Peugeot diesel additiv
Fra : bofu@12move.dk

Dato : 06-10-05 17:24

Min 406 HDI giver besked om at den mangler diesel additiv.

Er der nogen der ved noget om det?

Kan man købe det og selv fylde det på, eller er det en sag for et
værksted?

Fra : Nils

Dato : 06-10-05 17:51

bofu@12move.dk wrote:
> Min 406 HDI giver besked om at den mangler diesel additiv.
>
> Er der nogen der ved noget om det?
>
> Kan man købe det og selv fylde det på, eller er det en sag for et
> værksted?

Jeg ved det er dyrt!

Nils

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-10-05 19:52

"Nils" <dude@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved det er dyrt!

Nej det er det overhovedet ikke, men det bliver solgt dyrt.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-05 17:31

> Jeg ved det er dyrt!

http://www.energieportal24.de/fachberichte_artikel_42.htm

Ifølge denne tyske artikel skal der være additiv væske nok til 120.000 km,
samtidig med at den 5 liter store beholder er tom skal partikkelfilteret
skiftes - for kundens regning.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 07-10-05 20:03

> [...]
> samtidig med at den 5 liter store beholder er tom skal partikkelfilteret

på de første med partikelfilter var intervallet 80000
forbruget af additiv hænger sammen med forbruget af diesel og behovet
for at rense partikelfilteret, uøkonomisk kørsel, chiptuning, dårlig
kvalitet brændstof (fyringsolie) kan påvirke km tallet.

Og så er 0,03kr pr kilometer ikke dyrt, det er bare mange penge på en gang.

--
Keld Rasmussen

Fra : Henrik B.

Dato : 06-10-05 18:26

<bofu@12move.dk> skrev i en meddelelse
>Min 406 HDI giver besked om at den mangler diesel additiv.
>
>Er der nogen der ved noget om det?

Det må være til partikelfilteret?

>Kan man købe det og selv fylde det på, eller er det en sag for et
>værksted?

Det må være en opgave for værkstedet. Har læst om Pøsjø'er, der pludselig
døde totalt, efter en kort advarsel om det manglende additiv! Så pas på,
hvor længe du kører med det.

Fra : bofu@12move.dk

Dato : 06-10-05 21:28

Hvor meget er "dyrt" sådan ca.?

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 06-10-05 22:21

bofu@12move.dk skrev:
> Hvor meget er "dyrt" sådan ca.?

rundt om 4000 på autoriseret værksted, lidt afhængig af hvor i landet du
er

--
Keld Rasmussen

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-05 10:25

[...]

Alt efter årg. på din bil skal partikelfilteret (inkl. væske) skiftes enten
for hver 80000 km. eller 120000 km.

Hvis din bil ikke har kørt dette endnu, jamen så skal du bare have
efterfyldt væsken som koster ca. 600-700 kr. alene for væsken!

Men ring til et Peugeot værksted og giv dem dit stelnr., så kan de slå op om
det skal skiftes ved 80000 km. eller ved 120000 km.!

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-05 12:58

> Alt efter årg. på din bil skal partikelfilteret (inkl. væske) skiftes
> enten
> for hver 80000 km. eller 120000 km.

Væsken skal vel ikke skiftes, men blot efterfyldes når den er ved at være
tom.
Som jeg kunne forstå hænger forbrug af additiv sammen med køremåde og det
faktiske diesel forbrug og dermed kan det vel variere en del, derfor nok
også advarselslampen i kabinen.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-10-05 16:52

> [...]
> faktiske diesel forbrug og dermed kan det vel variere en del, derfor nok

Hvad hjælper det at hælde nyt på, når sagen er at filteret også skal
skiftes, og det er vel det der koster knapperne.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen