Brugt bil o. 175.000
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 07-10-05 18:42

Hej

I dag var vi en tur i banken og fik go på et billån på 150k, og endte det
på 175k, så gik det nok også. Ud over lånet har vi en Fiat Brava fra 1996
med knap 200k km på tælleren.

Vi har en dreng på lidt over 2 år samt 1 på 4 måneder. Dette betyder, at vi
som minimum har een barnevogn med, hver gang vi er ude og køre, og når vi
er ude overnattende, har vi tillige en klapvogn med ud over al bagagen.

Vi kører ca. 15-18k km årligt. Det er meget små ture på 20-30km ad gangen.
Design betyder en del for os, og jeg vil lige bemærke, at biler i stil med
Berlingo'en er for lego-agtige. Håber det siger bare lidt om vores stil.

Vi har haft et par overvejelser. De har bl.a. gået på Skoda Octavia 1.6
eller 1.8 begge st.c. og begge benzin. Vi har også overvejet Citroen Xsara
Picasso, og desuden er vi i dag blevet præsentere for Opel Zafira, som var
meget imponerende - pladsmæssigt. Vi har set Octaviaen indvendigt, og har
det ok med designet uden at det er overvældende. Citroen'en var - imho -
decideret grim indvendigt, hvorfor den måske alligevel ikke kommer ind i
billedet. Zafira'en var helt fint - omend den er lidt gammeldags
instrumenteret.

Er det biler med lignende pladsforhold, som også bør have en tanke? Hvad
kan I sige om ovenstående biler? Andre kommentarer?

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-10-05 19:02

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> skrev i en meddelelse

De har bl.a. gået på Skoda Octavia 1.6
> eller 1.8 begge st.c. og begge benzin.

Vil jeg ikke kommentere, mine preferancer er hvis alm. kendt ;). Jeg kan kun
sige at 1.8 er knokle solid, og støjen kan man få væk med lidt arb. i
"perlegruset". Selv resonansen v. 120-130 er lagt ned ;).

.. Zafira'en var helt fint - omend den er lidt gammeldags
> instrumenteret.

Har MEGET dårlige ratings mht. sikkerhed ...:((.

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 07-10-05 20:28

[...]

> Vil jeg ikke kommentere, mine preferancer er hvis alm. kendt ;). Jeg kan kun
> sige at 1.8 er knokle solid, og støjen kan man få væk med lidt arb. i
> "perlegruset". Selv resonansen v. 120-130 er lagt ned ;).

det kræver vist lidt forklaring for en ikke-fagmand.. ehm.. er der meget
kabinestøj?

> . Zafira'en var helt fint - omend den er lidt gammeldags
>>
> Har MEGET dårlige ratings mht. sikkerhed ...:((.

ok, lyder da lidt grumt.. nogle links på dette?

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-10-05 07:52

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> skrev i en meddelelse

> det kræver vist lidt forklaring for en ikke-fagmand.. ehm.. er der meget
> kabinestøj?

Det var derfor den forsvandt fra programmet. Den er designet til turbo, og
der er den noget af det bedste VW har fremstillet, bruges den dag i dag i
ALT Skoda,Seat,VW,Audi- selv Audi.TT. Uden turbo har den bare nogle kedelig
resonanser fra udstødningen, om det er slemt?- egentlig ikke, men når man
skal kritisere er det altid det folk nævner- hvad enten de har prøvet den
el. ej. Det syntes jeg du skal, og selv vurdere. Og som skrivet de KAN
fjernes/dæmpes, det blev bare for dyrt i tid/matrialer for VW, ifht. hvad
man kunne forlange for en bil uden turbo, derfor forsvandt modellen.

> ok, lyder da lidt grumt.. nogle links på dette?

Det er generelt at MPV's har hidtil klaret sig dårligt, men det lader til at
Opel m. 2005 modellen har fået styr på skidtet:
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/ratings.php?id1=7

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-05 13:48

> Det var derfor den forsvandt fra programmet. Den er designet til turbo.

Nej! Den er designet til langsliggende brug i Audi A4/A6. Både med og uden
turbo.
Altså ikke noget med at man først laved en T model og så gik ud derfra.
Den første var 1,8 type ADR som kom på gaden 11/94. Den første 1,8T var type
AEB som kom på gaden 02/95.
Problemet var de udstødningsmanifolde man konstruerede til tværliggende
brug, de tog for meget effekt.
Derfor forsøgte man sig med noget banan manifold lignende noget som desværre
støjede.

> der er den noget af det bedste VW har fremstillet.

Motoren er udviklet og produceret ved Audi. Og blev/bliver således ikke
produceret ved VW (i Salzgitter)
Men da der jo i koncernen laves motorer både af Audi og VW byttes der
flittigt imellem dem.
Mange tror at det bare er en stor fabrik hvor man sætter forskellige skilt
på, sådan er det ikke helt.

> Uden turbo har den bare nogle kedelig resonanser fra udstødningen, om det
> er slemt?- egentlig ikke, men når man skal kritisere er det altid det folk
> nævner- hvad enten de har prøvet den el. ej.

Har prøvet 1,8 masser af gange både i A3 og G4, har selv haft en 1,8T til
sammenligning er der himmelvid forskel - desværre for 1,8 er/var en god
motor på alle andre områder.

> Det syntes jeg du skal, og selv vurdere. Og som skrivet de KAN
> fjernes/dæmpes, det blev bare for dyrt i tid/matrialer for VW, ifht. hvad
> man kunne forlange for en bil uden turbo, derfor forsvandt modellen.

Nej! årsagen til at den forsvandt i VW programmet var at den i tværliggende
design med støjen dæmpet
(for det kunne lade sig gøre) ikke kunne holde de 125 Hk som lovet, over 10%
af bilerne havde under 90% af den lovede effekt. Og at lave en 110 Hk
version var et tilbageslag og for tæt på 1,6 med 105 Hk.
Om det var et bedre valg at konstruere et nyt cross-flow topstykke til den
gamle 2,0 kan så diskuteres, men den var fri for støj og havede jo så samme
effekt. Man valgte så helt at droppe den som sugemotor i VW programmet,
selvom der egentlig ikke var problemer med motoren i Passaten.
Audi valgte at kører videre med den da det jo var deres egen motor.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : BJ

Dato : 08-10-05 13:55

KLIP

> Audi valgte at kører videre med den da det jo var deres egen motor.

Må man komplimentere dig for en yderst præcis forklaring.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-10-05 14:17

> Må man komplimentere dig for en yderst præcis forklaring.

Enig - god forklaring.

/Jan W Nielsen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-10-05 15:19

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en

den i tværliggende
> design med støjen dæmpet
> (for det kunne lade sig gøre) ikke kunne holde de 125 Hk som lovet,

Ikke desto mindre har jeg dæmpet karossen, vha. de alm. kendte metoder, så
der kun er en svag mumlen fra motoren, over 120- er der kun dæk&vindstøj. Og
jeg har endda et andet luftfilter/indsugning, for det org. gav et BETYDELIGT
tab af trækkraft. Hvis VW gjorde den stor kunst ud af det, er de for dumme,
det har kostet <1000,- hos H.Nyborg + som sagt et par timer i perlegruset.
Hvad den holder i effekt ved jeg ikke, men det rækker til det jeg har behov
for- med den modificerede indsugning trækker den stille&roligt fra <1500
omdr. i alle gear.

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-05 13:59

> [...]
> det jeg har behov for- med den modificerede indsugning trækker den
> stille&roligt fra <1500 omdr. i alle gear.

Jamen det er jo godt for dig, men hvis man lover at en bil har 125Hk er man
nok også nødt til at holde det.
Succes kriteriet for VW var at ikke over 10% af de stikprøvetestede biler
måtte have under 90% af den lovede effekt når bilen forlod fabrikken.
Hvilket ikke var kunne holdes.
Man kunne selvfølgelig bare sælge bilen som en 115Hk model, men som sagt var
det nok for tæt på den 105Hk 1,6 og der var jo dengang også en mere
økonomisk 115 HK 1,6 FSI på trapperne

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-10-05 14:29

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk>

der var jo dengang også en mere
> økonomisk 115 HK 1,6 FSI på trapperne

For 7-8 år siden?, nope. Hvorfor tror du de lavede neget klamp med et nyt
topstykke på en gl. motor? ;). Og mit indlæg fortæller også kun at man kan
lave et "workaround", hvis man vil.

Fra : Per Tolbøll

Dato : 07-10-05 19:25

> Er det biler med lignende pladsforhold, som også bør have en tanke? Hvad
> kan I sige om ovenstående biler? Andre kommentarer?

Renault Laguna st.car ?

/Per

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 07-10-05 20:28

[...]

> Renault Laguna st.car ?

designmæssigt rammer den ret godt, men er der plads nok dels til benene på
bagsæderne (på sigt) og dels i bagagerummet?

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Per Tolbøll

Dato : 08-10-05 20:09

> designmæssigt rammer den ret godt, men er der plads nok dels til benene på
> bagsæderne (på sigt) og dels i bagagerummet?

Mit førstehåndsindtryk af kabine og bagagerum var: "Der' godt nok meget
plads !"

Dette gjaldt først of fremmest kabinen, jeg havde ikke megen bagage da jeg
kørte i en.

/Per

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-05 19:38

> [...]
> som minimum har een barnevogn med, hver gang vi er ude og køre, og når vi
> er ude overnattende, har vi tillige en klapvogn med ud over al bagagen.

chok, hvad skal man egentlig med barnevogn?
Vores knægt er også 4 mdr. og han gider slet ikke ligge i barnvogn mere. Vi
kan heller ikke få ham til at sove i lift mere, så nu er han kommet i en
autostol.
Jeg er ikke en eneste gang skulle have barnevognen med og vi overvejer snart
at sælge den, da den er fuldstændig ubrugelig.
Min mondeo sedan har mere end plads nok til en klapvogn i bagagerummet.
Så det er heldigvis ikke aktuelt at skifte til en kedelig familieæske
(postbil).

> [...]
>
> Er det biler med lignende pladsforhold, som også bør have en tanke? Hvad
> kan I sige om ovenstående biler? Andre kommentarer?

Tja der er jo altid en Multipla hvis man absolut skal slæbe SÅ meget udstyr
med. Jeg har ellers ingen problemer med at have fruen, mine 2 knægte (16 år
+ 4 mdr) og en lille hund med og alligevel rummer bagagerummet så rigeligt
det tøj og klapvogn og andet skrammel hvis nu det hele skal med. Vi slæber
så godt nok ikke sengetøj med.

--
Tom

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 07-10-05 20:30

[... en masse kommentarer til det, om man bruger barenevogn eller ej, og
som egentlig ikke er emnet i indlægget ...]

jeg har allerede listet op, hvordan vi gør tingene.. ehm.. der findes andre
mennesker, som gør noget andet.. men det er vel irrelevant ifht.
indlægget.. ?

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Lars Knudsen

Dato : 07-10-05 20:46

Hej,

On Fri, 7 Oct 2005 21:30:04 +0200, Bo Kamp Dudek <bo@bodudek.dk>
wrote:

> [...]
>
>jeg har allerede listet op, hvordan vi gør tingene.. ehm.. der findes andre
>mennesker, som gør noget andet.. men det er vel irrelevant ifht.

Måske det kunne give inspiration til hvordan man *også* kunne gøre?
Eller lad være med at læse svaret?

Det minder mig i øvrigt om at da jeg var 7 var vi på teltferie, min
far, min mor, min søster på 3, villatelt og hvad der ellers kræves for
10 dages ferie på Langeland... I en Fiat 127

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-05 23:07

> [...]
> andre
> mennesker, som gør noget andet.. men det er vel irrelevant ifht.

Tja, det var også kun ment som inspiration til hvordan man kan løse
problemet med at finde den "rigtige" bil. Hvis det kun er pladsen man går
efter, er valget vel ikke så svært. Det er da bare at finde den hvor alt
udstyret kan være.

Hvordan du vælger at prioritere er selvfølgelig op til dig. Jeg ville bare
sige at købe bil efter at der også skal være plads til en barnevogn, synes
jeg er lidt kortsigtet. Men nu kender jeg heller ikke dit/jeres
skifteinterval på biler. Men det med barnevogn er bestemt noget forbigående.

Kan du ikke bruge mit indlæg til noget så sprig det over. det er KUN
velment.

Ellers er der jo lovprisninger nok til Skoda i de andre tråde

--
Tom

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 07-10-05 21:02

> Min mondeo sedan har mere end plads nok til en klapvogn i bagagerummet.
> Så det er heldigvis ikke aktuelt at skifte til en kedelig familieæske

Se det kalder jeg sgu et udsagn der vil noget ! - dvs. en Mondeo er ikke
en familieæske ??

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-05 22:56

> Se det kalder jeg sgu et udsagn der vil noget ! - dvs. en Mondeo er
> ikke en familieæske ??

jow da, men min er jo blevet ændret en del i forhold til hyldevaren. For at
drysse lidt malurt i eget bæger, så har den dog stadig en temmelig lam motor
som er meget familiær

--
Tom

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 07-10-05 21:47

> chok, hvad skal man egentlig med barnevogn?
> Vores knægt er også 4 mdr. og han gider slet ikke ligge i barnvogn
> mere. Vi kan heller ikke få ham til at sove i lift mere, så nu er han
> kommet i en autostol.
Det må være hårdt til ryggen på knægten. Osse selv om I ikke synes at han
gider. For børn kan jo i reglen overtales.
FOCs
(med 4 børn og som er vant med at slæbe ting med i bilen. Piv ikke!)

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-05 22:58

"Freddy O. Christensen" <foc@rosenholmsxxxx.net> skrev i en meddelelse

> Det må være hårdt til ryggen på knægten. Osse selv om I ikke synes at han
> gider. For børn kan jo i reglen overtales.

