Testkørsel s60 t5 imorgen
Fra : Juul

Dato : 07-10-05 22:53

Hej gruppe

Så skal jeg prøve den her imorgen:

http://www2.volvobil.se/index.php?id=8®no=RSH828

Håber virkelig det bliver min næste bil. Aldrig mere skidne danske
afgifter...!?!!

Nogen som har nogen brugttips på falderebet. Checker undervogn,
geartronicen, alt eludstyret, ophængene for klonklyde, rust... Mere???

Får iøvrigt 10000 SEK i rabat hvis jeg køber nu...

MVH Juul

Fra : Thomas

Dato : 07-10-05 22:58

> [...]
>
> Nogen som har nogen brugttips på falderebet. Checker undervogn,
> geartronicen, alt eludstyret, ophængene for klonklyde, rust... Mere???

Køb den med det samme (!!!) - den kan ikke have nogen fejl. Den bil er alt
for fed - total i orden design, kvalitet og motor. Det eneste der er surt
er forhjulstrækket, men det kan en S60R (m. stg. 1 chip til 350hk) rette op
på - den kører iøvrigt helt kanon godt :)
http://www.tkrath.dk/forum/div/volvos60r001.jpg
http://www.tkrath.dk/forum/div/volvos60r002.jpg
http://www.tkrath.dk/forum/div/volvos60r003.jpg

.... gid det var mig :)

--
Mvh/TK

Fra : Juul

Dato : 07-10-05 23:11

Hej igen

Hvis ikke den er solgt og har nogen alvorlige fejl vil jeg da forsøge at få
den rette finansiering og købe på mit glatte ansigt.

Jeg har kørt i en del andre Volvo modeller, specielt V70 - og de kører fint.
Jeg har måske mulighed for på længere sigt at få originale SW opdateringer
der giver den 300 Hk. Ifølge folk fra Volvo har jeg hørt at automaten helst
ikke skal have mere end 300 Hk - specielt med geartronic.

Eneste fejl jeg kan kommer på nu er at den ikke har 300 W forstærkeren til
HU-803 og subwoofer i bagagerummet, samt hellæder og indbygget telefon. Men
det kan jeg nu leve med prisen taget i betragtning.

Vi får se hvordan det går efter prøvekørslen.

MVH Juul

Fra : Juul

Dato : 08-10-05 16:09

men det kan en S60R (m. stg. 1 chip til 350hk) rette op
> på - den kører iøvrigt helt kanon godt :)
> [...]

Hehe - jeg så en ved forhandleren idag. Den stod til 239000 men i denne
weekend havde de "turbotilbud" så man fik en rabat på 15000 SEK på biler og
200000 SEK og 10000 på biler under 200000 SEK...

Jeg nærmede mig den end ikke - men der var selvfølgelig en ung svensk fyr på
vej ud på en prøvetur...

Iøvrigt en kanon forhandler... Specielt velkomstcenter og pindemadder etc
etc... Derudover underholdning og livemusik mens man sidder sammen med en af
forhandlerne og smider pengene på bordet ;)

MVH Juul

Fra : Heidi & Kristian

Dato : 08-10-05 08:44

"Juul" <jj7@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> geartronicen, alt eludstyret, ophængene for klonklyde, rust... Mere???
>
> Får iøvrigt 10000 SEK i rabat hvis jeg køber nu...

Lækker bil, jeg har haft modellen med 2,5 turbo pyha savner den. Et minus
er
de lækre fælge som sidder på er noget tidskrævende noget når de skal
ordnes......
Håber du får købt den

Kristian

Fra : Juul

Dato : 08-10-05 09:20

> [...]
> er
> de lækre fælge som sidder på er noget tidskrævende noget når de skal

Tak for det. 2.5T har jeg også prøvet og den er forrygende. Jeg har ikke
prøvet en T5 endnu men har hørt at den virker mere turboagtig med dårligt
moment ved lave o/min.

Så jeg vil også kigge på en 2.4T. 2.5T er desværre lidt for dyr da de først
kom fra 2003 eller sådan noget...

Og ja - fælgene er flotte men sikkert svære at gøre rene. Har tænkt tanken
:)

MVH Juul

Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-10-05 08:53

Hej,

On Fri, 7 Oct 2005 23:53:07 +0200, "Juul" <jj7@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
>Nogen som har nogen brugttips på falderebet. Checker undervogn,
>geartronicen, alt eludstyret, ophængene for klonklyde, rust... Mere???

Den fejler vel ikke noget... Du køber den hos Volvo, ikke? Så er der
vel garanti på skidtet... Vær lige OBS på gearskiftet, jeg kørte lidt
i en S60 2.4 V5 (140 hk udgaven) og jeg syntes altså automatgearet
skiftede lidt "sjovt" (ned på tidspunkter hvor jeg ikke havde
forventet den skulle skifte... eller undlod at geare ned hvor jeg
havde forventet den gjorde det). Men det kan sagtens være at man bare
lige skal "lære" at køre den, jeg havde den kun 300 km - og kører
normalt diesel hvor skifteprogrammet alt andet lige jo skal være lidt
anderledes.

>Får iøvrigt 10000 SEK i rabat hvis jeg køber nu...

Go-go... Held og lykke med den!

** Lars

Fra : Juul

Dato : 08-10-05 09:22

> [...]
> lige skal "lære" at køre den, jeg havde den kun 300 km - og kører
> normalt diesel hvor skifteprogrammet alt andet lige jo skal være lidt

Jo - det er en Volvoforhandler. Lige ved fabrikken i Torslanda iøvrigt. Jeg
genkender din erfaring med automatgearet. Det skifter godt for det meste men
kan have nogen særheder. Som regel kan det ordnes med en softwareopdatering
men det burde nu ikke være nødvendigt...

MVH Juul