Reset af computer i Golf3
Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 05-10-05 06:06

Hej,

Er der nogen her i gruppen, der ved hvor man kan få resettet computeren i en
Golf3 - altså lige udover ved VW - i HS?

Airbag lampen lyser, og den skal formodentlig bare resettes..

Hilsen Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-10-05 06:21

"Michael Nørgaard Andersen" skriver:

> Er der nogen her i gruppen, der ved hvor man kan få resettet computeren i en
> Golf3 - altså lige udover ved VW - i HS?

Ved enhver der har VAGcom

> Airbag lampen lyser, og den skal formodentlig bare resettes..

VAGcom. Byggeforslag til interface findes på min private hjemmeside.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : jacob

Dato : 05-10-05 09:38

"Michael Nørgaard Andersen" <michael.noergaard.andersen@tdcadsl.dk> skrev i
en meddelelse news:KbJ0f.69874$Fe7.237304@news000.worldonline.dk...
> [...]
> en
> Golf3 - altså lige udover ved VW - i HS?
>
> Airbag lampen lyser, og den skal formodentlig bare resettes..

stelen af i mindst fem min.

MVH
Jacob

Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 05-10-05 10:50

> stelen af i mindst fem min.

Det forsvandt den ikke af sidst jeg prøvede..

vh Michael

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:192.100.124.219)

Fra : J.L.

Dato : 05-10-05 11:37

"Michael Nørgaard Andersen" <michael.noergaard.andersen@tdcadsl.dk> wrote in
message news:006901c5c992$30277e70$3a4d82d4@autoatlas.local...

> Det forsvandt den ikke af sidst jeg prøvede..
>
> vh Michael

Kunne det tænkes at der så ER noget i vejen med airbag'en

Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 05-10-05 13:07

> Kunne det tænkes at der så ER noget i vejen med airbag'en

Det tror jeg ikke. Den begyndte at lyse, efter at jeg havde handskerummet ude (i
forbindelse med at jeg installerede håndfri sæt).

Hilsen Michael

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:192.100.124.219)

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-05 13:42

> [...]

Den begyndte at lyse, efter at jeg havde handskerummet ude (i
> forbindelse med at jeg installerede håndfri sæt).

Så er du kommet til at pille ved et stik el. lign. .

Fra : Chris

Dato : 05-10-05 13:54

Michael Nørgaard Andersen wrote:

> Det tror jeg ikke. Den begyndte at lyse, efter at jeg havde handskerummet ude (i
> forbindelse med at jeg installerede håndfri sæt).

> [...]
tjek stikforbindelsen på airbaggen i passagersiden.. :)

Fra : Bjørn

Dato : 05-10-05 14:46

"Michael Nørgaard Andersen" <michael.noergaard.andersen@tdcadsl.dk> skrev i
en meddelelse news:006c01c5c9a5$54e49320$3a4d82d4@autoatlas.local...

> Det tror jeg ikke. Den begyndte at lyse, efter at jeg havde handskerummet
> ude (i
> forbindelse med at jeg installerede håndfri sæt).

Samme sagde min kammerat da hans begyndte at lyse i hans Astra. Efter han
fik skildt skidtet af igen, viste det sig at han havde ødelagt en
stelforbindelse.

--
Mvh Bjørn, Opel Vectra A CDX '94 - 2.5i V6 24v

Hjælp min kammerats mor til et nyt køkken - stem på nr 3 - Dorit :)
http://www.radionet.dk/eksterne_konkurrencer/guld_001/index.asp

Fra : Bjørn

Dato : 05-10-05 12:31

"jacob" <jjo@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "Michael Nørgaard Andersen" <michael.noergaard.andersen@tdcadsl.dk> skrev
> i en meddelelse news:KbJ0f.69874$Fe7.237304@news000.worldonline.dk...

> stelen af i mindst fem min.

Nu er jeg ikke VW mand - men på de "gamle" Opler husker airbagstyringen
stadig fejl. At hive stellen af batteriet hjælper ikke, den _skal_ resettes
med software.

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-05 16:47

> Nu er jeg ikke VW mand - men på de "gamle" Opler husker airbagstyringen
> stadig fejl. At hive stellen af batteriet hjælper ikke, den _skal_
> resettes med software.

Se det er nemlig korrekt.
Airbag controlleren lagrer fejl i en NVRAM (non volatile RAM) så den husker
det også selvom strømmen fjernes. Kan kun nulstilles vha. tester / VAG-Com.

Årsag: Vitalt sikkerhedsudstyr.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 05-10-05 21:41

> Årsag: Vitalt sikkerhedsudstyr.

Tak for svarene. Det lugter lidt af at jeg må afsted til et værksted (eller
håbe på at pæren springer - og synsmanden ikke opdager det) for at få
udbedret fejlen.

Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-10-05 21:44

"Michael Nørgaard Andersen" skriver:

> Tak for svarene. Det lugter lidt af at jeg må afsted til et værksted (eller
> håbe på at pæren springer - og synsmanden ikke opdager det) for at få
> udbedret fejlen.

Med mindre at du kender en pgm der kan resette for dig...

Klaus
--
Sendt via sunsite.dk da news.sonofon.dk nu er nede igen.
Sidst set i live tirsdag den 4/10-2005