over 500.000 km i en Hyundai...
Fra : Dan

Dato : 04-10-05 11:09

Alle bilejere læs her...det kan være, det er en gammel nyhed, men ny for
nogen...

http://www.presseprofilen.dk/pressemeddelelser/da/pressemeddelelse_394.html

Fra : Dan

Dato : 04-10-05 11:12
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-10-05 11:58

> Alle bilejere læs her...det kan være, det er en gammel nyhed, men ny for
> nogen...

Sikke noget crap - og sikken en skodside.

"Artiklen" giver indtryk af at være et journalistisk produkt - men reelt er
der tale om en reklame - og i hvert fald ikke nogen gennemarbejdet artikel.

Hvordan er du i grunden faldet over artiklen - og hvad er din tilknytning
til hjemmesiden/Hyudai/Swedol..?

/Jan W Nielsen

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 04-10-05 12:12

Jan W Nielsen wrote:
> Sikke noget crap - og sikken en skodside.
>
> "Artiklen" giver indtryk af at være et journalistisk produkt - men reelt er
> der tale om en reklame - og i hvert fald ikke nogen gennemarbejdet artikel.

Sandt nok - men derfor kan der vel godt være tale om et udmærket
produkt? Ingeniørerne er i hvert fald glade for det, på en helt
uvidenskabelig måde:
http://cph.ing.dk/konf/root/hvemhlp/sub/arkiv_hvemhlp/html/0326.all.html
<http://cph.ing.dk/konf/root/hvemhlp/sub/arkiv_hvemhlp/html/0326.all.html>

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-10-05 13:04

> Sandt nok - men derfor kan der vel godt være tale om et udmærket produkt?

Måske - det ved jeg ikke.

> Ingeniørerne er i hvert fald glade for det, på en helt uvidenskabelig
> måde:

Øhh.... Det der er bare et tilfældigt forum, og der er ingen som helst
sandsnliggørelse af, at dem der skriver derinde ved noget om sagen.

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 04-10-05 17:53

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sandt nok - men derfor kan der vel godt være tale om et udmærket produkt?
> Ingeniørerne er i hvert fald glade for det, på en helt uvidenskabelig
> måde:

Bortset fra at det franske firma som har opfundet Teflon (og har patentet
derpå), ligefrem fraråder at benytte det i bilmotorer, da det ikke er
beregnet på det.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 05-10-05 09:01

Henrik B. wrote:

> Bortset fra at det franske firma som har opfundet Teflon (og har patentet
> derpå), ligefrem fraråder at benytte det i bilmotorer, da det ikke er
> beregnet på det.

Nåja, men netop du burde jo vide at franskmænd kan finde på de skøreste
ting :)

Fra : Kim Kristensen

Dato : 05-10-05 09:26

> Nåja, men netop du burde jo vide at franskmænd kan finde på de skøreste
> [...]

Præcist, det skulle ikke undre mig hvis de drak den slags i tilfælde af hård
mave

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-05 09:58

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Præcist, det skulle ikke undre mig hvis de drak den slags i tilfælde af
> hård
> mave

Jvf. deres underlige ideer tror jeg, de har afprøvet det til indvortes brug.
Man kan så udlede at det hverken kan bruges der el. i en bilmotor ;)).

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 06-10-05 01:29

Henrik B. wrote:

> Bortset fra at det franske firma som har opfundet Teflon (og har patentet
> derpå), ligefrem fraråder at benytte det i bilmotorer, da det ikke er
> beregnet på det.

De skriver faktisk ikke at det er Teflon, men en Teflon-agtig hinde.
Hvad det så end er.

--
http://www.citronik.dk/ - Forum for Citroën-interesserede

Fra : Henrik B.

Dato : 06-10-05 18:40

> De skriver faktisk ikke at det er Teflon, men en Teflon-agtig hinde. Hvad
> det så end er.

Nej, men det er Swedol der reklameres for, og på en Swedoldunk står der højt
og larmende, at det indeholder PTFE (Polytetrafluoroethylene) = Teflon.

Fra : tb

Dato : 04-10-05 13:28

> Hvordan er du i grunden faldet over artiklen - og hvad er din tilknytning
> til hjemmesiden/Hyudai/Swedol..?

Den har også været i fdm bladet. Der blev nævnt at han ved std. service
havde brugt omkring 250.000 i rep igennem de 10 år - vel at mærke uden noget
kritisk havde været galt !! Det er 50 øre pr km

Indtil videre holder min felicia sig på 1.500 per 10.000km i rep over
250.000km og er jo en lidt anden pris (15 øre/km) - meeen jeg forventer da
også snart der begynder at komme større ting nu :-/

Fra : Dan

Dato : 04-10-05 15:09

Crap? Jeg har ikke engang bil og jeg læste om det i Den Blå Avis. Så spar
dine mistanker.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-10-05 22:28

> Crap? Jeg har ikke engang bil og jeg læste om det i Den Blå Avis. Så spar
> dine mistanker.

Ok, fair nok...

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-05 16:36

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> artikel.
>
> Hvordan er du i grunden faldet over artiklen - og hvad er din tilknytning

Rolig nu, det er da megaflot en Hyundai kan gå 500000 km uden større
reparationer og udskift af pladedele gennem 10 år....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-10-05 12:10

Dan skriver:

> Alle bilejere læs her...det kan være, det er en gammel nyhed, men ny for
> nogen...

Stakkel.....

En "lidelsesfælle" af min (modeltogstosse) drøner rundt i en 3 cylindret
diesel. Den æder forlygtepærer som vi andre spiser gulrødder, han har
lige måttet skifte "dyserør" (det sagde han ??) til 2000 kr stykket. Men
den er jo selvfølgelig også kun 3 år gammel og har gået 130kkm.

Forhandleren monterer pærene gratis hver 3. måned - hvor flinkt, men han
må selv betale for selve pæren. "Sådan er det med den model" får han at
vide....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 04-10-05 12:28

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
> lige måttet skifte "dyserør" (det sagde han ??) til 2000 kr stykket. Men
> den er jo selvfølgelig også kun 3 år gammel og har gået 130kkm.

Aha? Og hvorledes relaterer disse fakta sig til det oprindelige indlæg,
der handler om Swedol og Hyundai?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-10-05 12:37

"Lars L. Hansen" skriver:

> Aha? Og hvorledes relaterer disse fakta sig til det oprindelige indlæg,
> der handler om Swedol og Hyundai?

At det må være trist at spendere 10 år i en Hyundai med 50kkm om året og
at Hyundai har fundet et pragteksemplar på en bil, der har kunnet klare
så mange år/km uden at bliver repareret på.

Havde de pumpet swedol i dæmperne der klarede 450kkm uden at være slidte
???

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 04-10-05 12:52

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
> så mange år/km uden at bliver repareret på.
>
> Havde de pumpet swedol i dæmperne der klarede 450kkm uden at være slidte

Jeg kan stadig ikke se hvad din modeltogs-ven har med sagen at gøre?

Fra : BJ

Dato : 04-10-05 13:15

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg kan stadig ikke se hvad din modeltogs-ven har med sagen at gøre?

Intet, men Klaus kæmper for at VW skal bestå som fabrik/virksomhed...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-10-05 13:25

BJ skriver:

> Intet, men Klaus kæmper for at VW skal bestå som fabrik/virksomhed...

Ost ??

Fra : BJ

Dato : 04-10-05 13:39

KLIP

> Ost ??

Det må man sige, da alt andet end VW i dine øjne er bras.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-10-05 15:13

BJ skriver:

> Det må man sige, da alt andet end VW i dine øjne er bras.

Sludder og vrøvl.

Har du ikke lige læst mig anbefale en BMW frem for en Passat ?

Fra : BJ

Dato : 04-10-05 16:12

KLIP

> Sludder og vrøvl.
>
> Har du ikke lige læst mig anbefale en BMW frem for en Passat ?

Den er gået hen over mit hoved.

Sorry´, men var potterne nu også helt sammenlignelige altså en BMW 3 mod en
Passat..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-10-05 18:14

BJ skriver:

> Den er gået hen over mit hoved.

Selektiv læsning - hva ??

Fra : BJ

Dato : 04-10-05 21:23

KLIP

> Selektiv læsning - hva ??

Jow..

Bortset fra det, kan du ikke sammenligne en BMW 5 med en Passat.

Her bør du retteligen sammenligne med en Audi A6

En Passat er en lille potte på størrelse med en BMW 3 eller eks. en Volvo
S60/Saab 9.3..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-10-05 21:25

BJ skriver:

> Bortset fra det, kan du ikke sammenligne en BMW 5 med en Passat.

Det gjorde jeg heller ikke.

> En Passat er en lille potte på størrelse med en BMW 3 eller eks. en Volvo
> S60/Saab 9.3..

Uenig. Min kollegas 318'er (nævnte jeg coupe er sku ikke større end
min golf.

Fra : Henrik B.

Dato : 04-10-05 21:48

> En Passat er en lille potte på størrelse med en BMW 3 eller eks. en Volvo
> S60/Saab 9.3..

Nope, det må retteligt være: Volvo S40/Saab 9-3....

Fra : BJ

Dato : 04-10-05 21:57

KLIP

> Nope, det må retteligt være: Volvo S40/Saab 9-3....

Jeg fornemmer nu ikke, der er mere plads i en S60.

Jeg kan dårlig krænge en S40 på, men kan godt sidde behageligt i en S60/Saab
9.3.

Prismæssigt har du nok ret.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kim Kristensen

Dato : 05-10-05 03:02

> [...]
>
> Jeg fornemmer nu ikke, der er mere plads i en S60.
>
> Jeg kan dårlig krænge en S40 på, men kan godt sidde behageligt i en

Det er åbenbart ikke meget der skiller S40 og S60:

"Cabin roominess doesn't always reflect exterior size. A large vehicle gives
the impression of roominess, but many aren't space efficient. Older
truck-based sport utility vehicles are the best examples, but it's true of
cars, too. Volvo's well-kept secret is that its S60 sedan has only 2 cubic
feet more interior volume than the S40, its smaller sibling."

http://www.cars.com/go/advice/Story.jsp?section=top&subject=secret&story=autoSecrets&referer=advice&aff=national

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-10-05 22:29

> Nope, det må retteligt være: Volvo S40/Saab 9-3....

S40..???

Det er jo en lille bitte bil.

BMWs 3-serie ligger midt mellem S60 og S40 - på flere måder tættere på S60.

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 04-10-05 22:37

> S40..???
>
> Det er jo en lille bitte bil.
>
> BMWs 3-serie ligger midt mellem S60 og S40 - på flere måder tættere på
> S60.

Der er ikke mere plads i en 3-serie Bimmer, end der er i en S40!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-10-05 22:56

> Der er ikke mere plads i en 3-serie Bimmer, end der er i en S40!

Jo.

Den er længere. Den er bredere. Den er tungere. Den har større bagagerum.
Den har større akselafstand.

Den er i øvrigt 5 cm længere og 8 cm bredere end den hidtidige 3-serie, der
udgik i foråret.

Det er også min klare opfattelse, at der er mere plads i kabinen - men jeg
kan ikke bevise der her og nu.

Her er i øvrigt et billede af bagsædet i en 3-serie:
http://tinyurl.com/9wfwm

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 04-10-05 23:19

> Jo.
>
> Den er længere.

5 cm.

> Den er bredere.

5 cm.

Den er til gengæld 3 cm lavere.

> Den er tungere.

Øøøhh..og!?

> Den har større bagagerum.

Ja 10 liter. *LOL*

> Den har større akselafstand.

Jep.

> Den er i øvrigt 5 cm længere og 8 cm bredere end den hidtidige 3-serie,
> der udgik i foråret.

Ja og?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-10-05 06:05

Vi tager den lige een gang mere - og nu med staveplade.

> Ja og?

Jeg er glad for, at du giver mig ret - lidt større over hele linien - men
specielt på punktet akselafstand, der jo er ret betydningsfuldt.

BMWs 3-serie ér større end S40 - den placerer sig midt mellem S40 og S60.

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 05-10-05 14:09

> BMWs 3-serie ér større end S40 - den placerer sig midt mellem S40 og S60.

Faktum er, at BMW's 3-serie altid har været en håbløs lille potte - specielt
på bagsædet, set i forhold til konkurrenterne og prisen...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-10-05 18:01

> Faktum er, at BMW's 3-serie altid har været en håbløs lille potte -
> specielt på bagsædet, set i forhold til konkurrenterne og prisen...

Faktum er, at den er større end S40, som vi talte om.

I øvrigt er det ikke størrelsen på bilen, men design og køreegenskaber ved
bilen, som det handler om, når vi taler BMW.

Hvis man vil have en større "potte", kan man nøjes med en Saab.

)

/Jan W Nielsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-10-05 18:41

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in

> Hvis man vil have en større "potte", kan man nøjes med en Saab.

Den forstår jeg ikke... "nøjes" ? Jeg tænker det er en stavefejl og du
mener at man med BMW's 3-serie nøjes....

> )

I know :)

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-10-05 19:11

> I know :)

)

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 08-10-05 00:46

> Jeg er glad for, at du giver mig ret - lidt større over hele linien - men
> specielt på punktet akselafstand, der jo er ret betydningsfuldt.

Jan, du sammenligner kærnehuse på æbler og pærer!

Det eneste tidspunkt du kan bruge en øget akselafstand til noget, er når der
introduceres en ny model - som f.eks. af 3-serien fra BMW - som du selv
nævner. Da kan man sige noget om at så-og-så-meget er gået til en
forlængelse af selve kabinen.

Snakker vi for- kontra baghjulstrukne, gælder nedenstående bl.a.:

For det første, så har BMW'er et temmelig lille udhæng fortil. Det skyldes
at man sætter forakslen så langt frem så muligt, for at frembringe de sporty
(gode) køreegenskaber. Men dét hjælper jo ikke på kabinepladsen!

For det andet, kan du ikke sammenligne akselafstande på biler med h.h.v.
tværstillet, og så langmonteret motorer! Motorrummet vil helt naturligt være
længere på en Bimmer, med sin langsmonterede motor - til skade for
kabinepladsen!

Så det er om'er Jan.

Til sammenligning, kan jeg nævne at en den nyeste 3-serie fra BMW, har en
akselafstand på 276 mm. Og min bil har en akselafstand på 267 mm. SÅ ud fra
din konklusion, er min kabineplads noget mindre end i Bimmeren - noget vi jo
begge ved ikke er sandt! Faktisk temmelig meget tværtimod. )

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-10-05 07:38

> Så det er om'er Jan.

Jamen, så lad os da tage den "om" igen.

Du har ret i, at akselafstanden ikke er et entydigt bevis for en given
kabinestørrelse - det havde du ikke behøvet bruge ret mange anslag på at
forsøge at overbevise nogen om. Til gengæld er den een blandt andre
indikatorer, som vi kan vælge at støtte os til, indtil vi har anden og bedre
viden om, hvorvidt kabinen faktisk er større i en ny 3-serie, end den er i
en ny S40.

