Jeg gjorde det!!! Ny brugt bil: Volvo s60 ~
Fra : Juul

Dato : 08-10-05 12:33

Hej gruppe

Jeg må dele min helt ukontrollerbare ektase over at have brugt en masse
penge jeg ikke har på en drømmebil... Fy for helvede hvor kører den godt...

- Volvo s60 t5, 2001 med 80kkm på tælleren, 10000 kr rabat så bilen koster
163000 SEK finansieret med 3.4% lån
- Fuld servicebog
- RTI navi
- Elsæder
- Elsoltag
- Tiptronic
- 17'' fælge
- DSTC (selvfølgelig!)
- Fartpilot
- Motherfucker forstærker m/dolby og 4-cd skifter samt 10 højttalere
- 2-zonet klima
- og en satans masse el-gejl (det hele virker)

- Kabinen havde et par knapper der gik sejt. Det bliver skiftet (står i
kontrakten).
- Der er 6 måneders fuld garanti.
- Nyserviceret (igen ved 100kkm)
- Den har to bittesmå stenslag på køleren ellers super kosmetik på bilen
- Lidt ridser på lidt at læderet på passagersædet og førersædet er lidt
slidt af ind og udstigning men man skal se godt efter og det føles super når
man ellers sidder i stolen.
- Ingen klonklyde fra undervogn og ellers godt styrtøj uden for meget
servohjælp

Eneste (store) minus som også gør at bilen er ret billig er at den har været
brugt som "udstillingsbil"/tjenestebil internt på Volvo Cars i Sverige. Det
betyder at mange har kørt i den og sikkert lige skulle "prøve" de 250 Hk.
Jeg har dog efterhånden kørt hele Volvos nye modelrække med et par
undtagelser og mekanikken virker rigtig godt og frisk så jeg håber ikke jeg
skal skifte gearkasse eller turbo de første par år/km...

Tilbage står nu spændingen om hvad mit forsikringsselskab siger om en 26
årig med en t5. Dog har jeg en Volvoforsikring som kommer til at koste maks
1000 kr/måned for fuld forsikring. Det er vel ikke så slemt - eller!?!!

MVH Juul
- 2001 Volvo S60

Fra : Brian Sørup

Dato : 08-10-05 12:50

"Juul" <jj7@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
masse
> penge jeg ikke har på en drømmebil... Fy for helvede hvor kører den

TE'LØK' mæ'et.....

Du skal bare vide at jeg *overhovedet_ikke* er spor misundelig på de
svenske bilpriser...
;-|
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Juul

Dato : 08-10-05 12:57

> TE'LØK' mæ'et.....

Takker

> Du skal bare vide at jeg *overhovedet_ikke* er spor misundelig på de
> svenske bilpriser...
> ;-|

Nej - jeg synes priserne virker endnu mere absurde når man har været
hjemmefra et stykke tid...

> Brian Sørup
> Volvo V70 2,5T Aut.

Du er da ikke at beklage :) 2.5T'eren har en skidegod momentkarakteristik og
masser af træk. T5'eren har betydelig turbotøven. Og så har du 1000 L
bagagerum ;)

MVH Juul

Fra : Mogens

Dato : 08-10-05 18:03

"Juul" <jj7@ofir.dk> wrote in message

> [...]

Osse her fra !

> Nej - jeg synes priserne virker endnu mere absurde når man har været
> hjemmefra et stykke tid...

Det er helt uoverskueligt, hvad man skal vælge.
Hvorfor lige en Volvo og ikke en BMW eller lignende?

Så en S60R igår - DK-plader :)
--
Mvh Mogens

Sælges: '83 BMW 323i, synet den 16. september 2005 !
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Juul

Dato : 08-10-05 18:34

> Osse her fra !

Tak tak...

> Det er helt uoverskueligt, hvad man skal vælge.
> Hvorfor lige en Volvo og ikke en BMW eller lignende?

Jeg arbejder for Volvo hvilket er grunden til at jeg kan få
specialpriser/lån/forsikring. Det er et økonomisk argument. Derudover er
udvalget her i Volvo City :) (Göteborg) helt enormt. Selvom man ikke tager
så hårdt på det på Volvo ville det jo være forkert signalværdi at parkere en
BMW på p-pladsen :)

Så det er jo lidt følelsen af at være "en del af fællesskabet"... BMW kommer
jeg også til at eje engang. Men ikke nu :)

momentkarakteristik

> Så en S60R igår - DK-plader :)

HAN har mange penge... Jeg underholder mine svenske kolleger med de danske
priser. De tror virkelig ikke på mig når jeg siger deres V70 familieslæde
koster mellem 5-600000 i DKR i DK... hehe

VH Juul

Fra : Mogens

Dato : 08-10-05 18:44

> [...]
> en
> BMW på p-pladsen :)
> Så det er jo lidt følelsen af at være "en del af fællesskabet"...

Jep - fornuftigt.

> BMW kommer jeg også til at eje engang. Men ikke nu :)

He he - er selv ved at se mig om desangående...

> HAN har mange penge...

Det var en kvinde på max 35

> Jeg underholder mine svenske kolleger med de danske
> priser. De tror virkelig ikke på mig når jeg siger deres V70 familieslæde
> koster mellem 5-600000 i DKR i DK... hehe

Jeg underholde alle, der gider hører på det, når vi jobmæssigt fra tid
til anden samles på en fabrik et sted i Europa. Ingen forstår noget som
helst af de afgifter - men er misundelige på lønniveauet !

Fra : Juul

Dato : 08-10-05 19:14

> He he - er selv ved at se mig om desangående...

Hmm - så skal Camaroen byttes... Lad mig gætte du tænker på en M5 med 400
Hk... Herrebil selvom en M3 kan gøre det for mig!

> Det var en kvinde på max 35

Den tar jeg ... eller hende tar jeg (men der vel en mand som har betalt for
bilen - og hende)

> Jeg underholde alle, der gider hører på det, når vi jobmæssigt fra tid
> til anden samles på en fabrik et sted i Europa. Ingen forstår noget som
> helst af de afgifter - men er misundelige på lønniveauet !

Hehe - ja lønniveauet er meget højt i DK. Men som nyuddannet har jeg faktisk
det samme beløb efter skat som mine venner i DK i tilsvarende stillinger. Og
købekraften i Sverige er cirka den samme som i DK medmindre man rejser meget
hvor valutaforskellen spiller ind. Så jeg er tilfreds - udover at jeg bor
langt fra familie og venner...

MVH Juul

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-10-05 19:21

> Hmm - så skal Camaroen byttes... Lad mig gætte du tænker på en M5 med 400
> Hk... Herrebil selvom en M3 kan gøre det for mig!

Jeg tænker mere noget i retningen af en 530d....?

Er det noget i dén retning, du måske kunne finde på at købe, eller er det
noget ældre men til gengæld måske vildere..?

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 08-10-05 19:29

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> Jeg tænker mere noget i retningen af en 530d....?

He he...

> Er det noget i dén retning, du måske kunne finde på at købe, eller er det
> noget ældre men til gengæld måske vildere..?

Når man rykker udenlands er der HELT nye muligheder for een.
Så det bliver en diesel til daglig - samt en showcar til week-end'en.

Jeg finder BMW 330/530/535d som værende okay - men jeg er
for nærig til at betale for meget...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-10-05 19:54

> Når man rykker udenlands er der HELT nye muligheder for een.
> Så det bliver en diesel til daglig - samt en showcar til week-end'en.

Jep..

Fra : Mogens

Dato : 08-10-05 20:09

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> Jep..

Jeg kan desværre ikke være i denne på grund af min højde på 2 meter:
www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=7606756&id=pyreqyclobv

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-10-05 20:26

> Jeg kan desværre ikke være i denne på grund af min højde på 2 meter:
> www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=7606756&id=pyreqyclobv

*ROFL*

Hvis den stod på danske plader i din indkørsel - og Dansk Shell A/S havde
sat et euro-frikort i sol-flappen - så tror jeg nu godt, du kunne leve med
den.. )

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens

Dato : 09-10-05 15:42

> *ROFL*

He he...

> Hvis den stod på danske plader i din indkørsel - og Dansk Shell A/S havde
> sat et euro-frikort i sol-flappen - så tror jeg nu godt, du kunne leve
> med den..

Man kan jo ikke leve med, at der ikke er plads til benene.
Nu har jeg kun prøvet en RT/10, og i den gik det helt fint,
indtil døren skulle lukkes...
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=2&id=11111111183311829&

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-10-05 15:57

> Man kan jo ikke leve med, at der ikke er plads til benene.
> Nu har jeg kun prøvet en RT/10, og i den gik det helt fint,
> [...]

Så må man sgu have de sæder flyttet 10 cm tilbage..

(The artist formerly known as) Prince (højde: 1,68) kunne få sine
motorcykler leveret i 80 procents størrelse, når han skulle lave film - så
må du kunne få en Viper i 110 procents størrelse.

/Jan W Nielsen

Fra : John Sahl

Dato : 09-10-05 15:58

Mogens wrote:
> Man kan jo ikke leve med, at der ikke er plads til benene.
> Nu har jeg kun prøvet en RT/10, og i den gik det helt fint,
> indtil døren skulle lukkes...

Har du overvejet om det problem kunne klares ved at montere
andre sæder eller simpelthen rykke sæderne lidt?

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Thomas

Dato : 09-10-05 16:04

> Har du overvejet om det problem kunne klares ved at montere
> andre sæder eller simpelthen rykke sæderne lidt?

Når sæderne er helt tilbage støder de mod bagruden og den skillevæg der er
mellem kabine og bagenden af bilen.

--
Mvh/TK

Fra : John Sahl

Dato : 09-10-05 16:05

Thomas wrote:
> Når sæderne er helt tilbage støder de mod bagruden og den skillevæg
> der er mellem kabine og bagenden af bilen.

Ja, men andre sæder kunne være konstrueret, så de ikke fylder
lige så meget og dermed give den fornødne plads til benene.?

Fra : Thomas

Dato : 09-10-05 16:07

> Ja, men andre sæder kunne være konstrueret, så de ikke fylder
> lige så meget og dermed give den fornødne plads til benene.?

Man køber bare en GTS hvor der allerede er plads.

--
Mvh/TK

Fra : Mogens

Dato : 09-10-05 16:16

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message

> Man køber bare en GTS hvor der allerede er plads.

Så må der jo være plads i den sølvgrå?
Ellers så kan der skabes plads i den - ift. RT/10'eren...

Fra : Thomas

Dato : 09-10-05 16:25

> Så må der jo være plads i den sølvgrå?

Jeg kan godt være i den... har siddet i en sort GTS'er.

--
Mvh/TK

Fra : Mogens

Dato : 09-10-05 16:26

> Jeg kan godt være i den... har siddet i en sort GTS'er.

Altså er der mere plads end i den røde Dodge Viper RT/10, vi prøvede?

Fra : Thomas

Dato : 09-10-05 16:29

> Altså er der mere plads end i den røde Dodge Viper RT/10, vi prøvede?

Ja, det er jo det jeg skriver ;) De har nok opdaget problemet derovre i USA
;)

--
Mvh/TK

Fra : Mogens

Dato : 09-10-05 16:32

> De har nok opdaget problemet derovre i USA

Der går jo hurtigt fat as i den over there

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-10-05 17:16

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-10-05 16:09

> Har du overvejet om det problem kunne klares ved at montere
> andre sæder eller simpelthen rykke sæderne lidt?

Evt nappe 10 cm af benene - det kan klares på 4 timer på ortopædkirurgisk -
og så 2 mdrs genoptræning.

Så kan du være godt kørende fremover.

/Jan W Nielsen - står og mangler 10 cm - så måske kan vi finde ud af
noget..? )

Fra : Mogens

Dato : 08-10-05 19:25

> Hmm - så skal Camaroen byttes... Lad mig gætte du tænker på en M5 med 400
> Hk... Herrebil selvom en M3 kan gøre det for mig!

Jow jow, men jeg skal nok over i en diesel (+120 km dagligt)
En 530d/535d Touring vil være modellen, sjsd...

> Den tar jeg ... eller hende tar jeg

Hun så meget utilnærmelig ud...

> Og købekraften i Sverige er cirka den samme som i DK

Vi var idag i Bauhaus Malmø for at checke et par ting ud.
Desuden shoppede vi lidt i Malmö.
Generelt er priserne ens - med kursen (20%) til forskel !!

Man sparer altså 200 danske kroner for hvert køb på 1.000 kr !
Eksempelvis gav vi fornylig 6.000 DKK for et garderopeskab, hvilket
aktuelt kunne erhverves for 4.700 DKK (ej tilbud -> listepris)

> Så jeg er tilfreds - udover at jeg bor langt fra familie og venner...

Jep - dét er problemet. De besøger dig ikke - det er for dyrt...

Fra : Juul

Dato : 08-10-05 22:57

> Jow jow, men jeg skal nok over i en diesel (+120 km dagligt)
> En 530d/535d Touring vil være modellen, sjsd...

Lækre biler. 535d vil jeg umiddelbart tro koster en del mere pr. ekstra Hk
end rimeligt...

> Hun så meget utilnærmelig ud...

Haha!

> [...]
> Eksempelvis gav vi fornylig 6.000 DKK for et garderopeskab, hvilket
> aktuelt kunne erhverves for 4.700 DKK (ej tilbud -> listepris)

Ok - jeg ville ellers tro at priserne var lidt mere udjævnede i
øresundsregionen. Men herligt at tjene penge i dk og bruge dem i Sverige

> Jep - dét er problemet. De besøger dig ikke - det er for dyrt...

Det er nu mest hvis jeg skal ha bil med til dk - så koster det 800-900 kr
for en retur. Jeg har haft en del besøg heroppe - efterlader man bilen i
Frederikshavn koster en retur med færgen 250-350 kr. Det synes jeg ikke er
så slemt. En togbillet t/r til Kbh (frå ålborg - hvor jeg har lejlighed og
alle mine venner) koster mere...

MVH Juul

Fra : Non-Desperado

Dato : 09-10-05 08:04

"Juul" <jj7@ofir.dk> skrev:

> [...]
>Hk... Herrebil selvom en M3 kan gøre det for mig!

>Den tar jeg ... eller hende tar jeg (men der vel en mand som har betalt for

Hov hov, der _er_ altså kvinder, der selv har betalt for deres
bil......de kaldes ludere, sønnike....*G*

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL

Fra : Juul

Dato : 09-10-05 08:51

> Hov hov, der _er_ altså kvinder, der selv har betalt for deres
> bil......de kaldes ludere, sønnike....*G*

jo - det er jeg klar over. Jeg bor i Sverige og her er den slags forbudt.
Helt ok hvis du spørger mig!

MVH Juul
- med en sød kæreste også... :)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-10-05 13:02

> - Volvo s60 t5, 2001 med 80kkm på tælleren, 10000 kr rabat så bilen koster
> 163000 SEK finansieret med 3.4% lån

For 130.000 danske kroner - for vildt..!

Men tillykke med den..

/Jan W Nielsen

Fra : Juul

Dato : 08-10-05 13:06

> For 130.000 danske kroner - for vildt..!

