Køb ikke Boks tuning her
Fra : Jørgen L.

Dato : 04-10-05 10:18

dvarsel mod Boxpower/RD-group.

Jeg bestilte en box hos www.boxpower.dk d. 09.08.2005, boksen ankom her d.
11.08, og efter forgæves forsøg at sætte den på bilen viste det sig at
boksen var til en anden type bil.
Når men det kan jo ske, så lovede de at sende en ny boks til dagen efter,
men den kom først 5 dage senere, og den kunne heller ikke monteres.
Man kunne ikke en gang sætte stikkene fra boksen sammen med sig selv.
Det reklamerede jeg over og meddelte at da jeg var på vej på ferie at jeg
ville have mine penge retur og vi så kunne måske kunne kigge på det igen
efter ferien. dette var den 18.08 altså langt fra de 14 dages returret man
har.

Jeg kom så retur fra ferie d. 12.09 hvor pengene ikke var gået ind og jeg
rykkede for pengene, og deres svar var at de ikke ville give pengene retur,
da de mente at de ikke var en internet butik, men dette havde de på intet
tidspunkt orienteret mig om.

Boksen kom så igen og kunne igen ikke monteres uden at jeg ødelægger mit
stik på bilen (som der stadig er garanti på).

Jeg returnere igen boksen d. 17.09 med krav om at få pengene igen.
D. 19.09 kommer der en ny type boks, som godt kan monteres, men den giver
ikke nogen forskel på bilen, på nær når cven kommer på, går motoren i nød
mode.
Denne boks bliver så returneret d. 21.09 stadig med krav om kreditering af
pengene.

Først da jeg efter at have talt med FDM og fortæller dette til RDgroup,
siger de at de har returneret pengene, dette var den 29.09, jeg undrer mig
over at pengene så ført går ind på min konto i dag d. 04.10 1,5 måned efter
det første krav
Og de har ikke tilbageført det hele beløb, der mangler 195 kr. som har
tilbage holdt til forsendelse, rengøring af bokse, og nye kabler, efter som
det er dem der har ødelagt kablerne, og boksen ikke har kunne monteres, så
undrer det mig at de skal rengøres.

Jeg må indrømme at jeg er noget chokeret over denne behandling, jeg har
aldrig oplevet noget lignende før

Hilsen Jørgen

Fra : Lars Jensen

Dato : 04-10-05 11:35

Jørgen L. wrote:
> [...]

> da de mente at de ikke var en internet butik, men dette havde de på intet

Det er sådan set fløjtende lige meget om de mener at de har en internet
butik eller ej! Hvis boksen er købt via telefonen, så er der tale om
fjernsalg.

> Hilsen Jørgen

Lars B

Fra : Henning

Dato : 04-10-05 14:24

>Det er sådan set fløjtende lige meget om de mener at de har en internet
>butik eller ej! Hvis boksen er købt via telefonen, så er der tale om
>fjernsalg.

Ikke rigtigt. Hvis butikken sædvanligvis ikke sælger på postordre, men
gør en undtagelse fordi kunden insisterer, er der ikke tale om
fjernsalg.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Lars Jensen

Dato : 04-10-05 15:01

Henning wrote:

> Ikke rigtigt. Hvis butikken sædvanligvis ikke sælger på postordre, men
> gør en undtagelse fordi kunden insisterer, er der ikke tale om
> fjernsalg.

Oh ja - det er klart.

> Henning
> hsb(at)image.dk

Lars B

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-10-05 14:30

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Ikke rigtigt. Hvis butikken sædvanligvis ikke sælger på postordre, men
> gør en undtagelse fordi kunden insisterer, er der ikke tale om
> fjernsalg.

Man må gå ud fra de gør en undtagelse. Nu påstår han han har 100 forhandlere
:)

Korrespondencen med ham kommer senere :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-10-05 14:01

"Jørgen L." <Noemail@noemail.dk.dk> skrev i en meddelelse
> dvarsel mod Boxpower/RD-group.
>
> Jeg bestilte en box hos www.boxpower.dk d. 09.08.2005, boksen ankom her d.

Er det dig, Jørgen... Fra Helsinge?

I så fald står din historie til troende. Men her er hvad jeg fik ud af en
lille korrespondence med "firmaet":

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-05 17:07

> "Jørgen L." <Noemail@noemail.dk.dk> skrev i en meddelelse

> Er det dig, Jørgen... Fra Helsinge?

------ klip ---------

Pyh, hvis dette vitterlig er rigtig .....så har Jørgen lige scoret er kanon
selvmål og spredt en falsum på nettet, som man kan retsforfølges for.
Jeg er rystet.....og håber Jørgen kan forklare sammenhængen/misforståelsen?

--
Tom

Fra : Jørgen L.

Dato : 04-10-05 17:34

> [...]
> selvmål og spredt en falsum på nettet, som man kan retsforfølges for.
> Jeg er rystet.....og håber Jørgen kan forklare

Hej Tom hvad mener du med selv mål ?

Jeg har alle mailene fra RD samt retur sedler.

så vidt jeg kan se på Pers skriven frem og tilbage med RD så påstår de at
det aldrig er sket, ud over at jeg kan bevise at det er sket.

Hilsen Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-05 17:57

"Jørgen L." <Noemail@nomailnomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> så vidt jeg kan se på Pers skriven frem og tilbage med RD så påstår de at
> det aldrig er sket, ud over at jeg kan bevise at det er sket.

Du skriver at de ikke vil give pengene tilbage. Fra deres email gentager de
da flere gange at du kan få pengene tilbage. Du skriver at der mangler 200
Kr, men ud fra deres mail lyder det da nærmest som om det slet ikke er dig
der er tale om.