Lad mig i stedet gentage dette om den nye 3-serie - for det tilfældes skyld,
at du skulle have glemt det i al din visdom og iver efter at fortælle
ovenstående selvfølgelighed:

"Den er længere. Den er bredere. Den er tungere. Den har større bagagerum.
Den har større akselafstand. Den er i øvrigt 5 cm længere og 8 cm bredere
end den hidtidige 3-serie, der udgik i foråret. Jeg er glad for, at du giver

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-10-05 07:54

> som vi kan vælge at støtte os til, indtil vi har anden og bedre viden om,
> hvorvidt kabinen faktisk er større i en ny 3-serie, end den er i en ny
> S40.

Nå, jeg fik lige en til at slå det op:

Den nye 3-serie ´er faktisk lidt større inden i, end den nye S40 - men det
er bestemt ikke ret meget.

Det som undrer mig mest er, at han sagde, at S40 har mere plads på bagsædet,
end S60.

Jeg vil sige........at havde den haft mindre, skulle det have heddet en 2+2.

/Jan W NIelsen

Fra : BJ

Dato : 08-10-05 13:52

KLIP

> Jeg vil sige........at havde den haft mindre, skulle det have heddet en
> 2+2.

Hvordan måles pladsen på eks. bagsædet, er det med forstolene i forreste hak
eller helt tilbage..?

Jeg har nemlig ikke oplevet mange biler, hvor jeg har kunne sættet sædet
tilbage og der stadig kunne sidde mennesker behageligt på bagsædet ... det
skulle da lige være Chrysler 300C.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-10-05 14:13

> Hvordan måles pladsen på eks. bagsædet, er det med forstolene i forreste
> hak eller helt tilbage..?

Aner det ikke - men mon ikke, man har målt det på samme måde i begge biler.
Det vil jeg næsten tro.

> Jeg har nemlig ikke oplevet mange biler, hvor jeg har kunne sættet sædet
> tilbage og der stadig kunne sidde mennesker behageligt på bagsædet ... det
> skulle da lige være Chrysler 300C.

Nej, det ville også være dumt at afskære sig fra den fleksibilitet, IMO.

Hvis der nu skal sidde en mand på 224 cm på forsædet, og ingen på
bagsædet...

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 08-10-05 14:22

KLIP

> Aner det ikke - men mon ikke, man har målt det på samme måde i begge
> biler. Det vil jeg næsten tro.

Det må man gå ud fra, men det siger intet om, der så kan sidde en voksen
person bag rattet.

> Nej, det ville også være dumt at afskære sig fra den fleksibilitet, IMO.

Netop.

> Hvis der nu skal sidde en mand på 224 cm på forsædet, og ingen på
> bagsædet...

I mit tilfælde kan der ikke sidde eks. en kvinde på 167 behageligt bag mig i
min S80.

Der kan slet ikke sidde en voksen bag mig i en S60.

Der kan dårlig stå en tom indkøbspose bag mig i en S40.

Det gælder faktisk for samtlige potter i klasserne.

Jeg har bemærket, min kone fint kunne sidde bag mig i en Sonata, hvor jeg
har sædet helt tilbage.

I en Chrysler 300C kan jeg ikke nå rat og pedaler ordentlig med sædet helt
tilbage og en person bag mig af min egen størrelse, kan sidde med benene
over skrævs bag mig.

Alt i alt er det noget alment fordrukkent sludder med plads på bagsædet, da
det ene og alene afhænger af forreste stoles placering.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-10-05 14:47

BJ skriver:

> Jeg har bemærket, min kone fint kunne sidde bag mig i en Sonata, hvor jeg
> har sædet helt tilbage.

Hvor høj er du ?

Jeg er selv 1,85 og møder tit biler, hvor jeg ikke syntes at kan få
sædet langt nok tilbage.

Det "porblem" har jeg ike haft i goflen, hvor jeg ikke rigtigt kan nå,
hvis jeg kører sædet helt tilbege.

Fra : N/A

Dato : 08-10-05 14:53

Fra : BJ

Dato : 08-10-05 14:53

KLIP

> Hvor høj er du ?
>
> Jeg er selv 1,85 og møder tit biler, hvor jeg ikke syntes at kan få
> sædet langt nok tilbage.

15 cm højere end du.

Hvad er din skridtlængde (den som måles når du køber bukser)..?

> Det "porblem" har jeg ike haft i goflen, hvor jeg ikke rigtigt kan nå,
> hvis jeg kører sædet helt tilbege.

Knald sædet helt tilbage (hvis der er mere at give af) i din Golf.

Kan der stadig sidde en voksen person på bagsædet bag dig..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-10-05 14:56

BJ skriver:

> 15 cm højere end du.

Så forstår jeg bedre. Har du nogensinde kørt Mercedes Vito af nyeste
aftapning. Eller prøvet at tage en Mazda demio på ?

> Hvad er din skridtlængde (den som måles når du køber bukser)..?

Pas, køber cowboybukser.... 82 cm ???

> Knald sædet helt tilbage (hvis der er mere at give af) i din Golf.

Masser

> Kan der stadig sidde en voksen person på bagsædet bag dig..?

Ja !
Dog ikke med samme plads som før

Det er goså ændret sig radikalt fra 3'eren til 5'eren. I min 3'er var
der ca 25-30 mellem bagsæde og stoleryg, når jeg var i
"standardposition.

Fra : BJ

Dato : 08-10-05 15:01

KLIP

> Så forstår jeg bedre. Har du nogensinde kørt Mercedes Vito af nyeste
> aftapning. Eller prøvet at tage en Mazda demio på ?

Nope.

> Pas, køber cowboybukser.... 82 cm ???

Min 93 cm.

> [...]
>
> Det er goså ændret sig radikalt fra 3'eren til 5'eren. I min 3'er var
> der ca 25-30 mellem bagsæde og stoleryg, når jeg var i

Jeg kan slet ikke sidde kørerigtig i en Golf.

Hvis jeg skal det, kan der ikke stå en tom indkøbspose bag mit sæde.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-10-05 17:32

BJ skriver:

> Nope.

I Vito'en har jeg sædet helt tilbage i skinnerne. Mine forældres Demio
stikker jeg altid lige en arm ind først, skubber sædet _helt_ tilbage
inden jeg klemmer mig ind. De er selvfølgeligt heller ikek meget over
1,65, så de har sædet nogenlunde midt i.

> Jeg kan slet ikke sidde kørerigtig i en Golf.

Har du været i en V'er ?

> Hvis jeg skal det, kan der ikke stå en tom indkøbspose bag mit sæde.

I en Golf V ?

Fra : BJ

Dato : 08-10-05 18:59

KLIP

> Har du været i en V'er ?

Må med skam meddele, nej

> I en Golf V ?

Det skal nok blive efterprøvet.

Jeg kunne heller ikke finde en ordentlig kørestilling i en af Ferdinands
andre "creationer".

Det var den foregående udgave af Porsche 996.

Nu kan jeg finde en perfekt kørestilling i den "faceliftede".

Jeg tror de har flyttet skinnerne eller lavet flere huller i dem.

Jeg kan stadig ikke finde en korrekt og behagelig kørestilling i en Boxter.

Nå pyt, den ene har et barnebagsæde og den anden slet intet..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-10-05 22:41

BJ skriver:

> Må med skam meddele, nej

Prøv det...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-10-05 18:43

BJ wrote:
> Min 93 cm.

<Klip>

> Jeg kan slet ikke sidde kørerigtig i en Golf.
> Hvis jeg skal det, kan der ikke stå en tom indkøbspose bag mit sæde.

Havde engang en kollega på 1,96. At se ham komme ind og ud af sin Mascot
var et syn for guder.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Uffe Ravn

Dato : 08-10-05 23:06

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev

> Havde engang en kollega på 1,96. At se ham komme ind og ud af sin Mascot
> var et syn for guder.

