30-50.000kr bil forslag?
Fra : Niels Munk

Dato : 06-10-05 16:09

Hej!

Mine planer om en lækker galant fra ´97 er desværre
blevet forpurrede :(

Jeg står nu i den ulykkelige situation at jeg skal finde mig
en spand i 30-50k kr klassen.

Der er ikke rigtigt nogen pladskrav. 2 forsæder er dog et minimum.
Gule plader er også ok.
Spanden skal ikke være alt for bovlam.
Spanden skal bruges til daglig transport, 35km hver vej, så den
skal altså kunne starte hver dag.

Jeg har selv haft kig på Golf3, Vento, Peugot 306, 106...

Skyd løs!

/Niels Munk

Fra : Henrik

Dato : 06-10-05 17:19

Hvis du skal bruge den hver dag, ville jeg ikke købe fransk, da den nok vil
holde på værkstedet det meste af tiden
Og golfen er nok mere navnet, en kvaliteten du betaler for.
Så hvad med en Toyota Corolla / Carina dem er der mange af, og de er rigtig
gode teknisk.

MVH

Henrik

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 06-10-05 17:41

Henrik wrote:
> Hvis du skal bruge den hver dag, ville jeg ikke købe fransk, da den nok vil
> holde på værkstedet det meste af tiden
> Og golfen er nok mere navnet, en kvaliteten du betaler for.

Golf3 / Vento ruster også ganske voldsomt. Jeg har set flere Golf3'ere
fra 95-96 med meget rust i skærme og bagklap. Det skræmmer mig lidt, da
vores Fiat Tipo fra 1993 slet ikke har samme mængde rust. Ej heller min
brors Tipo fra 91 døjede med så store mængder rust, men på den var det
dog begyndt.

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-05 19:12

"Rasmus Lauritsen" <rasmusPRIKlauritsen@g.ma.il.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> vores Fiat Tipo fra 1993 slet ikke har samme mængde rust. Ej heller min
> brors Tipo fra 91 døjede med så store mængder rust, men på den var det

Jeg ville vælge en Peugeot 406, hvis man kan finde en der ikke har kørt for
langt i den prisklasse. Den er mere sikker end f. eks. en Carina og ruster
ikke så let. Carinaen er nu også et ok valg. Ligesom en Mazda 626 og en
Nissan Primera. Men det er nok lidt større biler end du efterlyser?

Fra : Niels Munk

Dato : 06-10-05 18:35

"f" <sdf> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke så let. Carinaen er nu også et ok valg. Ligesom en Mazda 626 og en
> Nissan Primera. Men det er nok lidt større biler end du efterlyser?

Størrelsen er sådan set ligegyldig, så længe vi ikke snakker "bus".
Det er mere prisen jeg tænker på, der skal nemlig kun ansvar på
kareten :-/
Størrelsen på de biler du nævner er sådan set fin, men en 406 fåes
vel næppe i det prisleje, medmindre den feljer en del?

/Niels Munk

Fra : Niels Munk

Dato : 06-10-05 18:47

"Niels Munk" <spam-fjerndette-@sejeniels.dk> skrev i en meddelelse

> Størrelsen på de biler du nævner er sådan set fin, men en 406 fåes
> vel næppe i det prisleje, medmindre den feljer en del?

Hmmm, har lige tjekket bilbasen.dk og det lader da til at en 406'er
kan fåes for rimelige penge.
Hvad skal man være opmærksom på ved sådan en fætter?
Specielle svagheder?

Toyota skulle være driftsikre, ja, men de er sgu ærligt talt
ikke særligt inspirerende at se på.... Ej heller Nissan.
Jeg vil gerne kunne blive glad ved synet af min bil i garagen.
Her er en 406'er lidt mere min stil...

/Niels Munk

Fra : Henrik

Dato : 06-10-05 20:55

Håber også at du bliver lige så glad for din regning fra værkstedet, som
synet af bilen.
Prøv at kikke på www.mandagsbil.dk her har Peugeot 248 indlæg mod Toyotas 30
???

Henrik

Fra : Niels Munk

Dato : 06-10-05 21:14

"Henrik" <brakentorp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Håber også at du bliver lige så glad for din regning fra værkstedet, som
> [...]

Ok. Tjekkede lige...
Peugeot 406 2.0 ST
Der er 4 indlæg, hvoraf det ene faktisk bare er ros.
Kan godt være at det er mindre end Toyota's, men det er stadig
ikke nok til at skræmme mig, taget i betragtning hvor mange der
faktisk kører af de biler.

