Parallelparkering
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 08-10-05 10:07

Engang kunne jeg paralleparkere på rygraden, men bruger det sjældent nu. Og
når jeg endelig gør, så fusker jeg. Præstationsangst?

Jeg har fundet nogle fine "opskrifter" i min teoribog og på nettet
(http://www.koge-bugt-koreskole.dk/nyheder.asp?id=78), men de er ikke helt
eninge.

Har I en superopskrift, der er nemmere end denne her:
http://www.qus.dk/filmklip_16.htm

Jesper.

Fra : Pallejc

Dato : 08-10-05 14:28

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og når jeg endelig gør, så fusker jeg. Præstationsangst?

> Har I en superopskrift, der er nemmere end denne her:

Hej Jesper,

Dét er klart den nemmeste måde at gøre det på *G*

--
Hilsen Palle

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-10-05 20:51

"Pallejc" <pjc@image.dk> skrev i en meddelelse

> Dét er klart den nemmeste måde at gøre det på *G*

Det koster dog lidt dæk, så derfor benyt denne metode:

Kør forlæns langs med kantstenen og helt ind til kantstenen. Stå ud af bilen
og kontroller at bilen står helt ind til og parallel med. Sæt dig derefter
ind i bilen og kik i højre sidespejl. Juster sidespejlet nedad så du netop
kan se vandret bagud øverst i spejlet. På den måde kan du se nede på
skærmkanten over baghjulet. Bemærk og noter dig hvor langt inde over
kantstenen du kan se for skærmkanten.

Derefter er det blot at øve sig i at bakke til, gerne hver gang du får
muligheden for det. Efterhånden vil du begynde at irritere dig over at bilen
ikke står helt lige når du bakker ind på plads fordi dine forhjul er drejet
helt. Det er når du har lært at bakke baghjulene helt ind på plads.

Næste step er så at gøre det samme med en trailer og en campingvogn :)

--
Per, Esbjerg