Kobling på en 406?
Fra : Rasmus og Ditte

Dato : 04-10-05 12:26

Hejsa NG
Min nyindkøbte Peugeot 406 ST 2.0 1997 irriterer mig lidt Pga koblingen.
Koblingspunktet ligger ligge inden pedalen slippes og det er lidt
irriterende at køre med.
Ifølge min Haynes er koblingen selvjusterende,så jeg går ud fra at det er
fordi koblingen er ved at være færdig.
Men er det, det?
Jeg gider jo ikke at skifte koblingen hvis det er noget jeg kan justere mig
ud af.
Er der et klogt hoved derude der lige har helt styr på sådan en Peugeot
koblings opbygning,som kan svare mig på det?
Koblingen fungerer fint og slipper ikke eller noget.
Mvh
Rasmus H

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-05 16:55

"Rasmus og Ditte" <ditras@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> irriterende at køre med.
> Ifølge min Haynes er koblingen selvjusterende,så jeg går ud fra at det er

De 3 gange hvor jeg har haft denne fejl var der 2 gange tale om et knækket
blad på trykskoen (eller fjederblad eller hvad den ellers hedder) inde i
koblingen.
Den sidste gang var det fordi høj-gears-aksel-lejet var ødelagt.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-05 18:58

> [...]
> koblings opbygning,som kan svare mig på det?
> Koblingen fungerer fint og slipper ikke eller noget.

Jeg har læst på autobild.de at man kan teste koblingen på en 406´er ved at
prøve at sætte i gang i tredje gear. Går motoren IKKE i stå er koblingen
slidt og skal skiftes.