Rensning af bagrude for maling....
Fra : TDN

Dato : 07-10-05 21:45

Har fået bilen tilbage efter at have fået lavet en skade bagpå bilen (en der
kørte op bagi bilen, medens jeg holdte stille for ubetinget vigepligt). Den
skulle også males efter udretning af en bule, men nu er der kommet et lag
malerstøv eller lign. på bagruden som også føles ruflet/ru hvor det har
ramt. Jeg har prøvet sæbe/terpentin/salmiakspiritus/petrolium uden held.
Hvad kan opløse malingen (som jeg går ud fra det er) ????? jeg gider næsten
ikke ud og reklamere over det hvis jeg selv kan få det af.

På forhånd tak.

Mvh
Thomas

Fra : Aksel

Dato : 07-10-05 22:23

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> malingen (som jeg går ud fra det er) ????? jeg gider næsten ikke ud og
> reklamere over det hvis jeg selv kan få det af.

Malingen skal sikkert poleres væk, de moderne tokomponentlakker er meget
vanskelige at opløse, hvis du finder et opløsningsmiddel der kan klare det
er der stor risiko for at det ødelægger gummilister, det er også meget
sundhedsskadeligt.

Få adressen på vognmaleren, de kan polere det lakstøv væk på 10 minutter.

Hilsen Aksel

Fra : J.L.

Dato : 07-10-05 22:35

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
> malingen (som jeg går ud fra det er) ????? jeg gider næsten ikke ud og
> reklamere over det hvis jeg selv kan få det af.

Cellulose fortynder er det du umiddelbart skal benytte. Kom lidt på en klud
og gnub derefter på ruden, men vær forsigtig med at komme ud på den øvrige
lak !!!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-10-05 22:41

TDN skriver:

> Hvad kan opløse malingen (som jeg går ud fra det er) ????? jeg gider næsten
> ikke ud og reklamere over det hvis jeg selv kan få det af.

Et knivsblad der skraber det af.

Lad malermanden gøre det, så du ikke ridser ruden. Tjek så lige om der
er maling andre steder. Fik lavet en opbrudt dør engang, hvor der var
manling på ruderne og en tynd "tåge" ud over det halve af taget...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 07-10-05 22:56

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> TDN skriver:

> Et knivsblad der skraber det af.

Jeps - et gammeldags barberblad. Man kan købe sådan nogle fiduser i
byggemarkeder hvori man kan montere barberbladet så man ikke skærer sig.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : KASO

Dato : 08-10-05 17:58

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeps - et gammeldags barberblad. Man kan købe sådan nogle fiduser i
> byggemarkeder hvori man kan montere barberbladet så man ikke skærer sig.

Hvis du har glaskeramiske kogeplader, har du med stor sandsynlighed også en
barberbladsskraber til at rengøre det med. Et friske barberblad - og så er
problemet hurtigt løst!

Fra : Kito

Dato : 08-10-05 06:33

> [...]
>smører brun sæbe på maling der skal opløses, kan måske også bruges her.
et tyndt lag brun sæbe og derefter vitavap eller lignende over i ca et døgn
så skulle malingen være opløst.

vh
Poul

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 08-10-05 07:55

Hej!

TDN wrote:

> [...]
> malerstøv eller lign. på bagruden som også føles ruflet/ru hvor det har
> ramt. Jeg har prøvet sæbe/terpentin/salmiakspiritus/petrolium uden held.

Du kan f.eks. bruge acetone, men sørg for at holde det til bagruden :) Jeg har
for nyligt fået lakeret bl.a. en dør og der kom lak på ruden, men det fjernede
acetonen hurtigt.

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader