Sjov historie om syn af en trailer ;)
Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-10-05 22:45

Halløj i hytterne !

Nu kom jo dagen hvor fruen's trailer med påmonteret hundebokse skulle
til syn - og hvad sker der så ?

Joehhhhh - hun havde fået en synstid klokken 13.25 - fint nok !

Går rundt og kigger lidt, også på traileren, og kommer så i tanker om
at der jo måske nok burde hentes et par prøveskilte til den, vel at
mærke inden man hænger den på en bil, og kører til syn

Hun ringer lige først til synshallen, og meddeler en forsinkelse -
hvílket afstedkommer et mindre latterudbrud, hos synsfolkene, men hun
kommer da bare, så ser vi på sagerne
(det *er* flinke folk dernede !)

Så afsted til Vordingborg efter et par prøveplader, tiden er jo knap -
retur igen, og man skal hænge traileren på bilen

Bakser lidt med strømstikket til traileren, og ser lidt mistroisk på
det - der er sgu' da kun 3 ben i det her stik, hvilket betyder det er
stikket til ventilationen og lys inde i traileren

(Det er en af de trailere polisen har brugt til deres hundebiler)

Hvor helved..... er det rigtige stik ??? Var det monstro det, man
havde samlet op ude på græsplænen, ved siden af Campingvognen ????

Det var det sgu' - det stik man samlede op, var åbenbart ikke noget
nogen havde smidt

De satans køtere havde bidt kablet over.

Nu bliver gode dyr pludseligt meget rådne, og jeg må i en helvedes
fart fise forbi Vallø Caravan, og samle en stump kabel op - sådan et
7leder kabel er (tro det eller lad være) ej standard lagervare

Hun ringer igen til synshallen, og meddeler en anden udsættelse rent
tidsmæssigt - intet problem - der er åbent til 17

(Synsmanden er tæt på at være knækket totalt sammen af grin)

Hundene har åbenbart luret hvad *den* trailer skal bruges til, og er
gået i selvforsvar ;)

Nuvel - jeg fiser til Vallø, henter kabel, og fiser fluks videre mod
Vordingborg's periferi, hvor traileren jo står, og savner noget
ledning - undervejs ringer fruen, og fortæller at vi meget gerne
skal være der inden 16, for traileren skal i lastbil banen , og den
lukker altså en time før den anden bane

Gyys !

Jeg er oppe ved Vallø lige før 14:45, og fiser ind og henter det
satans kabel til formedelst 49 kroner meteren ....

Skal så derfra tværs ind i landet, for at ramme en motorvej i
sydgåendes -

Piller på motorvejen lidt syn for Køge (Slimminge), og sætter det
lange ben foran - Jubii - man må jo køre enorme 130km/t her - bare for
at konstatere at den kære gamle Oluf hvar fået kvababbelse, og
pludseligt laver tændingsbanken som en smed på akkord....

Hva' pokker er nu det - grrrrrr..... anyway, det må briste eller
bære, så den får sgu galoppen derudaf - jeg har jo endnu en
reservemotor på lager i værstefald.

Ok - den kan da holde de 130-40 stykker på plan vej, men den mindste
bakke, og farten løber af, ligeså hurtigt som brændstofmåleren er ved
at nærme sig bunden - for jeg har da glemt at tanke bilen op !

Ok - Nu må lortet bevise sit værd, og tage sig sammen, den smule vej,
så vi holder dampen oppe, og hovedet koldt

Njoehhhhh - den gamle kælling (bilen) er vist begyndt at ryge en smule
bagude... skide være med det, jeg har et syn at nå, et kabel at lappe
sammen, og vist et fruentimmer der er ved at nå en ubehagelig
ansigtskulør, for alt går da vist galt idag

(Godt det ikke er mit Gø-dyr, der spiser ledninger - phewwww !)

Drejer fra motorvejen nede i Bårse, for at tage bagvejene , og satme
om ikke nogle asfaltarbejder er gået i ledtog med køterne.

De har besluttet sig for at asfaltere mellem Gl. Lundby og Lundby, og
derfor opsat en trafikregulering, der selvklart bliver rød, netop som
jeg ankommer - og nu er klokken ved at være slem

Jeg har vundet nogen tid på motorvejen, men nu er den altså lidt over
3 - og jeg aner problemer forude

Endeligt - grøntlys, og gaddagung.... Pisker ned ad de små
landeveje, noterer sig at en Rekord, åbenbart godt kan tage et bestemt
krøl på vejen, med hastigheder hinsides det trolige, og fræser til
sidst ned af markvejen til Farmen.

Kommer i tanke om at jeg nok snart igen skal ud og lappe huller i den
markvej - well, de tanker kommer samtidigt som jeg hører glassene til
de i dag indkøbte lamper slå revner ;(

Skidt med de glas, der spildes åbenbart hvor der handles !

Får sat et nyt 7 polet stik i den ene ende af den kabelstump jeg købte
oppe i Vallø, og samler så med tilstrækkeligt mange samlemuffer den
anden ende til trailerens elnet

Godt nok, man har den farvekode i hovedet, for den kære Århusianer-
færge , har jo lige fået nyt trailerstik, og det virkede jo

Nu er klokken blevet 15:35, og vi er ved at være seriøst på skideren

(skrev jeg "ved at være?)

Vi hænger traileren på bilen (Århusfærgen) og kigger lige om lyset på
den virker

Hmmmm..... det ene glas bagi ser lidt hullet ud ???

Havde "noget" ville sparke en dum hund i røven, og ramt traileren i
stedet, eller hvad var der sket her ?

Glassene fra de andre traileren passer jo selvklart ikke, det kunne vi
sige os selv - så vi blev enige om at holde os til sandheden, ifald
synsmanden skulle spørge til de nærmere omstændigheder vedrørende
glasset udseende

Kører mod VOrdingborg, blot for at konstatere at alt hvad der kan
kravle og gå, iført automobil, åbenbart skal til pensionistmøde

Hold op hvor tiden bliver uartig, og gloserne begynder at fyge ;)

Når lige ind til synshallen et par sekunder i 4, og bliver at vinket
venligt ombord.

Synsmanden kigger på traileren, og på dens registreringsattest

Hmmmmm..... tidligere ejer "Rigpolitichenfen" , anvendelse
"Godstransport" ....

Gud ved om de har passet en sådan trailer ordentligt siger han med et
grin ??? Huhhhhhh..... har han historierne om visse bilers
bremseevne i erindringen ?

Tjaehhhh..... på nær elendig affjedring i traileren, der ikke engang
virkede bedre fordi eders undertegnede hoppede op i den og legede
ballast, fik vi da en del rigtigt gode fif, og tips, til at løsne de
fjedre op - blandt andet noget med at læsse den meget tungt, og finde
en hullet vej

(Han *må* sgu ha set vores markvej !)

Han måtte lige kigge i forskrifterne om der var krav til sådan en
tingest, for dem så han bestemt ikke hver dag, men det var vist godt
nok altsammen, for den blev godkendt !

Nu husker man måske noget med tændingsbanken og røg ?

Jep ..... ude på gårdspladsen ligger der er forhenværende brugbar
motor, og den kære Oluf står og spinder som en killing igen, jeg skal
jo på arbejde i morgen tidlig.

Sikke en dag - godt man kan skifte motor i en Rekord på 3 timer, og
har dem som hyldevarer

Og Køterne kan bare vente sig ! - Hævnen bliver sød, meget sød

<< ondt_grin.wav >>

--
jan@stevns.net

Fra : Uffe Ravn

Dato : 04-10-05 22:59

<jan@stevns.net> skrev

> Nu kom jo dagen hvor fruen's trailer med påmonteret hundebokse skulle
> til syn - og hvad sker der så ?

