Mystisk Hyundai Accent problem
Fra : Jacob Rasmussen

Dato : 03-10-05 19:57

For en bekendt (OK, det er min mor :)) poster jeg nedenstående spørgsmål
i håb om, at nogen kan hjælpe. Det drejer sig om en Hyundai Accent 1.3
fra år 2000 som har gået ca. 110.000 km og er købt brugt for et års tid
siden. Den har følgende fejl (citat):

Problem 1
Mens man kører, lyser den gule lampe pludselig i instrumentbrættet (som
indikerer motoren, tror jeg), og motoren sætter ud i et sekund. - Det
giver et ryk i bilen og kan ske i alle gear og ved forskellige
hastigheder. På nogle ture på 30 km, kan det ske op til 17 gange.

Problem 2
Den ene gang, da det ovennævnte skete, blev styretøjet tungt og bilen
kunne ikke drejes [det lyder som om der ikke var strøm til servoen].

Problem 3
Når man sagtner farten, lyser alle lamperne og motoren går ud.

Værkstedet har nu haft bilen inde i over tre uger og har skiftet flere
ting (ved ikke hvilke). De afventer nu levering af en ny computer til
bilen - men mon det løser problemet?

Er der nogen der har haft lignende problemer eller kan bidrage med ideer
til hvad der kan være galt?

Med venlig hilsen
Jacob

Fra : Kent

Dato : 04-10-05 07:47

"Jacob Rasmussen" <drebin@diku.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bilen - men mon det løser problemet?
>
> Er der nogen der har haft lignende problemer eller kan bidrage med ideer

Lyder meget mærkeligt. Hyundai Accent er normalt en meget solid
og driftsikker bil, især fra årgang 2000 og frem, men som med alle andre
mærker kan man jo være uheldig. I mine ører lyder det som et problem
med styrecomputeren, så mon ikke en udskiftning vil hjælpe på det.

Håber det lykkes af finde fejlen.

Kent.