Så kan de lære det med vejarbejde :-)
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-10-05 14:11

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3306478/

4.400 taget i fartrazzia på Lillebæltsbroen

mvh

Christian

Fra : Henning

Dato : 06-10-05 14:23

On 6 Oct 2005 06:10:41 -0700, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3306478/
>
>4.400 taget i fartrazzia på Lillebæltsbroen

Hvilket nu resulterer i 150 besvarelser fra folk, som synes politiet
bør tage sig bedre til end stoppe bilister der bare kører efter
forholdene

Fra : Bagdad Bob

Dato : 06-10-05 14:32

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket nu resulterer i 150 besvarelser fra folk, som synes politiet
> bør tage sig bedre til end stoppe bilister der bare kører efter
> forholdene

Særligt da idioterne havde taget opstilling efter vejarbejderne var gået
hjem. Det er jo det allerfarligste tidspunkt og det er jo ingen pengemaskine
vel? 70km/t på en fin tosporet vej uden tværgående trafik er da også helt
rimeligt - hvis ikke en anelse i overkanten. Måske 50 km/t var en mere
passende hastighed, så kunne de måske også skrive 10.000 bøder ud i stedet
og så kan der blive til de der fine nye walkie talkie's som de så mægtigt
har ønsket sig i julegave i år.

/Abildgaard

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-10-05 14:51

Bagdad Bob skriver:

> Særligt da idioterne

Flot !!!

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bagdad Bob

Dato : 06-10-05 15:15

> Bagdad Bob skriver:

> Flot !!!
>

> Klaus

Sieg heil - al magt til Tengil !!!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-10-05 15:54

Bagdad Bob skriver:

> Sieg heil - al magt til Tengil !!!

Goodwin's law

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-05 14:53

"Bagdad Bob" <wholesome@ofir.dk> wrote in message

> Særligt da idioterne havde taget opstilling efter vejarbejderne var gået
> hjem.

Hvordan ved du at vejarbejderne er gået hjem før du er kørt forbi?
Har du nogensinde prøvet at arbejde på en vej hvor trafikken blæser forbi
mindre end 2 meter bag dig?

> Det er jo det allerfarligste tidspunkt og det er jo ingen pengemaskine
> vel? 70km/t på en fin tosporet vej uden tværgående trafik er da også helt
> rimeligt - hvis ikke en anelse i overkanten.

Kan det ikke tænkes at de 70 km/t er max. pga. trafik mængden og det
manglende nødspor?

> Måske 50 km/t var en mere passende hastighed, så kunne de måske også
> skrive 10.000 bøder ud i stedet og så kan der blive til de der fine nye
> walkie talkie's som de så mægtigt har ønsket sig i julegave i år.

*SUK*

/J

Fra : Bagdad Bob

Dato : 06-10-05 15:14

"Jesper Thomsen" <jntATthomsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan ved du at vejarbejderne er gået hjem før du er kørt forbi?
> Har du nogensinde prøvet at arbejde på en vej hvor trafikken blæser forbi
> mindre end 2 meter bag dig?

Fordi det sagde de i radioen. Pointen var at der ikke var nogen
vejarbejdere - prøv at check fakta før du udstiller din uvidenhed.

> Kan det ikke tænkes at de 70 km/t er max. pga. trafik mængden og det
> manglende nødspor?

Der er heller ikke nødspor på en landevej og der er tværgående trafik. 70 på
en fin to-sporet "landevej" er ren chikane.

Fra : Gunnar007

Dato : 06-10-05 15:29

"Bagdad Bob" <wholesome@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi det sagde de i radioen. Pointen var at der ikke var nogen
> vejarbejdere - prøv at check fakta før du udstiller din uvidenhed.

Nåe ja.. Og alt hvad du hører i radioen er jo klart fakta..
Jo jo..
Tsk tsk.

Hilsen G.

Fra : Klaus G.

Dato : 06-10-05 16:22

> Fordi det sagde de i radioen. Pointen var at der ikke var nogen
> vejarbejdere - prøv at check fakta før du udstiller din uvidenhed.

Det jeg tror han mente var, at man kan ikke se om der arbejder nogen, før
man allerede er kørt forbi, derfor køre man som der er skiltet..ergo er det
ikke nogen undskyldning at drøne forbi med for høj fart, da man ikke ved om
der er nogen på arbejde...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Claus

Dato : 06-10-05 16:40

"Bagdad Bob" <wholesome@ofir.dk> skrev i en meddelelse

| Fordi det sagde de i radioen. Pointen var at der ikke var nogen
| vejarbejdere - prøv at check fakta før du udstiller din uvidenhed.

Og fordi Vejle Politi agter at lade vognen stå der efter fyraften også i
flg. Fyens Stifttidende....

http://www.fyens.dk/article/544727

/Claus

Fra : BJ

Dato : 06-10-05 16:44

"Claus" <4xc@SLETmidtfyn.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og fordi Vejle Politi agter at lade vognen stå der efter fyraften også i
> flg. Fyens Stifttidende....

Alle tiders.

Kredsen mangler også et par hurtige politibiler som kan følge med tyveknægte
i Audi A8 og Volvo S80.

Nu må der være skabt basis for indkøbene.

PS: Måske de så også kan afse folk til at komme på havnen, når ens
tyverialarm går i gang, men de er måske stadig alle sammen i Thyregod til
optøjer..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Weis

Dato : 06-10-05 20:39

Bagdad Bob wrote:

> Fordi det sagde de i radioen. Pointen var at der ikke var nogen
> vejarbejdere - prøv at check fakta før du udstiller din uvidenhed.

Det var da en misforståelse af de morsomme.

Jesper mente nok hvordan bilisterne kunne vide at vejarbejderne var gået
hjem da de kørte forbi vejarbejdet.
Sådan noget meldes næppe på radioen.

mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-05 20:52

> [...]
>>

> Fordi det sagde de i radioen. Pointen var at der ikke var nogen
> vejarbejdere - prøv at check fakta før du udstiller din uvidenhed.

Jeg tror nok jeg ved noget mere om det her end du lige forestiller dig!

Hvordan VED du at der ikke var nogen vejarbejdere? Har du aldrig arbejdet
over?

Og hvis du lyttede bare en anelse til de trafikmeldinger du får i radioen,
ville du vide at alt hvad du hører i radioen bestemt ikke passer...... Men
du svarede ikke på mit spørgsmål: Har du prøvet at stå på en vejbane og
skulle passe dit arbejde, med biler der blæser forbi med 110-120 i timen
eller endnu værre?

> Der er heller ikke nødspor på en landevej og der er tværgående trafik. 70
> på en fin to-sporet "landevej" er ren chikane.

Hvad er det lige hastighedsgrænsen er på landevej? 80? Ikke specielt stor
forskel, eller?

På motorvejen på det sted er den 110 med tre spor og nødspor under normale
forhold - men når der nu står redskaber, trafikkegler, mandskab og nødsporet
er inddraget, hvad synes du så hastigheden skal være?

*hovedrysten*

/J

Fra : Henrik B.

Dato : 06-10-05 15:42

"Jesper Thomsen" <jntATthomsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Kan det ikke tænkes at de 70 km/t er max. pga. trafik mængden og det
> manglende nødspor?

Der er et 70% nødspor på Lillebæltsbroen...!

Fra : Bo Velschow

Dato : 06-10-05 15:19

"Bagdad Bob" <wholesome@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Særligt da idioterne havde taget opstilling efter vejarbejderne var gået

Fik du en frakendelse - eller måtte du "nøjes" med et klip??

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Bagdad Bob

Dato : 06-10-05 15:31

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Bo Velschow
> 3540 Lynge
> Ved svar til mail-adresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for

Nixen - jeg hørte det i radioen. Er selv blevet knaldet med 83 km/t en
lørdag på ring 3. Der står de sørme heller ikke til hverdag.

Fra : Gunnar007

Dato : 06-10-05 15:51

"Bagdad Bob" <wholesome@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Er selv blevet knaldet med 83 km/t en lørdag på ring 3. Der står de sørme
> heller ikke til hverdag.

Nej.. Du sidder vel på ring 3 hele dagen og ser hvornår de er der..

Kunne det tænkes at de er der et par timer, og så flytter sig..
Nåe nej, for de jagter jo kun lovlydige billister, som kun lige denne ene
gang kom til, helt ubemærket at træde lidt for hårdt på gassen. Lige præcis
da politiet stod og "skød"

Der er kun EN måde at undgå at få en fartbøde på..
Kør hvad forholdene og skiltene viser dig.

Hilsen G

Hilsen G

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-10-05 21:19

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse

> Der er kun EN måde at undgå at få en fartbøde på..
> Kør hvad forholdene og skiltene viser dig.

Det er ofte 2 forskellige ting ...

--
Per, Esbjerg

Fra : .J.S...

Dato : 06-10-05 21:50

> "Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ofte 2 forskellige ting ...

Korrekt, i dag var det f.eks så tåget at man ikke kunne køre hvad der stod
på skiltene...

Fra : Bo Velschow

Dato : 08-10-05 10:38

> "Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ofte 2 forskellige ting ...

- og man skal _naturligvis_ altid køre efter den _laveste_ af de to. Derfor
er det også totalt hul i hovedet, når folk kommer fisende med 50 km/t i
undertegnedes villakvarter (på trods af, at der er tale om "bymæssig
bebyggelse", og ikke lokalt er skiltet med lavere hastighed). Langt de
fleste steder er oversigtsforhold mv. slet ikke til 50 km/t. Ikke for at
pudse glorien, men jeg plejer at køre ca. 30 km/t på villavejene, hvilket
giver mig god tid til at bremse, når børn kommer på tværs/der holder
trailere parkeret i éns vejbane lige efter de uoverskuelige sving/folk er
ved at bakke ud af deres indkørsler/skolebørnene på cykler kører 2 ved siden
af hinanden (nej, det er ikke særlig smart - men man har jo ikke pligt til
at køre ind i dem, fordi de ikke kan finde ud af det) osv. osv.

Når folk (der endda er lokale) lægger både "told og moms" oveni i de 50
km/t - dvs. kører 60-70-80 km/t - ja, så bliver det for alvor "sjovt".

En hastighedsgrænse er ikke et krav om, at man _skal_ køre med denne
hastighed.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : BJ

Dato : 06-10-05 16:11

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Fik du en frakendelse - eller måtte du "nøjes" med et klip??

Hvorfor tror du det..?

Han er vel en af de mange dygtige, rutinerede forsigtige bilister som
konsekvent ligger på 70 km/t i ydersporet.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 06-10-05 16:35

BJ wrote:

> Han er vel en af de mange dygtige, rutinerede forsigtige bilister som
> konsekvent ligger på 70 km/t i ydersporet.

LOL

Jeg troede det var TDI'erme/HDI'erne der lå dér

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 06-10-05 18:28

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg troede det var TDI'erme/HDI'erne der lå dér

Ja! Til stor irritation for Bjørn (og os andre), der gerne vil forbi....

Fra : BJ

Dato : 06-10-05 18:32

KLIP

> Ja! Til stor irritation for Bjørn (og os andre), der gerne vil forbi....

Jeg sætter stor pris på mit klimaanlæg med kulfilter og hele pibetøjet.

Jeg kan derfor roligt ryge en cigaret, mens jeg venter på, røgelsespinden
trisser derudaf..LOL

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 06-10-05 18:42

> Jeg sætter stor pris på mit klimaanlæg med kulfilter og hele pibetøjet.

Ja, så'n et kabinefilter er sgu noget klamt efter 40 - 50.000 km.

> Jeg kan derfor roligt ryge en cigaret, mens jeg venter på, røgelsespinden
> trisser derudaf..LOL

*ROFL*

Fra : Bo Velschow

Dato : 06-10-05 18:29

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> LOL
>
> Jeg troede det var TDI'erme/HDI'erne der lå dér

Næh, er det ikke lastbilerne, der bruger 10 km på at overhale hinanden (så
for pokker, NU får jeg nogen på nakken! ).

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Henrik B.

Dato : 06-10-05 18:42

> Næh, er det ikke lastbilerne, der bruger 10 km på at overhale hinanden (så
> for pokker, NU får jeg nogen på nakken! ).

Generelt? Nej...

Fra : Bo Velschow

Dato : 06-10-05 18:54

> "Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> Generelt? Nej...

(det var en joke)

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Henrik B.

Dato : 06-10-05 18:56

> (det var en joke)

I know....

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-05 19:22

> [...]
> og så kan der blive til de der fine nye walkie talkie's som de så mægtigt

Det burde jo faktisk være nok at der står et skilt med et tal på. Det minder
lidt om det som lærerne fortæller: At man i dag ikke kan bede de forkælde
elever om den mindste ting, f. eks. at være stille og opføre sig ordentligt,
fordi det at brokke sig og diskutere giver pote hos forældrene, oig de
derfor også gør det i skolen. Næ, træffer man det bevidste valg det er at
køre for hurtigt, så skal man også tage ansvaret for det.

