Det startede med en dejlig eftermiddag på ~
Fra : Ukendt

Dato : 08-10-05 21:45

.......det sluttede med en afhøring ved kriminalpolitiet i Aalborg.

http://www.anr.dk/news/sub_news.asp?TheKey=1728516

forklaring:

På vej hjem fra arbejde mødte jeg nok noget af den værste kørsel jeg
nogensinde har set. En mand der stærkt slingrende overhalede både indenom
(via nødspor) og udenom adskillige biler/lastbiler. Meget bøllekørsel har
jeg set før, men det her var topmålet. Efter en meget kort betænkningspause
ringede jeg til polisen i aalborg som straks sendte en mc'er.

Det udartede sig til at billisten først forsøgte at påkøre mc'eren, derefter
sparkede ham i maven da han ville tilbageholde billisten.

klaphat - det gør man ikke ustraffet. Det tog ikke mange øjeblikke før det
vrimlede med strissere.

Manden blev slæbt med og jeg blev bedt om at køre ind til kriminalpolitiet
til nærmere afhøring.

Og helt ærligt, det gjorde jeg egentligt gerne for at undgå at møde ham på
vejene igen - for den slags kørsel han udviste, det kan kun gå galt.

/bo

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-10-05 22:31

> På vej hjem fra arbejde mødte jeg nok noget af den værste kørsel jeg
> nogensinde har set. Manden blev slæbt med og jeg blev bedt om at køre ind
> til kriminalpolitiet til nærmere afhøring.

Kanon - godt gået...!!

/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-10-05 22:32

> Og helt ærligt, det gjorde jeg egentligt gerne for at undgå at møde ham på
> vejene igen - for den slags kørsel han udviste, det kan kun gå galt.

Kan du beskrive hans signalement..?

/Jan W Nielsen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-10-05 22:51

Jan W Nielsen wrote:
> Kan du beskrive hans signalement..?

Tror du det er en af dine venner?

Ellers helt ok.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-10-05 23:09

"bme" <xxx.xxx> skrev i en meddelelse
> [...]
> (via nødspor) og udenom adskillige biler/lastbiler. Meget bøllekørsel har
> jeg set før, men det her var topmålet. Efter en meget kort

Blev du presset til at vidne, og fik du tilbud om annonymitet?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-10-05 23:23

> Blev du presset til at vidne, og fik du tilbud om annonymitet?

Det er sgu en borgerpligt..

/Jan W Nielsen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-10-05 13:51

> Det er sgu en borgerpligt..

Den kan du sgu' ikke bruge til meget når dine børn bliver "passet op" el.
din bil/dit hus brændt af ;)). Så stop det pis med "din borgerpligt", for du
får ikke en gang "tak" som belønning, endnu mindre forståelse for de probs.
du får ifbm. :(( .

Fra : Leonard

Dato : 09-10-05 14:31

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

>for du
>får ikke en gang "tak" som belønning,

Sikke noget vrøvl.
Der har da allerede været flere der tydeligt har tilkendegivet deres
tak her i gruppen.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-05 08:29

> Sikke noget vrøvl.
> Der har da allerede været flere der tydeligt har tilkendegivet deres
> tak her i gruppen.

Den kan SANDELIG også bruges når dine børn trues på vej til/fra skole, el.
når din carport pludselig brænder. Når det sker for dig,mig, kommer vi bag i
køen af de andre sager etaten "arbejder på". Det er et lille "opland" jeg
bor i- alle kender stort set hinanden i de nærmeste byer eller nogen som
gør, glem alt om anonymitet. Så jeg tror, jeg hellere undvære gruppens
taknemmelighed.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-10-05 15:26

> [...]
> din bil/dit hus brændt af ;)). Så stop det pis med "din borgerpligt", for
> du får ikke en gang "tak" som belønning, endnu mindre forståelse for de

Jeg HAR vidnet mod voldelige kriminelle - og nej, jeg vil ikke droppe det
pis - for det ér en borgerpligt...!

Jeg håber ikke, vi når dertil, hvor ret mange mennesker for at hytte deres
eget skind, eksempelvis sender voldsmanden eller psykopaten videre til det
næste sagesløse offer, der må lide under det forstummede vidnes mangel på
karakter.