Hmm, Jeg var sidste år ude på Amager for at købe en Fiat 127 til en af mine
venner, og det var mig der kørte den hjem til vestsjælland.

Hvergang vi stoppede undervejs, begyndte han at grine når jeg kravlede ud af
bilen.

--
Mvh. Uffe Ravn
198cm.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-10-05 08:28

Uffe Ravn wrote:
> Hmm, Jeg var sidste år ude på Amager for at købe en Fiat 127 til en af mine
> venner, og det var mig der kørte den hjem til vestsjælland.

Sådan en har jeg haft end gang. Og den er da ret meget størrere end en
Møskot.

> Hvergang vi stoppede undervejs, begyndte han at grine når jeg kravlede ud af
> bilen.

Hvorfor mon?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-10-05 18:40

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Det er goså ændret sig radikalt fra 3'eren til 5'eren. I min 3'er var
> der ca 25-30 mellem bagsæde og stoleryg, når jeg var i
> "standardposition.

Det hjælper ikke ret meget at måle afstanden fra bagsædekanten og til
ryggen af forsædet. Det siger kun noget om om du kan have benene mellem
sæderne. Det mål der virkelig betyder noget er målet fra bagenden af
bagsædet og til ryggen af forsædet.

Det er det mål der viser om du kan sidde i sædet på en måde du kan holde
ud over bare lidt længere stræk.

Der er jo ingen fidus i at kunne have benene mellem sæderne hvis man
skal sidde med knæene oppe under hagen for at være der.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-10-05 22:43

Finn Guldmann skriver:

> [...]
> ryggen af forsædet. Det siger kun noget om om du kan have benene mellem
> sæderne. Det mål der virkelig betyder noget er målet fra bagenden af

70 cm i min nuværende og de 24 af dem er mellem føresæde og forkant af
bagsæde.

> Der er jo ingen fidus i at kunne have benene mellem sæderne hvis man
> skal sidde med knæene oppe under hagen for at være der.

Det har du ret i. Har du prøvet at sidde bag i en Omega ?

Her er bagsædet så langt nede at selvom der er god plads mellem forstol
og bagsæde, er der ingen steder at placere sine ben...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-10-05 22:53

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> 70 cm i min nuværende og de 24 af dem er mellem føresæde og forkant af
> bagsæde.

Og det er når det er helt tilbage?

> Det har du ret i. Har du prøvet at sidde bag i en Omega ?

Ikke jeg lige husker.

Man skal vist i omegnen af 10 år tilbage siden jeg sidst sad bag i en
bil.

> Her er bagsædet så langt nede at selvom der er god plads mellem forstol
> og bagsæde, er der ingen steder at placere sine ben...

Det er også en måde at lade design vinde over komforten.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-10-05 23:02

Finn Guldmann skriver:

> Og det er når det er helt tilbage?

8 cm mindre.
(jeg måtte jo have gang i målebåndet tidligere på aftenen).

> Det er også en måde at lade design vinde over komforten.

Min svigerfar har sådan en slæde med en 2,4, 2,5 eller 2,6 6benet satan
med over 150 Hk. Det er da en okay bil at køre, men helt seriøst skulle
den have en tomatkasse. Jeg sidder elendigt på bagsædet, fra sædet og
ned til gulvet er der ikke særligt højt og skal jeg sidde oprejst,
støder hovedet mod loftet.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-10-05 08:26

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
> den have en tomatkasse. Jeg sidder elendigt på bagsædet, fra sædet og
> ned til gulvet er der ikke særligt højt og skal jeg sidde oprejst,

Og den kan sikkert godkendes til brug som taxi.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-10-05 22:40

"Klaus D. Mikkelsen" skriver:

> Det er goså ændret sig radikalt fra 3'eren til 5'eren. I min 3'er var
> der ca 25-30 mellem bagsæde og stoleryg, når jeg var i
> "standardposition.

Det er så også løgn kan jeg se, efter at have målt min V'er. Træk ca 10
cm fra

Fra : N/A

Dato : 08-10-05 15:01

Fra : N/A

Dato : 08-10-05 18:40

Fra : N/A

Dato : 08-10-05 18:27

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-10-05 18:27

> Jeg har bemærket, min kone fint kunne sidde bag mig i en Sonata, hvor jeg
> har sædet helt tilbage.

Det er også en større bil, end de fleste er klar over, tror jeg.

> Alt i alt er det noget alment fordrukkent sludder med plads på bagsædet,
> da det ene og alene afhænger af forreste stoles placering.

Mnjahh...

Jeg tror, man ofte sætter en "standard-dukke" ind på forsæderne, og så ser
man, hvad der er tilbage til de bagerste pladser. Det er jo sjældent, at der
ikke er plads på forsæderne..

/Jan W NIelsen

Fra : BJ

Dato : 08-10-05 19:01

KLIP

> [...]
> man, hvad der er tilbage til de bagerste pladser. Det er jo sjældent, at

Det er her forbrugeren snydes, mener jeg.

Der bør måles/afprøves med sædet skudt helt tilbage.

Jeg går heller ikke i "standard-sko" og bruger "stang-tøj"..)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-10-05 18:33

Jan W Nielsen wrote:
> Aner det ikke - men mon ikke, man har målt det på samme måde i begge biler.
> Det vil jeg næsten tro.

Jeg ved ikke om de stadig findes, men engang først i 90'erne fandt jeg
nogle måleskemaer, hvor de havde brugt nogle standart 'dummy's' så man
kunne se hvad plads der var i de forskellige biler.

(Jeg brugte det til at finde ud af at der, dengang, ikke var den store
forskel på de indvendige mål på en MB C-model og en Volvo 460. Volvo'en
var størrere end eller lig med MB'en på alle indvendige mål. Men MB'en
kunne godkendes til "Limousine-kørsel" mens Volvo'en ikke kunne.)

> Nej, det ville også være dumt at afskære sig fra den fleksibilitet, IMO.
> Hvis der nu skal sidde en mand på 224 cm på forsædet, og ingen på
> bagsædet...

Hvis nogen vil have mig til at kalde en bil "stor nok til voksne
mennesker" skal jeg kunne sidde på bagsædet bag førersædet, uden at mine
knæ rører det, efter at havde indstillet førersædet til mig selv. (Der
findes enkelte biler hvor jeg ikke blot skal have sædet helt tilbage.)

Fra : Kim Kristensen

Dato : 09-10-05 22:56

> [...]
>
> Nej, det ville også være dumt at afskære sig fra den fleksibilitet, IMO.
>
> Hvis der nu skal sidde en mand på 224 cm på forsædet, og ingen på

På Bilnorge har de målt benstræk for og afstanden fra bagsiden af
forsæderyglæn til forsiden af bagsæderyglæn, det passer i hvert fald nå jeg
laver en kontrolmåling mellem for og bagsæde på min bil. Så også lige i
Motor hvor de har Polo op mod Fox at det er sådan de måler, de ligger så de
to tal sammen og får "komfortmål" ud af det. På de nyere tests laver de også
en bagsædemåling med en 175 cm chauffør bag rattet.

Med venlig hilsen Kim

Fra : BJ

Dato : 09-10-05 23:01

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> På de nyere tests laver de også
> en bagsædemåling med en 175 cm chauffør bag rattet.

Så er det ikke underligt, de kan få "oceaner" af plads på bagsædet i en
mellem- og "stor"klassebil.

Man må så håbe, målepersonen sidder kørerigtig, så håndledene med strakte
arme, kan ligge på rattets overkant.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kim Kristensen

Dato : 10-10-05 00:47

> [...]
> mellem- og "stor"klassebil.
>
> Man må så håbe, målepersonen sidder kørerigtig, så håndledene med strakte

Jeg gætter på at det gælder korrekt kørestilling men undre mig også over
højden, men det er måske 175 cm for ikke at rage uklar med "ligestillingen"

Med venlig hilsen Kim

Fra : BJ

Dato : 10-10-05 01:03

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg gætter på at det gælder korrekt kørestilling men undre mig også over
> højden, men det er måske 175 cm for ikke at rage uklar med
> "ligestillingen"

Det vil jeg tillade mig at sætte spørgsmålstegn ved..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-10-05 18:26

BJ wrote:
> [...]
> tilbage og der stadig kunne sidde mennesker behageligt på bagsædet ... det

Du burde kunne gøre det i en Passat.

Medmindre de laver dem mindre nu end i '90'erne.

Dengang var den en af de få biler, jeg kørte taxi i, hvor jeg kunne
sætte sædet hvor jeg vil have det (helt tilbage) og stadig være bekendt
ikke at flytte det hvis jeg skulle have passagerer på bagsædet.

Hvad jeg fandt ud af var at bagsædepladsen, med mig siddende på
forsædet, var størrere i en Passat end i en E300 MB.

Jeg kom ikke til at køre en sådan, men efter hvad der blev sagt skulle
der stadig være en balsal tilbage bagved i en Saab 9000 CD.

Fra : BJ

Dato : 08-10-05 19:03

KLIP

> Jeg kom ikke til at køre en sådan, men efter hvad der blev sagt skulle der
> stadig være en balsal tilbage bagved i en Saab 9000 CD.

Jeg har målt forskellen mellem 9000 og S80.

Der er mere plads på bagsædet i en 9000.

Jeg sidder stadig ikke perfekt i en S80 og en 9000.

Jeg har siddet bl.a. i en MB CLS AMG og her fandt jeg en perfekt
kørestilling.

Der kan stadig ingen sidde bag mig.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 09-10-05 18:07

> Lad mig i stedet gentage dette om den nye 3-serie - for det tilfældes
> skyld, at du skulle have glemt det i al din visdom og iver efter at
> fortælle ovenstående selvfølgelighed:
>
> "Den er længere.

Ja, det går jo til det store motorrum.

> Den er bredere.

Kan indvirke positivt på kabinepladsen - hvis ikke det er gået til tykkere
polster.

> Den er tungere.

Evigt ligegyldigt for størrelsen på bilen!

Den har større bagagerum.

Ja, 10 liter! Lidt nok til at en dårlig indretning af bagagerummet kan
ødelægge fordelen.

> Den har større akselafstand.

Dét har vi så konkluderet at vi reelt ikke kan udlede ret meget ud af!

> Den er i øvrigt 5 cm længere og 8 cm bredere end den hidtidige 3-serie,
> der udgik i foråret.

Hvilket ikke siger noget om størrelse i forhold til konkurrenterne.

> specielt på punktet akselafstand, der jo er ret betydningsfuldt.

Som så ikke er så betydningsfuldt alligevel.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-10-05 22:47

> Som så ikke er så betydningsfuldt alligevel.

Der er ikkke mange ting her, som pr definition har betydning.

Af forhold der kan pege i retning af god plads i en kabine er akselsfatdn er
ret god indikator, IMO.

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 09-10-05 23:16

> Der er ikkke mange ting her, som pr definition har betydning.
>
> Af forhold der kan pege i retning af god plads i en kabine er akselsfatdn
> er ret god indikator, IMO.

Du vælger stadig let og elefant at springe over det faktum, at min bil har
hele 9 cm. kortere afstand, end den nuværende 3-serie fra BMW. Og der er en
verden - eller rettere - oceaner af plads til forskel på de to.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-10-05 23:45

> Du vælger stadig let og elefant at springe over det faktum, at min bil har
> hele 9 cm. kortere afstand, end den nuværende 3-serie fra BMW. Og der er
> en verden - eller rettere - oceaner af plads til forskel på de to.

Nej, det springer jeg ikke hen over.

For det første har hverken du eller jeg nævnt din dyrlæge-bil i denne tråd.

For det andet har jeg nu tre gange nævnt, at der ikke er entydig sammenhæng,
men at det ofte er en god indikator, og at akselafstand som andre forhold
har ret stor betydning.

Skal du have staveplade..?

/Jan Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 10-10-05 17:32

> Nej, det springer jeg ikke hen over.
>
> For det første har hverken du eller jeg nævnt din dyrlæge-bil i denne
> tråd.

8-10-2005 kl 1:46:

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-10-05 18:37

> [...]
> jo
> begge ved ikke er sandt! Faktisk temmelig meget tværtimod."

Nå, ok - så fik du, på trods af, hvad jeg ellers troede, alligevel igen set
dit snit til at æwle-bæwle om din Saab, selvom sagen ikke drejede sig om
den. Jeg må have sorteret det fra i mit mentale killfilter.

Er der andre fortræffeligheder, du gerne vil fortælle om den, nu hvor du er
igang..?

Måske noget om, hvor sikker den er, eller om hvor god en motorstyring den
har..? Eller hvad med noget om, at motoren er lavet af stål fra NASA og
derfor er 4 gange stærkere end alle andre..? Eller noget om, at alle folk må
være idioter, siden der er solgt så få, at fabrikken ikke kunne overleve som
selvstændig virksomhed..?

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-05 18:47

> [...]
> derfor er 4 gange stærkere end alle andre..? Eller noget om, at alle folk
> må være idioter, siden der er solgt så få, at fabrikken ikke kunne

Sporer man her en svag antydning af iritation

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 10-10-05 19:02

KLIP

> Sporer man her en svag antydning af iritation

LOL ... stik ham én.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-10-05 19:22

> Sporer man her en svag antydning af iritation

Slet ikke..

Jeg synes da, det er skønt, at man konstant skal høre om Saab, Toyota,
Scania og Henriks abdre afguder - uanset om det har en kæft med sagen at
gøre eller ej.

Mage til enøjethed skal man fandme lede længe efter.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-05 19:25

> Slet ikke..
>
> Jeg synes da, det er skønt, at man konstant skal høre om Saab, Toyota,
> Scania og Henriks abdre afguder - uanset om det har en kæft med sagen at
> gøre eller ej.

Åh, ja De påtænker måske selv at udskifte Õpel med svensk stål?

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-10-05 19:33

> Åh, ja De påtænker måske selv at udskifte Õpel med svensk stål?

Det ville slet ikke være umuligt - eller tjekkisk - eller tysk - eller
koreansk.

Som jeg ser det, er der mange producenter, der har noget at byde på - på den
ene eller anden måde.

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 10-10-05 19:36

> [...]

Det er spændende at høre, at tilkendegivelser fra andre deltagere i
debatten, end dig, "ikke har en kæft med sagen at gøre". Hvorimod dine
indlæg og argumenter "selvfølgelig" ALTID er gode og relevante. Vor herre
til hest Jan, bliv dog voksen.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-10-05 19:49

> [...]
> debatten, end dig, "ikke har en kæft med sagen at gøre". Hvorimod dine
> indlæg og argumenter "selvfølgelig" ALTID er gode og relevante. Vor herre

Når man er voksen, opdager man, at argumenters gyldighed afhænger af indhold
og kontekst og ikke af den, der fremsætter dem.

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 10-10-05 19:51

> Når man er voksen, opdager man, at argumenters gyldighed afhænger af
> indhold og kontekst og ikke af den, der fremsætter dem.

Læs lige hvad du selv skriver herover, og så tænk dig lige om en ekstra
gang....

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-10-05 20:00

> Læs lige hvad du selv skriver herover, og så tænk dig lige om en ekstra
> gang....

Uha - der er tænkt mange gange gennem det senste halve år.