Fra : BJ

Dato : 06-10-05 18:28

"f" <sdf> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> derfor også gør det i skolen. Næ, træffer man det bevidste valg det er at
> køre for hurtigt, så skal man også tage ansvaret for det.

Politiet arbejder da fuld til for deres løn.

Der er der sandelig ikke alle lærere der gør. DE kan hæve fuld løn for blot
12 timers ugentlig arbejde..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 06-10-05 18:44

> Politiet arbejder da fuld til for deres løn.
>
> Der er der sandelig ikke alle lærere der gør. DE kan hæve fuld løn for
> blot 12 timers ugentlig arbejde..;)

Det kan du også i Flexjob - helt op til en halv million, for 12 timer om
ugen...

Fra : BJ

Dato : 06-10-05 18:46

KLIP

> Det kan du også i Flexjob - helt op til en halv million, for 12 timer om
> ugen...

Jeg har valgt en hel forkert livsstil ... jeg skulle aldrig have været
selvstændig erhvervsdrivende og det endda uden arbejdsgiverbetalt
pension..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-05 06:31

> [...]
>
> Politiet arbejder da fuld til for deres løn.
>
> Der er der sandelig ikke alle lærere der gør. DE kan hæve fuld løn for

Nu er jeg ikke lærer, men du glemmer forberedelse til timerne,
forældresamtaler, administrationsmøder og klasserejser. Således kommer de op
på fuld tid og mere.

Fra : BJ

Dato : 07-10-05 10:41

"f" <sdf> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nu er jeg ikke lærer, men du glemmer forberedelse til timerne,
> forældresamtaler, administrationsmøder og klasserejser. Således kommer de
> op
> på fuld tid og mere.

Sikkert, efter en 10, 15 år med det samme pensum.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-05 18:42

> [...]
> hjem. Det er jo det allerfarligste tidspunkt og det er jo ingen
> pengemaskine vel? 70km/t på en fin tosporet vej uden tværgående trafik er

Hmm er der ikke hele 3 spor lige efter broen

--
Tom

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 07-10-05 12:11

> [...]
>

> Særligt da idioterne havde taget opstilling efter vejarbejderne var gået
> hjem. Det er jo det allerfarligste tidspunkt og det er jo ingen

Man kan jo se lidt af din uvidenhed at det er gået henover dit hoved at der
faktisk ser overraskende mange uheld ved vejarbejdssteder _efter_ at
vejarbejderne er gået hjem, altså aften og nat... Derfor kører politiet også
hårdt på der..

Men det vidste du jo nok......right..

Fra : BJ

Dato : 07-10-05 16:29

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> der faktisk ser overraskende mange uheld ved vejarbejdssteder _efter_ at
> vejarbejderne er gået hjem, altså aften og nat... Derfor kører politiet

Jeg kan ikke lade være med at brække mig i mit stille sind, når man læse
alle de skinhelliges indlæg.

Dette på baggrund af, jeg også kører en del bl.a. i Tyskland.

Jeg er ultra nevøs, når ferietiderne nærmer sig, Påske-, Pinse-, sommer-,
efterår- samt vinterferie.

Så skal alle de skinhellige syd på, med potterne stoppet med børn, voksne
samt bagage i overflod og evt. en campingvogn på slæb.

Dækkene er oftest af billigste kvalitet og ikke altid egnet til årstiden.

Det blæses der højt og flot på, potterne skal blæses rene og fatter have et
mindre adrenalin-kick.

Overlever de turen, skal glorien pudses en ekstra gang med Brasso, når de
skal ud på de danske veje igen.

> Men det vidste du jo nok......right..

Det gjorde du også.. ;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-05 23:12

> [...]
> mindre adrenalin-kick.
>
> Overlever de turen, skal glorien pudses en ekstra gang med Brasso, når de

Det er da på grund af "Knight Riders" som dig at det overhovedet er
nødvendigt at der er færdselsregler. Lad venligts være med at køre igennem
min lille landsby.