Det er jo svært når han ikke kan tale. Men han skriger som en gal (hele
tiden) når han kommer i liften. Når han sidder i barnestolen (0 - 18 Kg), så
er han gald og rolig

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-10-05 19:51

Bo Kamp Dudek skriver:

> Er det biler med lignende pladsforhold, som også bør have en tanke? Hvad
> kan I sige om ovenstående biler? Andre kommentarer?

Octaviaen er et godt køb lige nu. Måske man kan frygte lidt på
brugtvognspriserne, der er _mange_ i omløb. Zafira har jeg kørt lidt i.
Jeg kunne ikek få afstand nok mellem pedaler og sæde til at jeg kunne
sidde behageligt. Og det er "træls" når man nu skal køre fra Madrid og
en lille by kaldet Lanternoso - 250 km derfra..... En af mine
kammeraters far har en Zafira, han er vældigt glad for den. Det kan være
praktisk med de ekstra 2 sæder bagi, hvis man skal mange afsted, til
gengæld er bagagerummet ikke overvældende stort.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 07-10-05 20:33

[...]

> Octaviaen er et godt køb lige nu. Måske man kan frygte lidt på
> brugtvognspriserne, der er _mange_ i omløb

et godt argument..

> [...]
> sidde behageligt. Og det er "træls" når man nu skal køre fra Madrid og
> en lille by kaldet Lanternoso - 250 km derfra.....

en prøvetur kan vel afgøre, om min 184cm kræver mindre end dig.. og konens
165cm er jeg slet ikke bange for..

> En af mine
> kammeraters far har en Zafira, han er vældigt glad for den. Det kan være
> praktisk med de ekstra 2 sæder bagi, hvis man skal mange afsted

det tænkte jeg også på.. de er der, hvis man pludselig en dag skal lege
minitaxi, og hvis ikke, så er de gemt godt af vejen..

> til gengæld er bagagerummet ikke overvældende stort.

det fatter jeg så ikke.. er det ikke stort? jeg synes bestemt, at det er
RET overvældende ifht. octaviaens og diverse andre st.cars.. eller er det
bare mig? du tænker måske på, når samtlige sæder er i brug eller hur?

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-10-05 22:32

Bo Kamp Dudek skriver:

> et godt argument..

Ja, måske ??

> en prøvetur kan vel afgøre, om min 184cm kræver mindre end dig..

1 cm

> det fatter jeg så ikke.. er det ikke stort?

Nej, fra bagsiden af bagerte sæde til bagklappen er der ikke så langt

> jeg synes bestemt, at det er
> RET overvældende ifht. octaviaens og diverse andre st.cars.. eller er det
> bare mig?

Prøv at læg mærke til, hvor lang bagagerumspladsen er. Det er svært at
stakke i højden.

Eksempelvis kan jeg sige at varerummet i den nyeste Zafira "kun" er 20
cm længere end i min golf og 3 cm bredere. Min golf er ikke en
stationcar. Tager du en Golf Stationcar har bagagerummet samme længde
som en Zafira og kan indeholde 460 liter, hvorimod skoda'en kan tage
580. Det er selvfølgelig intet mod zafiras 1070 liter

> du tænker måske på, når samtlige sæder er i brug eller hur?

Nej, igen min oplevelse i kammeratens fars bil og en smuttur i Spanien,
hvor vi var 4 mand afsted.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 07-10-05 23:09

> [...]
>
> et godt argument..

> en prøvetur kan vel afgøre, om min 184cm kræver mindre end dig.. og konens
> 165cm er jeg slet ikke bange for..
>

> --
> Mvh
> Bo Kamp Dudek
> www.bodudek.dk
>
> Danmarks nye slankeportal
> -----------------------------
> W. www.slankogrask.dk
> E. info@slankogrask.dk
> -----------------------------

Fiat Bravo har eksempelvis 119,5 cm benplads foran med sædet helt tilbage
hvilket efterlader 59,5 cm benplads til ungerne, Opel Zafira 2003 har til
sammenligning 108,5 cm for og 64 cm bag.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kim Kristensen

Dato : 07-10-05 23:19

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvilket efterlader 59,5 cm benplads til ungerne, Opel Zafira 2003 har til
> sammenligning 108,5 cm for og 64 cm bag.

Jeg fandt også lige tallene fra Zafira 2001, der er 101, 64,5 og 70 cm, det
er jo en pygmætaxa.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-10-05 07:26

> Jeg fandt også lige tallene fra Zafira 2001, der er 101, 64,5 og 70 cm,
> det
> er jo en pygmætaxa.

He-he...

Hvor finder man de tial..?

/Jan W Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 08-10-05 08:11

> He-he...
>
> Hvor finder man de tial..?
>
> /Jan W Nielsen

Jeg har fundet dem hos Bilnorge.no, men man skal ind her
http://www.bilnorge.no/pdf/

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-10-05 12:04

> Jeg har fundet dem hos Bilnorge.no, men man skal ind her

Tak..

/Jan W Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 08-10-05 16:14

> Tak..
>
> /Jan W Nielsen

Det var så lidt

Med venlig hilsen Kim

Fra : Q

Dato : 07-10-05 19:59

> [...]
>
> Er det biler med lignende pladsforhold, som også bør have en tanke? Hvad
> kan I sige om ovenstående biler? Andre kommentarer?

Octaviaen er en lækker vogn, og du får rimeligt meget for pengene, men hvis
du godt kunne lide Zafiraen kunne du evt. også kigge på VW Sharan / Ford
Galaxy ( mere eller mindre samme vogn ), Toyota Sportsvan osv..

Multiplaen ville jeg holde mig fra hvis der skal fragtes både kone og børn..
Såvidt jeg husker fik den en elendig crashtest..

En anden du kunne kigge efter ( altefter om udseende osv. passer dig ) er
Volvo V70 eller 850 stc.. Der er ihvertfald god plads og sikkerheden er
iorden.... V70 har tilsyneladende lidt problemer mht. holdbarhed på
styrekugler, "kødben" osv, men de er forbavsende billige at få skiftet på
aut. værksted.
Den 5 benede 2.0 motor er rimeligt økonomisk ( 10-12 km/l ) og er kvik nok
til de fleste..

V70'eren står højt på min seddel hvis jeg skal have personvogn igen..

/peter

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 07-10-05 20:36

[...]

> Octaviaen er en lækker vogn, og du får rimeligt meget for pengene, men hvis
> du godt kunne lide Zafiraen kunne du evt. også kigge på VW Sharan / Ford
> Galaxy ( mere eller mindre samme vogn ), Toyota Sportsvan osv..

lurer lige efter sharan.. ehm.. galaxy bliver FOR meget for min smag sådan
rent størrelsesmæssigt.. den minder lidt om et rumskib.. ehm.. sportsvan er
lækker nok, så den tjekker jeg også..

[...]

> Multiplaen ville jeg holde mig fra hvis der skal fragtes både kone og børn..
> Såvidt jeg husker fik den en elendig crashtest..

bare roligt, den holder jeg snitterne HELT fra.. den er lidt for underligt
til min smag..

[...]

> [...]
> aut. værksted.
> Den 5 benede 2.0 motor er rimeligt økonomisk ( 10-12 km/l ) og er kvik nok

jeg synes faktisk, at de nyere volvoer er ret lækre.. men dem jeg sådan
lige er faldet over har ligget en del højere prismæssigt end budgettet
tillader.. ehm.. men roder lidt mere med det..

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 07-10-05 21:00

Bo Kamp Dudek wrote:

> lurer lige efter sharan.. ehm.. galaxy bliver FOR meget for min smag sådan
> rent størrelsesmæssigt.. den minder lidt om et rumskib.. ehm.. sportsvan er
> lækker nok, så den tjekker jeg også..

Galaxy og Sharan er mere eller mindre identiske biler. Seat Alhambra
hører også til familien.
Så det er vist kun rent optisk at Ford'en virker større. Et målebånd
ville nok bekræfte at de er ca. lige store.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 07-10-05 21:21

[...]

> Galaxy og Sharan er mere eller mindre identiske biler. Seat Alhambra
> hører også til familien.
> Så det er vist kun rent optisk at Ford'en virker større. Et målebånd
> ville nok bekræfte at de er ca. lige store.

jeg synes, at både galaxy og sharan (som jeg nu har set på nettet) virker
enorme og.. ehm.. 'for meget'.. og da design betyder meget, ryger de ud til
højre..

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-10-05 22:34

Bo Kamp Dudek skriver:

> lurer lige efter sharan.. ehm.. galaxy bliver FOR meget for min smag sådan
> rent størrelsesmæssigt.. den minder lidt om et rumskib..

Sharan, Galaxy og Seat Alhambra er en og samme bil (næsten).

> ehm.. sportsvan er
> lækker nok, så den tjekker jeg også..

VW touran er mere Zafira/sportsvanstørrelse.

Fra : Q

Dato : 08-10-05 03:56

> [...]

> lige er faldet over har ligget en del højere prismæssigt end budgettet
> tillader.. ehm.. men roder lidt mere med det..

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=230300927&page=1

Der står pt 12 forskellige V70ere på Bilbasen ( forhandlersøgning ) til 175K
eller derunder, men der er selvfølgelig også noget med alder og km stand
Vi snakker 97-99 modeller med 145-290 kkm på bagen..

Kan du leve med en 850er med et par år mere på bagen bliver der pludselig
penge til en lidt sjovere model rent motormæssigt, f.eks
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=137501023&page=3

Eller: http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=152500387&page=9

Bemærk at jeg intet har at gøre med de ovenstående eksempler..

Sidder og kommer til at savne 760'eren igen

/peter

Fra : TDN

Dato : 07-10-05 20:27

> [...]
> meget imponerende - pladsmæssigt.
>Zafira'en var helt fint - omend den er lidt gammeldags

Husk at cheke Zafiraen for rust. Se evt. denne FDM test af Zafira, hvor en 4
år gammel Zafira allerede ruster lystigt i vogn bund og døre..... Utroligt
Opel ikke er blevet klogere. Bortset fra det er dem jeg kender glade for
deres bortset fra gentagne gange hvor den ikke kan køre da der er kommet
snavs ned i låsebundstykket og skift af hjullejer allerede ved 60.000 km.

http://www.fdm.dk/motor/pdf/01-2004/50-55.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 07-10-05 20:38

On Fri, 7 Oct 2005 21:26:35 +0200, TDN wrote:

> "Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> skrev i en meddelelse
>>

> desuden er vi i dag blevet præsentere for Opel Zafira, som var

[...]

> Husk at cheke Zafiraen for rust. Se evt. denne FDM test af Zafira, hvor en 4
> år gammel Zafira allerede ruster lystigt i vogn bund og døre.....

en god ting at vide.. ehm..

[...]

> deres bortset fra gentagne gange hvor den ikke kan køre da der er kommet
> snavs ned i låsebundstykket og skift af hjullejer allerede ved 60.000 km.

ok, det tjekker jeg også lige..

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-10-05 22:36

TDN skriver:

> Husk at cheke Zafiraen for rust. Se evt. denne FDM test af Zafira, hvor en 4
> år gammel Zafira allerede ruster lystigt i vogn bund og døre..... Utroligt
> Opel ikke er blevet klogere.

Utroligt at Opel Danmark ikke har en fast aftale med en "hul-og
undervogns-snasker" til alle deres biler !

Fra : Mogens

Dato : 07-10-05 20:41

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> wrote in message

> Er det biler med lignende pladsforhold, som også bør have en tanke? Hvad
> kan I sige om ovenstående biler? Andre kommentarer?

Køb en Volvo...
www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=592700045&page=9

--
Mvh Mogens

Sælges: '83 BMW 323i, synet den 16. september 2005 !
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 07-10-05 21:22

[...]

> www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=592700045&page=9

jeg er helt sikker på, at bilen aldrig går i stykker, men den ligner altså
mest et levn fra 80'erne krydset med en af nutidens volvoer.. den er ikke
køn, og design betyder en hel del i min verden..

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Mogens

Dato : 07-10-05 21:39

> den ligner altså mest et levn fra 80'erne krydset med en af nutidens
> volvoer..
> den er ikke køn, og design betyder en hel del i min verden..

Siger en gut, der kører Brava...

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 07-10-05 21:40

[...]

> Siger en gut, der kører Brava...

omformulerer.. nu har vi lidt flere penge imellem hænderne end tidligere,
og derfor vægter vi bl.a. design lidt højere.. tidligere, da vi havde max
70k, var der ikke denne mulighed..

i øvrigt kører jeg ikke brava mere.. den er vist ret død for tiden..

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 07-10-05 22:33

Bo Kamp Dudek wrote:
> omformulerer.. nu har vi lidt flere penge imellem hænderne end tidligere,
> og derfor vægter vi bl.a. design lidt højere.. tidligere, da vi havde max
> 70k, var der ikke denne mulighed..

Hvis design er et parameter, så undersøg om Citroën Xantia (serie II)
st.car falder i jeres smag. Efter min mening en af de flotteste
stationcars der er lavet. F.eks. en Skoda Fabia Combi ligner en
hatchback der har fået en kæmpe byld i røven, sammenlignet med Xantia'en.

For 156.000 kan du få en med 126.000 km. automatgear, fuldautomatisk
klima, el-ruder, el-spejle, alu-fælge, træk, fjernb. c.lås, sædevarme,
tågelygter, regnsensor, CD-changer, benzinfyr til kabinevarme.
Og med en dejlig V6-motor (Der var noget med I ikke kørte så mange km.,
og så gør det vel ikke noget den er lidt tørstig :))
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=257705349&page=1

Så er der 20.000 ekstra til alle de reparationer som PSA-basherne siger
der kommer. Uanset hvad, så er Xantiaen nok en af PSA-koncernens mest
stabile konstruktioner.
Serie I klarede sig dårligt i EuroNCAP test, men serie II'erne har fået
flere airbags og vistnok også stålbjælker hist og her. Der er
3x3-punktseler bagi hvis der skulle komme flere børn. I virkelighedens
verden klarer Xantia'erne sig godt sikkerhedsmæssigt - også de gamle
serie I'er. I hvert fald ifølge svenske Folksam:
http://www.folksam.se/forskning/trafik/sakra_bilar/2003/bilListanNiva_main.htm

God jagt!