<lang historie fortalt spændende>

> Sikke en dag - godt man kan skifte motor i en Rekord på 3 timer, og
> har dem som hyldevarer

Du er bestemt ikke uden evenr, heller ikke som historiefortæller.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Esben Taersker

Dato : 04-10-05 23:19

....wauw...

Og her gik jeg og troede, at jeg var på den, da jeg skulle til syn i dag...:

Jeg må erkende, at jeg har en evne til at forveksle hhv. septemer og
november, så da jeg fik indkaldelsen til syn midt i august måned, tænkte
jeg, at der jo var god tid til....
Men ak. Da jeg her i weekenden fandt papirene frem for evt. at booke en
tid, opdagede jeg til min gru, at den skulle have været synet for ca. 14
dage siden... Man bliver lige plus'li lidt hed om ørerne...
Anyhow... Jeg planlægger at ringe til synshallen mandag mens jeg er på
arbejde, Imidlertid havde mester jo forresten meldt mig til et kursus -
så ingen tid til den slags pjat. Først efter 17 havde jeg fri, og kunne
nu kun booke online. I min iver booker jeg den første tid jeg kan finde,
som til min overraskelse er allerede følgenede morgen kl. 7:40 (altså i
dag). Først derefter kommer jeg i tanker om, at fordækkene er _meget_
tæt på at være nedslidte... Ikke just noget godt førstehåndsindtryk at
give en synsmand...:(
Min plan var ellers at skifte til vinterdæk lidt tidligt i år, og så
kassere både hjul og fælge og investere i nogen nye sommer-sutter til
foråret.
Men ak - igen. Vinterdækkene er jo opmagasineret hos dæk-firmaet... Så
det kunne under ingen omstændigheder nåes inden syent.
Jeg lagde en taktik: Gå til bekendelse. Og resulatet: Det virkede.

Eneste bemækning: Fordæk nær slid-grænse.

....må hellere få skiftet dækkene mens de stadig kan gå an...!

/Esben

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 05-10-05 00:49

Glimrende historie!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-10-05 05:33

jan@stevns.net skriver:

> Halløj i hytterne !
-cut-
> jan@stevns.net

Morgenunderholdning

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian S. Jensen

Dato : 05-10-05 09:29

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> Halløj i hytterne !
>
> << ondt_grin.wav >>
>

> --
> jan@stevns.net

......hvad lavede du resten af dagen ?

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Karsten Andersen

Dato : 05-10-05 15:12

Wed, 5 Oct 2005 10:29:11 +0200, skrev Brian S. Jensen, på 20 linier, i
<43438efb$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, :

>.....hvad lavede du resten af dagen ?

Han var da i bad, for og få den dovne sved af

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-10-05 16:21

"Brian S. Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev :

>.....hvad lavede du resten af dagen ?

dagens første 5 timer var ren afslapning = arbejde.

--
jan@stevns.net

Fra : jacob

Dato : 05-10-05 09:44

> Og Køterne kan bare vente sig ! - Hævnen bliver sød, meget sød
>
> << ondt_grin.wav >>
>

> --
> jan@stevns.net

Du burde få job som historie fortæller for en stor forsamling.........
du skriver jo skide godt...

MVH
Jacob

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-10-05 16:20

"jacob" <jjo@stofanet.dk> skrev :

>Du burde få job som historie fortæller for en stor forsamling.........
>du skriver jo skide godt...

hehe - tak skal du have ;)

På en eller anden måde, ender ret absurde ting altid med at blive
sjove, når man ser dem i bakspejlet.

Ok - nogen gange undrer vi os skam også over hvorfor tingene ender udi
det absurde , det er åbenbart noget vi skal leve med, og det gør vi
så.
--
jan@stevns.net

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-05 10:31

Hehe, tingene er fedest hvis de bliver lavet i sidste sec ) kender
det...

Mvh
Morten

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-10-05 23:45

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Og Køterne kan bare vente sig ! - Hævnen bliver sød, meget sød
>
> << ondt_grin.wav >>

Stakkels kræ.

Ellers en sjov historie ))

--