/ Jan W Nielsen - nu med nosser

Fra : Juul

Dato : 09-10-05 15:31

> [...]
> næste sagesløse offer, der må lide under det forstummede vidnes mangel på

Hørt!

> / Jan W Nielsen - nu med nosser

Haha - jeg håber sgu jeg selv ville gøre det samme selvom det nok er svært
at forestille sig selv i situationen. Generelt - hvis liv og førlighed er på
spil mener jeg også det er en forbandet pligt at gøre uanset hvordan jeg
selv ville reagere i en konkret sag...

MVH Juul
- måske med nosser

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-10-05 15:41

> - måske med nosser

He-he...

/Jan W Nielsen

Fra : Brian

Dato : 09-10-05 15:35

Jan W Nielsen wrote:

> Jeg HAR vidnet mod voldelige kriminelle - og nej, jeg vil ikke droppe
> det pis - for det ér en borgerpligt...!

I min lille indskrænkede fordomsfulde verden, er der forskel på en tilfældig
voldsmand, og en rocker hvis sukkermad mand har pisset på. Jeg siger ikke at
man nødvendigvis får en kindhest af rockeren - men jeg vil heller ikke
udfordre skæbnen.

> [...]
> deres eget skind, eksempelvis sender voldsmanden eller psykopaten
> videre til det næste sagesløse offer, der må lide under det

Det gør vi da heller ikke, bare man kan slippe for at stå frem med navn og
adresse hvis omstændighederne kræver det.

/Brian

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-10-05 15:41

> bare man kan slippe for at stå frem med navn og adresse hvis
> omstændighederne kræver det.

Det har man - men omstændighederne kræver det stort set aldrig.

/Jan W Nielsen

Fra : C. Caspersen

Dato : 09-10-05 20:34

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør vi da heller ikke, bare man kan slippe for at stå frem med navn og
> adresse hvis omstændighederne kræver det.

Det kan man bare ikke i et retssystem som det danske - og heldigvis for det.
Hvad vil du sige til, at du f.eks. kan blive dømt for pædofili på baggrund
af et anonymt vidne....?

...og som Jan W siger det: Omstændighederne kræver det aldrig.

/Caspersen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-10-05 21:42

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev
> Hvad vil du sige til, at du f.eks. kan blive dømt for pædofili på baggrund
> af et anonymt vidne....?

Det ville da være OK, for man får jo at vide hvad vidnet har forklaret. Men
det må da være værre at kende vidnet, og så blive dømt for noget man ikke
har gjort. Det er der vist mange der har prøvet.

> ..og som Jan W siger det: Omstændighederne kræver det aldrig.

Øhh, hvor får man det fra?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Henrik B.

Dato : 09-10-05 17:20

> [...]
> næste sagesløse offer, der må lide under det forstummede vidnes mangel på

Enig!

> / Jan W Nielsen - nu med nosser

Henrik B. - Med nosser med fyld!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-10-05 22:41

> Henrik B. - Med nosser med fyld!

*ROFLMAO*

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-05 07:54

> Jeg HAR vidnet mod voldelige kriminelle - og nej, jeg vil ikke droppe det
> pis - for det ér en borgerpligt...!

Jeg gider ikke være "til grin for egen regning", fordi de får sjældent en
straf som er deres forbrydelse "værdi".

Fra : Peter Weis

Dato : 09-10-05 15:50

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Den kan du sgu' ikke bruge til meget når dine børn bliver "passet op" el.
> din bil/dit hus brændt af ;)).

Jeg forstår ikke helt din smiley i den sammenhæng.

Men det er nu nok så sjældent at man får brændt sit hus af p.gr.af et
vidneudsagn, at det ikke kan regnes som en reel risiko.

mvh
Peter

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-10-05 16:30

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> [...]
> får ikke en gang "tak" som belønning, endnu mindre forståelse for de probs.

Tror du selv på risikoen det der for at melde en eller anden for
trafikforseelser?

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-05 10:20

> Blev du presset til at vidne, og fik du tilbud om annonymitet?
> --

klap lige hesten, der er ikke noget der er gået i retten endnu. Men jo, jeg
vil gerne stille op for at få ham af vejen - inden det går ud over
uskyldige.

/bo

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-10-05 15:26

> klap lige hesten, der er ikke noget der er gået i retten endnu. Men jo,
> jeg vil gerne stille op for at få ham af vejen - inden det går ud over
> uskyldige.