Fra : BJ

Dato : 07-10-05 22:15

"f" <sdf> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er da på grund af "Knight Riders" som dig at det overhovedet er
> nødvendigt at der er færdselsregler. Lad venligts være med at køre igennem
> min lille landsby.

I flaske Brasso er på vej til dig i din lille landsby.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-10-05 22:15

"f" <sdf> wrote in news:4346e310$0$84115$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Lad venligts være med at køre
> igennem min lille landsby.

Hvor er du borgmester henne?

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : BJ

Dato : 06-10-05 16:02

KLIP

4.400 taget i fartrazzia på Lillebæltsbroen

Har politiet prøvet lige så konsekvent at fartmåle ved store vejarbejde på
motorvejen ved Odense..?

Her har ellers været rig mulighede til enorme bøde = lig dækning af
budgettet, da størt tilladte hastighed i lang tid var 50 km/t.

Nu er der 70 km/t og jeg tror indtægter kunne være lige så høje som ved de
hedengangne 50 km/t og nu kan de ydermere få lejlighed til at fylde
kortklipskvoterne også.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Christian

Fra : Morten Trab

Dato : 06-10-05 16:13

On Thu, 6 Oct 2005 17:02:18 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Nu er der 70 km/t

90, på nær et ganske kort stykke, og så vidt jeg lige husker kun mod
vest hvod su fletter med dem der kører på motorvejen...Mener den er 90
hele vejen mød øst...

I hvert fald hvad jeg bemærkede igår da jeg var i Odense, men skal da
kigge imorgen når jeg igen skal derover og køre gods ud :)

Mvh. Morten

Fra : BJ

Dato : 06-10-05 16:22

"Morten Trab" <morten@trab.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> I hvert fald hvad jeg bemærkede igår da jeg var i Odense, men skal da
> kigge imorgen når jeg igen skal derover og køre gods ud :)

Som arbejdet er skredet frem, er hastighedsbegrænsningerne sat op.

Jeg skal selv til Odense i morgen med varer. Så kan vi begge kigge
efter..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morten Trab

Dato : 06-10-05 16:14

wrote:

>Har politiet prøvet lige så konsekvent at fartmåle ved store vejarbejde på
>motorvejen ved Odense..?

Ja, det sker med jævne mellemrum at jeg ser dem stå der, enten med
laser eller med foto...

Mvh. Morten

Fra : BJ

Dato : 06-10-05 16:23

KLIP

> Ja, det sker med jævne mellemrum at jeg ser dem stå der, enten med
> laser eller med foto...

Det er ikke lykkes mig at se dem.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morten Trab

Dato : 06-10-05 19:00

On Thu, 6 Oct 2005 17:22:59 +0200, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Det er ikke lykkes mig at se dem.

Mit udgangspunkt er også så tæt på stedet som man næsten kan komme ;)
OFC (Odense Fragtcentral for de uvidende)

Mvh. Morten

Fra : Leif

Dato : 06-10-05 19:24

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> "Morten Trab" <morten@trab.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det er ikke lykkes mig at se dem.

Lige netop det er da vist også pointen, ellers havde de nok sat en
reklamevogn et synligt sted,
hvis de kun ville bemærkes, hvilket efter egen erfaring med mere end 30 år
på vejene, kun har
en kort-tids-effekt: Ude af bakspejl - ude af sind............

/Leif , der kører efter forholdene - ikke altid efter skiltene.

Fra : BJ

Dato : 06-10-05 22:59

"Leif" <DrlykkesSLETMIG@mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> på

> Lige netop det er da vist også pointen, ellers havde de nok sat en
> reklamevogn et synligt sted,
> hvis de kun ville bemærkes,

Det er nu ikke vanskeligt at soptte en fotovogn og endnu nemmere en en
politimand stående eller som de gør i Vejle siddende med en lasepistol.

Jeg kører nemlig op samme sted, hvor den anden indlægger holder til. Den
virksomhed jeg kommer til/besøger har også 3 bogstaver som forkortet navn.

> hvilket efter egen erfaring med mere end 30 år
> på vejene, kun har

Jeg kan ikke følge dig i år på landevjene, da jeg kun har haft kørekort
siden 1972 og direkte levet af det fra 1976.

> en kort-tids-effekt: Ude af bakspejl - ude af sind............

Tjaee. det kan der måske være noget om

> /Leif , der kører efter forholdene - ikke altid efter skiltene.