Jeg flytter IKKE tilbage :)

> Men tillykke med den..

Tak tak... Nu må jeg så bare vente 8 dage på at få bilen... Tid er relativ
;)

MVH Juul

Fra : Lars Jensen

Dato : 08-10-05 13:25

Juul wrote:
> Hej gruppe

> - Volvo s60 t5, 2001 med 80kkm på tælleren, 10000 kr rabat så bilen koster
> 163000 SEK finansieret med 3.4% lån

Sadaneme, tillykke, det var en hurtig beslutning! :)

Jeg må finde mig en InderNæd udbyder i København der har brug for folk,
så jeg kan flytte til Sverige!

> MVH Juul
> - 2001 Volvo S60

Lars B

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-10-05 15:22

Juul wrote:
> [...]
> 26 årig med en t5. Dog har jeg en Volvoforsikring som kommer til at
> koste maks 1000 kr/måned for fuld forsikring. Det er vel ikke så

Næ...

Men tillykke med det...

(Dumme svin... )

Fra : Juul

Dato : 08-10-05 16:06

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> Næ...
>
> Men tillykke med det...
>
> (Dumme svin... )

Hmm - du vil vel bare synes den er bovlam når du nu er vant til at tæske
rundt på racerbanerne :))

Men takker!
VH Juul

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-10-05 17:38

Juul wrote:
> Hmm - du vil vel bare synes den er bovlam når du nu er vant til at
> tæske rundt på racerbanerne :))

Tja..
166hk/450 kg går sgu fremaf...

Men noget andet er en gade bil...

Jeg tror den sjoveste jeg har prøvet var en 340 hk 2002 M3...

Fra : Juul

Dato : 08-10-05 18:06

> Tja..
> 166hk/450 kg går sgu fremaf...

Det er klart :) Det er jo nok især fartfornemmelsen der er anderledes. Tæt
på jorden og masser af lyd og luft på den fede måde.

> Men noget andet er en gade bil...
>
> Jeg tror den sjoveste jeg har prøvet var en 340 hk 2002 M3...

Det er også en af bilerne i kategorien "må-eje-på-et-tidspunkt"... ;)

VH Juul

Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-10-05 15:51

Halløjsa!

On Sat, 8 Oct 2005 13:32:59 +0200, "Juul" <jj7@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
>- Volvo s60 t5, 2001 med 80kkm på tælleren, 10000 kr rabat så bilen koster

Men tillykke med den da!!!

> [...]
>1000 kr/måned for fuld forsikring. Det er vel ikke så slemt - eller!?!!

Ah.. Det er sikkert OK, lidt efter hvor du bor heroppe. Det er noget
mere end jeg giver for min BMW (4.200 sek halvårligt for
fuldforsikring hos IF), men jeg er jo også 31.

** Lars

Fra : Juul

Dato : 08-10-05 16:05

> Men tillykke med den da!!!

Tak for det...

> Ah.. Det er sikkert OK, lidt efter hvor du bor heroppe. Det er noget
> mere end jeg giver for min BMW (4.200 sek halvårligt for
> fuldforsikring hos IF), men jeg er jo også 31.

De 5 år gør sikkert en verden til forskel :)

Men så tror jeg bare at jeg tar Volvos eget tilbud...

MVH Juul

Fra : Brizz

Dato : 08-10-05 17:03

Juul wrote:

> koster

> Tak for det...

> maks

> De 5 år gør sikkert en verden til forskel :)

Det er næsten mere din adresse der gør forskellen. I malmø gav jeg ca
12k for en passat 1.9 tdi fra 01 med fri km. en bekendt der har samme
data som jeg men blot bor i Höör betaler godt 5k om året.
Så adressen har meget at skulle have sagt!

Men tillykke med den.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Juul

Dato : 08-10-05 17:07

> [...]
> data som jeg men blot bor i Höör betaler godt 5k om året.
> Så adressen har meget at skulle have sagt!

Tak for det. I så fald bliver det spændende - jeg bor i en forstad til
Göteborg der trods at det er et fredeligt område har et dårligt ry...

Bliver spændende at høre nu jeg egentlig står med bilen og SKAL ha
forsikring :)

MVH Juul

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-10-05 18:22

Juul wrote:
> [...]
>
> - Volvo s60 t5, 2001 med 80kkm på tælleren, 10000 kr rabat så bilen
> koster 163000 SEK finansieret med 3.4% lån

Hey, tillykke med den, den lyder da til at være fed nok.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Juul

Dato : 08-10-05 18:30

> Hey, tillykke med den, den lyder da til at være fed nok.

Ja tak... Det håber jeg. Det eneste skulle være gearkassen hvis den har
levet et hårdt liv. Men med det km tal skulle det vel være mere usandsynligt
end sandsynligt...

MVH Juul

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-10-05 18:34

Juul wrote:

> Ja tak... Det håber jeg. Det eneste skulle være gearkassen hvis den
> har levet et hårdt liv. Men med det km tal skulle det vel være mere
> usandsynligt end sandsynligt...

Med dig bag rattet, så tror jeg at alle evt. svagheder i gearkassen bliver
afsløret inden de 6 måneders garanti udløber

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Juul

Dato : 08-10-05 18:55

> Med dig bag rattet, så tror jeg at alle evt. svagheder i gearkassen bliver
> afsløret inden de 6 måneders garanti udløber

Haha - det tror jeg nu ikke jeg kan nænne. Jeg arbejder i en
sikkerhedsafdeling for aktiv sikkerhed og har set for mange ulykker og
statistikker til at jeg nogensinde skal afprøve bilens tophastighed noget
andet sted end på et lukket område.

Jeg kører pænt synes jeg... ;)

MVH Juul

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-05 22:01

> [...]
> - 2-zonet klima
> - og en satans masse el-gejl (det hele virker)

Hej Morten.

Tillykke med den

Hvad laver du egentligt der hinsidan ( job ?)

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Brian Sørup

Dato : 08-10-05 22:04

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:de90d$43483396$3e3d84b8$811@news.arrownet.dk...

> "Juul" <jj7@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Morten.
>

> Tillykke med den
>
> Hvad laver du egentligt der hinsidan ( job ?)

Arbejder for *guess_who*......
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-05 22:10

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Arbejder for *guess_who*......

Jep den havde jeg sq' fanget, men der er mange jop's i den "gesjeft"

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Brian Sørup

Dato : 08-10-05 22:24

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:61c0d$434835ac$3e3d84b8$1711@news.arrownet.dk...

> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jep den havde jeg sq' fanget, men der er mange jop's i den "gesjeft"

Han har sikkert samme job-funktion som Mikey i Orange County Choppers...

He-He
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Juul

Dato : 08-10-05 23:02

> Hej Morten.

Hej hej (hedder nu esben)

> Tillykke med den

tak for det

> Hvad laver du egentligt der hinsidan ( job ?)

hehe - det er nok ikke lige forummet at berette om specs på kommende
modeller. Men jeg tester lige nu forskellige dele af kommende modellers
styreenheder for funktionalitet (dvs. den måde chaufføren oplever systemet
på) og så specielt diagnosesystemer i motorstyringen...

MVH Juul

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-05 09:49

> [...]
> styreenheder for funktionalitet (dvs. den måde chaufføren oplever systemet
> på) og så specielt diagnosesystemer i motorstyringen...

Okay..........

Troede et øjeblik at du var Morten Juul (fra Næstved).....

Derfor nysgerrigheden med hvad du dog lavede i S.......

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Juul

Dato : 09-10-05 10:04

> Troede et øjeblik at du var Morten Juul (fra Næstved).....
>
> Derfor nysgerrigheden med hvad du dog lavede i S.......

Esben Juul Sørensen fra Ålborg :)

Jeg kunne forstå på Mogens K. at jeg har snuppet Mortens nick...

Beklager...

MVH Juul / EjS ;)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-10-05 12:56

Juul wrote:

> Esben Juul Sørensen fra Ålborg :)
>
> Jeg kunne forstå på Mogens K. at jeg har snuppet Mortens nick...

Hey, jeg tog sq også fejl af dig så, derfor min lidt "grove" bemærkning med
gearkassen
Sorry for det.

> Beklager...

Det gør jeg også, jeg skulle bare have set mig for

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Juul

Dato : 09-10-05 12:58

> [...]
> gearkassen
> Sorry for det.

> Det gør jeg også, jeg skulle bare have set mig for

Så er det heller ikke værre :)

Der er ikke noget i vejen for at sætte spørgsmål ved gearkassen. Spørg bare
BJ her i gruppen. Køres den pænt kan den sagtens holde men er man hård ved
den er det mit indtryk at den ikke holder så godt som resten af bilen...

MVH Juul

Fra : Mogens

Dato : 09-10-05 14:49

> [...]
> den er det mit indtryk at den ikke holder så godt som resten af bilen...

? - hans gearkasse er da netop blevet ødelagt.
Og BJ kører sjældent råddent IMO...

Fra : BJ

Dato : 09-10-05 14:56

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> ? - hans gearkasse er da netop blevet ødelagt.

For Gud ved hvilken gang, skal vi lige være enige om, hvad en ødelagt
gearkasse er..;)

Vil i være så venlige at oplyse mig om, hvad i forstår ved en ødelagt
gearkasse..?

> Og BJ kører sjældent råddent IMO...

Tjaee.., hvis man mener at dreje på rattet og træde på speederen er råddent,
så har jeg et problem.

Potten må så slet ikke køre, da jeg ingen indflydelse har på gearkassen,
motoren osv. da alt er elektronisk styret og overvåget.

Det kan da godt være, jeg skal tage til efterretning, en Volvo S80 T6 med
geartronic blot er en ultra dyr blomsterkasse, der holder længst ved
tilplantning og placering i mit havemiljø..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Juul

Dato : 09-10-05 15:35

> For Gud ved hvilken gang, skal vi lige være enige om, hvad en ødelagt
> gearkasse er..;)
>
> Vil i være så venlige at oplyse mig om, hvad i forstår ved en ødelagt
> gearkasse..?

Jeg forbinder det med en ekstraordinær værkstedsregning på skal vi sige ...
+10-15000 DKR for skift/udbedring af diverse dele i gearkassen...

> Tjaee.., hvis man mener at dreje på rattet og træde på speederen er
råddent,
> så har jeg et problem.

Nu kender jeg ikke fakta - men har du ikke kørt med forøget moment
(chiptuning) et stykke tid inden gearkassen gik i stykker? Jeg ved som et
faktum at nogle af især geartronic-drivlinerne ikke har godt af det
tilhørende moment ved chipning over 300 Hk...

Humor :)

VH Juul

Fra : BJ

Dato : 09-10-05 15:39

"Juul" <jj7@ofir.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg forbinder det med en ekstraordinær værkstedsregning på skal vi sige
> +10-15000 DKR for skift/udbedring af diverse dele i gearkassen...

Hvilke dele..?

> råddent,
>
> Nu kender jeg ikke fakta - men har du ikke kørt med forøget moment
> (chiptuning) et stykke tid inden gearkassen gik i stykker?

Ja.

> Jeg ved som et
> faktum at nogle af især geartronic-drivlinerne ikke har godt af det
> tilhørende moment ved chipning over 300 Hk...

Hvad er det, der ikke kan holde i geartronic-drivlinerne..?

> Humor :)

Denne humor har alt i alt kostet mig 190.000 kr. i vedligehold, hvoraf de
90.000 kr. er direkte reparationer...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens

Dato : 09-10-05 15:44

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> hvoraf de 90.000 kr. er direkte reparationer...

Man skulle måske liiige sætte det tal i relation til dit årlige km-forbrug !

Fra : BJ

Dato : 09-10-05 15:49

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Man skulle måske liiige sætte det tal i relation til dit årlige km-forbrug
> !

Jeg har selv tilbagelagt i potten efter fabriksgarantien er udløbet: ca.
135.000 km.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas

Dato : 09-10-05 15:49

Ja - hvad har det kostet pr. km... 190.000 kr. - hvor mange km og med
hvilken effekt/ladetryk??

--
Mvh/TK

Fra : BJ

Dato : 09-10-05 15:55

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja - hvad har det kostet pr. km... 190.000 kr. - hvor mange km og med
> hvilken effekt/ladetryk??

Efter BSR´s opgivelser: 334 hk/ 0,82 bar. Fabrikken opgiver 272/0,60 bar.
Fabrikken opgiver også maksimalt moment fra 1.750 omdr./min og BSR opgiver
samme ved 2.450 omdr/min, *NETOP* for at skåne gearkassen.

Hvad har ovennævnte egentlig at gøre med en defekt hydraulikpumpes
stempel.??????

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas

Dato : 09-10-05 16:01

> [...]
> BSR opgiver samme ved 2.450 omdr/min, *NETOP* for at skåne gearkassen.
>
> Hvad har ovennævnte egentlig at gøre med en defekt hydraulikpumpes

Jeg tænker på omkostningerne... nu skriver du 190.000 kr. / 135.000 km =
1,40 kr./km. (endda serviceret på aut. værksted), hvilket bestemt ikke er
voldsomt for en bil i den klasse (det er lidt over middel-klasse, ikke ;) og
med over 300 hk (!!) - og som iøvrigt er tunet med højere ladetryk!

--
Mvh/TK

Fra : BJ

Dato : 09-10-05 16:13

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> voldsomt for en bil i den klasse (det er lidt over middel-klasse, ikke ;)
> og med over 300 hk (!!) - og som iøvrigt er tunet med højere ladetryk!

Du undlader at svare på sammenhængen mellem chiptuning og en defekt
hydraulikpumpe til første trin....

Samtidig aner du ikke, hvad er blevet udskiftet som intet har med
chiptuningen at skaffe.

Jeg har hele sygejournalen og der er alm. vedligehold, dæk, bremser, olie
osv. udeladt ved opgivelse af de 90.000 kr.

PS: Jeg har flere i omgangskredsen med både BMW og Mercedes Benz. De har kun
hovedrysten til overs for sådanne omkostninger.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas

Dato : 09-10-05 16:16

> Du undlader at svare på sammenhængen mellem chiptuning og en defekt
> hydraulikpumpe til første trin....

Jeg kender ikke din bil, hvordan skal jeg så kunne svare på det?

> Samtidig aner du ikke, hvad er blevet udskiftet som intet har med
> chiptuningen at skaffe.

Det har nødvendigvis ikke noget at gøre med chiptuning - at have en bil i
den klasse er bare dyrt (alle stumperne er jo voldsomt dyre ifht. en alm.
bil)!

> Jeg har hele sygejournalen og der er alm. vedligehold, dæk, bremser,
> olie osv. udeladt ved opgivelse af de 90.000 kr.

Ja, det er udgifter ud over alm. vedligeholdelse - dem kender jeg skam godt
efter at have kørt Sierra Cosworth 4x4 (!!!).

> PS: Jeg har flere i omgangskredsen med både BMW og Mercedes Benz. De
> har kun hovedrysten til overs for sådanne omkostninger.

Man kan ikke forvente at kunne køre gratis...!

--
Mvh/TK

Fra : BJ

Dato : 09-10-05 16:26

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Man kan ikke forvente at kunne køre gratis...!

Nej, men pris og kvalitet må gerne have en vis fornuftig sammenhæng...!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas

Dato : 09-10-05 16:29

> Nej, men pris og kvalitet må gerne have en vis fornuftig
> sammenhæng...!

Helt enig!

--
Mvh/TK

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-10-05 16:30

Halløj,

On Sun, 9 Oct 2005 17:01:13 +0200, "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com>
wrote:

> [...]
>voldsomt for en bil i den klasse (det er lidt over middel-klasse, ikke ;) og
>med over 300 hk (!!) - og som iøvrigt er tunet med højere ladetryk!

Ah... Hvis min 530dA touring skulle få for vane at slæbe sig derop
bliver den godt nok skiftet! Indtil videre har vi haft den cirka
60.000 km og har kostet cirka 0,48 øre pr km. i værkstedsregninger
(service samt skift af bremseskiver+klodser hele vejen rundt,
støddæmpere x 4, ny kardanaksel, plus lidt andet halløj).

Men jeg har jo så også kun 193 hk!

** Lars

Fra : Brian Sørup

Dato : 09-10-05 16:34

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> skrev i en meddelelse
> Halløj,
>

> Men jeg har jo så også kun 193 hk!

Hvad i alverden mener du med *kun_193Hk* ?
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-10-05 16:49

Hejsa,

On Sun, 9 Oct 2005 17:33:48 +0200, "Brian Sørup"
<camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote:

>Hvad i alverden mener du med *kun_193Hk* ?

Hehe.. Det var fordi "over 300 hk" var nævnt i det indlæg jeg svarede
på. Jeg syntes skam mine 193 diesel-hypper er fuldt ud tilstrækkelige
til hvad jeg lige har af komme-frem-behov

>Brian Sørup
>Volvo V70 2,5T Aut.
>.... med 193Hk....

Nemlig, ja!

** Lars

Fra : BJ

Dato : 09-10-05 16:51

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hehe.. Det var fordi "over 300 hk" var nævnt i det indlæg jeg svarede
> på. Jeg syntes skam mine 193 diesel-hypper er fuldt ud tilstrækkelige
> til hvad jeg lige har af komme-frem-behov

Det er de sikker også, men folk har nu en vis tendens til at fokusere på
kræfterne, dette uvist af hvilke (økonomiske) årsager......!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-10-05 16:57

Halløj,

On Sun, 9 Oct 2005 17:51:24 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Det er de sikker også, men folk har nu en vis tendens til at fokusere på
>kræfterne, dette uvist af hvilke (økonomiske) årsager......!

Ja... Jeg ved det... Og jeg ville utvivlsomt også finde sjov i at bare
en gang imellem at kunne lægge speederen vandret og blive kastet
tilbage i sædet... I min bil er det blot et moderat tryk, der opleves

** Lars

Fra : BJ

Dato : 09-10-05 17:01

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja... Jeg ved det... Og jeg ville utvivlsomt også finde sjov i at bare
> en gang imellem at kunne lægge speederen vandret og blive kastet
> tilbage i sædet... I min bil er det blot et moderat tryk, der opleves

Jeg synes nu ellers din model følger godt med i trafikken på de tyske
motorveje..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-10-05 17:20

>KLIP

>Jeg synes nu ellers din model følger godt med i trafikken på de tyske
>motorveje..

Ahja... Der er nu heller ikke så meget at klage over syntes jeg, hvis
jeg skal være helt ærlig

** Lars

Fra : BJ

Dato : 09-10-05 17:23

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ahja... Der er nu heller ikke så meget at klage over syntes jeg, hvis
> jeg skal være helt ærlig

Det skal du heller ikke, det er en ganske fin potte.

Jeg har en kammerat, der har kørt +300.000 km i sin firmapotte.

En BMW 530i af den gamle aftapning. Han har kun skiftet en benzinpumpe ud
over det normale vedligehold.

Jeg tror på ham, da han er yderste velbevandret i virksomhedens økonomi og
således sværger til BMW.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-10-05 17:28

Hej,

On Sun, 9 Oct 2005 18:22:46 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg har en kammerat, der har kørt +300.000 km i sin firmapotte.
>
>En BMW 530i af den gamle aftapning. Han har kun skiftet en benzinpumpe ud

Det glæder mig meget!

En af årsagerne der var medvirkene til at det netop blev en e39, var
at den netop blev/bliver omtalt som meget holdbar og rimelig i
driftsøkonomi - samtidig med at den kører lækkert.

** Lars

Fra : BJ

Dato : 09-10-05 16:35

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men jeg har jo så også kun 193 hk!

Så holder dine elektriske vinduer, oliekøler, støddæmpere, elektrisk
motorblæsekøler osv. osv. også meget længere..!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian Sørup

Dato : 09-10-05 16:37

> "Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Så holder dine elektriske vinduer, oliekøler, støddæmpere, elektrisk
> motorblæsekøler osv. osv. også meget længere..!

LOL
<
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : BJ

Dato : 09-10-05 16:43

KLIP

> LOL
> <
> --
> Brian Sørup
> Volvo V70 2,5T Aut.

Har du fået ny komplet køler på din..?

Jeg mener den også er omfattet af indkaldelsen af de godt 440.000 biler med
defekt elektrisk blæsersystem.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian Sørup

Dato : 09-10-05 19:05

> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Har du fået ny komplet køler på din..?

Aner det ikke...

> Jeg mener den også er omfattet af indkaldelsen af de godt 440.000
biler med
> defekt elektrisk blæsersystem.

Har du evt. et link ?
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : BJ

Dato : 09-10-05 19:27

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Aner det ikke...

Så ville jeg undersøge det, hvis jeg var dig.

Lortet kan gå op i lys lue.

> biler med
>
> Har du evt. et link ?

Du har/kan have problemer med spjældhuset også:

http://www.jp.dk/arkiv:aid=3198614:ssid=430854

http://www.safetycar.dk/Forum/viewtopic.php?t=1798

http://www.bilzonen.dk/bilnyt/artikelvisning:nyheder=1:aid=7972

Du kan bare søge på "Volvo tilbagekalder", så får du et fint overblik.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian Sørup

Dato : 09-10-05 19:48

> [...]
>
> Lortet kan gå op i lys lue.

> Du kan bare søge på "Volvo tilbagekalder", så får du et fint overblik.

Det ser umiddelbart ikke ud som om nogen af de nævnte recalls vedrører
min V70'er - den er produceret i Januar 1998.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : BJ

Dato : 09-10-05 20:00

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det ser umiddelbart ikke ud som om nogen af de nævnte recalls vedrører
> min V70'er - den er produceret i Januar 1998.

Jeg ville ikke turde løbe and på det.

Du kan også købe et abonnement på: http://www.alldata.com/

Jeg gjorde det i starten af mit ejerskab af Völlen.

Det hjalp mig meget.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian Sørup

Dato : 09-10-05 20:19

> [...]
>
> Du kan også købe et abonnement på: http://www.alldata.com/
>
> Jeg gjorde det i starten af mit ejerskab af Völlen.

Okay - de recalls jeg kan finde på http://forum.texasvolvo.com angående
98-modellen er ikke særlig vigtige , måske pånær en enkelt vedrørende
pass.airbag.

Jeg har kontaktet den forhandler i USA der har solgt og serviceret bilen
indtil den kom til Tyskland.
Så må vi se om han kan/vil udlevere oplysninger om evt. recalls.

Fra : BJ

Dato : 09-10-05 22:12

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg har kontaktet den forhandler i USA der har solgt og serviceret bilen
> indtil den kom til Tyskland.
> Så må vi se om han kan/vil udlevere oplysninger om evt. recalls.

O.k., min helt klare fornemmelse samt oplevelse er, amerikanerne er
betragtelig længere fremme i skoene end europæerne, hvad det så end måtte
skyldes.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 10-10-05 17:39

BJ wrote:

> O.k., min helt klare fornemmelse samt oplevelse er, amerikanerne er
> betragtelig længere fremme i skoene end europæerne, hvad det så end
> måtte skyldes.

Det skyldes vel at amerikanerne sagsøger hinanden for det mindste.
Hellere nappe det i opløbet, end risikere en erstatningssag

/Brian

Fra : BJ

Dato : 10-10-05 17:40

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det skyldes vel at amerikanerne sagsøger hinanden for det mindste.
> Hellere nappe det i opløbet, end risikere en erstatningssag

Det er da en reel mulighed.

Hos os lader vi åbenbart blot stå til efter mottoet: "går´n så går´n"..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-10-05 16:53

Hej,

On Sun, 9 Oct 2005 17:34:53 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Så holder dine elektriske vinduer, oliekøler, støddæmpere, elektrisk
>motorblæsekøler osv. osv. også meget længere..!

*LOOOOL* Nemlig, det kan du da sige dig selv - logik for
bilproducenter... Til gengæld røg kardanakslen efter 165.000 km, men
den var da heldigvis lidt mere prisvenlig end gearkassen!

** Lars

Fra : BJ

Dato : 09-10-05 16:59

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> *LOOOOL* Nemlig, det kan du da sige dig selv - logik for
> bilproducenter... Til gengæld røg kardanakslen efter 165.000 km, men
> den var da heldigvis lidt mere prisvenlig end gearkassen!

LOL.

Så uheldig har jeg (endnu) ikke været.

Det mest sørgelig er, jeg er utrolig glad for min Volvo S80 T6 BSR, men
driftsomkostningerne er alt for store.

Skal jeg have Volvo igen, skal jeg garanteres mindre driftsomkostninger samt
have kompensation i bytteprisen på den gamle.

Ellers må jeg med skam meddele, Volvo ikke mere er aktuel for mig.

I den prisklasse er der alt for meget andet at vælge imellem.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-10-05 17:08

Halløj,

On Sun, 9 Oct 2005 17:59:23 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Det mest sørgelig er, jeg er utrolig glad for min Volvo S80 T6 BSR, men
>driftsomkostningerne er alt for store.

Ja, det forstås. Og det burde altså kunne gøres bedre i sådan en! Det
lyder helt vildt med kroner du har smidt efter den - udover at man
lige skulle købe bilen først!

> [...]
>
>Ellers må jeg med skam meddele, Volvo ikke mere er aktuel for mig.
>
>I den prisklasse er der alt for meget andet at vælge imellem.

Præcist der er... Og det skal altså holde - min holdning er
ihvertifælde at jeg ikke vil leve med alle mulige dimser og sager der
går i stykker hele tiden så jeg kan spilde min tid på bil der ikke
virker og penge på at holde værkstedets omsætning oppe...

Så kan bilen køre nok så lækkert, men der koster altså alvorlige skår
i glæden ved den hvis den ikke virker!

** Lars

Fra : BJ

Dato : 09-10-05 17:12

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, det forstås. Og det burde altså kunne gøres bedre i sådan en! Det
> lyder helt vildt med kroner du har smidt efter den - udover at man
> lige skulle købe bilen først!

Jeg kunne have købt en fabriksny alt i alt.

> [...]
> går i stykker hele tiden så jeg kan spilde min tid på bil der ikke
> virker og penge på at holde værkstedets omsætning oppe...

Enig.

> Så kan bilen køre nok så lækkert, men der koster altså alvorlige skår
> i glæden ved den hvis den ikke virker!

Enig.

Jeg kan heller ikke sige til mine kunder, de ikke må montere = bruge den
enhed, de har købt af mig.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-10-05 17:30

Hej,

On Sun, 9 Oct 2005 18:11:51 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Jeg kan heller ikke sige til mine kunder, de ikke må montere = bruge den
>enhed, de har købt af mig.

Det kunne du godt.. Men hvor længe ville du så være i business?

** Lars

Fra : BJ

Dato : 09-10-05 17:32

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det kunne du godt.. Men hvor længe ville du så være i business?

Et splitsekund i forhold til Volvocars..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens

Dato : 09-10-05 17:05

> [...]
> Ellers må jeg med skam meddele, Volvo ikke mere er aktuel for mig.
> I den prisklasse er der alt for meget andet at vælge imellem.

Hér i byen kører en ny V70R-model - på gule plader.
Må være noget for dig...

Fra : BJ

Dato : 09-10-05 17:14

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hér i byen kører en ny V70R-model - på gule plader.
> Må være noget for dig...

Så skal den være uden moms, da jeg ikke har tid til at fumle med
kilometerregnskab, endsige vil betale så meget i skat for en
grissekassepotte.

Nej du, nu skal der stables..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens

Dato : 09-10-05 16:34

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> wrote in message

> [...]
> (service samt skift af bremseskiver+klodser hele vejen rundt,
> støddæmpere x 4, ny kardanaksel, plus lidt andet halløj).

Over CamaroZ28 niveau - jeg har kørt >35.000 km på 10 mdr.

> Men jeg har jo så også kun 193 hk!

300 hk/450 Nm...

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-10-05 16:50

Hej,

On Sun, 9 Oct 2005 17:34:24 +0200, "Mogens"
<nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote:

>Over CamaroZ28 niveau - jeg har kørt >35.000 km på 10 mdr.

Ah.. Jeg bør skifte bil.. Hvor langt har den kørt? Mine 60.000 km
er optjent fra 135.000 km og frem.

>300 hk/450 Nm...

Ooooh.. Hvis jeg nu ikke havde så pokkers langt på arbejde, så!

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 09-10-05 16:52

> Ah.. Jeg bør skifte bil.. Hvor langt har den kørt? Mine 60.000 km
> er optjent fra 135.000 km og frem.

Min har netop rundet 62.000 miles - havde kørt 38.000 da jeg købte den

> Ooooh.. Hvis jeg nu ikke havde så pokkers langt på arbejde, så!

Det er netop lækkert, når man har langt på arbejde !
Tro mig - du ville nyde at køre den...

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-10-05 17:01

Halløj,

On Sun, 9 Oct 2005 17:52:07 +0200, "Mogens"

>Det er netop lækkert, når man har langt på arbejde !

Ja... Men BENZINEN... Jeg syntes dieselregningen er slem nok, og jeg
triller endda 13-14 km/L.

>Tro mig - du ville nyde at køre den...

Tvivler ikke et sekund på det faktum! Jeg må vel bare blive voksen og
indse at det er lige meget, sælg hus, sælg alt, og køb så et eller
andet power-bil, bliv flået i benzinregninger men smil hele vejen ned
af vejen

** Lars
....der i øvrigt også finder en helt OK køreglæde i sin BMW...

Fra : Mogens

Dato : 09-10-05 17:04

> Ja... Men BENZINEN... Jeg syntes dieselregningen er slem nok, og jeg
> triller endda 13-14 km/L.

Der kører ellers stort set kun benzinbiler, hvor du bor?

> [...]
> indse at det er lige meget, sælg hus, sælg alt, og køb så et eller
> andet power-bil, bliv flået i benzinregninger men smil hele vejen ned

Hør engang - du bor jo netop et sted, hvor man IKKE behøver
at give afkald på de basale ting for at kunne købe en ordentlig bil!

> ...der i øvrigt også finder en helt OK køreglæde i sin BMW...

Ja, jeg søger i øjeblikket efter een mage til med ALT udstyret...

Fra : BJ

Dato : 09-10-05 17:09

> [...]