Sådan skal det lyde....!!

/Jan W Nielsen

Fra : C. Caspersen

Dato : 09-10-05 10:54

> Blev du presset til at vidne, og fik du tilbud om annonymitet?

Vor herre bevares....

/Caspersen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-10-05 11:29

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Vor herre bevares....

Ham behøver du ikke blande ind i det.

Jeg ville bare have frem, hvordan man er stillet i den situation. Og kender
jeg Politiet ret, er det så som så med rimelig behandling. Ville iøvrigt
selv overveje 2 gange inden jeg anmeldte nogen, hvis jeg ikke kunne være
anonym.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Brian

Dato : 09-10-05 12:56

Preben Riis Sørensen wrote:

> Ville iøvrigt selv overveje 2 gange inden jeg anmeldte nogen, hvis
> jeg ikke kunne være anonym.

Det ville jeg nu også. Visse grupper, f.eks folk der går med rygmærke, skal
jeg ikke have noget kørende med.

/Brian

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-10-05 13:44

> Det ville jeg nu også. Visse grupper, f.eks folk der går med rygmærke,
skal
> jeg ikke have noget kørende med.

Næh, set ud fra den høje procent 'potentielt farlige' der i forvejen kører
rundt på de danske veje, skal jeg heller ikke risikere noget. Men skulle da
nok finde en anonym måde at henvende mig på alligevel. Så kan det bare ikke
blive 'her og nu', hvad kunne være rart, når mobilen ligger lige ved siden
af en.

At få tildelt anonymitet er vist endnu et relativt ukendt begreb. Jeg ville
mene at det er tilstrækkeligt for retsbevidstheden, at (kun) Politiet ved
hvem der er anmelderen. Men det tager jo mellem 25 og 50 år at få indført
nye tankegange i etaten.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-10-05 15:29

> Det ville jeg nu også. Visse grupper, f.eks folk der går med rygmærke,
> skal jeg ikke have noget kørende med.

Det er ikke dén gruppe af kriminelle, du skal være mest bange for. Det er i
stedet den hårde kerne i det kriminelle indvandrermiljø.

I øvrigt er det ekstremt sjældent, at rockere i Danmark går efter "civile"
vidner. Når de finder grovfilen frem, skyldes det som regel "lækager" i
deres eget miljø.

Man falder ikke "en bror" i ryggen - får SÅ vanker der.

/Jan W Nielsen

Fra : Brian

Dato : 09-10-05 15:37

Jan W Nielsen wrote:

> Det er ikke dén gruppe af kriminelle, du skal være mest bange for.
> Det er i stedet den hårde kerne i det kriminelle indvandrermiljø.

Dem har jeg nu også en sund respekt for, rockerne var bare et eksempel.

> I øvrigt er det ekstremt sjældent, at rockere i Danmark går efter
> "civile" vidner. Når de finder grovfilen frem, skyldes det som regel
> "lækager" i deres eget miljø.

Det er muligt, men jeg ville ikke tage chancen...

> Man falder ikke "en bror" i ryggen - får SÅ vanker der.

Hvad kender du til min fortid ?

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-10-05 13:55

Preben Riis Sørensen wrote:
> [...]
> jeg Politiet ret, er det så som så med rimelig behandling. Ville iøvrigt
> selv overveje 2 gange inden jeg anmeldte nogen, hvis jeg ikke kunne være

I trafiksager tror jeg ikke der er det store problem med at anmelde og
vidne. Jeg ville allerfald ikke have de store betænkninger.

(Ærger mig over at jeg ikke havde mit håndfri med fredag da jeg var på
vej til Kolding. For så var der en prøjser der var blevet meldt. (Hvor
meget det så havde hjulpet.) Men kørsel med få meters afstand og
overhaling højre om berettiger til det.)

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-10-05 14:10

Ville iøvrigt
> selv overveje 2 gange inden jeg anmeldte nogen, hvis jeg ikke kunne være
> anonym.

I den forgangne uge har vi jo set hvor "anonym" man reelt er :((. Så hvis
jeg ikke ser nogen bliver stukket,skudt,kvalt,druknet, har jeg "ikke" set
noget. For bagefter får du selv lov til at slås med evt. probs., man kan
være sikker på "staten" ved "ingenting om noget", selvom man har gjort sin
"borgerpligt"...... :(.

