Peugeot 406 årg. 2003 med aut.gear
Fra : Ole Sørensen

Dato : 02-10-05 21:39

En af mine kammerater overvejer at købe en Peugeot 406 Sedan 2,0 ST årg.
2003 med aut.gear og med knapt 30.000 km på klokken. Den koster 210.000 kr.

Nogen kommentarer til denne bil? Svagheder? Hvordan skifter aut.gearet? Og
holdbarhed på gearet? Kraftoverskud? Økonomi? Kørekomfort/affjedring? Fås
der fartpilot og virker det ordenligt? osv.

Bilen står desværre 250 km fra hans bopæl, så det ville være rart med en
huskeliste hvis vi skal op og prøvekøre den.

hilsen ole

Fra : K.C.s DK4800

Dato : 02-10-05 22:45

Hej Ole
På denne side
http://www.fdm.dk/public/altombilen/handel/brugtbiltest_detaljer.asp kan du
finde en tjekliste du kan skrive ud. Kender ikke bilen, men mon ikke man kan
finde noget på samme side? Her er ihvertfald en side med tilbagekaldelser :
http://www.fdm.dk/public/altombilen/problemer/tilbagekaldelser/vismaerke.asp?Maerke=PE
ellers er det bare om at gå på opdagelse/søge om emnet

Hilsen K.C.s DK 4800

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 02-10-05 22:52

Ole Sørensen skrev:
> [...]
>
> Bilen står desværre 250 km fra hans bopæl, så det ville være rart med en
> huskeliste hvis vi skal op og prøvekøre den.

En del har haft problemer med ventilløftere, men de fleste er lavet på
garanti.

Få fat i chassisnummeret og få en Peugeotforhandler til at se om der er
ikke udførte kampagner, der har været et par stykker.

Kan jeg evt også gøre hvis du sender det til keld.rasmussen snabela
gmail.com

Der er nok kræfter til at man ikke savner noget, bilens undervogn
inviterer ikke til ræs, det er en behagelig langtursbil i den bløde
franske kategori.

Gearkassen er fra tyske ZF der også leverer til de fleste tyske
bilfabrikker, og er generelt uden problemer, fartpilot kan
eftermonteres, men som kabeltrukket, det fungerer problemfrit hvis det
er lavet ordentligt.

--
Keld Rasmussen

Fra : Ole Sørensen

Dato : 03-10-05 00:27

Keld Rasmussen wrote:
> [...]
> bilfabrikker, og er generelt uden problemer, fartpilot kan
> eftermonteres, men som kabeltrukket, det fungerer problemfrit hvis det

Tak for oplysningerne.
Fartpilot er kabeltrukket? Vil det sige at farten ikke vedligeholdes op ad
bakker? Eller bliver det reguleret automatisk?

hilsen ole

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 03-10-05 17:51

Ole Sørensen skrev:

> Tak for oplysningerne.
> Fartpilot er kabeltrukket? Vil det sige at farten ikke vedligeholdes op ad
> bakker? Eller bliver det reguleret automatisk?
>
> hilsen ole

Kabeltrukket fordi den ikke har et elektronisk drevet gasspjæld man kan
udnytte, farten bliver reguleret automatisk ved hjælp af et kabel der
trækker mere eller minder i "speederen" efter behov

--
Keld Rasmussen

Fra : Ole Sørensen

Dato : 03-10-05 20:29

Keld Rasmussen wrote:
> Få fat i chassisnummeret og få en Peugeotforhandler til at se om der
> er ikke udførte kampagner, der har været et par stykker.

Det er en importbil fra Frankrig. Dvs den bliver først indregisreret den dag
den bliver solgt. Det er en forhandler der har den til salg. Jeg ved ikke om
der er en risiko ved det. Den er yderst pæn og velholdt.

hilsen ole

Fra : Ole Sørensen

Dato : 03-10-05 21:06

Keld Rasmussen wrote:
> Gearkassen er fra tyske ZF der også leverer til de fleste tyske
> bilfabrikker, og er generelt uden problemer

607 3,0 benzin blev kraftig kritiseret for dets aut.gear. Det er
selvfølgelig heller ikke det samme som en 406 2,0, men muligvis fra samme
leverandør? Det kan da også være at det er Peugeot som har sjusket med det
elektriske i.fbm. aut.gearet på 607, fordi det skiftede febrilsk op og ned
og man nyder slet ikke den ellers lækre motor og momentet. Så derfor spurgte
jeg til, hvordan aut.gearet er i en 406.
Jeg har engang prøvet en Citroen Xsara II 1,6 fra 2001 med aut.gear. Det
skiftede ikke vildt overbevisende, men kunne dog gå an (skyldes den den
"lille" motor på 1,6 liter).

hilsen ole