Stadig problemer med varmen i Brava'en
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 04-10-05 18:06

Hej

For ganske få dage siden skrev jeg et indlæg i denne gruppe vedr. min Fiat
Brava fra 1996, som bliver ret varm i løbet af 6-8 minutters kørsel.

Jeg blev anbefalet at skifte termostaten, hvilket jeg har nu gjort. Det var
lidt bøvlet med pladsen, men jeg er sikker på mit arbejde.

Men som emnet siger, er bilen altså stadig varm. I tidligere indlæg blev
der også nævnt en toppakning som fejlkilde, men så vidt jeg har forstået,
så vil man kunne se dette ved at der er noget hvidt skumagtigt i olien
(nemlig vandet).

Dette er IKKE tilfældet, men bilen bliver stadig varm. Principielt kan det
vel sagtens være ledningerne til de to stik, som sidder på termostaten,
ikke?

Andre bud?

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Mogens

Dato : 04-10-05 19:20

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> wrote in message

> For ganske få dage siden skrev jeg et indlæg i denne gruppe vedr. min Fiat
> Brava fra 1996, som bliver ret varm i løbet af 6-8 minutters kørsel.

Du svarede ikke på mit tidligere spørgsmål, så jeg rejser det igen!

Kunne du ikke lave en bilhandel istedet, hvor din havererede
bil indgik i handlen?
Eksempelvis en Fiat-forhandler, der har din ønskede nye Fiat
eller anden til salg?

Jensen & Nørgård i Grindsted "steg på" dén slags i gamle dage...
--
Mvh Mogens

Sælges: '83 BMW 323i, synet den 16. september 2005 !
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 04-10-05 19:52

[...]

> Du svarede ikke på mit tidligere spørgsmål, så jeg rejser det igen!
>
> Kunne du ikke lave en bilhandel istedet, hvor din havererede
> bil indgik i handlen?

tjoh, det var vel en mulighed.. ehm.. men sagen er den, at der - med min
til tider pinligt lange research - sagtens kan går op til 2 måneder, førend
vi har en ny.. og det er ret lang tid at vente uden bil, når man har et par
små børn og bor lidt på landet..

men jeg vil lige starte med at lade en mekanier vurdere den.. hvis vi ryger
på den forkerte side af 4.000 i rep. vil jeg forsøge mig med dit råd..

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Mogens

Dato : 04-10-05 19:57

> men jeg vil lige starte med at lade en mekanier vurdere den.. hvis vi
> ryger
> på den forkerte side af 4.000 i rep. vil jeg forsøge mig med dit råd..

Hmm - man kan vel gørte begge dele, såman har et sammenligningsgrundlag...

> [...]
>der også nævnt en toppakning som fejlkilde, men så vidt jeg har forstået,
>så vil man kunne se dette ved at der er noget hvidt skumagtigt i olien

Næh, sådan er det ikke altid. Der kan være brunt slam i vandet,
hvilket betyder hul i toppakningen. Man kan checke med en CO2-måler,
om den smider udstødningen gennem vandet...

Hvorledes ser olien ud ?!

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 04-10-05 20:09

[...]

> Hvorledes ser olien ud ?!

hvordan kan jeg tjekke det? hvis jeg hiver oliepinden op, så ser det fint
ud.. men hullet, hvor jeg normalt påfylder olie, er aldrig fyldt, så man
kan se olien.. ehm..

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Mogens

Dato : 04-10-05 20:22

> hvordan kan jeg tjekke det?

Det kunne jo være, at du havde haft bilen hængt
op dine kæder for cykeltiden

> hvis jeg hiver oliepinden op, så ser det fint ud.

OK...

> men hullet, hvor jeg normalt påfylder olie, er aldrig fyldt, så man
> kan se olien.. ehm..

He, he - gud ske lov for det :)

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 04-10-05 21:48

[...]

så jeg kan altså på ingen måde tjekke, om olien ser 'anderledes' ud.. well,
andet end hvis jeg tømmer bundkarret.. (?)

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-10-05 22:03

> så jeg kan altså på ingen måde tjekke, om olien ser 'anderledes' ud..
> well, andet end hvis jeg tømmer bundkarret.. (?)

Må jeg råde dig til at tage nogle billeder du kan vise os?

Det er ikke for, at fornærme dig, men med dit begrænsede kendskab til biler
(baseret ud fra dine indlæg) kan olien sagtens være fyldt med vand uden at
du synes den ser mærkelig ud...

igen: tag det ikke ilde op - det er kun for din egen skyld, så vi lige kan
få syn for sagen! :)

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 06-10-05 08:55

[...]

> [...]
> du synes den ser mærkelig ud...
>
> igen: tag det ikke ilde op - det er kun for din egen skyld, så vi lige kan

jeg tager det slet ikke ilde op.. er derimod meget glad for, at i gider
bruge tid på min - i fagfolks øjne - basale spørgsmål..

bilen ryger til mekaniker i dag.. hans bedste bud ud fra mine beskrivelser
lød på vandpumpen.. men nu ser vi..

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 05-10-05 02:05

Bo Kamp Dudek <bo@bodudek.dk> skrev:
> [...]
>stadig varm. I tidligere indlæg blev
>der også nævnt en toppakning som
>fejlkilde, men så vidt jeg har forstået,

Hiv nu det låg af til ekspantionsbeholderen. Tjek om det
bobler.....

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 06-10-05 17:10

[...]

> Hiv nu det låg af til ekspantionsbeholderen. Tjek om det
> bobler.....

det er også for åndsvag af mig, at jeg kører med to samtidige tråde om
samme emne, men citat:

"jeg har udskiftet termostaten, og når bilen kører i tomgang, bliver den
MEGET varm.. der kommer bobler i eksp. beholderen.. køleren bliver IKKE
varm, og blæseren kører IKKE.."

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal