Mitsubishi Galant 1,8i 1991 - ABS fejl
Fra : O. Bjørn Madsen, Adm~

Dato : 03-10-05 12:29

Hej

Jeg har problemer med at lokalisere en fejl i bilens ABS system. Det er som oveskriften siger en Mitsibitsi Galant 1,8i 1991 model.

Sensorene ved bremserne er målt igennem og holder en imperedans på 1Kohm.

Er der nogen forslang til hvorledes jeg komme videre i min fejlfinding ?

Med venlig hilsen

Bjørn

Fra : O. Bjørn Madsen, Adm~

Dato : 07-10-05 18:08

Tak for de "mange svar" her i gruppen, det er altid rart at modtage hjælp når man har brug for det.

Jeg må blot konstantere at dette åbenbart ikke er en gruppe for faglighedens skyld, men mere er indrettet på debat om hvilken automobil religion man bekender sig til - samt, almen lukken varm luft ud ".

Hvis, der mod forventning skulle være en enkelt der er fagligt intereseret, blev fejlen fundet i form af en kortslutning i ABS pumpen.

.... Svar på ovenstående er unødvendigt, da jeg ikke regner med at spilde mere af min tid i denne gruppe.

Med venlig hilsen

Bjørn

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-10-05 19:41

O. Bjørn Madsen, Adm. wrote:
> [...]
> pumpen.
>
> ... Svar på ovenstående er unødvendigt, da jeg ikke regner med at

Må jeg på gruppens vegne beklage, at vi ikke levede op til dine
forventninger, om et ekspertpanel, som udelukkende sidder og venter på at du
skal stille et spørgsmål.
Vi undskylder også for, at der ikke lige var en tilstede, som kendte svaret
på dit spørgsmål.
Vi skal i den anledning undlade at sende en regning til dig, for det indlæg
som du har postet.

PS: Dette er en gruppe af bilinteresserede mennesker, som "hænger ud"
herinde fordi vi har en fælles interesse, nemlig BILER.
At du åbenbart havde forestillet dig at det var en slags ekspertpanel til
fri afbenyttelse, det kan jeg kun beklage.
Og mht "fagligheden", så er der jo nok en grund til at der eksisterer 2 bil
grupper og at den ene hedder dk.FRITID.bil og den anden dk.TEKNIK.bil.
Sidstnævnte må være den gruppe du søger, da den blev oprettet netop på grund
af, at mange syntes der var for meget hygge og snak i denne gruppe.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk