Rabat på Skoda Octavia Combi 1,9 TDI Elega~
Fra : Sebastian Christense~

Dato : 02-10-05 20:11

Hej

Jeg har ikke kunnet finde svar i en Google-søgning, men jeg er
interesseret i et kvalificeret bud på hvad man kan handle en
nedenstående ned på. Den skal være fabriksny, ikke demo + der skal
lidt ekstraudstyr til:

Modelnavn Octavia Combi Elegance
Motor 1.9 TDI PD
HK 105 HK
Pris 323.000
Lak og levering 10.000
CD Stream 7.340
Multirat 2.480
Maxi-Dot 2.070
Solbrilleholder 300
Træk 5.000
Solfilm 2.500

I alt ekstraudstyr 19.690

I alt 352.690

Jeg har fået et noget forkølet bud på ca. 345.000, men det
imponerede mig ikke synderligt. Jeg forhandlede en fabia 1,4 benziner
ned med ca. 20.000 i foråret, så det burde vel kunne gøres bedre?

Jeg har en Ford Mondeo stationcar jeg kunne bytte med, Fehr har tilbudt
120.000 for den i bytte. Hvad kan den bruges til i en forhandling med
Skoda?

Jeg håber oraklerne i d.f.b. har svar på alle mine spørgsmål

- Sebastian

Fra : C. Caspersen

Dato : 02-10-05 21:03

"Sebastian Christensen" <altmuligt@gmail.com> skrev i en meddelelse
Jeg har fået et noget forkølet bud på ca. 345.000, men det
imponerede mig ikke synderligt. Jeg forhandlede en fabia 1,4 benziner
ned med ca. 20.000 i foråret, så det burde vel kunne gøres bedre?

Ligegyldigt hvad vi svarer, er det i sidste ende kun forhandleren, som kan
sætte prisen.....

/Caspersen

Fra : Sebastian Christense~

Dato : 02-10-05 21:08

C. Caspersen skrev:
> Ligegyldigt hvad vi svarer, er det i sidste ende kun forhandleren, som kan
> sætte prisen.....

Tak for svaret, det vidste jeg slet ikke og jeg blev meget klogere

Hvis der er andre, der fx netop har købt en Octavia, og har nogle
erfaringer derfra så ville jeg meget gerne høre lidt om det.

- Sebastian

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-10-05 21:18

> Tak for svaret, det vidste jeg slet ikke og jeg blev meget klogere

*ROFL*

)

/Jan W Nielsen

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 02-10-05 22:07

> [...]
>
>Jeg har en Ford Mondeo stationcar jeg kunne bytte med, Fehr har tilbudt
>120.000 for den i bytte. Hvad kan den bruges til i en forhandling med

Hvis forhandleren ikke vil give dig mere i rabat for den nye bil, kan du
presse ham til at give mere for Mondeo'en, så det svarer til rabatten du
godt ville have haft...
Mener også det er lettere for forhandleren at jonglere med brugtvognspriser
end med nyvognspriser...

Mvh

Emil

Fra : Morgan Jones

Dato : 03-10-05 05:03

> Mener også det er lettere for forhandleren at jonglere med
> brugtvognspriser
> end med nyvognspriser...

Jeg fik min Avensis ned fra 371 til 325, så mon ikke der er masser af plads
til en lignende besparelse hos Skoda.

Krejleri er jo relativt nemt. Brug en masse af hans tid (ham du helst vil
handle med). Spørg ham ud om alt muligt. Brug mindst 2 timer af hans tid. Nu
har han en "investering" i dig.
Gå over til 2 andre forhandlere og gør det samme. Så er det jo bare "Jamen,
Ib over i Andeby siger han vil gi Clima oveni, kan du også det?" og...
"Anders over i Gåserød vil også smidde 18" sutter på og gå 25k ned..." osv
osv.

I min erfaring er namedropping også effektivt. Hvis f.eks. man snakker med
salgschefen i forhandleren i nabo byen (forhandler 2) skal du nævne ham et
par gange i forhandlingerne med forhandler 1. De kender jo hinanden på
overfladisk niveau inden for det samme lokalområde, og dermed får de
"verificeret" at du rent faktisk har været ovre ved naboen og har fået det
tilbud du nu snakker om (uden at de nogensinde kunne finde på at tale
sammen).
Så kan du altid overdrive en smule på hvad de andre har tilbudt. Hold det
dog inden for ca. de samme rammer som de reelt har tilbudt. Typisk er der
noget udstyr og lir som er billigere end andet i indkøb - og som
forhandlerne alle sammen "tilbyder først" til potentielle købere. Ved at du
snakker om netop det udstyr - vil de igen blive "bekræftiget" i at du rent
faktisk er i forhandlinger med en anden dealer.

Det tager lidt tid. Men hvis du bruger f..eks. en dag på det - og
besparelsen er 20-30k - så er det en OK timepris....

Fra : HKN

Dato : 03-10-05 07:50

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> wrote in message

> Jeg fik min Avensis ned fra 371 til 325, så mon ikke der er masser af
> plads til en lignende besparelse hos Skoda.

46K???

Der må høre mere til den historie, end det du beskriver her......

-Henrik

It has removed 16 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-10-05 09:37

Morgan Jones skriver:

> Jeg fik min Avensis ned fra 371 til 325, så mon ikke der er masser af plads
> til en lignende besparelse hos Skoda.

Næppe. Forhandleren kan nok afsætte alle dem han vil, til fuld pris.
Måske det ikke er tilfældet med Toyota....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-10-05 14:17

> Næppe. Forhandleren kan nok afsætte alle dem han vil, til fuld pris.
> Måske det ikke er tilfældet med Toyota....

En stor del af, hvor stor en rabat, der kan opnås afhænger af
forhandlernettet - og af om forhandleren er importør-ejet.

Toyota har en del forhandlere i randområderne. Disse kæmper en brav kamp for
at beholde deres forhandling af for Toyota. For at beholde retten til at
være forhandler, skal de opretholde et stort salg. De er derfor nogle gange
meget villige til at skære hele deres avance væk, og kun tjene på service.
På den måde øger de sandsynligheden for at overleve som forhandler - også
det kommende år.

I tilfældet med den konkrete Avensis kan jeg næsten garantere, at
forhandleren desuden har benyttet sig af et trick, som Toyota Danmark IKKE
vil have. Tricket medfører, at Toyota Danmark får lov at betale en stor del
af rabatten.

Jeg ved det ikke - men det er ikke usandsynligt, at den konkrete Avensis er
solgt i et randområde.

Tricket kan jeg ikke afsløre her - men de kan nogle tricks de der
forhandlere.

/Jan W Nielsen

Fra : Sebastian Christense~

Dato : 03-10-05 09:04

Morgan Jones skrev:
> Jeg fik min Avensis ned fra 371 til 325, så mon ikke der er masser af plads
> til en lignende besparelse hos Skoda.

Det var sgu godt nok voldsomt Det kommer jeg vist ikke til at slå,
men det er god inspiration og motivation.

> Det tager lidt tid. Men hvis du bruger f..eks. en dag på det - og
> besparelsen er 20-30k - så er det en OK timepris....

Det er det prisleje som jeg selv mener burde være mulig at opnå. Og
ja, det er da hele fridagen værd!

- Sebastian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-10-05 09:35

Sebastian Christensen wrote:
> Jeg har fået et noget forkølet bud på ca. 345.000, men det
> imponerede mig ikke synderligt. Jeg forhandlede en fabia 1,4 benziner
> ned med ca. 20.000 i foråret, så det burde vel kunne gøres bedre?

Nu har forhandleren jo den fordel at han skal nok få solgt bilen, og
andre efter den. Det er jo en populær bil, og det går vist udemærket
med bilsalget for tiden.

mvh

christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-10-05 14:21

Jan W Nielsen wrote:

> [...]
> solgt i et randområde.
>
> Tricket kan jeg ikke afsløre her - men de kan nogle tricks de der

Kom nu med det
Hvad skade kan det gøre ?
Går det trik ud på at nedskrive brugtbilen i værdi på slutsedlen,
og dermed kunne nedskrive den købte bil med det samme beløb ?

mvh

Christian

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-10-05 14:49

> Kom nu med det
> Hvad skade kan det gøre ?

Desværre - jeg har fået oplysningerne fra en kilde, der vil blive ramt af
det, hvis jeg kører ud med det.

Men prøv engang at se på, hvor mange biler, der kun har kørt 1000 km som
sælges langt under listeprisen. Ofte kan man få en helt ny til samme pris,
hvis man presser forhandleren.

/Jan W Nielsen

Fra : TDN

Dato : 03-10-05 17:11

[...]

Hvis du kører for din arbejdsgiver og får kilometergodtgørelse efter statens
takster og der ellers er flere andre der får det og måske er der nogle
regulere firmabiler, kan du bede om at få flådeejer rabat. Du får så en
erklæring din arbejdsgiver skal skrive under på, at du kører for firmaet og
med den i hånden kan du få en fin rabat. Den sidste vi skrev under for en
medarbejder for et par uger siden fik en rabat på kr. 45.000 på en Avensis
Diesel stc. med næsten alt i udstyr.

Mvh
Thomas