Jeg forsøger efter bedste evne at overholde hastighedsbegrænsningerne i
Danmark.

På mine ret hyppige ture til bl.a. Holland kan jeg så afreagere og forsikre
mig om, hastighedsbegrænseren stadig er programmeret ud af motorstyringen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Leonard

Dato : 06-10-05 21:17

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:

>Har politiet prøvet lige så konsekvent at fartmåle ved store vejarbejde på
>motorvejen ved Odense..?

Der har de både brugt helikopter, laser og ATK.

> [...]
>
>Nu er der 70 km/t og jeg tror indtægter kunne være lige så høje som ved de
>hedengangne 50 km/t og nu kan de ydermere få lejlighed til at fylde

Den er lige belvet hævet til kun at være 90 km/t på en meget kort
strækning lige under broen - i hvert fald var det således i går,
onsdag, i østlig retning.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : BJ

Dato : 06-10-05 23:00

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den er lige belvet hævet til kun at være 90 km/t på en meget kort
> strækning lige under broen - i hvert fald var det således i går,
> onsdag, i østlig retning.

Så er der jo kun penge i det og ingen klip..;-(

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Leonard

Dato : 07-10-05 16:26

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:

>Så er der jo kun penge i det og ingen klip..;-(

Ja, det er da noget underligt noget

Faktisk synes jeg de har været gode til at tilpasse og flytte
grænserne ved det arbejde. (Bortset fra at jeg synes man skal meget
langt mod vest før det ophører)

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : BJ

Dato : 07-10-05 16:35

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Faktisk synes jeg de har været gode til at tilpasse og flytte
> grænserne ved det arbejde. (Bortset fra at jeg synes man skal meget
> langt mod vest før det ophører)

Jeg bemærkede skiltningen i dag.

Den står vist ganske godt.

Jeg bemærkede også på turen mod Odense, at mange skutte læser aviser, hører
radio eller ser TV.

Dog stod vognen der ikke, hverken nord eller syd.

Måske de skulle stille den op lørdag og søndag i dagtimerne. Så kan de også
bonne søndagsbilisterne..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Claus

Dato : 06-10-05 16:50

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3306478/

>4.400 taget i fartrazzia på Lillebæltsbroen

Hvis de en dag privatiserer fotovognen vil jeg have en aktie

150 kørte over 160: 150*7000 = 1.050.000 kr
400 mere end 30%: 400*1500 = 600.000 kr

Resten lader vi få en bøde på 500,-: 3850*500 = 1.925.000 kr.

I alt for 5 dages hårdt arbejde: 3.575.000 kr (Jeg tror tallet er lavt sat)

http://www.fyens.dk/article/544727

Vh. Claus

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-05 19:17

> [...]
>
> Resten lader vi få en bøde på 500,-: 3850*500 = 1.925.000 kr.
>
> I alt for 5 dages hårdt arbejde: 3.575.000 kr (Jeg tror tallet er lavt

Og tænk at alt det er indbetalt frivilligt af folk. Det er faktisk flot af
dem der valgte at køre for hurtigt.

Fra : BJ

Dato : 06-10-05 18:29

"f" <sdf> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og tænk at alt det er indbetalt frivilligt af folk. Det er faktisk flot af
> dem der valgte at køre for hurtigt.

Vi er et rent overflødighedshorn i Danmark.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : claus b. p.

Dato : 06-10-05 23:29

"f" <sdf> wrote in message

> Og tænk at alt det er indbetalt frivilligt af folk. Det er faktisk flot af
> dem der valgte at køre for hurtigt.

Det må være let at være så hellig når man ikke har råd til mere end en
knallert-30.

Jeg kan da kun anbefale alle der føler sig uretfærdigt fotograferet til at
benytte sig af retten til at anfægte sigtelsen i retten. Selv om man bliver
dømt til at betale bøden, vil det koste samfundet så mange penge, at
fortjenesten er forsvundet igen. Det er en af dette samfunds "gratis"
glæder.

PS: Tænk hvad man kunne få af ekstragevinster i form af manglende selebrug,
spritkørsel, manglende kørekort, flygtede straffefanger/indbrudstyve/biltyve
osv. - samt ingen problemer med at identificere personerne på fotoerne,
hvis man bare ofrede et stophold efter fartkontrollen. Men det er der jo
ikke de samme penge i.