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 07-10-05 22:37

Lars L. Hansen wrote:
> For 156.000 kan du få en med 126.000 km.

Næh nej! For 126.000 kan du få en med 156.000 km. Det giver 50.000 til
reparationer :) Men de er nok bedre givet ud på brændstof til V6'eren
eller en tur hos autolakeren - for hvis udseendet betyder meget, vil I
nok synes at den ser lidt trist ud i blå-metal :)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-10-05 21:58

> [...]

> altså mest et levn fra 80'erne krydset med en af nutidens volvoer..
> den er ikke køn, og design betyder en hel del i min verden..

Det må være smag og behag - personligt synes jeg den er rigtig fed.

Er dog mere til V70...

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Brian Sørup

Dato : 07-10-05 22:07

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
> Bo Kamp Dudek <bo@bodudek.dk> wrote in

> Det må være smag og behag - personligt synes jeg den er rigtig fed.
>
> Er dog mere til V70...

Mee too....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-10-05 22:14

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote in news:4346e36c$0
$49016$14726298@news.sunsite.dk:

> Mee too....

Hehe :)

> Brian Sørup
> Volvo V70 2,5T Aut.

Er du ellers glad for den stadig, nu hvor du har kørt nogle km. i den?

Jeg har haft kigget nærmere på Mortens diesel og den er sq hammerfed. Det
er lækker vogn sådan en V70 ingen tvivl om det.

Hvad har den af data din? (hk osv)

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 07-10-05 22:19

[...]

www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=592700045&page=9

det var da utroligt, som i volvo folk er stædige.. måske man skulle tag en
smut forbi og kigge / prøve på egen person.. det er jo ikke så langt fra
min bopæl..

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-10-05 12:34

> det var da utroligt, som i volvo folk er stædige..

Så skulle du prøve at parlementere med en SAAB-mand.. LOL :)

Fra : Brian Sørup

Dato : 07-10-05 22:23

> $49016$14726298@news.sunsite.dk:

> Hehe :)
>

> Er du ellers glad for den stadig, nu hvor du har kørt nogle km. i den?

Jeg bliver mere og mere glad for den jo flere kilometer der bliver
kørt....

> Jeg har haft kigget nærmere på Mortens diesel og den er sq hammerfed.
Det
> er lækker vogn sådan en V70 ingen tvivl om det.

jouw-jouw

> Hvad har den af data din? (hk osv)

193Hk - 270Nm - 0-100 på omkring 9 sek (aut.gear) og topfart 220+
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : BJ

Dato : 07-10-05 22:25

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> 193Hk - 270Nm - 0-100 på omkring 9 sek (aut.gear) og topfart 220+

Der omtrent skifter min til højeste trin.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian Sørup

Dato : 07-10-05 22:28

> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Der omtrent skifter min til højeste trin.

Blæremås.... :0)
Din har jo også lidt (host-host) mere overarm......
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : BJ

Dato : 07-10-05 22:30

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Blæremås.... :0)
> Din har jo også lidt (host-host) mere overarm......

LOL.

Volvo rulez, når ellers tomatgearkassen virker.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 07-10-05 22:34

KLIP

> LOL.
>
> Volvo rulez, når ellers tomatgearkassen virker.

Du kan jo spare lidt svenske træpenge sammen, så kan du fint være med:

http://www.bsrab.se/products/n334/t502/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian Sørup

Dato : 07-10-05 22:50

> "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse

SAKSET

> Du kan jo spare lidt svenske træpenge sammen, så kan du fint være med:
>
> http://www.bsrab.se/products/n334/t502/

Nope - jeg kan "kun" få ca. 245Hk/320Nm da min er en 98-model, '99 og
nyere kan få op til 300Hk
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : BJ

Dato : 07-10-05 22:52

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nope - jeg kan "kun" få ca. 245Hk/320Nm da min er en 98-model, '99 og
> nyere kan få op til 300Hk

Har du opgivet dit stelnummer til BSR og fået det 100% at vide..?

Du kunne jo få en overraskelse.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian Sørup

Dato : 07-10-05 23:06

> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Har du opgivet dit stelnummer til BSR og fået det 100% at vide..?

Nej - det vil jeg prøve..

> Du kunne jo få en overraskelse.

Ja - måske ?
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : BJ

Dato : 07-10-05 23:08

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja - måske ?

Jeg vil tro, det afhænger af produktionstidspunktet, altså hvornår selve
motorskift mv. er foretaget.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-10-05 12:35

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote in news:4346e737$0
$49013$14726298@news.sunsite.dk:

> Jeg bliver mere og mere glad for den jo flere kilometer der bliver
> kørt....

Uha det lyder bekendt :)

> 193Hk - 270Nm - 0-100 på omkring 9 sek (aut.gear) og topfart 220+

Lækkert nok :)

Fra : Juul

Dato : 09-10-05 12:53

> [...]
> Det
>
> jouw-jouw

> 193Hk - 270Nm - 0-100 på omkring 9 sek (aut.gear) og topfart 220+

Da jeg forleden kørte i taxi i Göteborg snakkede jeg vældigt med en rigtig
flink "ny-svensker" som var taxivognmand og havde en flåde på 4 Volvo V70
D5...

Han havde lige solgt en D5 der var 4 år gammel og havde kørt i døgndrift.
Udover småting som almindelige sliddele osv. der blev skiftet ved service
kom første uventede driftstop efter tre år og 680000 km !!!?! Der kunne
kullene i generatoren ikke mere.

Han havde forsøgsvis i mellemtiden købt 2 Mercedes E 220 CDi - de var hver
på værksted mere end 5 gange på et år hvorefter de blev solgt. Han havde
ikke råd til at hans biler holdte så meget stille. Og så sagde han at han
aldrig aldrig nogensinde ville købe andet end Volvo.

MVH Juul
- Volvo s60

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-10-05 15:38

> [...]
> ikke råd til at hans biler holdte så meget stille. Og så sagde han at han
> aldrig aldrig nogensinde ville købe andet end Volvo.

Havde du spurgt i Danmark, hvor man ikke på samme måde føler sig kulturelt
bundet til et bestemt mærke, ville du formentlig kunne høre det omvendte -
og alle mulige andre historier.

Man skal passe på med at tilægge disse ammestuehistorier for megen vægt,
IMO.

/Jan W Nielsen

Fra : Juul

Dato : 09-10-05 19:22

> [...]
> og alle mulige andre historier.
>
> Man skal passe på med at tilægge disse ammestuehistorier for megen vægt,

Ja - jeg siger heller ikke at det ene mærke er bedre end det andet - jeg ved
heller ikke hvor det er jeg bliver subjektiv. Jeg fortæller blot hvad en
taxivognmand foretrækker.

Grunden til at det overhovedet blev postet var at 680kkm er relativt langt
for en motor. Især en Volvo D5 som jeg ikke har hørt så meget om - specielt
i denne gruppe.

VH Juul

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-10-05 22:46

> Ja - jeg siger heller ikke at det ene mærke er bedre end det andet - jeg
> ved
> heller ikke hvor det er jeg bliver subjektiv. Jeg fortæller blot hvad en
> taxivognmand foretrækker.

Ok - historien var også go´nok..

> Grunden til at det overhovedet blev postet var at 680kkm er relativt langt
> for en motor. Især en Volvo D5 som jeg ikke har hørt så meget om -
> specielt
> i denne gruppe.

Enig..

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 09-10-05 22:46

KLIP

> Især en Volvo D5 som jeg ikke har hørt så meget om -
>
> Enig..

Det er vel ikke den udgave, der er flest af på direktionsgangene..)))

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Juul

Dato : 10-10-05 18:24

> Det er vel ikke den udgave, der er flest af på direktionsgangene..)))

Nej - bestemt ikke. Heller ikke det valg der ligger først for i
dieselklassen i det prisniveau.

Jan har helt ret. Det er sgu bare en ammestuehistorie ;)

VH Juul

Fra : Brian Sørup

Dato : 07-10-05 22:26

> [...]
Det
> er lækker vogn sådan en V70 ingen tvivl om det.

Der ligger et par billeder af den her :
http://62.66.134.70/dfbil/Volvo.html
(Tak til Finn for lån af serverplads)
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-10-05 12:36

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote in news:4346e7db$0
$49009$14726298@news.sunsite.dk:

> Der ligger et par billeder af den her :
> http://62.66.134.70/dfbil/Volvo.html

Den er jo grov fin :)

Dejlig anonym - sådan skal det være.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 07-10-05 22:50

> [...]
> mest et levn fra 80'erne krydset med en af nutidens volvoer.. den er ikke
> køn, og design betyder en hel del i min verden..

Der er også synstal på biler i den aldersgruppe (cirka)
http://www.dinside.no/php/art.php?id=212110

Med venlig hilsen Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-10-05 22:39

Mogens skriver:

> Køb en Volvo...
> www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=592700045&page=9

En 9 år gammel skærgårdstraktor med masser af udstyr og masser af plads.
Gad vide hvor mange km den har gået ???

Fra : BJ

Dato : 07-10-05 22:48

KLIP

> En 9 år gammel skærgårdstraktor med masser af udstyr og masser af plads.
> Gad vide hvor mange km den har gået ???

Ikke mere end denne her:

http://www.allan-hansen.dk/html/indhold/vis_bil.asp?ID=238604219

Men så er din modificerede halmpresser også færdig med at lave baller..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens

Dato : 07-10-05 22:52

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> Ikke mere end denne her:
> www.allan-hansen.dk/html/indhold/vis_bil.asp?ID=238604219

Sån' lavtryksturbo med 193 hk er en fantastisk bil.
Motoren passer utroligt godt til bilen, ligesom bremser
og undervogn er velproportionerede...

Fra : BJ

Dato : 07-10-05 22:59

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Sån' lavtryksturbo med 193 hk er en fantastisk bil.
> Motoren passer utroligt godt til bilen, ligesom bremser
> og undervogn er velproportionerede...

Helt enig.

Det er en fin familievogn, men så sandelig også egnet til lange hurtige
stræk.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 07-10-05 23:10

[...]

> Sån' lavtryksturbo med 193 hk er en fantastisk bil.
> Motoren passer utroligt godt til bilen, ligesom bremser
> og undervogn er velproportionerede...

det er SÅ tæt på, at jeg bliver nødt til at køre forbi i morgen og prøve en
tur.. jeg skal vel næppe være bange for de mange kilometre, når nu det er
en volvo?

nogen, der har en idé om benzin-økonomien?

det kan være, at køreegenskaberne hjælper mig til at forstå designet ;)

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Thomas

Dato : 07-10-05 23:13

> det er SÅ tæt på, at jeg bliver nødt til at køre forbi i morgen og
> prøve en tur.. jeg skal vel næppe være bange for de mange kilometre,
> når nu det er en volvo?

Du er solgt når du har prøvet den bil med den motor! Der er mange km i
den - det har du helt ret i ;)

--
Mvh/TK

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 07-10-05 23:26

[...]

> Du er solgt når du har prøvet den bil med den motor! Der er mange km i
> den - det har du helt ret i ;)

har man et bud på hvad sådan en fætter kan køre, inden den falder fra
hinanden? jeg er klar over, at det vel næppe er motoren, der ryger først,
men derimod dele som bremser, støddæmpere, lejer mm.. hvornår skal man
regne med, at repperne starter på en volver?

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Q

Dato : 08-10-05 04:06

> [...]
> men derimod dele som bremser, støddæmpere, lejer mm.. hvornår skal man
> regne med, at repperne starter på en volver?

Den 760er jeg trillede rundt i en overgang nåede da at gå godt 350kkm uden
motorproblemer ( bortset fra en ny starter ) inden den blev solgt.. ( Den
kører vist stadigvæk i Aarhus-området )

/peter

Fra : Brian Sørup

Dato : 08-10-05 12:14

> [...]
prøve en
> tur.. jeg skal vel næppe være bange for de mange kilometre, når nu det

228.000 Km er ikke mange når vi snakker Volvo, min egen har gået ca.
222.000 - motoren er en 3,0 R6 fra 760/960 serien der blot er pillet en
cylinder af og konstrueret ny krumtap til, så der er ingen grund til
panik.

> nogen, der har en idé om benzin-økonomien?

Jepz - ikke imponerende (og dog) min 2,5T med Aut-gear klarede 11Km/l
ved 120-140Km/t, med Klima tændt og 215/45x17 på vej hjem fra Hamborg -
der havde forresten også sneget sig omkring 40 rammer læskedrikke, et
sæt vinterhjul og et sæt Thule tagbøjler ind i bagagerummet

Med vores daglige* kørselsmønster ligger vi omkring 8Km/l - lidt mere
end vi fik ud af Scorpioens V6'er

> det kan være, at køreegenskaberne hjælper mig til at forstå designet
;)

Måske, de overgår ihvertfald Scorpio'en på samtlige punkter, pånær
*cruiser-comfort* - dér er Scorpio'en fra 1992 foran V70'eren - altså
lige til vejen begynder at sno sig......

*) Vi kører typisk meget korte ture, under 5Km, en par gange om ugen
køres der en eller to ture på 2x15Km, og vi kører omkring 800-1000Km pr.
måned.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-10-05 14:51

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev :

>Med vores daglige* kørselsmønster ligger vi omkring 8Km/l - lidt mere
>end vi fik ud af Scorpioens V6'er

Kører i kun korte ture, siden tallet er/var _så_ giftigt ?

--
jan@stevns.net

Fra : Brian Sørup

Dato : 08-10-05 15:48

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Kører i kun korte ture, siden tallet er/var _så_ giftigt ?