> Hør engang - du bor jo netop et sted, hvor man IKKE behøver
> at give afkald på de basale ting for at kunne købe en ordentlig bil!

Rene Ord For Lommepengene.

Det udsagn vil sikker glæde mange i bl.a. Bredballe...LOL.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens

Dato : 09-10-05 17:13

> Rene Ord For Lommepengene.
> Det udsagn vil sikker glæde mange i bl.a. Bredballe...LOL.

Ææh. Lars bor i Sverige.
Du ved - stedet hvor du kan køre Viper for 185.000 kr...

Fra : BJ

Dato : 09-10-05 17:20

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ææh. Lars bor i Sverige.
> Du ved - stedet hvor du kan køre Viper for 185.000 kr...

Snyd, svindel og bedrag..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens

Dato : 09-10-05 17:21

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> Snyd, svindel og bedrag..

He he...

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-10-05 17:29

On Sun, 9 Oct 2005 18:19:47 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Snyd, svindel og bedrag..

Nej-nej... Ikke spor

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-10-05 17:23

Hej,

On Sun, 9 Oct 2005 18:03:54 +0200, "Mogens"

>Der kører ellers stort set kun benzinbiler, hvor du bor?

I know... Fordi vægtafgiften er relativt pebret på diesel heroppe -
men når man kører 60.000 km om året så er det peanuts i forhold til
selve benzinens pris.

>Hør engang - du bor jo netop et sted, hvor man IKKE behøver
>at give afkald på de basale ting for at kunne købe en ordentlig bil!

Ak hør nu lige her... Jeg syntes alt andet lige jeg vil påstå at
jeg kører i en ordentlig bil.. Trods alt....

>Ja, jeg søger i øjeblikket efter een mage til med ALT udstyret...

Hmmm... Der er rigtig mange af dem i det tyske! Vær OBS på, at hvis
det er Touring'en du kigger på så LAD VÆRE med at købe en med det dér
automatisk hydraulik til bagklappen - det fungerer ad h-til... Ellers
er der ingen problemer med teknikken

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 09-10-05 17:29

> Ak hør nu lige her... Jeg syntes alt andet lige jeg vil påstå at
> jeg kører i en ordentlig bil.. Trods alt....

Jow jow - men ift. showcars :)

> Hmmm... Der er rigtig mange af dem i det tyske!

Du har fuldkommen ret - men også mange til salg i Sverige.
Forskellen er dén, at de tyske er billigere end de svanske...

> Vær OBS på, at hvis det er Touring'en du kigger på

Dét er det netop.

> så LAD VÆRE med at købe en med det dér automatisk
> hydraulik til bagklappen - det fungerer ad h-til...

Forskel på bagklap? -> Hydraulik?
Har jeg ikke set nogen steder...

Fra : Thomas

Dato : 09-10-05 17:36

> Forskel på bagklap? -> Hydraulik?
> Har jeg ikke set nogen steder...

Mener det er automatisk bagklappe. Man skal også se efter rust i bagklappen
på E39 touring...

--
Mvh/TK

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-10-05 18:57

Hej,

On Sun, 9 Oct 2005 18:35:51 +0200, "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com>
wrote:

>Mener det er automatisk bagklappe. Man skal også se efter rust i bagklappen
>på E39 touring...

Ja. De har dog 10 års (tror jeg det er) rustgaranti. Vi fik skiftet
bagklap + front i foråret på rustgarantien, inkl. gratis lånebil.
Ingen diskussion overhovedet, og de (BMW) foreslog det selv efter den
havde været til service. Speciel smart ift. fronten som var rimelig
hærget af stenslag efter et par års kørsel på tyske motorveje!

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 09-10-05 19:39

> Ja. De har dog 10 års (tror jeg det er) rustgaranti. Vi fik skiftet
> bagklap + front i foråret på rustgarantien

Jeg er i dette sekund en meget skuffet og des-illusioneret mand

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-10-05 20:04

Halløj,

On Sun, 9 Oct 2005 20:38:52 +0200, "Mogens"

>Jeg er i dette sekund en meget skuffet og des-illusioneret mand

Hvis man ser i hvilket omfang bagenden af så' Touring suger skidt til
dig når man kører undres man ikke.

** Lars

Fra : Mogens

Dato : 09-10-05 20:06

> Hvis man ser i hvilket omfang bagenden af så' Touring suger skidt til
> dig når man kører undres man ikke.

Jow, men jeg kommer jo fra en række Alfa's, og dér
havde jeg ikke de rustmæssige problemer !

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-10-05 20:29

Hej,

On Sun, 9 Oct 2005 21:06:15 +0200, "Mogens"

>Jow, men jeg kommer jo fra en række Alfa's, og dér
>havde jeg ikke de rustmæssige problemer !

Hmm.. Nej - jeg ved heller ikke hvor rusten var faktisk, det var ikke
lige til at se!

Ehh.. Jeg kunne ha' bedt dem pege det ud jo - men jeg var mest bare
glad for at få skiftet frontklappen u/b...

** Lars

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-10-05 22:58

> Jow, men jeg kommer jo fra en række Alfa's, og dér
> havde jeg ikke de rustmæssige problemer !

Bare rolig - overordnet set er 5´erne langt mere ruststærke end Alfa´erne.

Brugtrevyen nævner, at rust stort set er ikke-eksisterende på dem.

(Selvom der naturligvis altid er undtagelser)

/Jan W Nielsen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-10-05 18:56

Hej,

On Sun, 9 Oct 2005 18:28:42 +0200, "Mogens"

>Du har fuldkommen ret - men også mange til salg i Sverige.
>Forskellen er dén, at de tyske er billigere end de svanske...

Så afgjort Min er også hentet i Tyskland.

>Forskel på bagklap? -> Hydraulik?

Jaeh - du kan åbne den med remoten og lukker den ved at trykke på en
knap, altså ikke noget med beskidte fingre. Problemet er bare, at
vores fra 2002 ikke selv kan trække bagklappen op - man skal lige
hjælpe den på vej de første 2 cm.

I følge BMW kan man skifte hydraulikpumpen, og det vil så gøre at den
fungerer korrekt nogen år igen. Jeg spurgte så ikke om prisen, men det
kostede 700 kroner at skifte olie på den - som forsøg der måske ville
hjælpe...

Det dog ikke et stort problem i praksis, hvis man åbner den ved at
trykke på knappen over nummerpladen giver man det lille hiv der skal
til for at den åbner. Men stadig irriterende.

** Lars

Fra : Thomas

Dato : 09-10-05 16:31

> Men jeg har jo så også kun 193 hk!

Jep - det er dog også en meget lav "vedligeholdelsespris" du har.

--
Mvh/TK

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-10-05 16:47

Hej,

On Sun, 9 Oct 2005 17:31:28 +0200, "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com>
wrote:

>Jep - det er dog også en meget lav "vedligeholdelsespris" du har.

Ja - jeg syntes faktisk også den er ganske rimelig. Du skal så lægge
dæk til, men alt i alt er det OK.

** Lars

Fra : Thomas

Dato : 09-10-05 15:47

> Jeg forbinder det med en ekstraordinær værkstedsregning på skal vi
> sige ... +10-15000 DKR for skift/udbedring af diverse dele i
> gearkassen...

Så er det en billig gearkasse/udskiftning/renovering (!!) - forvent
regninger på op til 30-40.000 kr. på din nye bil, hvis aut.gearkassen skal
udskiftes (godt du har garanti og gode kontakter, hva' ;)...

--
Mvh/TK

Fra : BJ

Dato : 09-10-05 15:53

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så er det en billig gearkasse/udskiftning/renovering (!!) - forvent
> regninger på op til 30-40.000 kr. på din nye bil, hvis aut.gearkassen skal
> udskiftes (godt du har garanti og gode kontakter, hva' ;)...

