en ordentlig oplader til autobatterier!
Fra : Per

Dato : 02-10-05 16:46

Hej NG!

Nogen der ved hvor man kan få en ordenlig oplader til autobatteri?

Den skal kunne bruges til vedligeholdelsesfri batterier og det skal ikke
være en billig en fra Harald Nyborg.

En "intelligent lader" der kan stå i lang tid og bare vedligeholde batteriet
vinteren over. Altså en med noget elektronik inbygget.

I Motorcykelgruppen ved de en hel masse om ladere til mc´er, men det er jo
ikke til bil, og her er akkuen jo væsentlig større.

--
Med venlig hilsen Per!

Fra : Niels Bengaard

Dato : 02-10-05 16:56

> [...]
>
> I Motorcykelgruppen ved de en hel masse om ladere til mc´er, men det er jo
> ikke til bil, og her er akkuen jo væsentlig større.

Hvad med disse?

http://www.ctek.com/index2.asp

Niels

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-10-05 17:01

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in

> Nogen der ved hvor man kan få en ordenlig oplader til autobatteri?

Ja :) Harald Nyborg.

> Den skal kunne bruges til vedligeholdelsesfri batterier og det skal
> ikke være en billig en fra Harald Nyborg.

OK så må jeg melde pas. Den fra Harald kan også bruges til vedl.fri batt.,
men da den er fra Harald så dur det jo nok ikke.

> En "intelligent lader" der kan stå i lang tid og bare vedligeholde
> batteriet vinteren over. Altså en med noget elektronik inbygget.

Det kan den Einhell fra Harald uden problemer. Den er intelligent og
tilpasser selv ladespændingen og stopper når det er ladet op. Altså en der
kan stå natten over fx.

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 02-10-05 17:30

> [...]
>
> I Motorcykelgruppen ved de en hel masse om ladere til mc´er, men det er jo
> ikke til bil, og her er akkuen jo væsentlig større.

En "switch mode" eller "true charge" lader bruges gerne på både.
Prøv at kigge på Dacon-laderne på www.dacon.dk

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk

Fra : alexbo

Dato : 02-10-05 17:06

"Per" skrev

> [...]
> I Motorcykelgruppen ved de en hel masse om ladere til mc´er, men det er jo
> ikke til bil, og her er akkuen jo væsentlig større.

Tja, det bedste laderkøb i øjeblikket er en Einhell AFEN 10 fra Harald
Nyborg, men det har du jo besluttet ikke dur.
En motorcykellader vil også være fin, til sådant et brug kan laderen ikke
være for lille.

mvh
Alex Christensen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-10-05 17:44

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in

> Tja, det bedste laderkøb i øjeblikket er en Einhell AFEN 10 fra Harald
> Nyborg,

Helt enig.

Jeg har selv en og jeg er helt "ødelagt" over hvor god den er til prisen.

Kender flere der har en magen til og de er af samme holdning/mening.

Jeg forstår ikke helt hvad det er folk har imod ting der kommer fra Harald
Nyborg. Det er som om at hvis samme mærke (et eller andet) kunne købes i en
lille specialforretning til dobbeltpris så var det straks en bedre vare...
hmm jo klart. Rimeligt logisk.. not.

Jeg tror folk skal til at tømme hjernen for fordomme og fejlagtige
informationer og så gå til varen kigge på hvad er det vi står med i
hænderne her istedet for at kigge på hvad navn der står på butiksdøren...
Men måske det er for meget forlangt..? Jeg ved det ikke...

Fra : alexbo

Dato : 02-10-05 18:05

"Martin Johansen [6000]" skrev

> [...]
> hænderne her istedet for at kigge på hvad navn der står på butiksdøren...
> Men måske det er for meget forlangt..? Jeg ved det ikke...

Ja, jeg kan til nød forstå at man kigger på varens navn, man kan have en
mere eller mindre god grund til at foretrække det ene for det andet.
Man kan f.eks. mene at en Bosch-ting er bedre end en Einhell-ting, men at en
bestemt vare skulle være ringere fordi forretningen hedder noget "forkert"
er ikke særlig gennemtænkt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-10-05 18:26

alexbo wrote:
> [...]
> Nyborg, men det har du jo besluttet ikke dur.
> En motorcykellader vil også være fin, til sådant et brug kan laderen ikke

Så tager man blot Einhell WLGN 15, den kan klare 6, 12 og 24 volt. Men
den er jo også fra HN, så den dur nok heller ikke.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : alexbo

Dato : 02-10-05 18:44

"Finn Guldmann" skrev

> Så tager man blot Einhell WLGN 15, den kan klare 6, 12 og 24 volt. Men den
> er jo også fra HN, så den dur nok heller ikke.

