Buuuvæææ - dumme afgifter
Fra : Jan Vennike

Dato : 09-10-05 09:43

Efter en veloverstået arbejdstur på en uges tid til Over There (nærmere
betegnet Houston, Texas), står jeg og piver lidt.

Jeg blev meget gode venner med bossen for firmaet - nok også fordi jeg
uhæmmet savlede over hans Ford Mustang 1996 5.0 V8 og hver eneste gang vi
kørte i den var jeg nærmest i ekstase - at han den sidste dag spurgte hvor
billig hans bil skulle være for mig, for at den også skulle være billig for
mig i Danmark. Han syntes jo næsten at det var synd for mig at bilafgifterne
var så høre i DK.

Tankerne fløj gennem mit hoved - tænk næste sommer at trille rundt i en sort
Ford Mustang med en vidunderlig V8 lyd i ørene - og endda ekstra meget af
den, for han havde monteret en udstødning med mere plads til V8 bulder - men
vel hjemme blev ideen skudt helt i sænk.

For uanset næsten hvor lidt jeg skal give, bliver det ødelagt af
REGISTRERINGSAFGIFTEN.

Godt nok ville besparelsen slå direkte igennem på tolden (10 %) og momsen
(25 % - som endda skal lægges på tolden).

Handelsprisen for sådan en i DK ligger på omkring 250-300 kkr, hvilket vil
sige at jeg nok skal regne med at skulle betale 150-200 kkr i afgift - langt
uden for min rækkevidde.

Så jeg må nøjes med min Lupo lidt endnu - ævvv.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-05 10:25

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> langt uden for min rækkevidde.
>
> Så jeg må nøjes med min Lupo lidt endnu - ævvv.

Nu er det vel ikke kun registreringsafgiften der ødelægger billedet. Sådan
en V8 passer vel også dårligt sammen med et dansk tankanlæg hvor der
afregnes i liter i stedet for gallon

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 09-10-05 17:59

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Nu er det vel ikke kun registreringsafgiften der ødelægger billedet. Sådan
> en V8 passer vel også dårligt sammen med et dansk tankanlæg hvor der
> afregnes i liter i stedet for gallon

Du snakker, som du har forstand :)
Rygter gider vi ikke høre på - hvad ved du om brændstoføkonomi
på en moderne V8'er, om jég må spørge...
--
Mvh Mogens

Sælges: '83 BMW 323i, synet den 16. september 2005 !
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-05 18:22

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Du snakker, som du har forstand :)
> Rygter gider vi ikke høre på - hvad ved du om brændstoføkonomi
> på en moderne V8'er, om jég må spørge...

Har ikke selv erfaringer men i flg
http://oee.nrcan.gc.ca/publications/infosource/pub/transportation/guide2003/conversion.cfm

Så er forbruget på highway 10.3 Km/l og city 6,9 Km/l, det svarer vel til
en gammel dansk Sierra med utætte ventiler.
Ellers ved jeg ikke meget om V8

--
Tom

Fra : Jan Vennike

Dato : 09-10-05 18:52

> Nu er det vel ikke kun registreringsafgiften der ødelægger billedet. Sådan
> en V8 passer vel også dårligt sammen med et dansk tankanlæg hvor der
> [...]

Det var lidt sjov - inden jeg skulle derfra, var jeg ude og køre en tur i
"dyret", og så skulle den tankes. Og som ejeren bemærkede (ironisk) "til den
latterlige lave pris af 3 dollars/gallon" - han kunne fylde hele 12 gallon
(knap 48 liter) til 36 dollar (omkring 220 kr) - jeg kunne ikke helt have
ondt af ham

Hvis jeg fik Mustangen, skulle den såmænd heller ikke trille daglig kørsel -
med mit kørselsforburg på 25-30000 km/året, ville det blive alt for dyrt.

Men som bil nr 3, til hygge kørsel og søndagspuslen, ville det være et sjovt
projekt.

Fra : ena

Dato : 09-10-05 19:23

Tja jeg er lige hjemkommet efter 14 dage i Tampa Folroda hvor vi futtede
rundt i en Cadilac De Ville V8 (Northstar V8) jeg har aldrig været
amerikanerbil "fan" - Meeeeen efter 3000 km i dyret savner jeg den nu jeg er
hjemme i dk, utrolig komfortabel og råstærk bil - brændstoføkonomien endte
på 10.1 km/l - bedre end mange slader herhjemme - og sikke en lyd og moment.

Jeg kunne godt forfalde til at skifte min 320d ud med en cadilac V8 en dag -
der er altså noget specielt over lyden i sådan en V8 - og komforten er i
top.

Fra : Mogens

Dato : 09-10-05 19:37

"ena" <ekk@nomail.com> wrote in message

> Meeeeen efter 3000 km i dyret savner jeg den nu jeg er hjemme i dk,
> utrolig komfortabel og råstærk bil - brændstoføkonomien endte på 10.1
> km/l - bedre end mange slader herhjemme - og sikke en lyd og moment.

Jeg sagde det jo...
--
Mvh Mogens
Chevrolet Camaro Z28

Fra : Morgan Jones

Dato : 09-10-05 18:31

Jan,

> Efter en veloverstået arbejdstur på en uges tid til Over There (nærmere
> betegnet Houston, Texas), står jeg og piver lidt.

Så forestil dig at lave samme trick... Bare i en Murcielago, Gallardo,
Countach, 360CS, CLK55....

Man bliver ked af det. Meget ked. JUST NOT FAIR!

Mvh Morgan
http://morgan.jones.dk/Cars/guess1.JPG

Fra : Jan Vennike

Dato : 09-10-05 18:46

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Countach, 360CS, CLK55....
>
> Man bliver ked af det. Meget ked. JUST NOT FAIR!

Nu er jeg mest til højtlydt buldrende V8'ere, så sådan nogle symaskine biler
kommer slet ikke i min betragtning

Fra : Morgan Jones

Dato : 09-10-05 18:51

> Nu er jeg mest til højtlydt buldrende V8'ere, så sådan nogle symaskine
> biler kommer slet ikke i min betragtning

Haha.... Så skulle du prøve at have motoren fra Diablo GTR siddende 1 meter
bagved dig med 200+ i timen.

;) Ikke meget symaskine.

Mvh Morgan