Jep, for ingen Volvoforhandler kan udskifte hydrauliksystemet i gearkassen.

De kan ganske simpel ikke finde ud af det, derfor skal du have en komplet
ny..!!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas

Dato : 09-10-05 15:59

> De kan ganske simpel ikke finde ud af det, derfor skal du have en
> komplet ny..!!

Det er til grin at man bliver nød til at skifte en hel gearkasse fordi noget
inde i gearkassen er gået i stykker! Der må være nogle
eksperter/specialister som kan lave sådan en gearkasse uden at skifte den
hele!!

--
Mvh/TK

Fra : BJ

Dato : 09-10-05 16:07

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> noget inde i gearkassen er gået i stykker! Der må være nogle
> eksperter/specialister som kan lave sådan en gearkasse uden at skifte den

Den sidder ude på..!!!!!

Vestergaard Automobiler har forsøgt sig, men måtte give kunden en helt
komplet gearkasse..!!!!

PS: Reperationssættet koster i omegnen af 6.000 kr. vejledende udsalg.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas

Dato : 09-10-05 16:08

> PS: Reperationssættet koster i omegnen af 6.000 kr. vejledende
> udsalg.

Hvis der findes et reperationssæt så kan det også laves. At værkstedet ikke
kan finde ud af det, bør ikke gå ud over kunden - så bør værkstedet kontakte
en specialist og få ham til at udføre reperationen!

--
Mvh/TK

Fra : BJ

Dato : 09-10-05 16:15

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis der findes et reperationssæt så kan det også laves. At værkstedet
> ikke kan finde ud af det, bør ikke gå ud over kunden - så bør værkstedet
> kontakte en specialist og få ham til at udføre reperationen!

....og månen er lavet af grøn ost Thomas.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas

Dato : 09-10-05 16:26

> ...og månen er lavet af grøn ost Thomas.

Tror du skal finde et nyt værksted! En gut i Trelleborg (Sverige) kan da
lave det:
http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=652

--
Mvh/TK

Fra : BJ

Dato : 09-10-05 16:37

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tror du skal finde et nyt værksted! En gut i Trelleborg (Sverige) kan da
> lave det:
> http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=652

Det kan ikke være rimeligt, et autoriseret dansk Volvo-værksted ikke kan
det.

Hvorfor er forhandlerne eller autoriseret.

PS: Hvis jeg boede tæt ved den tyske eller svenske grænse, var resultatet
nok også blevet anderledes. Et 20.000 km eftersyn hos Volvo i Flensborg "mit
alles drum und dran" koster 300 Eur.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas

Dato : 09-10-05 17:38

> Det kan ikke være rimeligt, et autoriseret dansk Volvo-værksted ikke
> kan det.
>
> Hvorfor er forhandlerne eller autoriseret.

Ja - jeg undrer mig at du endnu ikke har skiftet værksted!

--
Mvh/TK

Fra : BJ

Dato : 09-10-05 17:42

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja - jeg undrer mig at du endnu ikke har skiftet værksted!

Jeg kan ikke tillade mig at smide en hel dag ud af kalenderen (med mine
timepriser) for at køre eller blive kørt til Flensborg for
service/reparation af potten.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas

Dato : 09-10-05 17:48

> Jeg kan ikke tillade mig at smide en hel dag ud af kalenderen (med
> mine timepriser) for at køre eller blive kørt til Flensborg for
> service/reparation af potten.

Kan man ikke få den lavet andre steder i DK end hos Volvo i Vejle - der blev
vores 460 Turbo da ikke serviceret ;)

--
Mvh/TK

Fra : BJ

Dato : 09-10-05 17:56

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kan man ikke få den lavet andre steder i DK end hos Volvo i Vejle - der
> blev vores 460 Turbo da ikke serviceret ;)

Vestergaard Automobiler ejer snart det "halve af" provinsen.

Jeg skal ikke til Horsens. Det har min nabo prøvet. De kan *slet* ikke finde
ud af en T6-motor.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Non-Desperado

Dato : 09-10-05 12:00

skrev:

>Troede et øjeblik at du var Morten Juul (fra Næstved).....

Er det ikke Morten Juel, du tænker på ?

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-05 12:33

"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:vvthk1l23j9rm1knc3rqunjelis8ejqpp9@4ax.com...

> Er det ikke Morten Juel, du tænker på ?

Du har da helt ret !...................

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Henrik B.

Dato : 09-10-05 17:39

"Juul" <jj7@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
>
> - Volvo s60 t5, 2001 med 80kkm på tælleren, 10000 kr rabat så bilen koster
> 163000 SEK finansieret med 3.4% lån

Tillykke med den - feed æske!

Og så kan du næste følge Saab Aero'erne. )

Fra : Juul

Dato : 09-10-05 18:21

> Tillykke med den - feed æske!

Tak for det...

> Og så kan du næste følge Saab Aero'erne. )

Haha - kender ikke de nøjagtige specs på dem :)

Men jeg bliver sikkert alt for øm over den så jeg det første lange stykke
tid ikke bruger andet end brøkdel af kræfterne... Jeg skal jo lige se hvor
langt den egentlig kan gå på literen... I hvert fald så skal jeg hente den
mandag 8 dage hvor forhandleren holder en lille ceremoni + overdragelse af
en hel del løsgenstande der hører med til bilen ;)

VH Juul

Fra : BJ

Dato : 09-10-05 18:33

"Juul" <jj7@ofir.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

Tillykke med potten.

> I hvert fald så skal jeg hente den
> mandag 8 dage hvor forhandleren holder en lille ceremoni + overdragelse af
> en hel del løsgenstande der hører med til bilen ;)

Hav´pokker, er der allerede faldet noget af den..?..)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Juul

Dato : 09-10-05 19:04

> Hav´pokker, er der allerede faldet noget af den..?..)

Haha - jeg tænkte mere på nøgler, fjernbetjeninger, cd-rom kort,
servicehæfte, registreringspapirer osv.

Som sagt så går et par knapper på radioen trægt selvom de egentlig virker
plus en lille plasticdims til lågen oven på kopholderne i midterkonsollen er
knækket så den ikke kan åbnes og lukkes ordentligt. Det bliver skiftet
selvfølgelig. Men det er klart - en brugt er nu engang en brugt bil...

Jeg håber bare et vist stempel i en vis hydraulikdel har det ok :)

MVH Juul

Fra : BJ

Dato : 09-10-05 19:29

"Juul" <jj7@ofir.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg håber bare et vist stempel i en vis hydraulikdel har det ok :)

Jeg ved ikke om geartronic'en er den samme på T6 og T5.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens

Dato : 09-10-05 18:32

> [...]

> tid ikke bruger andet end brøkdel af kræfterne... Jeg skal jo lige se hvor

8 - 10 km/l...... mit bud.

Fra : Juul

Dato : 09-10-05 19:07

> 8 - 10 km/l...... mit bud.
> --
> Mvh Mogens

Jeg vil tro det samme - dog vil jeg helst nå 10 km/L ved blandet kørsel -
men det bliver nok for meget bedstefarkørsel i længden.

Men helt ærligt så har jeg mest købt bilen til langture/cruising. Jeg bilder
mig ikke ind at det er en sportsvogn jeg har købt. Der er alt for mange
gummiophæng og lydisolering osv osv. der på den dårlige måde distancerer
føreren fra den intense køreoplevelse.

Til gengæld glæder jeg mig til ferieturene osv. hvor jeg kan få lov bare at
køre og køre på autobahn sydover med god musik i det fede anlæg...

VH Juul