Tomgang på Mercer 190E
Fra : Ukendt

Dato : 09-10-05 10:02

Hej

Jeg har et lille problem med min mercer
det er en 1984 190E 2,0 automatik
Når den står i gear har jeg ingen problemer med tomgang men når jeg sætter
den i N eller P går motoren ud jeg skal så have hævet omdrejningerne da
den
skal have en Co test ved syn hvordan gør jeg nu det??
Helst ikke noget med at stramme speederkablet tak

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen
www.cobra-mc.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-05 11:26

"Preben Christensen" <dundersnabelapc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den
> skal have en Co test ved syn hvordan gør jeg nu det??
> Helst ikke noget med at stramme speederkablet tak

Den har jo kaburator så det burde ikke være noget problem at stille den lidt
højere i tomgang. Tomgang behøver ikke have indflydelse på CO testen.

Du skal sikkert afmontere luftfilterkassen og så kigge godt efter hvor
speederkablet går ind og aktiverer luftspjældet í kaburatoren. Der plejer at
sidde en stopskrue på ydersiden af kaburatoren som man skal skrue på for at
justere tomgangen.
Det burde være noget de fleste kan foretage selv

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-05 11:42

Hej

190E er med indsprøjtning så der sidder ikke en karburator på den ellers
havde det ikke været et problem

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen
www.cobra-mc.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-05 12:30

"Preben Christensen" <dundersnabelapc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> 190E er med indsprøjtning så der sidder ikke en karburator på den ellers
> havde det ikke været et problem

Tja så melder jeg pas. Umiddelbart lan man ikke justere tomgang på motorer
med "i"

--
Tom