Fra : Leonard

Dato : 09-10-05 14:37

> [...]

>jeg ikke ser nogen bliver stukket,skudt,kvalt,druknet, har jeg "ikke" set

Hvis vi alle havde så selektivt syn, så ville alle småforbryderne gå
fri. Og det ville være træls, for så ville det jo blive ganske gratis
at stjæle din bil, rasere din stue ...

Det er altså ikke det store problem at være anonym anmelder af
spritbilister fx. Hvis politiet når at fange synderen på hjul, så er
der sjældent brug for vidner til at underbygge blodprøven.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-05 09:43

så ville alle småforbryderne gå
> fri. Og det ville være træls, for så ville det jo blive ganske gratis
> at stjæle din bil, rasere din stue ...

Det gør de jo allerede 10-15% af den slags forbrydelser opklares. Og der
sker dem ikke andet end at de får at vide "det må man ikke" ;)).

> Det er altså ikke det store problem at være anonym anmelder af
> spritbilister

Hvis de har tid til at tage sig af det, men som regel har de 2 mand afsted
efter citronmåner,donuts ;).

Fra : Leonard

Dato : 10-10-05 10:05

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote:

>Det gør de jo allerede 10-15% af den slags forbrydelser opklares. Og der
>sker dem ikke andet end at de får at vide "det må man ikke" ;)).

Det er da imponerende så fuld af fordomme du er.
Og hvis størstedelen af befolkningen har det ligesom dig, så bliver
fordommene jo til sandhed, for uden hjælp fra vidner er det nu engang
svært at opklare noget som helst.
Sørgeligt.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-05 10:33

> Det er da imponerende så fuld af fordomme du er.

Det er desværre ikke en fordom, der har lige været bragt en statistik i
dagspressen, ~1md. siden, at det var opklarings %'en på indbrud hos private.
Og at tyven ikke får straf af betydning, kan man jo se på at de hurtigt
begår ny kriminalitet, statistikken over "gengangere" ;).

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 12-10-05 14:59

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message

> [...]
> jeg Politiet ret, er det så som så med rimelig behandling. Ville iøvrigt
> selv overveje 2 gange inden jeg anmeldte nogen, hvis jeg ikke kunne være

Tror gruppen har forstået at du har et horn i siden på samtlige 4000
betjente i dk - og derfor uden naturligvis på nogen måde at generalisere
skærer alle over en kam og mener at de alle på det nærmeste blot er sat i
verden for at genere dig..

Suk du må bruge mange kræfter på at opretholde den holdning, og passe din
egen lille verden - sådan rent hypotetisk ville det vel ej dig genere hvis
den anmeldte person istedet var smadret ind i din familie, for anmelde ham
bør man jo ikke... vel?

Fra : Peter Weis

Dato : 12-10-05 16:37

Flemming Lynggaard wrote:

> [...]
> skærer alle over en kam og mener at de alle på det nærmeste blot er sat i

Jeg tror bare Jørgen er et brokhoved som er for doven til at involvere sig.

mvh
Peter

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 12-10-05 22:20

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

> Jeg tror bare Jørgen er et brokhoved som er for doven til at involvere
> sig.

Hvis det er mig du hentyder til, sætter jeg min egen&mine nærmestes
personlige sikkerhed højest. Jeg har set for meget/hørt for meget
"politiradio", til jeg tror "etaten" gør det samme, så må samfundet komme i
2. "række". Men hvad er forskellen?; det er jo ikke velset i "befolkningen"
at man anmelder skatte/afgiftsnyd.

Fra : Peter Weis

Dato : 13-10-05 18:15

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> [...]
> personlige sikkerhed højest. Jeg har set for meget/hørt for meget
> "politiradio", til jeg tror "etaten" gør det samme, så må samfundet komme i

Det er dig.
Og jeg mener at du bruger din politi-aflytning til at mane spøgelser
frem ved højlys dag. Hvor mange er det lige som bliver overfaldet af at
vidne i en sag?

> Men hvad er forskellen?; det er jo ikke velset i "befolkningen"
> at man anmelder skatte/afgiftsnyd.

For min skyld ingen alarm, hvis det er vitterligt snyd.
Nabo-hjælp kan være lidt sværere at fortolke, så genagne anmeldelser kan
komme til at lgne chikane.

mvh
Peter

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-10-05 20:39

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev

> Tror gruppen har forstået at du har et horn i siden på samtlige 4000
> betjente i dk

Jeg skrev Politiet, det er ikke den enkelte betjent.

