Rustbeskyttelse der ikke lugter?
Fra : sdsf

Dato : 09-10-05 08:24

Både Pava og Dinitrol har jo en meget speciel lugt,
og derfor vil jeg helst ikke bruge det inde i bilen
(på rustne pladesamlinger)

Der må da findes noget der ikke lugter?

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 09-10-05 08:44

> Der må da findes noget der ikke lugter?

Voks? Jeg fik da vokset Amazonen engang. Det lugtede da vist ikke. Og
pletterne på fliserne forsvandt (vist).
FOCs

Fra : sdsf

Dato : 09-10-05 08:54

"Freddy O. Christensen" <foc@rosenholmsxxxx.net> skrev i en meddelelse

> Voks? Jeg fik da vokset Amazonen engang. Det lugtede da vist ikke. Og
> pletterne på fliserne forsvandt (vist).
> FOCs
Det skal nok være mere flydende end voks, da det helst skal trække
ind i pladesamlingerne. Måske almindelig motorolie kan bruges?

Fra : alexbo

Dato : 09-10-05 12:01

"sdsf" skrev

> Det skal nok være mere flydende end voks, da det helst skal trække
> ind i pladesamlingerne. Måske almindelig motorolie kan bruges?

Nu er det jo ikke skivoks der skal bruges, der findes voks beregnet til
rustbeskyttelse.
Audi og Volvo f.eks. bruger det.

Efter min mening er motorolie stærkt overvurderet som rustbeskytter, det
hænger ikke fast,
men hvis motoren er utæt og konstant sjasker undervognen til virker det
fint.
Jeg har også set en Ford Fairline med ånderørende ført ind i panelerne, det
kunne holde rusten væk.

www.sika.dk har en sikagard 554

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-05 17:01

> Det skal nok være mere flydende end voks, da det helst skal trække
> ind i pladesamlingerne. Måske almindelig motorolie kan bruges?
Dinitrol Penetrant HS 1000, er tyndtflydende og med høj penetreringsevne,
dvs den flyder meget let ind i alle samkinger og bliver tyk efter kort tid.
Virker glimragende IMHO.

Fåes på sprayflaske i div. bilistbutikker og Harald Snydeborg.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-05 16:58

> Både Pava og Dinitrol har jo en meget speciel lugt,
> og derfor vil jeg helst ikke bruge det inde i bilen
> (på rustne pladesamlinger)
>
> Der må da findes noget der ikke lugter?

Nu findes der jo forskellige Dinitrol produkter.
Hvis jeg skiller noget ad og samler det igen (både bil og cykel), bruger jeg
altid Dinitrols tyndtflydende voks:
Penetrant HS 1000, den lugter lidt men damper hurtigt af, der er
ihvertilfælde ingen lugtgener indvendigt i bilen dagen efter brug.

Fra : Henrik B.

Dato : 09-10-05 17:16

"sdsf" <dfd@tyhj.gb> skrev i en meddelelse
> Både Pava og Dinitrol har jo en meget speciel lugt,
> og derfor vil jeg helst ikke bruge det inde i bilen
> (på rustne pladesamlinger)

Jeg vil sige ligesom Claus: Brug Dinitrol. Et godt produkt, og så forsvinder
lugten i løbet af en uges tid.

Pava derimod.....uuuhhhh....den har man "glæde" af år efter år, efter år,
efter år, efter år....