Jepz - jeg må med skam melde at vi oftest kører ture under 5km, vi har
ca. 1Km op til Brugsen, Bageren, Banegården, Posthuset, Billardklub,
Skole, Sportshal, Bank, Børnehave - You Name it.....

Jeg tager dog oftest cyklen når jeg skal en tur i byen, men med den
trods alt begrænsede lastevne i en cykelkurv er der grænser for
indkøbene, derudover er konen gravid i 7.måned - så hun vil helst køre
istedet for at tage pusselankerne....

Kan da lige tilføje at Scorpioens forbrug på længere ture ligner
Volvoens.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-10-05 16:00

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

derudover er konen gravid i 7.måned - så hun vil helst køre
> istedet for at tage pusselankerne....

Du har vel pumpet cyklen?. ;).

Fra : BJ

Dato : 08-10-05 16:14

KLIP

> derudover er konen gravid i 7.måned - så hun vil helst køre
>>
> Du har vel pumpet cyklen?. ;).

.... og kokusmakronerne kan købes lige om hjørnet..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian Sørup

Dato : 08-10-05 18:29

> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> derudover er konen gravid i 7.måned - så hun vil helst køre
> >
> Du har vel pumpet cyklen?. ;).

Det er lige omkring dette tidspunkt det er på sin plads at nævne min
bedre halvdel læser med i denne NG - så nu *er* du advaret.....

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-10-05 17:54

> [...]

>ca. 1Km op til Brugsen, Bageren, Banegården, Posthuset, Billardklub,
>Skole, Sportshal, Bank, Børnehave - You Name it.....

Så forstår jeg bedre ;)

>Kan da lige tilføje at Scorpioens forbrug på længere ture ligner
>Volvoens.

Nåehhh ;) - lidt rimelighed er der da til så ...

Så lige billederne af den ny æske - den er sgisme nydelig, men jeg
ville ikke turde spørge til hvad et baglygteglas måtte koste.
--
jan@stevns.net

Fra : Brian Sørup

Dato : 08-10-05 18:28

> Så forstår jeg bedre ;)

> Nåehhh ;) - lidt rimelighed er der da til så ...
>
> Så lige billederne af den ny æske - den er sgisme nydelig, men jeg
> ville ikke turde spørge til hvad et baglygteglas måtte koste.

Der er faktisk 4 baglygteglas....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Brian Sørup

Dato : 08-10-05 12:16

> [...]
>

> Sån' lavtryksturbo med 193 hk er en fantastisk bil.
> Motoren passer utroligt godt til bilen, ligesom bremser

100% enig - og med Aut.gear er det den (næsten) perfekte Cruiser - den
mangler bare baghjulstræk og en V8'er under hjelmen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-10-05 22:54

BJ skriver:

> Ikke mere end denne her:
> http://www.allan-hansen.dk/html/indhold/vis_bil.asp?ID=238604219
>
> Men så er din modificerede halmpresser også færdig med at lave baller..

Jeps, men for billigere penge kan man få en halvt så gammel bil, med
halvt så mange kilometer (og halvt så mange heste)

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=546901860&page=6

Fra : BJ

Dato : 07-10-05 23:00

KLIP

> Jeps, men for billigere penge kan man få en halvt så gammel bil, med
> halvt så mange kilometer (og halvt så mange heste)
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=546901860&page=6

Det er da også en fin, fin bil.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas

Dato : 07-10-05 23:03

> Jeps, men for billigere penge kan man få en halvt så gammel bil, med
> halvt så mange kilometer (og halvt så mange heste)
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=546901860&page=6

De to biler kan på ingen måde sammenlignes!

--
Mvh/TK

Fra : BJ

Dato : 07-10-05 23:06

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> De to biler kan på ingen måde sammenlignes!

Jow, umiddelbart på salgsprisen..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas

Dato : 07-10-05 23:12

> Jow, umiddelbart på salgsprisen..;)

Det er rigtig - men der ophører alt sammenligneligt vist også ;)

--
Mvh/TK

Fra : Mogens

Dato : 08-10-05 05:41

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message

> Det er rigtig - men der ophører alt sammenligneligt vist også ;)

Det kunne være morsomt at få Bo's tilbagemelding efter en prøvetur af begge
biler!

Jeg har prøvet en Skoda Octavia RS og en Volvo 850 2,5 T. Der er en verden
til
forskel, hvor man i Volvo'en fornemmer kvalitet og sikkerhed...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-10-05 23:05

Thomas skriver:

> De to biler kan på ingen måde sammenlignes!

Jo, skodaen er halvt så gammel (=mindre fejl) og volvoen dobbelt så dyr
i drift (men også en del sjovere)

Fra : NS

Dato : 08-10-05 16:19

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
>

> Jeps, men for billigere penge kan man få en halvt så gammel bil, med
> halvt så mange kilometer (og halvt så mange heste)

Kan de virkelig ikke få mere end 115 hk ud af en 2-liters-motor!? Jeg
troede dagens standard var ~130-150 hk.

NS

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-10-05 16:38

NS <123@123.com> wrote in

> Kan de virkelig ikke få mere end 115 hk ud af en 2-liters-motor!?

Sagtens. Men VW (som den motor er) har altid kørt med færre HK end
konkurrenterne.

Jeg aner ikke hvorfor..

> Jeg
> troede dagens standard var ~130-150 hk.

Det er vist meget normalt ja.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-10-05 17:04

"NS" <123@123.com> skrev i en meddelelse

> Kan de virkelig ikke få mere end 115 hk ud af en 2-liters-motor!? Jeg
> troede dagens standard var ~130-150 hk.

Det er også rigtigt, og det er da også en ældre sag med bla. et modificeret
topstykke, så den kan leve op til kravene mht. forbrug,forurening etc. . Den
skal vistnok lave et ok job, men ved der har været probs med at den er
olie-tørstig, mange har et forbrug på 1l. pr. 2-3000 km., mens andre har et
normalt..

Fra : Kim Kristensen

Dato : 08-10-05 17:11

"NS" <123@123.com> skrev i en meddelelse

> Kan de virkelig ikke få mere end 115 hk ud af en 2-liters-motor!? Jeg
> troede dagens standard var ~130-150 hk.
>
> NS

Man kan også finde en 2,0 VW-motor i Bil Revyen 1986, så mon ikke det blot
er fordi den motor stammer fra stenalderen.

Med venlig hilsen Kim

Fra : NS

Dato : 08-10-05 17:18

Kim Kristensen wrote:

> Man kan også finde en 2,0 VW-motor i Bil Revyen 1986, så mon ikke det blot
> er fordi den motor stammer fra stenalderen.

Tja, man kan i hvert fald konkluderer at 115 hk ikke er imponerende
meget. Min gamle BX 19 med 105 hk klarede det nu ret godt, men den
vejede også under 1000 kg.

NS

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-10-05 17:37

NS skriver:

> Kan de virkelig ikke få mere end 115 hk ud af en 2-liters-motor!?

Jo, sagtens. Det kommer an på, hvad man vil. Min gamle Een-otter havde
90 HK, men et drejningsmoment der sagde spar2. Prøvede efterfølgende en
1,6'er med 105 heste - den var jo bovlam ved siden af...