Ja, men lige med AFEN 10 har elektronisk styring og påstås det, særlig
velegnet til vedligholdesfri batterier.

Mellem WLGN15 og AFEN 10 ville jeg vælge 10éren, selvom den ikke rammer så
bredt.
Har man brug for 6 og 24v og noget motorcykelnoget, ville WLGN være
velegnet, men om den er god til at være sat til en hel vinter, er svært at
sige.

Forøvrigt vil jeg forslå at hvis der er tale om vinterladning, og sådan
forstod jeg det, så lad en gang om ugen, en fast rutine søndag formiddag
f.eks.

mvh
Alex Christensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-10-05 20:31

alexbo wrote:
> Ja, men lige med AFEN 10 har elektronisk styring og påstås det, særlig
> velegnet til vedligholdesfri batterier.

De skriver ikke noget om det på deres (Einhell) hjemmeside, så den har
det nok ikke.

> [...]
> Har man brug for 6 og 24v og noget motorcykelnoget, ville WLGN være
> velegnet, men om den er god til at være sat til en hel vinter, er svært at

Nu holder der jo sommetider en lastbil i indkørslen, så...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-10-05 22:06

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in

> De skriver ikke noget om det på deres (Einhell) hjemmeside, så den har
> det nok ikke.

Det står i manualen, så mon ikke den har det?

Nu ikke så mistroisk Finn

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-10-05 00:55

Martin Johansen [6000] wrote:
> Det står i manualen, så mon ikke den har det?

Hvilken manual?

> Nu ikke så mistroisk Finn

Det *er* WLGN 15 vi snakker om?

På deres hjemmeside har de nævnt det elektroniske ved den anden men ikke
ved WLGN 15, så..... :-?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-05 04:45

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in news:dhprvt$30qm$1
@newsbin.cybercity.dk:

> Hvilken manual?

Den der følger med? :)

> Det *er* WLGN 15 vi snakker om?

Ahh ok. Jeg forstod det som om det var 10'eren..

Fra : Per

Dato : 02-10-05 17:49

> Hej NG!
>
> Nogen der ved hvor man kan få en ordenlig oplader til autobatteri?
>
> Den skal kunne bruges til vedligeholdelsesfri batterier og det skal ikke
> være en billig en fra Harald Nyborg.

Jeg takker for jeres svar!

Det med Harald Nyborg var nu mere ment som det ikke skulle være noget billgt
stads.

Men den Einhell ser vist ok ud.

Ellers var der også et par andre fine links.

mvh. Per!

Fra : Basil

Dato : 02-10-05 19:02

Per wrote:
> [...]
>
> I Motorcykelgruppen ved de en hel masse om ladere til mc´er, men det er jo
> ikke til bil, og her er akkuen jo væsentlig større.

Toppen af poppen indenfor ladere er en Mascot Three Step Charger.
Den aflader og oplader, hvis batteriet var en kat, ville den tro det var
Whiskas
Den er dog helt afsindig dyr, med mindre den falder af en lastbil der drejer
lidt for hurtigt i en mørk gyde
Kai

Fra : Henrik B.

Dato : 03-10-05 18:32

"Basil" <but@but.com> skrev i en meddelelse

> Toppen af poppen indenfor ladere er en Mascot Three Step Charger.
> Den aflader og oplader, hvis batteriet var en kat, ville den tro det var
> Whiskas

Vel ikke særlig smart at den aflader!!

Fra : Jørgen L.

Dato : 02-10-05 21:56

> [...]
>
> En "intelligent lader" der kan stå i lang tid og bare vedligeholde
> batteriet vinteren over. Altså en med noget elektronik inbygget.

Den her kunne være et bud
http://www.billigebatterier.dk/product.asp?product=1002&sub=112&page=1

Jeg har rigtig gode erfaringer med Ansmann ladere.

Hilsen Jørgen