Lad mig bringe en analogi på banen:

"Månen er ikke lavet af grøn ost (hvis nogen som helst skulle være i tvivl
om det), den har derimod en overflade af klipper og støv"

Kan du se logikken - hvis ikke så lad os stoppe her.

/Jan W nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-05 19:03

> Åh, ja De påtænker måske selv at udskifte Õpel med svensk stål?

HAHAHA....den var svedig..

Fra : Henrik B.

Dato : 10-10-05 19:31

> Sporer man her en svag antydning af iritation

Ja, Jan ævler og kævler løs, for at dække over at HAN faktisk havde overset
noget - sågar noget der slet ikke underbygger hans kævleri. Så er der jo
ikke andet at gøre, end at skyde med spredhagl, for at dække over fadæsen...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-10-05 19:56

> Ja, Jan ævler og kævler løs, for at dække over at HAN faktisk havde
> overset noget - sågar noget der slet ikke underbygger hans kævleri.

For det første ér S40 ikke større end en 3-serie, og det var det, som vi
talte om. Og det var der, du begyndte dit snak - som var faktuelt forkert.

For det andet skal vi vist stavepladen frem igen. Jeg har flere gange
skrevet, at det ikke er en entydigt bevis (hvis der skulle være nogen som
helst, der var i tvivl om det), men at akselafstand er en ganske fornuftig
indikator for kabineplads.

En ting er, at du tager fejl i debattens udgangspunktog substans - det gør
vi alle ind i mellem - en anden ting er, at du fortsat vælter dig rundt i
din forvrøvlede ordflom i forsøget på ar redde ansigt.

Stop nu mens legen er god - og så anlæg en anden stil.

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 10-10-05 20:02

> For det første ér S40 ikke større end en 3-serie, og det var det, som vi
> talte om. Og det var der, du begyndte dit snak - som var faktuelt forkert.

Ud fra hvad du har fundet frem - et-eller-andet-sted.

> For det andet skal vi vist stavepladen frem igen.

Staveplade? Hvorfor? Jeg staver fint, hvordan går det med dig?

> Jeg har flere gange skrevet, at det ikke er en entydigt bevis
> (hvis der skulle være nogen som helst, der var i tvivl om det), men at
> akselafstand er en ganske fornuftig indikator for kabineplads.

Og det er netop dét mit eksempel viser at det overhovedet ikke behøver at
være - og jeg har også argumenteret hvorfor - sågar med BMW 3 brugt som
eksempel.

> En ting er, at du tager fejl i debattens udgangspunktog substans

Staveplade?

> det gør vi alle ind i mellem - en anden ting er, at du fortsat vælter dig
> rundt i din forvrøvlede ordflom i forsøget på ar redde ansigt.

Jeg har ikke behov for at redde ansigt Jan - jeg har mine argumenter
(beviser om du vil) på plads - hva' med dig?

> Stop nu mens legen er god - og så anlæg en anden stil.

*LOL*

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-10-05 20:12

> Jeg har ikke behov for at redde ansigt Jan - jeg har mine argumenter
> (beviser om du vil) på plads - hva' med dig?

Kunne du så ikke være flink at dokumentere, at din S40 har mere plads end
den nye 3-serie..?

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 10-10-05 19:32

> Nå, ok - så fik du, på trods af, hvad jeg ellers troede, alligevel igen
> set dit snit til at æwle-bæwle om din Saab, selvom sagen ikke drejede sig
> om den. Jeg må have sorteret det fra i mit mentale killfilter.

Ja, de lyserøde briller kan være svære at skue igennem.

> [...]
> har..? Eller hvad med noget om, at motoren er lavet af stål fra NASA og
> derfor er 4 gange stærkere end alle andre..?

Er det nu jeg skal sige: Blablablablabla......

Du vrøvler Jan. Men de gode argumenter er måske sluppet op?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-10-05 19:57

> Du vrøvler Jan. Men de gode argumenter er måske sluppet op?

Argumenter for hvad..?

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 10-10-05 20:04

> Argumenter for hvad..?

Argumenter for f.eks., hvorfor en BMW 3-serie skulle have mere kabineplads
end andre i klassen, blot fordi den har større akselafstand. Og argumenter
for, hvordan det kan være at biler med næsten 10 cm. kortere akselafstand
kan have en væsenlig større kabine, når nu det, iflg. dig, er så vigtig en
parameter for kabinepladsen...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-10-05 20:20

> Argumenter for f.eks., hvorfor en BMW 3-serie skulle have mere kabineplads
> end andre i klassen, blot fordi den har større akselafstand.

Jeg har nu 4-5 gange skrevet den store selvfølge, at en større akselafstand
ikke nødvendigvis betyder mere plads i kabinen. (Se bare på de store
amerikanere fra 1950´erne). Men jeg har også skrevet, at akselafstand har
stor betydning, og at det generelt er en god indikator for kabineplads.

Der er altså en statitisk sammenhæng mellem de to ting.

Og NU gider jeg simpelthen ikke gentage mig selv mere. Enten har du et
psykologisk/socialt problem, eller også er du dum som en dør. Beklager.

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 11-10-05 18:09

> Og NU gider jeg simpelthen ikke gentage mig selv mere. Enten har du et
> psykologisk/socialt problem, eller også er du dum som en dør. Beklager.

*ROTFLMAO*

<Hovedrysten.avi>

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-05 19:07

> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse

> Argumenter for f.eks., hvorfor en BMW 3-

Jeg har fået mulighed for at købe en Volvo 760GLE
som er et liebhvertilbud.

Ejet af 2 ældre mennesker som kun har brugt den
til at trække en campingvogn om sommeren og
ellers har de kørt ganske lidt, da de som sagt,
er ældre mennesker. Bilen har derfor opholdt
sig det meste af sit liv indendøre i garage, og
er iflg. mekanikeren uden den mindste rustplet.
Interiøret er som nyt mv.

Bilen er helt original, fra 1985, kørt ca. 130.000 km.

Er 35000 en OK pris ?

4 gear + overdrive knap på gearvælgeren.

Hvad skal man tænke på med sådan en GLE'er ?

Fra : Uffe Ravn

Dato : 12-10-05 19:27

"Olesen" <n/a> skrev

> [...]
> er iflg. mekanikeren uden den mindste rustplet.
> Interiøret er som nyt mv.
>
> Bilen er helt original, fra 1985, kørt ca. 130.000 km.

En hvilket som helst bil fra 1985 til 35.000kr bør gennemgås grundigt for
rust.

Det er en fin historie mekanikeren har fortalt, men er der bare et gran af
sandhed i den?

Jeps, jeg lyder mistroisk men 35.000kr. er mange penge for en 1985, næsten
uanset mærke og model.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-10-05 05:28

"Henrik B." skriver:

> Nope, det må retteligt være: Volvo S40

Det er vidst længe siden du har været i en S40 ??
Eller en passat ?

Fra : BJ

Dato : 05-10-05 09:03

KLIP

> Det er vidst længe siden du har været i en S40 ??
> Eller en passat ?

Enig.

Jeg sidder lige så godt i en Passat som i en S60/Saab 9.3

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-10-05 18:01

> Jeg sidder lige så godt i en Passat som i en S60/Saab 9.3

Det er klart - en Passat er en større bil.

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 05-10-05 18:03

KLIP

> Det er klart - en Passat er en større bil.

Jep, men kan på ingen måde sammenlignes med en BMW 5 eller S80, hvis nogen
ellers kunne finde på det.

Passaten er faktisk på størrelse med en Sonata..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-10-05 18:08

> Jep, men kan på ingen måde sammenlignes med en BMW 5 eller S80, hvis nogen
> ellers kunne finde på det.