Ur-GTIen havde 115 hk på en 1,6'er
Sammen med ca 750 kg bil gjorde det til en sjov bil

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-10-05 11:17

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev....

> Ur-GTIen havde 115 hk på en 1,6'er
> Sammen med ca 750 kg bil gjorde det til en sjov bil

Faktisk var det "kun" 110 hk.

Men netop denne model understøtter dit argument ganske godt:

Da GTI'en kom i 1976 havde den en 1.6'er med 110 hk og 140 Nm ved
5.000 o/min.

I 1981 fik den en 1.8'er med 112 hk og 156 Nm ved 3500 o/min.

Jeg har prøvet begge, og tro mig der er en betragtelig forskel i
oplevelsen af de 2 ekstra hk

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 07-10-05 20:41

[...]

vi er forresten også blevet præsenteret for en Vectra fra 2000, som
designmæssigt er ret lækker.. mange af dem, som man kan finde på
bilbasen.dk er også relativt billige.. men er der nogle ting, man skal være
opmærksom på omkring vectra fra årgang 2000 eller 2001?

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Claus

Dato : 08-10-05 11:29

> [...]
være
| opmærksom på omkring vectra fra årgang 2000 eller 2001?

Fra 2001 og frem skulle Vectraen være bedre end sit rygte... Alt er jo
relativt. Netop på grund af sit rygte har Vectraen haft et relativt stort
værditab og jeg tror at pris og kvalitet nu passer sammen. Men som altid med
brugte biler skal_man_se_sig_godt_for.

Hvis du vil have en driftsikker bil ville jeg kigge efter en Nissan Primera
eller Mazda 626. Det eneste du skal sikre dig her er at bilerne er
rustbeskyttet og gerne fra ny. Toyota Avensis er også en mulighed, men den
er tit noget dyrere end de 2 andre.

Personligt har jeg en Octavia. Indtil videre er jeg glad for den og vil ikke
tøve med at anbefale den til andre. Eneste svage punkt på Octaviaen er den
knebne plads på bagsædet. Har selv 2 børn på 3 og 5 og det går lige an.

Vh. Claus

Fra : Kim Kristensen

Dato : 07-10-05 22:33

> [...]
>
> Er det biler med lignende pladsforhold, som også bør have en tanke? Hvad
> kan I sige om ovenstående biler? Andre kommentarer?

Jeg kan godt tilslutte mig Toms undren over det store behov for bagageplads,
men hvis SKAL have alt det du beskriver med kan det næppe være anderledes.
Da vores unger var i ca. samme konfiguration som jeres (de er 13 og 16 nu)
skiftede vi fra en tre dørs bil med 110 liters bagagerum til en sedan med
383 liters bagagerum, og vi har sjældent oplevet pladsproblemer i det
daglige.

Opel Zafira opnåede den tvivlsomme ære, at blive den hyppigst kasserede bil
overhovedet blandt tre år gamle biler til syn i Sverige. 33,2% af dem blev
faktisk kasseret, og for Renault Laguna stationcar som en nævner var
resultatet 22,1%. http://www.dinside.no/php/art.php?id=212054

Her http://begbilguiden.bilprovningen.se/ kan du se hvilke fejl det drejede
sig om, husk at det i undersøgelsen som er offentliggjort drejer sig om
modeller fra 2001. Så kigger i på sådan eller måske begge, er der god grund
til at være ekstra grundig ved gennemgang af mekanikken.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 07-10-05 23:17

[...]

> [...]
> skiftede vi fra en tre dørs bil med 110 liters bagagerum til en sedan med
> 383 liters bagagerum, og vi har sjældent oplevet pladsproblemer i det

fair nok..

[...]

> [...]
> overhovedet blandt tre år gamle biler til syn i Sverige. 33,2% af dem blev
> faktisk kasseret, og for Renault Laguna stationcar som en nævner var

oh, se det var nogle grumme tal..

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : NS

Dato : 08-10-05 16:32

Bo Kamp Dudek wrote:
> [...]
>
> Er det biler med lignende pladsforhold, som også bør have en tanke? Hvad
> kan I sige om ovenstående biler? Andre kommentarer?

Hvis det skal være lidt specielt så kunne sådan en Lancia Lybra jo måske
være noget:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=538500307&page=2

Nu er det her en 2,4 diesel så den er jo lidt dyr, men der findes en del
biler i Tyskland.

NS

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-10-05 07:30

"NS" <123@123.com> skrev i en meddelelse

> Hvis det skal være lidt specielt så kunne sådan en Lancia Lybra jo måske
> [...]
Flot bil, men hvordan ligger det med resrvedelspriser/index?. Og jeg kan
forestille mig, der ikke er udgivet en DIY-bog til den ;).

Fra : NS

Dato : 09-10-05 10:14

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Flot bil, men hvordan ligger det med resrvedelspriser/index?. Og jeg kan
> forestille mig, der ikke er udgivet en DIY-bog til den ;).

Jeg vil da tro at det ligger på FIAT-niveau (lidt højere måske da Lancia
jo er luksusmærket) da den har mange ting til fælles med Fiat Marea som
igen er lig Bravo/Brava. Desværre er der ingen importør af Lancia i
Danmark lige for øjeblikket, så man kan kun få bilen på bestilling eller
som brugtimport.

Mht. DIY-manual så vil jeg tro at den til Bravo/Brava kan bruges et
langt stykke ad vejen.

NS

Fra : Fabritius

Dato : 10-10-05 21:43

Bo Kamp Dudek wrote:

> Er det biler med lignende pladsforhold, som også bør have en tanke? Hvad
> kan I sige om ovenstående biler? Andre kommentarer?

Jeg ved ikke helt om pladsen følger med, men når nu skriver at designet
betyder meget, så er der ingen vej uden om en 156'er. Tag i det mindste
ud og prøve at se den.
--
Hov hov, der _er_ altså kvinder, der selv har betalt for deres
bil......de kaldes ludere, sønnike....*G*

Citat Juul(C)2005

Fra : Juul

Dato : 11-10-05 16:40

> Hov hov, der _er_ altså kvinder, der selv har betalt for deres
> bil......de kaldes ludere, sønnike....*G*
>
> Citat Juul(C)2005

Jeg har ikke noget imod at blive citeret - men det var altså en anden der
gav den udtalelse. Ikke at det gør den mindre sjov... (Det var derimod mig
der var sønnike)... Se herunder :)

Fra : Fabritius

Dato : 12-10-05 18:32

Juul wrote:

> Jeg har ikke noget imod at blive citeret - men det var altså en anden der
> gav den udtalelse. Ikke at det gør den mindre sjov... (Det var derimod mig
> der var sønnike)... Se herunder :)

Sorry. Kan godt se det nu du siger det. Beklager den lille smutter. Og
ja, det er et sjovt citat :)
--
Hov hov, der _er_ altså kvinder, der selv har betalt for deres
bil......de kaldes ludere, sønnike....*G*

Citat Non-Desperado(C)2005