Og sidst men ikke mindst: Tænk hvis kampagnerne for at få folk til at holde
hastighedsgrænserne også vendte den anden vej, - så vejmyndighederne
tilpassede hastighedsgrænserne efter forholdene. Det er fx. påfaldende at
den samme vej som kører igennem både Rødovre og Københavns Kommune har
70km/t begrænsning på den ene, og 50km/t på den anden side af byskiltet.

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-05 18:51

> [...]
>
> Resten lader vi få en bøde på 500,-: 3850*500 = 1.925.000 kr.
>
> I alt for 5 dages hårdt arbejde: 3.575.000 kr (Jeg tror tallet er lavt

hov så glemmer du også de voldsomme udgifter til at lagre 4000 billeder på
cf-kort, samt printerpapir og frimærker når betalingskortene til giro 413
skal indbetales

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-05 18:42

> [...]
>http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3306478/
>
>4.400 taget i fartrazzia på Lillebæltsbroen

Politiet advarer osse deres egne folk om ikke at køre for stærkt på
broen....
http://www.tv2fyn.dk/article/30498
Se sidst i artiklen!

/Bent

Fra : Leif

Dato : 06-10-05 19:26

"Bent Eriksen" <bbe[AT]tdcadsl[DOT]dk> wrote in message

> Politiet advarer osse deres egne folk om ikke at køre for stærkt på
broen....
> http://www.tv2fyn.dk/article/30498
> Se sidst i artiklen!

Snip.............

..... advarer kolleger om, at de ikke må køre for hurtigt på Lillebæltsbroen

Men alle andre steder må de vel heller ikke selvom der er uniform på
billedet i deres kørekort eller............

/Leif

Fra : Mogens

Dato : 06-10-05 21:03

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3306478/

>4.400 taget i fartrazzia på Lillebæltsbroen

Jep - så dem heldigvis. En orange VW Transporter holdt parkeret
således, at den faldt ind i "gadebilledet". Umiddelbart lignede det
blot een af vejarbejderne, men den hvide nr. plade og "ruden" i
bagruden afslørede dem
--
Mvh Mogens

Sælges: '83 BMW 323i, synet den 16. september 2005 !
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Fly Christensen

Dato : 08-10-05 23:59

On Thu, 6 Oct 2005 22:02:45 +0200, "Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk>
wrote:

> [...]
>således, at den faldt ind i "gadebilledet". Umiddelbart lignede det
>blot een af vejarbejderne, men den hvide nr. plade og "ruden" i

For et stykke tid siden var der vejarbejde ved Kolding i sydgående
retning. Oppe på toppen af bakken holdt der en varevogn med bagrude og
på hvide plader. Den skreg langt væk af ATK, så jeg skulle lige teste,
at det nu også var ATK - det var det. Underligt nok udløste den først,
da vi var så tæt på, at vi kunne se mandens skægstubbe.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Mogens

Dato : 09-10-05 03:07

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message

> Den skreg langt væk af ATK, så jeg skulle lige teste, at det nu også var
> ATK - det var det.

Du må lige forklare...

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-05 09:49

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> "Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message

> Du må lige forklare...

Han bor i tyskland

--
Tom

Fra : Uffe Ravn

Dato : 09-10-05 08:28

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev

> [...]
> at det nu også var ATK - det var det. Underligt nok udløste den først,
> da vi var så tæt på, at vi kunne se mandens skægstubbe.

Så har jeg vist igen misforstået noget, jeg troede at det gik ud på at at
køre forbi UDEN at udløse den

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Karsten Andersen

Dato : 09-10-05 10:03

Sun, 9 Oct 2005 09:27:34 +0200, skrev Uffe Ravn, på 15 linier, i
<4348c66a$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

>"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev

>Så har jeg vist igen misforstået noget, jeg troede at det gik ud på at at
>køre forbi UDEN at udløse den

Med en Fuldface hjelm

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Rick

Dato : 11-10-05 23:24

Mogens wrote:

[snip]
> Du må lige forklare...

Jeg har hørt så meget om de der ATK, men ikke set nogen live før den
dag, så det skulle da lige testes. Jeg kørte i chefens bil med ham
ved siden af. Han blev nogen underlig i hovedet og syntes ikke, at det
var spor sjov - indtil, at han fik forklaret, at der ikke sker noget,
da bilen er på tyske plader.

Fly