--
Tom

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 04-10-05 18:06

On Tue, 4 Oct 2005 18:57:21 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> [...]
>Kr, men ud fra deres mail lyder det da nærmest som om det slet ikke er dig

Hvad skulle de ellers skrive til en ny potentiel kunde? "Ja, vi
overholder normalt ikke loven, men for dig vil vi gøre en undtagelse"?

Jeg ser absolut intet i den korrespondence posted af Per der kan
betragtes som en "bombe" under Jørgens oprindelige post.

/Jesper

Fra : Jørgen L.

Dato : 04-10-05 18:12

> [...]
> Kr, men ud fra deres mail lyder det da nærmest som om det slet ikke er dig

Det som Per skriver er jo noget han har kørt med dem og har intet med min
sag andet end at Per viste at jeg havde problemmer med dem.

Men det tog 1,5 måned at få hoved delen af pengene.
Men det der var værst var at jeg skulle have grovfilen frem for at få dem.

Hilsen Jørgen

Fra : Jørgen L.

Dato : 04-10-05 17:30

> Er det dig, Jørgen... Fra Helsinge?
>
> I så fald står din historie til troende. Men her er hvad jeg fik ud af en
> lille korrespondence med "firmaet":

Ja det er mig.

Hilsen Jørgen

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 04-10-05 17:55

On Tue, 4 Oct 2005 15:00:53 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Okay der giver den vildt godt på jo der er 14 dages returret den giver
>vildt godt på den, dem har vi lavet mange af og de giver utrolig godt..

Fik du spurgt om den gav godt?

/Jesper

Fra : HKN

Dato : 04-10-05 20:04

"Jørgen L." <Noemail@noemail.dk.dk> wrote in message
> [...]
> ville have mine penge retur og vi så kunne måske kunne kigge på det igen
> efter ferien. dette var den 18.08 altså langt fra de 14 dages returret

Jeg forstår ikke rigtigt hvorfor folk køber bokse hos de danske
leverandører - man kan jo typisk købe bokse i tyskland til 1.000,- -
1.500,-
enten via eBay eller direkte på hos producenterne. Mange af disse bokse er
de samme som danske forhandlere skal have op til 4.500,- herhjemme.......

Der er 14 dages returret på internetkøb i hele EU, og tyske forhandlere er
sjældent så dubiøse som de danske - "ordnung muss sein"!

Mvh
Henrik

It has removed 17 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : ChipMIK

Dato : 05-10-05 13:29

Jørgen L. wrote:
> [...]
> undrer det mig at de skal rengøres.
>
> Jeg må indrømme at jeg er noget chokeret over denne behandling, jeg har

Priserne er da vilde :)

low-end PD bokse koster 2-300 på både QXL & ebay

low-end (analoge) Common-rail med typespecifikt stik ligger normalt på
1000-1200 på ebay

ChipMIK

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-10-05 14:22

> [...]
>
> Jeg bestilte en box hos www.boxpower.dk d. 09.08.2005, boksen ankom her d.
> 11.08, og efter forgæves forsøg at sætte den på bilen viste det sig at

en helt masse korrespondence igen fra RD-power, igen bedst læsbar nedenfra
og op. Jeg har det hele med, også det jeg har postet en gang i gruppen.

I betragtning af de sælger 10 tusinde af bokse er de ret desperate for at
sælge en enkelt til mig :)
Per

Hej igen

Vi kender købeloven og har en advokat tæt tilknyttet firmaet, hvis Jørgen
fra Helsinge har et problem bedes han rette henvendelse til os, og så vil
den person der har taget sig af ham kunne give ham en fornuftig forklaring,
og hvis vi har lavet en fejl er jeg sikker på han overføre pengene til
ham...

Vi kan godt finde ud af det grundlæggende i købeloven hvis du er
interesseret i en boks kan jeg lave et godt tilbud til dig, det kan jeg
hjælpe dig med og jeg vil godt give dig 14 dages returet i kraft af denne
mail, men det er op til dig...

Venlig Hilsen / Best Regards

Kasper
BoxPower
Tlf: 20 64 30 70

Fra : Jørgen L.

Dato : 05-10-05 20:33

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message

> [...]
forklaring,
> og hvis vi har lavet en fejl er jeg sikker på han overføre pengene til

Imponerende udtalelse, taget i betragtning hvor mange gange jeg har skrevet
til dem.

> [...]
> interesseret i en boks kan jeg lave et godt tilbud til dig, det kan jeg
> hjælpe dig med og jeg vil godt give dig 14 dages returet i kraft af denne

Taget i betragtning af at netop Kasper gav mig ret i over telefonen at i
denne sag burde jeg bare få mine penge, er det rimeligt morsomt det han
skriver.

Jeg modtog aldrig betingelserne, de var ikke med sammen med den første boks.

Hilsen Jørgen

Fra : ChipMIK

Dato : 06-10-05 09:22

Jørgen L. wrote:

> [...]
> skriver.
>
> Jeg modtog aldrig betingelserne, de var ikke med sammen med den første boks.

Arrh for pokker drop det pis over 200 kr. du føler dig snydt men der
kommer aldrig en 100% løsning, kun dig & Kasper kender den fulde
sandhed..vi ved det nu & du handler der aldrig mere... tænk på hvor
meget tid du bruger på det kontra du ku ha siddet & hygget med konen
eller være ude & svæveflyve ;) med god samvittighed :)

Det betaler sig bare ikke.....Tro mig.......JEG HAR VÆRET PEUGEOTEJER :)

Hygge

ChipMIK

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-05 18:28

"ChipMIK" <Michael@migfjern.kallnet.fo> skrev i en meddelelse

> Det betaler sig bare ikke.....Tro mig.......JEG HAR VÆRET PEUGEOTEJER :)

Er det da ikke et godt bilmærke?

--
Tom