> - og derfor uden naturligvis på nogen måde at generalisere
> skærer alle over en kam og mener at de alle på det nærmeste blot er sat i
> verden for at genere dig..

Det er da dig der generaliserer og skærer over en kam.

> Suk du må bruge mange kræfter på at opretholde den holdning

Slet ikke, den ændrer sig ikke før jeg hører noget andet.

>sådan rent hypotetisk ville det vel ej dig genere hvis
> den anmeldte person istedet var smadret ind i din familie, for anmelde ham
> bør man jo ikke... vel?

Jeg sender Sorteper videre til dem der ser det mere livsvigtigt at man skal
have ret til at vide, hvem der har anmeldt en.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Henrik B.

Dato : 09-10-05 17:19

> Blev du presset til at vidne, og fik du tilbud om annonymitet?

Der findes ikke anonymitet i Danmark - det skal Advokatstanden nok sørge
for...! (

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-10-05 19:59

> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Der findes ikke anonymitet i Danmark - det skal Advokatstanden nok sørge
> for...! (

Jeg vidste egentlig godt at enhver kan få at vide hvem der har anmeldt dem.
Men jeg troede (i min naivitet) at vi allerede var nået derhen, at man kunne
bede om annonymitet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Henrik B.

Dato : 09-10-05 23:21

> [...]
> dem.
> Men jeg troede (i min naivitet) at vi allerede var nået derhen, at man

Det kan man også bede om, men det er (alt for) ofte set, at
forsvarsadvokater lader deres klienter se navne og adresser på vidner -
selvfølgelig helt, helt uforskyldt. Yeah right!!

Fra : Leonard

Dato : 10-10-05 09:18

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>Det kan man også bede om, men det er (alt for) ofte set, at
>forsvarsadvokater lader deres klienter se navne og adresser på vidner -

1 æg bliver hurtigt til 10 høns

Mig bekendt har det kun været brugt en gang i dansk ret, at have et
anonymt vidne - og det virkede ikke, da forsvarsadvokaten lækkede
identiteten.
Hvordan man kan forvente andet fatter jeg ikke, og jeg har også svært
ved at se hvorfor forsvarsadvokaten (eller andre) skal have kendskab
til det anonyme vidnes identitet. Det må da være nok at dommeren
kender den.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Henrik B.

Dato : 10-10-05 17:30

> 1 æg bliver hurtigt til 10 høns
>
> Mig bekendt har det kun været brugt en gang i dansk ret, at have et
> anonymt vidne - og det virkede ikke, da forsvarsadvokaten lækkede
> identiteten.

Ovenstående skete så sendt som i sidste uge...

Fra : Leonard

Dato : 10-10-05 17:34

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>Ovenstående skete så sendt som i sidste uge...

Netop. Men er det sket før?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Henrik B.

Dato : 10-10-05 17:39

> Netop. Men er det sket før?

Iflg. Københavns politi, som blev interviewet i TV2-nyhederne, så ja! Og de
sagde at det var sket oftere end de brød sig om....!

Fra : Leonard

Dato : 10-10-05 17:50

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>Iflg. Københavns politi, som blev interviewet i TV2-nyhederne, så ja! Og de
>sagde at det var sket oftere end de brød sig om....!

OK, jeg har kun hørt om det den ene gang, men så har jeg også lært
noget nyt i dag.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Juul

Dato : 08-10-05 23:12

"bme" <xxx.xxx> wrote in message
> [...]
>
> Og helt ærligt, det gjorde jeg egentligt gerne for at undgå at møde ham på
> vejene igen - for den slags kørsel han udviste, det kan kun gå galt.

Thumbs up for det!!!

Og fedt at han sparkede betjenten i maven (jeg håber ikke der skete noget
med ham)... men det betyder jo at der går lige lidt længere før han er
tilbage på vejene. Og så håber jeg det bliver rigtig dejligt dyrt for ham
også...!?!

MVH Juul

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-10-05 23:12

bme skriver:

> Det udartede sig til at billisten først forsøgte at påkøre mc'eren, derefter
> sparkede ham i maven da han ville tilbageholde billisten.

Jo tak, ham hørte jeg om i radioen tidligere på dagen....

