pava eller dinitrol
Fra : COZ

Dato : 08-10-05 15:58

Hvad skal man vælge: pava eller dinitrol?

Hvad er bedst?
til Prisen?

Står og skal have en undervongsbehandling til en næsten ny bil

/C

Fra : Brizz

Dato : 08-10-05 16:00

COZ wrote:
> Hvad skal man vælge: pava eller dinitrol?
>
> Hvad er bedst?
> til Prisen?
>
> Står og skal have en undervongsbehandling til en næsten ny bil

Jeg ville lade det bedste tilbud bestemme. Har selv haft brugt pava med
god erfaring. Venner har haft brugt dinitrol med god erfaring. Der er
vel gode og dårlige erfaringer med begge produkter.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-10-05 16:43

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville lade det bedste tilbud bestemme.

Eller stedet, produktet kan være nok så godt, hvis så arb. er lousy :(((.
Jeg bruger Dini. el. Mercasol, har dårlige erfaringer med Pava, men de kan
jo have forbedret det "siden sidst" ;).

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-10-05 16:52

"COZ" <kofo@spamspamspam.org> skrev i en meddelelse

> Står og skal have en undervongsbehandling til en næsten ny bil

Aht. en forsat "garanti" skal du sikre dig hvad, der er tilladt at
efterbehandle med. Jeg ved VW tillader Dini., Mercasol, men ved ikke med
Pava?.

Fra : COZ

Dato : 08-10-05 18:03

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Aht. en forsat "garanti" skal du sikre dig hvad, der er tilladt at
> efterbehandle med. Jeg ved VW tillader Dini., Mercasol, men ved ikke med
> Pava?.

Så er det heldigt jeg har en golf

/C

Fra : Ped

Dato : 08-10-05 21:57

COZ skrev:
> Hvad skal man vælge: pava eller dinitrol?
>
> Hvad er bedst?
> til Prisen?
>
> Står og skal have en undervongsbehandling til en næsten ny bil

Hvis det overhovedet er muligt ville jeg undersøge om det din nye bil er
behandlet med fra fabrikken er forenelig med de produkter du nævner.

I 1986 købte jeg en ny Uno, som blev Dinitrolbehandlet flere gange. Men
Dinitrol'en dannede et lag der ikke sad ordentlig fast og faldt af i
flager efter et år. Resultatet var at jeg var værre stillet med
Dinitrolbehandlingen end jeg havde været med Fiat's egen rustgaranti.
Jeg ved 100% at arbejdskvaliteten på netop det Dinitrolcenter var i
orden, så derfor tror jeg at Dinitrol'en var uforenelig med det Uno'en
havde fået i forvejen. Punto'en, som jeg har nu, har fået Pava, og det
virker rigtig godt.

M.v.h.

Jens L. Pedersen
'99 Punto 60 SX

Fra : COZ

Dato : 09-10-05 10:20

Ped wrote:

> [...]
> orden, så derfor tror jeg at Dinitrol'en var uforenelig med det Uno'en
> havde fået i forvejen. Punto'en, som jeg har nu, har fået Pava, og det

Hej jens,

Godt indput!
Det skal jeg helt sikkert undersøge, men vil du anbefale at jeg snakker
med VW eller dinitrol?

/C

Fra : Ped

Dato : 09-10-05 18:56

COZ skrev:

> Hej jens,
>
> Godt indput!
> Det skal jeg helt sikkert undersøge, men vil du anbefale at jeg snakker
> med VW eller dinitrol?

Hmmm - godt spørgsmål. Du får næppe Dinitrol til at erklære, at deres
produkt ikke kan anvendes på visse biler. Jeg ved ikke hvad VW gør ved
deres biler når/hvis de efterbehandler dem, men de vil måske kun
anbefale deres egen behandling... Måske det allerbedste er at kaste
spørgsmålet ud til VW ejere, og så se om der er nogen der har dårlige
eller gode erfaringer med et bestemt produkt.

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : COZ

Dato : 09-10-05 19:06

Ped wrote:

> [...]
> spørgsmålet ud til VW ejere, og så se om der er nogen der har dårlige
> eller gode erfaringer med et bestemt produkt.

Ok, det vil jeg prøve...
Tk for svaret

/C