote:

> Okay. Ja, det er jo et problem, som nybilist. Har aldrig kørt galt,
> men har ikke stået som bruger nogle steder. Og de tager vel ikke ens
> ord for det. Det er sgu ikke nemt at være nybilist..

Hvis du har kørt i forbindelse med jobbet, kan en lille seddel fra din
arbejdsgiver måske hjælpe på det problem.

/Brian

Fra : Rasmus og Ditte

Dato : 10-10-05 08:16

> Peugeot har faktisk en aftale med TopDanmark, men problemet er at
> de kræver mindst et års skadefri kørsel i forvejen....

Hvad er det for en aftale?
Jeg fik ikke noget at vide og jeg synes også jeg betaler rigeligt for min
406 hos Topdanmark..)-:
Mvh
Rasmus H (med snart 15 års skadefri bil+mc hos Topdanmark)

Fra : Henning Lund

Dato : 10-10-05 09:16

Rasmus og Ditte <ditras@mail.dk> skrev:

> Hvad er det for en aftale?
> Jeg fik ikke noget at vide og jeg synes også jeg betaler rigeligt for
> min 406 hos Topdanmark..)-:

Hvad gir du da? Vi giver kr.3576 med kr.2500 i selvrisiko hos Top, og
det er en Xantia stasjonswaggon..

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-10-05 14:48

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad gir du da? Vi giver kr.3576 med kr.2500 i selvrisiko hos Top, og det
> er en Xantia stasjonswaggon..

Halv eller helårlig? ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Henning Lund

Dato : 10-10-05 14:55

Per Henneberg Kristensen <phk_fjern_@esenet.dk> skrev:

> Halv eller helårlig? ;)

Snakker vi ikke helårligt?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-10-05 18:47

> Snakker vi ikke helårligt?

Jo - det troede jeg også indtil min kæreste fik en halvårlig regning på
nogenlunde det beløb vi havde aftalt. Hun var ikke kommmet i "club", hvilket
hun efter deres regler var berettiget til (antal forsikringer i deres
selskab).

--
Per, Esbjerg

Fra : Rasmus og Ditte

Dato : 10-10-05 15:14

Så bliver jeg ihvertifald snydt....
Jeg giver 8661 helårligt og det er endda med 20% firmarabat.
Selvrisiko 3202 kr
Min er en 1997 2.0.
De sagde at det var pga af 2.0 at den var så dyr..)-:
Mvh
Rasmus H

Fra : Henning Lund

Dato : 10-10-05 15:38

> [...]
> Selvrisiko 3202 kr
> Min er en 1997 2.0.
> De sagde at det var pga af 2.0 at den var så dyr..)-:

Der er ingen forskel på Xantia om det er 1,8 eller 2,0, vi har haft
begge motorstørrelser og har ikke givet mere i forsikring hos Top af den
grund.
Vanvittig pris du skal give kan jeg se

Fra : Rasmus og Ditte

Dato : 12-10-05 11:27

> Der er ingen forskel på Xantia om det er 1,8 eller 2,0, vi har haft
> begge motorstørrelser og har ikke givet mere i forsikring hos Top af den
> grund.
> Vanvittig pris du skal give kan jeg se

Det er med kasko vi snakker,ikk?
Når jeg undersøger prisen hos Top,hvis det var en Xantia jeg havde, skal jeg
stadig give ca 7000 kr/årligt.
Hvilke rabatter får du og hvor bor du?
Deres listepris for 406 er 11500 og Xantia 9500 kr ??
Mvh
Rasmus H

Fra : jones_net

Dato : 10-10-05 08:35

"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
wrote in message news:65uhk1lcsi32l3ep0d69s3stlam5peb4j1@4ax.com...

> Peugeot har faktisk en aftale med TopDanmark, men problemet er at
> de kræver mindst et års skadefri kørsel i forvejen....

For at få denne billige forsikring, skal du gå til en autoriseret Peugeot
forhandler - du kan ikke tegne forsikringen gennem Top Danmark selv! Selvom
du har købt bilen privat, kan du lave forsikringen (det gælder i hvert fald
for Skoda og Fiat, som har lign. aftaler).

Men om du skal have 1 års skadefri kørsel ved jeg ikke, men det skal du ikke
ved Skoda og Fiat - formålet med forsikringerne er netop, at nybillister
skal bruge dem, men ring til en forhandler, de ved det med sikkerhed.

Ulempen ved forsikringen er en relativ høj selvrisiko (mellem 10.000 og
13.000 vil jeg tro), men det opfordrer dig jo bare til at køre pænt

/J

Fra : me_marco

Dato : 09-10-05 12:18

Har netop selv fået bil for første gang.
Det billigste jeg kunne finde var hos rasmussen assurance.
De formidler forsikringer fra lloyds.

Jeg fik min bil forsikret for 10.300 ansvar + kasko

Du skal være over 25 og din bil må højeste være 10 år gammel.

Fra : [ ThrashDK ]

Dato : 09-10-05 12:42

> Har netop selv fået bil for første gang.
> Det billigste jeg kunne finde var hos rasmussen assurance.

Tak! Ja, det er da de billigste jeg har set. De siger omkring 13.000 for
ansvar + kasko. Nu er det til at begynde at leve med. :)

Jeg har på fornemmelsen, at den Peugeot 406 ikke er blandt de billigste
biler at forsikre...

Fra : Jesper Andersen

Dato : 09-10-05 14:24

ellers prøv www.forsikringsluppen.dk

men der spiller så mange faktorer ind ang forsikring
at det selskab der dyrt for en kan være billigst for en anden

Jesper

Fra : Niels Munk

Dato : 09-10-05 15:49

"[ ThrashDK ]" <Thrash@SpamSuxBig-Time.com> skrev i en meddelelse

> Tak! Ja, det er da de billigste jeg har set. De siger omkring 13.000 for
> ansvar + kasko. Nu er det til at begynde at leve med. :)

Ved du (nogen?) om de kræver at man flytter sine andre forsikringer
til dem også, for at opnå den pris?

/Niels Munk - Der også bøvler med nybilist-forsikring :-/

Fra : Niels Munk

Dato : 10-10-05 15:15

"Niels Munk" <spam-fjerndette-@sejeniels.dk> skrev i en meddelelse

> Ved du (nogen?) om de kræver at man flytter sine andre forsikringer
> til dem også, for at opnå den pris?

Har lige snakket med Rasmussen Assurance i dag - de kræver
ikke at man samler hos dem, for at opnå den pris på 13k for
nybegynder, incl kasko.
Dejligt, så er det bare ud at købe vogn :)

/Niels Munk