Jeg er nok typen der vælger bil mere med hjertet, end hjernen.
Har faktisk også overvejet en gammel Opel GT fra `73, men
der bliver driftsikkerheden og komforten nok lidt et problem...

/Niels Munk

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-05 06:28

"Henrik" <brakentorp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Håber også at du bliver lige så glad for din regning fra værkstedet, som
> [...]

406´eren får egentlig gennemgående okay brugtbilsvurderinger (Autobild.de,
etc), jeg kender ikke noget til de andre modeller.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-10-05 09:17

"Henrik" <brakentorp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Prøv at kikke på www.mandagsbil.dk her har Peugeot 248 indlæg mod Toyotas
> 30 ???

mandagsbil.dk dur ikke overhovedet til at generalisere ud fra antallet af
indlæg. Jeg gennemgik en gang en del indlæg og opdagede, at flere af dem
vedrører klagepunkter, der ikke overhovedet har noget at gøre med
bilmærket - eksempelvis en bil, der har fået lakskade på grund af nedfald og
nu er ejeren uenig med værkstedet om reparation og regning.

Vil man lave statistik og generalisere, skal der langt mere styr på det, end
mandagsbil.dk byder på.

Nogle af klagerne handler langt mere om umulige forhandlere /værksteder end
bilen. Og nogle af klager tyder på at komme fra kværulanter, der MÅSKE har
ret men måske bare er småhysteriske.

Nogle "synes der er lidt støj i kabinen". Jatak, men hvad den ene oplever
som støj bemærker den anden ikke, så det er en subjektiv "fejl".

En bil er fejlmeldt fordi den har flyverust.

En bil er fejlmeldt, fordi ejeren ikke er enig med værkstedet i, hvad der
dækkes af garantien EFTER garantiperiodens udløb. Ejeren mener, at når
værkstedet løbende har vedligeholdt bilen, så er det deres ansvar, at der er
problemer med koblingen, som han vil have skiftet uden betaling.

En bilejer har indberettet en fejl... problemer med baglygterne, der i
øvrigt blev løst med det vuns, uden beregning og til hans fulde tilfredshed.

Det website er slet og ret ubrugeligt til at generalisere om enkelte
bilmærker.

Nogle biler er indberettet af mange. Og nogle optræder slet ikke -
eksempelvis er der ingen C4 i statistikken. Skal vi konkludere, når der er
mange indberetninger, så er der mange problemer med det pågældende bilmærke
og når der er ingen, så er bilen totalt fejlfri?

Mvh. Lisbeth

Fra : Niels Munk

Dato : 09-10-05 16:00

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4348d091$0$11172$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Vil man lave statistik og generalisere, skal der langt mere styr på det,
> end mandagsbil.dk byder på.

Enig.

> Det website er slet og ret ubrugeligt til at generalisere om enkelte
> bilmærker.

Enig.

> [...]
> mange indberetninger, så er der mange problemer med det pågældende
> bilmærke og når der er ingen, så er bilen totalt fejlfri?

Siden er måske bedre til at indikere hvorvidt ejere af et bestemt mærke
er brokkehoveder eller ej. Dog giver den en rimelig indikation af hvor mange
biler der er solgt af de respektive mærker/modeller.

/Niels Munk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-10-05 18:57

Lisbeth Jacobsen skriver:

> Det website er slet og ret ubrugeligt til at generalisere om enkelte
> bilmærker.

Har jeg nævnt noget lignende før ??

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 10-10-05 12:46

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse news:434959E4.B8221CCB@du.kan.finde.den...
> Lisbeth Jacobsen skriver:

> Har jeg nævnt noget lignende før ??

Nej - det har du da ikke ->

/Jakob

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-10-05 21:26

Rasmus Lauritsen skriver:

> [...]
> vores Fiat Tipo fra 1993 slet ikke har samme mængde rust. Ej heller min
> brors Tipo fra 91 døjede med så store mængder rust, men på den var det

Underligt nok, solgte jeg her i foråret en 97'er golf 3. Der var ikke et
gram rust i den.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-10-05 21:13

"Rasmus Lauritsen" <rasmusPRIKlauritsen@g.ma.il.com> skrev i en meddelelse

> Golf3 / Vento ruster også ganske voldsomt. Jeg har set flere Golf3'ere

Man kan også vælge at holde dem. F.eks. er min brors gamle Golf III nyere
end da den kørte ud fra fabrikken ... vaske og rengøre og holde øje er
kodeordene ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-05 06:26

> [...]
>
> Man kan også vælge at holde dem. F.eks. er min brors gamle Golf III nyere
> end da den kørte ud fra fabrikken ... vaske og rengøre og holde øje er

Helt enig. At en bil har et "rust-rygte" bør ikke afholde en fra at købe
den, hvis det ellers er en god bil. Man skal bare finde et velholdt
eksemplar og så holde den.

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-05 13:17

> Man kan også vælge at holde dem. F.eks. er min brors gamle Golf III nyere
> end da den kørte ud fra fabrikken ...

That was a good vending.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Lars Jensen

Dato : 08-10-05 14:44

Per Henneberg Kristensen wrote:
> "Rasmus Lauritsen" <rasmusPRIKlauritsen@g.ma.il.com> skrev i en meddelelse

> Man kan også vælge at holde dem. F.eks. er min brors gamle Golf III nyere
> end da den kørte ud fra fabrikken

"....fordi han fik en tidsmaskine med i købet", glemte du at tilføje! :)

Lars B

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 09-10-05 21:21

Lars Jensen wrote:

> "....fordi han fik en tidsmaskine med i købet", glemte du at tilføje! :)

På en Golf har det HELT sikkert været ekstraudstyr.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-10-05 22:28

"Lars L. Hansen" skriver:

> På en Golf har det HELT sikkert været ekstraudstyr.

På så gammel en bil er _alt_ ekstraudstyr, hvis det er en golf.

Fra : BJ

Dato : 09-10-05 22:34

KLIP

> På så gammel en bil er _alt_ ekstraudstyr, hvis det er en golf.

Nå,nå... jeg har ellers ladet mig fortælle, cigartænder og askebæger er
standard, men el-ur godt kan være ekstra..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-10-05 22:34

BJ skriver:

> Nå,nå... jeg har ellers ladet mig fortælle, cigartænder og askebæger er
> standard, men el-ur godt kan være ekstra..

De to første var standard i dk pakken, dengang, men i dag er de ekstra
(til kr 0,00). Til gengæld er uret der i dag (sammen med alt det andet).

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-05 13:14

Og samtidig muligheden for at få flere penge tilbage senere Golfen en faktum
est en bil med lang tid til sidste salgsdato - se bare hvor mange G2 der
stadig er på gaden.
Ikke at det nødvendigvis har noget med kvaliteten at gøre - måske mere tilid
til at den er nem og billig at fikse.

> Golf3 / Vento ruster også ganske voldsomt. Jeg har set flere Golf3'ere fra
> 95-96 med meget rust i skærme og bagklap. Det skræmmer mig lidt, da

Det har du nok ikke, fra ca. 10/94 er bagklappen galvaniseret :) Så dem du
har set har nok været ældre.
Jeg havde en '95 G3 - den havde så det problem at lakken skallede af på
bagsmækken:(
Voldsomt er også et stærkt ord, det er jo ikke sådan at bagskærmen ruster af
lige under sideruden :)
Som set på andre biler (ingen nævnt - ingen glemt) fra første halvdel af
90'erne.
Skærmkanter er ikke det store problem. Men da de jo ikke er galvaniseret
ruster de hvis ridser og stenslag ikke bliver behandlet.

Derimod skal man holde øje med døråbninger (under gummilisterne) og der hvor
der sidder gummibælge i dørene. Det er ikke så synligt, så man ser det først
når rusten har godt fast.
De har fra fabrikken ikke fået så tykt et lag maling her og erfaringen viste
så at vandbaseret maling ikke var så slidstærkt :(

Men ja de første årgange af Golf3 og Vento ruster, så et eksemplar med
ekstra rustbeskyttelse ville være at foretrække.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-10-05 10:38

Niels Munk skrev:

> Hej!
>
> Mine planer om en lækker galant fra ´97 er desværre
> blevet forpurrede :(

Trist

> [...]
> Gule plader er også ok.
> Spanden skal ikke være alt for bovlam.
> Spanden skal bruges til daglig transport, 35km hver vej, så den

Hvadsomhelst fra Toyota, så lang tid der ikke er rust i.
Samme med Honda.

Xantia skulle være den bedste bil Citroen til dato har bygget, får en
pæn medfart i Autobild brugttest. Og mærkets tvivlsomme ry giver gode
priser. Undgå 1.8 uden 16v.

God fornøjelse

Martin