Taler vi plads til benene på bagsædet, eller taler vi generelt..?

Passaten der udgik i 1997 har formentlig mere plads til benene end en ny
5´er. Det var ikke uden grund, at de tyske magasiner kaldte den "Raum
Riesen"

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 05-10-05 18:40

KLIP

> Taler vi plads til benene på bagsædet, eller taler vi generelt..?

Generelt.

Jeg har kun oplevet god plads på bagsædet i en Executive S80, Sonata eller
til overflod på bagsædet i en Chrysler 300C

Jeg ville ikke have noget imod en 300C, men den er alt for "larmende" i
billedet..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-10-05 19:02

> Jeg ville ikke have noget imod en 300C, men den er alt for "larmende" i
> billedet..

Larmende skal sgu' nok passe, amerikansk skrammel, "if you can't do it
smart, do it big/noisy" ;)). Det var det rene "svine-held", de ramte månen
:).

Fra : BJ

Dato : 05-10-05 19:06

KLIP

> Larmende skal sgu' nok passe, amerikansk skrammel, "if you can't do it
> smart, do it big/noisy" ;)). Det var det rene "svine-held", de ramte månen
> :).

LOL.

Bortset fra det, er det en af de meget få personbiler, jeg følte at kunne
fare vild i.

Der er oceaner af plads både foran og bagi.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-10-05 19:12

> Generelt.

Så er vi helt enige..

/Jan W Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 09-10-05 23:03

> [...]
>
> Passaten der udgik i 1997 har formentlig mere plads til benene end en ny
> 5´er. Det var ikke uden grund, at de tyske magasiner kaldte den "Raum

I en test den "gamle" Passat er med i fra 1996 måler bilnorges den til 119,5
for og 61,5 bag, det giver jo et komfortmål på 181 cm. Min Civic sedan 1997
ligger ifølge samme kilde på 120 og 63 cm så Passaten er kun 2 cm efter i
komfortmål, den 3 dørs Civic af samme årgang har med 120 og 61 cm samme
komfortmål som Passaten.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-10-05 23:46

> [...]
> ligger ifølge samme kilde på 120 og 63 cm så Passaten er kun 2 cm efter i
> komfortmål, den 3 dørs Civic af samme årgang har med 120 og 61 cm samme

Det forstår jeg så ikke - for alle der kender den gamle Passat ved, at den
var fuldkommen sindssygt stor/lang i kabinen, og at selv amerikanske
basketballspillere kunne sidde med strakte ben.

Seriøst - der er samet set ½ meter mere til ben, end der er i en Vectra
eller en 406.

/Jan W Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 10-10-05 00:45

> [...]
> basketballspillere kunne sidde med strakte ben.
>
> Seriøst - der er samet set ½ meter mere til ben, end der er i en Vectra

Det er godt nok de mål de skriver, i min sidder jeg fint "bag" mig selv og
har lidt plads til overs til knæene selv om jeg samler stængerne helt.
Skubber jeg forsædet helt tilbage kan jeg ikke træde pedalerne i bund, så
mere end mine 186 cm er der da plads til foran.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-10-05 13:25

"Lars L. Hansen" skriver:

> Jeg kan stadig ikke se hvad din modeltogs-ven har med sagen at gøre?

At Hyundai ikek leverer 10 års fejlfri levetid i en bil, men at de har
fundet et heldigt eksemplar. Når nu dæmperne holdt 500kkm uden fejl, gad
vide om så motoren ike kunne overleve uden swedol ???

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 04-10-05 16:07

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
> fundet et heldigt eksemplar. Når nu dæmperne holdt 500kkm uden fejl, gad
> vide om så motoren ike kunne overleve uden swedol ???

Du har stadig ikke svaret på hvad din modeltogs-ven har med det at gøre.
Men jeg begynder at gætte på at den tre-cylindrede bil du skrev han
kørte i, er en Hyundai? Er det rigtigt gættet?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-10-05 18:15

"Lars L. Hansen" skriver:

> Du har stadig ikke svaret på hvad din modeltogs-ven har med det at gøre.
> Men jeg begynder at gætte på at den tre-cylindrede bil du skrev han
> kørte i, er en Hyundai? Er det rigtigt gættet?

Da jeg ikke nævner andre fabrikanter og modeller - ja.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 05-10-05 09:06

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Lars L. Hansen" skriver:

> Da jeg ikke nævner andre fabrikanter og modeller - ja.

Du nævner slet ingen fabrikater eller modeller :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-10-05 09:21

"Lars L. Hansen" skriver:

Fra : Christian

Dato : 04-10-05 14:10

"Dan" <no@spam.thankyou.com> wrote in message
> Alle bilejere læs her...det kan være, det er en gammel nyhed, men ny for
> nogen...
>
> http://www.presseprofilen.dk/pressemeddelelser/da/pressemeddelelse_394.html

vildt,-en kollga har en sådanne 10 år gammel Accent...det er noget skrald..

1. skivebremserne flækkede dvs dele af skiven røg af!

2. bærearmene til forhjulen var lige så rustne som flæskesvær..synshallen
spurgte om han gad komme med de rustme bærearme for de ville tage billeder
af det, så færdige var de!!.

3. rust i alle kanter!! lige fra skærmkanter til hele vejen rundt om
dørene...

4. olien fiser nu ud af motoren...

Fra : Soren Pedersen

Dato : 04-10-05 14:23

Christian wrote:
> [...]
> af det, så færdige var de!!.
>
> 3. rust i alle kanter!! lige fra skærmkanter til hele vejen rundt om

TskTsk - Han kunne da bare have brugt en kvart million på vedligehold,
som i det andet tilfælde......(kilde: artikel i FDM)

Mvh
Søren

Fra : Christian

Dato : 04-10-05 14:32

> TskTsk - Han kunne da bare have brugt en kvart million på vedligehold, som
> i det andet tilfælde......(kilde: artikel i FDM)

HA HA...jeg så det godt det var kr 224.000 på 33 service eftersyn...på en
bil der koster kr 125.000...

Fra : Rasmus

Dato : 04-10-05 17:06

"Christian" <askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> wrote in message

flæskesvær..synshallen

> HA HA...jeg så det godt det var kr 224.000 på 33 service eftersyn...på en
> bil der koster kr 125.000...

Det er sku ca. 6800 pr. service....., lidt dyrt måske

/Rasmus

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 04-10-05 14:29

"Christian" <askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> skrev i en meddelelse

> 4. olien fiser nu ud af motoren...

Jamen... så skulle han jo have komme swedol i for længst... (-;

Vh, Lars.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-10-05 14:40

Christian wrote:

> vildt,-en kollga har en sådanne 10 år gammel Accent...det er noget
> skrald..

Det er jeg helt enig i
Men de ting du lister op her under, er jo ting som kan forekomme på stort
set alle biler, hvis de ikke passes ordentligt.

> 1. skivebremserne flækkede dvs dele af skiven røg af!

Var det de originale skiver fra '95 ?
Eller var det nogen u-originale eftermonterede ?
Var grunden til at de flækkede at de måske var slidt totalt ned ?

> 2. bærearmene til forhjulen var lige så rustne som
> flæskesvær..synshallen spurgte om han gad komme med de rustme
> bærearme for de ville tage billeder af det, så færdige var de!!.

På alle biler, med 10 år på bagen, som ikke har været undervognsbeskyttet,
kan den slags forekomme.

> 3. rust i alle kanter!! lige fra skærmkanter til hele vejen rundt om
> dørene...

Se mit svar til punkt 2.

> 4. olien fiser nu ud af motoren...

Hvorhenne på motoren ?
Er oliefilteret ikke spændt ordentligt ?
Har personen glemt at sætte olipåfyldningslåget på ?
Andet (der er rigtig mange muligheder for hvor olien kan komme ud) ?

Som du kan se af mit svar, så er ovennævnte fejl ikke noget der umiddelbart
kan tørres af på selve bilens producent, uden at man kender mere specifikt
til hver enkelt fejl.
Dette indlæg skal ikke tages som et forsvar for Hyundai, men er mere
generelt ment om brugte biler.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 04-10-05 17:56

newsv0f.100$mn1.58@news.get2net.dk...

> På alle biler, med 10 år på bagen, som ikke har været undervognsbeskyttet,
> kan den slags forekomme.

> Se mit svar til punkt 2.

Har set det samme på en 6 år gammel Accent. Manden fik kr. 5.000,- for
bilen, i bytte på en ny bil.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-10-05 20:53

Henrik B. wrote:

> Har set det samme på en 6 år gammel Accent.

Det har jeg også, men også på mange andre biler mellem 5 og 10 år.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Pizzabager

Dato : 04-10-05 15:01

> http://www.presseprofilen.dk/pressemeddelelser/da/pressemeddelelse_394.html

der er da mange biler som kan runde 500.000, det er kun fordi det er en
skodbil, det bliver slået så stort op :)

min fars gamle camry fra 84 havde da også rundet 500.000 før han solgte den,
med den oprindelige motor.. uopslidelig.. og er sikker på motoren nok skal
kører de 500.000 mere.. desværre rustede den for meget, og han gad sku ikke
lave mere rust så ud med lortet :)

kasper

Fra : Dan

Dato : 04-10-05 15:14

For god ordens skyld lad mig lige nævne, at jeg ingen økonomiske interesser
har i hverken Swedol eller Hyundai. Ja, jeg ejer ikke engang en bil, til
gengæld cykler jeg rundt på min dejlige Batavus

Hilsen

Dan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-10-05 15:17

Dan skriver:

> For god ordens skyld lad mig lige nævne, at jeg ingen økonomiske interesser
> har i hverken Swedol eller Hyundai. Ja, jeg ejer ikke engang en bil, til
> gengæld cykler jeg rundt på min dejlige Batavus

Hov hov, har du også aktier i dem !!!

(Sorry kunne ikke lade være

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 04-10-05 16:09

Dan wrote:
> For god ordens skyld lad mig lige nævne, at jeg ingen økonomiske interesser
> har i hverken Swedol eller Hyundai. Ja, jeg ejer ikke engang en bil, til
> gengæld cykler jeg rundt på min dejlige Batavus

Hovhov - det er Basta der fremstiller Swedol - og de har da vist en
interesse eller to i cykelmarkedet! Jeg begynder at fornemme en
sammensværgelse :P

Fra : Karsten Andersen

Dato : 04-10-05 18:24

Tue, 4 Oct 2005 16:00:32 +0200, skrev Pizzabager, på 17 linier, i
<43428b08$0$49008$14726298@news.sunsite.dk>, :

> [...]
>kører de 500.000 mere.. desværre rustede den for meget, og han gad sku ikke

Svigermors lille 5'er køre da fint efter 350k km selv efter en tur fra
Aarhus til Horsens uden ventilatorrem.
Det holder en Hyundai ikke til

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Kent

Dato : 04-10-05 19:47

"Pizzabager" <Ingenmail@adresse.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med den oprindelige motor.. uopslidelig.. og er sikker på motoren nok skal
> kører de 500.000 mere.. desværre rustede den for meget, og han gad sku

At påstå at en Hyundai er en skodbil er det samme som at sige,
at en Skoda af i dag er en skodbil.

Okay - bilen er 10 år gammel, og der er sket meget siden da.
Især Accent fra efter 2000 er meget solide biler.

Kent.

Fra : NS

Dato : 04-10-05 15:42

Dan wrote:
> Alle bilejere læs her...det kan være, det er en gammel nyhed, men ny for
> nogen...
>
> http://www.presseprofilen.dk/pressemeddelelser/da/pressemeddelelse_394.html

Sikke noget pjat. Der er jo intet bevis for at Swedol skulle have haft
nogen som helst indvirkning på, at bilen har kørt så langt. Min påstand
er, at det havde den nok ogsp gjort uden. Noget andet er, at jeg ikke
ser nogen grundt til at øsle om sig med Teflon da det frigiver nogle ret
ubehagelige, unedbrydelige flourforbindelser ved opvarming og under
fremstilling som ophobes i naturen, dyr og mennesker.

NS

Fra : Kim Kristensen

Dato : 04-10-05 18:39

"Dan" <no@spam.thankyou.com> skrev i en meddelelse
> Alle bilejere læs her...det kan være, det er en gammel nyhed, men ny for
> nogen...

http://www.presseprofilen.dk/pressemeddelelser/da/pressemeddelelse_394.html

Jeg skulle lige læse det et par gange inden det gik op for mig at de mente
verdensrekord for en Hyundaibil, for ellers er 500.000 km jo "ingen ting".
Men hvis det passer at der er brugt så mange penge som nævnt i andre indlæg
syntes jeg da også det har været en dyr "rekord", den gennemsnitlige
servicepris har ligget på et niveau som jeg kun opnår en gang for hver
100.000 km.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 04-10-05 20:42

Dan skrev:
> Alle bilejere læs her...det kan være, det er en gammel nyhed, men ny for
> nogen...
>
> http://www.presseprofilen.dk/pressemeddelelser/da/pressemeddelelse_394.html

Hvis man kan holde ud at køre 450.000km med de samme støddæmpere vil jeg
forholde mig meget kritisk overfor den mekaniske stand af resten af bilen.

At det er første gang en Hyundai har rundet 500.000km kan vel kun
skyldes at de enten normalt ikke kan holde til det (mekanisk eller
rustmæssigt) eller at bilmærket endnu er så nyt at ingen af de typiske
ejere har haft mulighed for at køre så langt.

At udråbe det til noget særligt at en enkelt bil af et bestemt mærke
runder 500.000km finder jeg egentlig ikke er nogen særlig begivenhed.

Mvh
Claus

Fra : Kim Kristensen

Dato : 05-10-05 03:04

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> At udråbe det til noget særligt at en enkelt bil af et bestemt mærke
> runder 500.000km finder jeg egentlig ikke er nogen særlig begivenhed.

Det store er så vidt jeg forstår at det er 200.000 km mere end motoren
plejer at kunne holde.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kim Kristensen

Dato : 05-10-05 09:05

> [...]
>
> At udråbe det til noget særligt at en enkelt bil af et bestemt mærke
> runder 500.000km finder jeg egentlig ikke er nogen særlig begivenhed.

Om støddæmpere kan holde så længe kan jo være et spørgsmål om hvor
gode/dårlige veje man køre på.

http://townhall-talk.edmunds.com/direct/view/.ef10cfb!make=Acura&model=Integra&ed_makeindex=.ef10cfb

"My local Honda dealer Hendrick Honda in Woodbridge, VA has a 92 Honda
Accord on display that has 1.2 million miles on it. Washington Post had an
article on that car and its owner, a road mapping guy who obviously drove a
lot of miles. The car has its original muffler, shocks, radiator. The owner
regularly changed timing belt and water pump. The master service technician
said the car can probably go another million miles, given its current
condition, but they bought it from the owner and put it on display. The
secreteof longivity, the owner said regular maintenance and constant
driving. He never let the car sit for more than a few days, that did not
give it chances for corrosion to set in or rust to develop."

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 06-10-05 08:24

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:43438970$0$87635$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> driving. He never let the car sit for more than a few days, that did not
> give it chances for corrosion to set in or rust to develop."

LOL - kan en bil ikke ruste mens den kører?

/Jakob