Syn, bilens forrude og revner
Fra : Morten Snedker

Dato : 03-10-05 08:49

Jeg har fået 2 stenslag.

Det ene har resulteret i revne hele vejen på tværs. Det andet i en
revne halvvejs henover ruden. Ingen af revnerne generer
tilnærmelsesvis synsfeltet.

Kan jeg få synet bilen med disse revner i forruden?

Udgør revnerne nogen sikkerhedsrisiko?

mvh /Snedker
---

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-05 09:10

"Morten Snedker" <morten.snedker@planprojekt.dk> skrev i en meddelelse

> Kan jeg få synet bilen med disse revner i forruden?

Tvivler stærkt.

> Udgør revnerne nogen sikkerhedsrisiko?

Airbag'en bruger ruden til at holde imod, så med svækket rude er den ikke så
effektiv.

Fra : J.L.

Dato : 03-10-05 14:28

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote in message

> Tvivler stærkt.

> Airbag'en bruger ruden til at holde imod, så med svækket rude er den ikke
> så effektiv.

HE HE .... Det kostede næsten en halv kop kaffe i tastauret ........

HVAD er det for en gang SLUDDER ...... hvordan er det lige du mener at
airbag'en benytter forruden til at "holde imod" med !!??

Hvis man benytter selen - som man jo skal - så når airbaggen ALDRIG op i
forruden ....... og hvis den gør, så er nytteværdien lig med nul !

Mvh J.L

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-10-05 18:33

"J.L." <JYJ@sletdette.bang-olufsen.dk> skrev i en meddelelse

> HE HE .... Det kostede næsten en halv kop kaffe i tastauret ........

Synd for din kaffe, her er en billede af funktionen:
http://www.netcar.co.il/img2/milon/25%20airbag.jpg

> Hvis man benytter selen -

Hvis den er så fast&stabil som du påstår, kunne man jo sagtens nøjes med
den- der var ingen grund til den ekstra. Men fakta er: Med din vægt, og den
energi som er i uheldet, strækker din sele sig som en elastik.

Fra : Leonard

Dato : 03-10-05 18:55

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

>Synd for din kaffe, her er en billede af funktionen:
>http://www.netcar.co.il/img2/milon/25%20airbag.jpg

Jeg kan nu ikke se at airbaggen når frem til ruden på nogen af de 4
billeder.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-05 06:09

> Jeg kan nu ikke se at airbaggen når frem til ruden på nogen af de 4
> billeder.

Det gør den da!!, den går forbi A-stolpen. Ruden er det brune/grå areal.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-10-05 19:15

J.L. wrote:

> [...]
>
> Hvis man benytter selen - som man jo skal - så når airbaggen ALDRIG
> op i forruden ....... og hvis den gør, så er nytteværdien lig med nul

Den er nu god nok.
Airbag'en i passagersiden bruger ofte forruden til at slå imod på.
Det afhænger af bilens konstruktion/opbygning.
Den i førersiden (i rattet) rører sjældent ruden.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-10-05 19:14

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Tvivler stærkt.

> Airbag'en bruger ruden til at holde imod, så med svækket rude er den
> ikke så effektiv.

Nu er det jo ikke ALLE biler, der har airbag
Og jeg kan ikke se nogen steder hvilken bil Morten har.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Brian S. Jensen

Dato : 03-10-05 09:31

> [...]
> revne halvvejs henover ruden. Ingen af revnerne generer
> tilnærmelsesvis synsfeltet.
>
> Kan jeg få synet bilen med disse revner i forruden?

Hej

Det kommer vist helt an på den enkelte syns-mand - hvor godt
"humør" han er i - og om har ellers har et godt indtryk af bilen

Jeg har set adskillige eksempler på revner på tværs af ruden er
blevet godkendt - typisk nederst i ruden og typisk på vare- og
lastvogne

Min Previa er lige blevet synet med en ca. 30cm revne i yderste
højre side - ca. i midten

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : HKN

Dato : 03-10-05 09:35

dker" <morten.snedker@planprojekt.dk> wrote in message
> Jeg har fået 2 stenslag.
>
> Det ene har resulteret i revne hele vejen på tværs. Det andet i en
> revne halvvejs henover ruden. Ingen af revnerne generer
> tilnærmelsesvis synsfeltet.

Dit synsfelt, eller hvad synshallen definerer som synsfeltet?

> Kan jeg få synet bilen med disse revner i forruden?

Ja, under forudsætning at de vurderer at de ikke går ind i synsfeltet.

Du kan evt køre forbi synshallen, og få deres vurdering inden du kører til
syn - det tager dem ikke mere end 10 sek at sige om det iorden eller ej.
(Har selv gjort det - fik bilen godkendt med revnen)

-Henrik

Fra : Jacob Madsen

Dato : 03-10-05 14:57

Jeg har her i morges fået godkendt en bil med en stjerne lige midt i
synsfeltet. Bare en lille en, men alligevel.

Jacob

Fra : Morten Snedker

Dato : 04-10-05 08:24

On Mon, 3 Oct 2005 15:56:35 +0200, "Jacob Madsen" <d@.dk> wrote:

>Jeg har her i morges fået godkendt en bil med en stjerne lige midt i
>synsfeltet. Bare en lille en, men alligevel.

Ja, men nu er det jo ikke os alle, der har råd til at køre Mercedes!

mvh /Snedker
---

Fra : Frandsen

Dato : 14-10-05 13:07

> [...]
> revne halvvejs henover ruden. Ingen af revnerne generer
> tilnærmelsesvis synsfeltet.
>
> Kan jeg få synet bilen med disse revner i forruden?

Jeg har selv fået en bil synet to gange, hvor forruden var revnet hele vejen
(højre-venstre). Revnen sad ikke i synsfeltet. Den første synsmand sagde:
"Nåh, det er godt, at den ikke sidder i synsfeltet, hva!", og ved andet syn
blev den overhovedet ikke kommenteret.