Tak fordi du tog dig mod til at få gjort noget ved en idiot !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-05 13:15

> [...]
>
> Og helt ærligt, det gjorde jeg egentligt gerne for at undgå at møde ham på
> vejene igen - for den slags kørsel han udviste, det kan kun gå galt.

Godt gået! Måske har du endda forhindret en ulykke.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-10-05 13:14

bme wrote:
> [...]
>
> Og helt ærligt, det gjorde jeg egentligt gerne for at undgå at møde
> ham på vejene igen - for den slags kørsel han udviste, det kan kun gå

Kanon godt gået, bare alle ville gøre sådan når der sker den slags.
Skulderklap herfra.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 09-10-05 17:23

> [...]
>
> Og helt ærligt, det gjorde jeg egentligt gerne for at undgå at møde ham på
> vejene igen - for den slags kørsel han udviste, det kan kun gå galt.

<Stående bifald!.avi>

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-10-05 20:42

"bme" <xxx.xxx> skrev i en meddelelse
> ......det sluttede med en afhøring ved kriminalpolitiet i Aalborg.
>
> http://www.anr.dk/news/sub_news.asp?TheKey=1728516

No access!!

Det er min erfaring at politiet ikke henter vidner i retten hvis de har nok
på personen selv.

F.eks. anmeldelse af spritbilist som de tager på gerningsstedet (bag
rattet!).

Jeg tror derfor ikke at du hører mere til den sag - selv om du har set og
anmeldt noget "kørsel".

--
Per, Esbjerg

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-10-05 21:46

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev

> [...]
> rattet!).
>
> Jeg tror derfor ikke at du hører mere til den sag - selv om du har set og

Nej, men spritbilisten kan få at vide hvem anmelderen er. Kan ærlig talt
ikke se, hvorfor dette (stadig) er et rimeligt forlangende.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 10-10-05 06:41

> [...]
>
> Og helt ærligt, det gjorde jeg egentligt gerne for at undgå at møde ham på
> vejene igen - for den slags kørsel han udviste, det kan kun gå galt.

xxxxxxxxx

Sådan.... super gået....

--

Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-10-05 12:23

Preben Riis Sørensen wrote:
> "bme" <xxx.xxx> skrev i en meddelelse

> betænkningspause
>
> Blev du presset til at vidne, og fik du tilbud om annonymitet?

Og hvordan er det lige det går annonyme vidner ?

mvh

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-10-05 06:49

bme wrote:
> ......det sluttede med en afhøring ved kriminalpolitiet i Aalborg.
>
> http://www.anr.dk/news/sub_news.asp?TheKey=1728516

God gået.

Jeg fik også anmeldt en formodet spritbillist i går eftermiddag på
vej hjem fra arbejde.
På E45 i nordgående i Østjylland. Jeg skulle til at overhale en
Mazda pickup med håndværkerting bag på ladet. Han slingrede lidt ind
over midterstriberne kort inden jeg kom op til ham. I sig selv ikke
noget specielt, det ser man hver dag med folk som prøver at styre
mobiltelefon eller kaffe sammen med bilen.
Men da jeg kørte forbi var chaufføren ved at tømme sin øl !!!
Så besluttede jeg mig for at det gjorde ikke spor at jeg kom 2 min
senere hjem, så jeg lagde mig ind foran ham og sænkede langsomt
farten indtil han overhalede mig. I mens ringede jeg til Århus Politi
(fra håndfri inst., red.), og sagde det som det var. De ville så
stoppe ham. Vagthavende spurgte om mit navn, jeg sagde så at nu
stopper I ham jo alligevel, så behøver I ikke det.
Da jeg kom forbi Randers C afkørslen holdt der en Peugeot 406 med
reklamer lidt oppe af afkørslen, og lur mig om de ikke ventede på en
Mazda pickup
Da jeg drjede fra motorvejen ved Randers N kunne jeg se at de var
stoppet i nødsporet kort inden Randers N afkørslen.
Det var ikke første gang at jeg havde gjort det, og vil aldrig
betænke mig skulle muligheden opstå igen.

mvh

Christian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 12-10-05 08:02

Christian B. Andresen wrote:
> [...]
> Det var ikke første gang at jeg havde gjort det, og vil aldrig
> betænke mig skulle muligheden opstå igen.

Godt!

Don't drink and drive....